Sanna Marinin hallitus

  • 2 584 304
  • 21 526

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Laitetaan vaikka tänne, koska luulen Marinin hallituksen laskevan tämän edukseen. Jossain vaiheessa tullaan pohtimaan, miten etätyö vaikuttaa työpäiviin ja työn tehokkuuteen.

Juttelin tutun IT-pomon kanssa, joka oli mukana yhdessä vaiheessa firmassani ja nykyään sitten yhdessä Suomen suurimmista yrityksessä. Hän kertoi, että vuoden 2020 tammi-kesäkuussa heillä oli noin 2 000 poissaolopäivää vähemmän kuin vuoden 2019 vastaavana aikana. En voi laittaa firman nimeä, koska kyse ei ole julkisesta tiedosta.

Luku on suhteessakin hävyttömän iso ja kertoo siitä, miten paljon enemmän mm. etätyö vähentää sairauksia ja työstä poissaoloja. Luulen, että etätyön osuus kasvaa jatkossa nopeasti niillä aloilla, joilla se on mahdollista. Työnantajan kannalta etätyössä on paljon etuja, mutta on myös työntekijän kannalta.
 

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Laitetaan vaikka tänne, koska luulen Marinin hallituksen laskevan tämän edukseen. Jossain vaiheessa tullaan pohtimaan, miten etätyö vaikuttaa työpäiviin ja työn tehokkuuteen.

Juttelin tutun IT-pomon kanssa, joka oli mukana yhdessä vaiheessa firmassani ja nykyään sitten yhdessä Suomen suurimmista yrityksessä. Hän kertoi, että vuoden 2020 tammi-kesäkuussa heillä oli noin 2 000 poissaolopäivää vähemmän kuin vuoden 2019 vastaavana aikana. En voi laittaa firman nimeä, koska kyse ei ole julkisesta tiedosta.

Luku on hävyttömän iso ja kertoo siitä, miten paljon enemmän mm. etätyö vähentää sairauksia ja työstä poissaoloja.
Varmaan menee noin monessakin paikassa. Eihän kotoa jaksa lähteä nuhassa saikkua hakemaan. Itse ”valitin” jossain vaiheessa alkukesää pomolle että hämmentävää miten paljon jää ylimääräistä aikaa etätöissä, kun ei tarvitse ajella päivästä 3h autolla pitkin Uuttamaata palaverista toiseen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Varmaan menee noin monessakin paikassa. Eihän kotoa jaksa lähteä nuhassa saikkua hakemaan. Itse ”valitin” jossain vaiheessa alkukesää pomolle että hämmentävää miten paljon jää ylimääräistä aikaa etätöissä, kun ei tarvitse ajella päivästä 3h autolla pitkin Uuttamaata palaverista toiseen.
Näin se menee ja etätöiden tuottavuutta kokonaisuutena on mielenkiintoista seurata, kun joskus tilastoja löytyy. Työnantajan kannalta suuret investoinnit tiloihin todennäköisesti vähenevät. Työntekijän kannalta matka-aikaa säästyy.

Verotuksen osalta aiempaa useampi voi vähentää osittaisen tai täyden työhuonevähennyksen sijasta todelliset kulut. Helposti 3 000 - 5 000 euroa vuodessa, jos tekee kotona ja laskuttaa todellisten kulujen mukaan. Marinin hallitus voisikin harkita etätyön verottamista?
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Laitetaan vaikka tänne, koska luulen Marinin hallituksen laskevan tämän edukseen. Jossain vaiheessa tullaan pohtimaan, miten etätyö vaikuttaa työpäiviin ja työn tehokkuuteen.

Juttelin tutun IT-pomon kanssa, joka oli mukana yhdessä vaiheessa firmassani ja nykyään sitten yhdessä Suomen suurimmista yrityksessä. Hän kertoi, että vuoden 2020 tammi-kesäkuussa heillä oli noin 2 000 poissaolopäivää vähemmän kuin vuoden 2019 vastaavana aikana. En voi laittaa firman nimeä, koska kyse ei ole julkisesta tiedosta.

