Paavo kertoo, kuinka asiat ovat. Ei siis hätää, rahaa on tulossa.
Ja jos ei perhana tuolta tule, niin otetaan seinästä, niinkuin ennenkin. Rahaa riittää, kunhan sitä jaetaan tarpeeksi niille, jotka eivät tee töitä.
Paavo kertoo, kuinka asiat ovat. Ei siis hätää, rahaa on tulossa.
Paavo kertoo, kuinka asiat ovat. Ei siis hätää, rahaa on tulossa.
Paavo kertoo, kuinka asiat ovat. Ei siis hätää, rahaa on tulossa.
Vielä mielenkiintoisempaa olisi nähdä, että miten prosentit muuttuisivat jos Persut olisivat hallituksessa ja Vihreät oppositiossa. En ole hirveän hämmästynyt, ettei persut halua antaa vasemmistohallitukselle enempää rahaa tuhlattavaksi ja voisi vihreidenkin into maksaa lisää hiipua Halla-ahon johtamalle hallitukselle, joka käyttäisi ne esim protektionistisiin teollisuuden tukiin.Vihreiden kannattajista 66 prosenttia kertoi olevansa valmiita maksamaan lisää veroja koronakriisin takia, kun taas perussuomalaisista näin vastasi 16 prosenttia.
Minusta mielenkiintoinen tulos ottaen huomioon, kuinka suureen ääneen Perussuomalaiset kertovat haluavansa auttaa paikallisesti ja vastustavansa samalla velkaatumista.
Entistä enemmän olen sitä mieltä, että se elvyttävä 3 miljardia pitäisi tulla vasta seuraavalle hallitukselle. Hieman pelottaa mihin nämä sankarit sen ilmaisen rahan tuhlaavat.Onneksi Paavo on olemassa. Miten Eduskunnassa pärjättäisiin näissä talousasioissa ilman Paavoa.
Minusta mielenkiintoinen tulos ottaen huomioon, kuinka suureen ääneen Perussuomalaiset kertovat haluavansa auttaa paikallisesti ja vastustavansa samalla velkaatumista.
AY ei ole yleishyödyllinen liike. Se toimii yksiselitteisesti niiden työntekijöiden etujen vastaisesti, jotka eivät kuulu liittoon. Tämän pitäisi kristallinkirkkaasti olla perustuslain vastaista, että liittoon kuulumattomia tahoja sorretaan. Onko tästä valitettu EU-istuimiin?Vain Suomessa. TEM ja työryhmä valmistelivat useita ehdotuksia paikallisesta sopimisesta. Mutta kaikki ne hylättiin:
Marinin hallitus olisi halua jatkaa vääntöä, mutta sitä rajoittaa hallitusohjelman kirjaus, jonka mukaan paikallista sopimista edistetään työehtosopimusten avulla. Ilman työmarkkinajärjestöjen tukea hallituksen on vaikea kirjata lakiin pykälää, jonka palkansaajat kokevat työehtosopimusten syrjäyttämiseksi.
Onneksi Kokoomus on sentään hieman tullut järkiinsä. Menoleikkaukset koronan rahoitttamisessa eivät voi olla ensisijaisia. Kysehän on yksinkertaistettuna siitä, että kulutuskysynnän leikkaus syö koronarahoituksen edun.
Tämä hallitus on syytänyt noin 15 miljardia!! yksityisen sektorin tukemiseen.Pidän kyllä tosi epäoikeudenmukaisena että koronan vaikutukset iskee vain yksityiseen sektoriin. Julkinen sektori on immuuni koska kysyntä. Miksi yksityisen sektorin työntekijät saavat ainoastaan kantaa vastuun ja maksaa verot?
Tämä hallitus on syyttänyt noin 15 miljardia!! yksityisen sektorin tukemiseen.
Julkiseen sektoriin kuuluu suurin osa yhteiskunnan ydintoiminnoista ensiavusta ja maanpuolustuksessa infrastruktuurin ylläpitoon. Ne pitää myös kriisin aikana pitää kunnossa, että yritykset voisivat edes olla olemassa.