Luku on suhteessakin hävyttömän iso ja kertoo siitä, miten paljon enemmän mm. etätyö vähentää sairauksia ja työstä poissaoloja. Luulen, että etätyön osuus kasvaa jatkossa nopeasti niillä aloilla, joilla se on mahdollista. Työnantajan kannalta etätyössä on paljon etuja, mutta on myös työntekijän kannalta.

Tiedoksi, että tein tähän viestiin pohjautuen uuden ketjun etätyöhön liittyen
 

Ranksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Kyllä aivan varmasti. Vittu mikä spede tuo jätkä, en ota kantaa mitä puhuu vaan ylipäätään sitä miten myy naamaansa kansalle.
No poliitikon otteet alkaa oleen hallussa.
Aika painavia asioita hän on pystynyt tuomaan esille. Aikoinaan piti pari kertaa tarkistaa kun hän on homoseksuaali ja jolla on tumma poikaystävä ja on vielä perussuomalainen. Rajat rikkova politikko.

Nyt allekirjoittanut vähän yli 21 000.

 
K

Kiekkokatsoja

Hallituksessa ihmettelyä esim kouluväkivallasta. Li sanoi sanoi, että olemme epäonnistuneet.
Mutta mutta, koko ajanhan viedään yhteiskuntaa kohti, "minulla on oikeus, minulla on vapaus" suuntaan. Velvollisuudet, ja säädetyt normit + säännöt, yritetään ajaa alas. Lisäksi kyseenalaistetaan niiden ihmisten toimia, jotka yrittävät valvoa sääntöjen noudattamista (mm. poliisit, tai oikeastaan joka virainomais sektorilla). Tämä hallitus ajaa tätä linjaa keskimääräistä enemmän. Joten miksikä sitten paskat housussa huudetaan, että *ituksi meni. Sehän on vain todennäköisyys, joka tulee osumaan yhä useammin jatkossa.
 

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
Hallituksessa ihmettelyä esim kouluväkivallasta. Li sanoi sanoi, että olemme epäonnistuneet.
Mutta mutta, koko ajanhan viedään yhteiskuntaa kohti, "minulla on oikeus, minulla on vapaus" suuntaan. Velvollisuudet, ja säädetyt normit + säännöt, yritetään ajaa alas. Lisäksi kyseenalaistetaan niiden ihmisten toimia, jotka yrittävät valvoa sääntöjen noudattamista (mm. poliisit, tai oikeastaan joka virainomais sektorilla). Tämä hallitus ajaa tätä linjaa keskimääräistä enemmän. Joten miksikä sitten paskat housussa huudetaan, että *ituksi meni. Sehän on vain todennäköisyys, joka tulee osumaan yhä useammin jatkossa.

Olen kyllä erittäin huolissani siitä trendistä, että Suomessa on poliittisia voimia, jotka suhtautuvat tuomiolaitokseen ja poliiseihin halveksuvasti. Puhuvat mm. siitä, että Suomessa on poliittinen poliisi ja väheksyvät esimerkiksi poliisin yrityksiä suitsia verkossa tapahtuvaa vihanlietsontaa. Tuomioistuimien antamia tuomioita arvostellaan ja väheksytään, syytetään myös tuomioistuimia poliittisesti värittyneiksi. Nimenomaan levitetään tätä ”minulla on oikeus”-sanomaa ja korostetaan sitä, että tätä oikeutta pitäisi vielä entisestään kasvattaa nykyisiä lakeja muuttamalla. On kyllä huolestuttava ilmiö myös tämän hallituksen ajalta.
 
K

Kiekkokatsoja

Olen kyllä erittäin huolissani siitä trendistä, että Suomessa on poliittisia voimia, jotka suhtautuvat tuomiolaitokseen ja poliiseihin halveksuvasti. Puhuvat mm. siitä, että Suomessa on poliittinen poliisi ja väheksyvät esimerkiksi poliisin yrityksiä suitsia verkossa tapahtuvaa vihanlietsontaa. Tuomioistuimien antamia tuomioita arvostellaan ja väheksytään, syytetään myös tuomioistuimia poliittisesti värittyneiksi. Nimenomaan levitetään tätä ”minulla on oikeus”-sanomaa ja korostetaan sitä, että tätä oikeutta pitäisi vielä entisestään kasvattaa nykyisiä lakeja muuttamalla. On kyllä huolestuttava ilmiö myös tämän hallituksen ajalta.
Vihapuhe ja provosointi on yksi ongelma. Niitäkin tulee saada pois. Mutta näkisin että käytännön ongelmat ovat huomattavasti pahempia, kuin kännissä tehty uho/*ittuilukirjoitus.
Mittakaavat asioille, ovat hyvin erinlaisia. Monet valitettavat asiat ovat jo edenneet käytännön ongelmiin. Ja niitä hyssytellään ja ei haluta ottaa esille.
Toki myönnän, että pitkässä juoksussa väärä kirjoituspuhekin voi siirtyä tekoihin.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Seuraava vinkki: tutki esim. virustartuntojen suhteellisten määrien kasvun perusteella, miten tehdyt toimet ajoittuvat eri maissa.

Tämähän se oikea vastaus on. Tuo vasta-argumentointi saamissasi vastauksissasi on samaa tasoa kun mökkinsä polttanut keuhkoaisi, että käytti liekin sammuttamiseen saman vesimäärän ja enemmänkin kuin naapuri, jonka tulipalo ei aiheuttanut mainittavaa tuhoa. Ei se naapurin ansiota ainakaan ole! Pieni ero toki oli siinä, että naapuri aloitti sammuttamisen syttyneistä verhoista kun taas oma sammutustyö aloitettiin katon roihutessa.

Varmaan nimimerkit @Metukka ja @Jani82 ymmärrätte analogian. Ette kertakaikkiaan voi jättää äärimmäisen olennaista ulottuvuutta ottamatta huomioon ja vertailla toimia itsessään. Ja korostan että olen täydellisen tyytymätön Marinin hallituksen taloustoimiin kun katsotaan rakenteellisia uudistuksia (niiden puutetta) yms.
 

Analyzer

Jäsen

Pidän hyvin erikoisena, että Marin tässä tilanteessa edelleen pitää yllä tätä näkökulmaa, että irtisanomiset olisivat yritysten yhteiskuntavastuun puutetta.

Yksi kerta voisi mennä Rinnemäisenä sammakkona, mutta sama toistamiseen on jo takuulla harkittua.

Ostan Jungnerin analyysin:

”Talouselämässä pääministeri kertoo, että tehtaiden sulkemisen syy on yritysten liian vähäinen yhteiskuntavastuu. Aikamoinen väite. Itse pohdin, että tuossa ehkä pedataan suojaavaa tarinaa: Jos hallituksen talouspolitiikka johtaa lamaan, tulee hallitus syyttämään siitä yrityksiä.”

Nämä Marinin kommentit eivät todellakaan ole mitään sillanrakentamista vaan silkkaa politikointia tulevaa varten.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Kompattava täältä, että yritysten syyllistäminen kuulostaa erittäin erikoiselta tässä vallitsevassa tilanteessa. He tämän maan moottorina kuitenkin viime kädessä toimivat.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kompattava täältä, että yritysten syyllistäminen kuulostaa erittäin erikoiselta tässä vallitsevassa tilanteessa. He tämän maan moottorina kuitenkin viime kädessä toimivat.
Älä nyt kohta joku tulee kertomaan että yrityksiä ei ollut olemassa ennen hyvinvointivaltiota ja ilman julkista koululaitosta ja terveydenhuoltoa ei ole perustettu yhtäkään menestyvää yritystä maapallon historiassa.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs

Pidän hyvin erikoisena, että Marin tässä tilanteessa edelleen pitää yllä tätä näkökulmaa, että irtisanomiset olisivat yritysten yhteiskuntavastuun puutetta.

Yksi kerta voisi mennä Rinnemäisenä sammakkona, mutta sama toistamiseen on jo takuulla harkittua.

Ostan Jungnerin analyysin:

”Talouselämässä pääministeri kertoo, että tehtaiden sulkemisen syy on yritysten liian vähäinen yhteiskuntavastuu. Aikamoinen väite. Itse pohdin, että tuossa ehkä pedataan suojaavaa tarinaa: Jos hallituksen talouspolitiikka johtaa lamaan, tulee hallitus syyttämään siitä yrityksiä.”