Kyllä nyt pitäisi kriittisesti tarkistella myös julkista sektoria. Suomen julkinen sektori paisuu ja ydinkysymys yhteiskunnan ja ihmisten palvelu unohtuu kun synnytetään uusia himmeleitä.
t. Julkisen sektorin työntekijä
Eikös nyt Ruokavirasto yhdistänyt monta eri toimintoa, mutta klassisesti, eli yhtään virkaa ei lopeteta ja annetaan muutosturva tietylle ajalle. Tarkkaa tietoa ei ole että kuinka monta uutta virkaa saatiin perustettua, mutta jos toimintaa yhdistetään reilulla kädellä, niin luulisi että päällekkäisyyksiä tulisi jonkun verran.Kertoisitko jonkun konkreettisen esimerkin tällaisesta himmelistä?
Pidän kyllä tosi epäoikeudenmukaisena että koronan vaikutukset iskee vain yksityiseen sektoriin. Julkinen sektori on immuuni koska kysyntä. Miksi yksityisen sektorin työntekijät saavat ainoastaan kantaa vastuun ja maksaa verot?
Kertoisitko jonkun konkreettisen esimerkin tällaisesta himmelistä?
Että silleen...
Kertoisitko jonkun konkreettisen esimerkin tällaisesta himmelistä?
Että silleen...
Kuulostaa minun työltäni.Oi voi.
Omassa työssäni joudun esimerkiksi yhdessä monen kollegan kanssa miettimään, mitä kautta päästään tiettyyn lopputulokseen lain suomien mahdollisuuksien mukaan. Ainoa todellinen merkityksellinen seikka on lopputulos, reitit siihen on enemmän teknisiä toimenpiteitä, joiden pohtimiseen en soisi käytettävän monen kallispalkkaisten virkamiesten aikaa kovinkaan paljoa...
Olemme laatineet todella tarkkaa lainsäädäntöä, osin tarpeestakin mutta osin on menty pikkasen ylitse.
Eikös nyt Ruokavirasto yhdistänyt monta eri toimintoa, mutta klassisesti, eli yhtään virkaa ei lopeteta ja annetaan muutosturva tietylle ajalle. Tarkkaa tietoa ei ole että kuinka monta uutta virkaa saatiin perustettua, mutta jos toimintaa yhdistetään reilulla kädellä, niin luulisi että päällekkäisyyksiä tulisi jonkun verran.
Omassa työssäni joudun esimerkiksi yhdessä monen kollegan kanssa miettimään, mitä kautta päästään tiettyyn lopputulokseen lain suomien mahdollisuuksien mukaan. Ainoa todellinen merkityksellinen seikka on lopputulos, reitit siihen on enemmän teknisiä toimenpiteitä, joiden pohtimiseen en soisi käytettävän monen kallispalkkaisten virkamiesten aikaa kovinkaan paljoa.
Olemme laatineet todella tarkkaa lainsäädäntöä, osin tarpeestakin mutta osin on menty pikkasen ylitse.
Sivusta sen verran, että sote-uudistus on yksi esimerkki.
Juu, ei ole ilmeisesti 5v muutosturvia, mutta 2v muutosturvat oli. Joka sekin on kyllä naurettavaa.Ruokavirastoa ei tietääkseni perustettu varsinaisesti tuolla päällekkäisten toimintojen karsimisella, vaan enemmänkin toiminnot tukevat toisiaan. Johtotasolla ja tietohallinnossa oli yhdisteltäviä toimia, joista ilmeisesti pyrittiin poistoihin vuosille 2018-2021. Että ei tuolla ainakaan vaikuta olevan viiden vuoden muutosturvia.
Eikö tuo sitten ole enemmän lainsäätöongelma kuin jotenkin erikoisesti paisutettu julkinen puoli? Toki monet joutuvat töissään pohtimaan lakeja monelta kantilta, virkamiehen vastuu on virkamiehen vastuu.