Nämä Marinin kommentit eivät todellakaan ole mitään sillanrakentamista vaan silkkaa politikointia tulevaa varten.
Juuri tämä. Nyt kun tuota virttä tasaisin väliajoin toitottaa, niin tuossa parin vuoden päästä otetaan ”mitä minä sanoin” -kortti käyttöön. Jos demarit olisivat saaneet päättää, niin kaikki olisi kuin utopiassa. Mutta pahat yritykset olivat yhteiskuntavastuuttomia, ja ajauduimme vuosisadan lamaan. Miksi ette kuunnelleet minua, kun varoitin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Yksi kerta voisi mennä Rinnemäisenä sammakkona, mutta sama toistamiseen on jo takuulla harkittua.

Kyllä se harkittua on. Mutta onko mainittu kommentti yhteisvastuusta sillan polttamista? En pidä siitä, että pääministeri lähtee kevein perustein neuvomaan suuria kansainvälisiä yrityksiä. Varsin typerää oli huudella, että hallitusta ei infottu, kun Wahlroos kertoi toimista kuukausia etukäteen laajassa haastattelussa.

Suomi on sen verran syrjässä, että täällä ei seurata yhteisvastuusta käytävää keskustelua USA:ssa tai Keski-Euroopassa. Yhteisvastuu on esillä, ja nimenomaan jättiyritysten (luokkaa Amazon yms) johdon toimesta. Että ei voi vain tyytyä voittoon osakkeenomistajille, nyt on tehtävä muutakin, jotta USA ei pirstoudu ja amerikkalaista unelmaa tapeta.

Se mitä Marin voisi itse tehdä paremmin, on yritysten toimintaympäristön parantaminen hallituksen päätöksin. Ei ole mitään yhteistä Eurooppaa, jossa kaikki jaettaisiin suht yhdessä, vaan valtiot kilpailevat raakaa peliä käyttäen yrityksistä ja työntekijöistä. Tätäkään asiaa ei ehkä ole Suomessa täysin ymmärretty, mutta Suomi kilpailee yritysten osalta Ruotsin ja Viron kanssa, Helsinki Tukholman ja Tallinnan kanssa. Noin esimerkiksi. Jokainen valtio, alue ja kaupunkin kilpailee muita vastaan sijoituksista.

Minusta Marin olisi aivan oikeassa yhteisvastuun osalta, kun hän hoitaisi hallituksen kanssa yritysten toimintaympäristön parantamisen. Rakennemuutoksestahan tässä puhutaan, taas kerran.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Joko Marin on tuominnut Nesteen yt-neuvottelut?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Mitä on tämä Yhteiskuntavastuu? Jos ihminen ei tarvitse vaikkapa maitoa, niin pitäisikö hänen kuitenkin yhteiskuntavastuun nimissä ostaa sitä, koska hän on ennenkin niin tehnyt?
Jos yritys ei tarvitse työntekijää, niin pitäisikö sen kuitenkin yhteiskuntavastuun nimissä maksaa hänelle palkkaa, koska hän on ennenkin niin tehnyt?
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Mitä on tämä Yhteiskuntavastuu? Jos ihminen ei tarvitse vaikkapa maitoa, niin pitäisikö hänen kuitenkin yhteiskuntavastuun nimissä ostaa sitä, koska hän on ennenkin niin tehnyt?
Jos yritys ei tarvitse työntekijää, niin pitäisikö sen kuitenkin yhteiskuntavastuun nimissä maksaa hänelle palkkaa, koska hän on ennenkin niin tehnyt?

Se on paska poliitikkolässytystermi ja tarkoittaa ei mitään ja kaikkea. Käyttötarkoitus tyhjänjauhaminen ja muka huolissaan olemisen ilmaiseminen silloin, kun ei ole hajuakaan mitä pitäisi oikeasti tehdä.
 

Analyzer

Jäsen
Nämä Marinin yhteiskuntavastuun perään huutelut kertovat myös siitä, että Marin itsekin ymmärtää, että tiiliseinää päin mennään ja lujaa. Marinin ratkaisu ei ole koittaa kohentaa yritysten toimintaedellytyksiä(joo joo, onhan toki pienenä valopilkkuna se sähköveron alennus) ja muuttaa yhteiskunnan rakenteita vastaamaan ajan ja väestönrakenteen haasteisiin. Marinin ratkaisu on lähteä petaamaan tulevaa vaalimenestystä lietsomalla vastakkainasettelua, joka tunnetusti toimii kun tavoitteena on saada näkyvyyttä ja käännettyä huomio toisaalle.

Tällainen luokkataisteluasetelman ((C) Risikko) luominen puree takuulla esim vasemmistoliiton äänestäjiin ja osin vihreisiinkin. Vaikka Marin tullee menettämään henkilökohtaista kansansuosiotaan valitsemallaan tiellä, niin omiensa ja lähikilpailijoiden parissa riittää kuitenkin rutkasti kannatusta jatkossakin näillä ulostuloilla, vaikka Suomen talous jääkin tämän hallituskauden jälkeen kaoottisen tilaan.

Politiikan kovinta teflonia oleva Marin käy takuulla vastaiskuun, kun nyt julkikuvaan on ehkä ilmestymässä pieni särö. Eiköhän hovitoimittaja Lauri Nurmi ole jo kutsuttu kotikäynnille kesärantaan ja kohta kuullaan Emma-vauvan kuulumiset. Kenties kyynelkin vierähtää poskipäille, kun tulee puheksi Kaipolan ja Naantalin tilanteet.

——————

Osui muuten silmiin twitterissä vihreiden ex-puoluesihteerin Panu Laturin twiitti parin viikon takaa.

”Nyt kun budjettivaje on surulliset 10,7 milardia, hallituksen olisi onnistuttava. Selityksiin ei jää tilaa ja nyt on oltava kriittinen tuloksista ja varsinkin työllisyydestä. Eli nyt on sit vaan tulos tai ulos tilanne koskien koko hallitusta sekä kaikkia ministereitä.”
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Minusta on taas ihan huuhaa-loukkaantumista ilmassa. Miksei yhteiskuntavastuusta voi puhua sen kummemmin ketään suoraan syyllistämättä. Nyt ollaan syvässä kriisissä, yrityksillekin lapattu miljarditolkulla rahaa. Minustakin olisi ihan asiallista, että nyt yritettäisiin yrityksissäkin pitää mahdollisuuksien mukaan porukka töissä ja kyllä, myös se tuotanto Suomessa, vaikka jossain Aasiassa saataisiin jokunen pinna enemmän tuottoa. Aina tämä ei onnistu, vaikka haluttaisiin, sekin pitää ymmärtää ja hyväksyä sormella osoittelematta.

Ihan samalla tavalla minä odotan yhteiskuntavastuuta työntekijöiltä ja työttömiltäkin. Pitää voida joustaa firman säilyttämiseksi elossa kriisin yli, tai olla valmis töihin, vaikka kotona lijumalla saakin melkeen saman.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mitä on tämä Yhteiskuntavastuu?

Amerikkalainen näkemys, jota suuryhtiöiden johtajat tukevat. Ajatus on, että yritykset sitoutuvat työntekijöiden palkkoihin ja koulutukseen investoimiseen, ympäristön suojeluub, eettinen toimintaan sekä paikallisten yhteisöjen tukemiseen.


Allekirjoittajina jotain 200 isoa pomoa, kuten Applen toimitusjohtaja Tim Cook, Amazonin Jeff Bezos ja Wal-Martin Doug McMillion.

Yhteiskuntavastuu on fiksu tapa ajatella tulevaisuudesta. Suomessa tullaan usein perässä, joten menee varmaan vuosia ennen asian ymmärtämistä.
 

Jeffrey

Jäsen
Ylipäänsä tämä vasemmiston viljelemä "yrityksen tehtävä on tuottaa osakkeenomistajille voittoa" on erittäin väsynyt populistinen heitto. Yksikään yritys ei maksimoi voittoaan maksimoimalla työntekijöidensä kurjuus. Jokaisessa menestyvässä yrityksessä on se yhteinen piirre, että työntekijät ovat keskimäärin melkolailla onnellisia.

Samalla tavalla tämä "yritykset eivät välitä ympäristöstä vaan maksimoivat voittoa" on sekin erittäin väsynyt populistinen väite. Kyllähän yritys, jällein kerran maksimoi sen voittonsa huomioimalla myös muut tekijät. Tähän nyt vaikka esimerkki case Lokapojat.

Kyllähän tässä haisee vahvasti joko A) Pääministeri ei ymmärrä yritysten toimintaa, B) Pääministeri ei ymmärrä markkinoiden toimintaa, tai C) Pääministeri on tarkoituksella populistinen ja vastakkainasetteleva, ja haluaa sosialistisesti esittää valtiovallan vapahtajana. Toki, itse uskon näiden kaikkien kohtien paikkansa pitävyyteen.
 

Analyzer

Jäsen
Amerikkalainen näkemys, jota suuryhtiöiden johtajat tukevat. Ajatus on, että yritykset sitoutuvat työntekijöiden palkkoihin ja koulutukseen investoimiseen, ympäristön suojeluub, eettinen toimintaan sekä paikallisten yhteisöjen tukemiseen.


Allekirjoittajina jotain 200 isoa pomoa, kuten Applen toimitusjohtaja Tim Cook, Amazonin Jeff Bezos ja Wal-Martin Doug McMillion.

Yhteiskuntavastuu on fiksu tapa ajatella tulevaisuudesta. Suomessa tullaan usein perässä, joten menee varmaan vuosia ennen asian ymmärtämistä.

Ööö, ei kai Suomessakaan nyt kauhean kaukana olla tämän kaltaisesta yhteiskuntavastuusta, vaikka termiä ei olekaan vielä laajalti lanseerattu tämän kaltaisissa yhteyksissä?

Marinin yhteiskuntavastuupuheet ovat painottuneet aivan yksiselitteisesti syyllistämään irtisanomisia tekeviä yrityksiä vallitsevassa kriisissä.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Marinin yhteiskuntavastuupuheet ovat painottuneet aivan yksiselitteisesti syyllistämään irtisanomisia tekeviä yrityksiä vallitsevassa kriisissä.
Tämä on yksi näkemys. Minusta se on ennemminkin vain tulkittu niin. Totta kai yhteiskuntavastuusta puhuttaessa nousee myös kysymys, ketkä sitä mahdollisesti eivöt ole noudattaneet.

Globalisaatiota ennen yhteiskuntavastuu toteutui enemmän itsekseen. Yritykset tarvitsivat työvoimaa, eikä laitosten lopettaminen ja siirtäminen olleet useinkaan vaihtoehto. Kun yritysten kasvu ja nousu on edelleen usein aikaansaatu nyös yhteiskunnan tuella(infra,työvoima,yritystuet), niin on se ongelmallista, jos vaikeuksien edessä helposti paetaan edukkaampiin tuotantomaihin. Ymmärrän toki, että joskus se on ainoa vaihtoehto toiminnan jatkamiselle.
 

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ylipäänsä tämä vasemmiston viljelemä "yrityksen tehtävä on tuottaa osakkeenomistajille voittoa" on erittäin väsynyt populistinen heitto. Yksikään yritys ei maksimoi voittoaan maksimoimalla työntekijöidensä kurjuus.

Voitko esittää esimerkin yrityksestä, joka pyrkii pitämään työntekijät hyvinvoivina ihan vain hyvää hyvyyttään, eli ilman että a) lainsäädäntö tähän velvottaisi b) työntekijöitä ei pidetä hyvinvoivina ja näin tuottavina yrityksen parantuvan tuloksen tähden c) hyvinvoivilla työntekijöillä ei pyritä vaikuttamaan yrityksen brändiin, joka kasvattaa tulosta.

Ja oikeastaan vielä, että yrityksen johto ei ole mukana ikään kuin rakkaudesta itse toimialaa kohtaan (esim. pelibisneksessä), vaan jollain ns. perinteisemmällä alalla.

Jos kerta yritykset eivät nyt ''maksimoi voittoaan maksimoimalla työntekijöidensä kurjuus '' niin mikäköhän itse yrityksistä itsestään lähtöisin oleva seikka on muuttunut, kun kiistattomasti aiemmin monikin yritys on pyrkinyt maksimoimaan voittonsa työntekijöiden selkanahasta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Apa
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös