Sanna Marin

  • 957 736
  • 8 479

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Itse en sen koommin halua spekuloida Marinin bilevideoita.

Uskooko kukaan, että vaikka huumetestistä tulisi positiivinen tulos, että siitä uutisoitaisiin kansalle? Ei todellakaan uutisoitaisi, vaan tuo lakaistaisiin maton alle hiljaisin äänin.
 
Itse en sen koommin halua spekuloida Marinin bilevideoita.

Uskooko kukaan, että vaikka huumetestistä tulisi positiivinen tulos, että siitä uutisoitaisiin kansalle? Ei todellakaan uutisoitaisi, vaan tuo lakaistaisiin maton alle hiljaisin äänin.
Hyvä, että jotain spekuloitavaa löysit. Mä en usko, enkä muuhunkaan foliohattuiluun. Kennedyn murhasta en ole varma, se vahvistakoon säännön.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
En kyllä ymmärrä yhtään miten lause "get over it" liittyy siihen, että media ei vuonna 2012 ollut yhtään huolestunut pääministerin toimintakyvystä todennäköisen ryyppäämisen johdosta, mutta 2022 tilanne on päinvastainen.
Minä ainakin ymmärrän että tuollaiset joidenkin mielestä ylimieliseksi tulkittavissa olevat ”get over it” heitot voivat hyvinkin triggeröidä osalle median parissa työskentelevissä tarpeen tarttua jokaiseen rouva täydellisen tarjoamaan kohu-uutisen mahdollisuuteen. Jotain on mennyt Marinin esikunnalla mediasuhteissaan pieleen että ollaan tultu tilanteeseen jossa jokaiseen ”mahdollisuuteen” tartutaan sumeilematta kiinni. Ero PM-kauden alkuaskeliin on järisyttävä.

Selvisikö Katainen esikuntineen sitten mediasuhteidensa osalta paremmin? Minä en tiedä enkä muista. Muistan kyllä että Katainen oli välillä haastatteluissa ärrimurri-jalalla liikenteessä.
 
Viimeksi muokattu:

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
36-vuotiaalle bilettäminen Marinin tyyliin on itsessäänkin jo noloa, vaikka kyseessä olisi perusduunari.
Niin, 36-vuotiaana kuuluu istua lauantaina illalla kotona, lämmittää saunaa ja katsoa telkusta Putous koko perheen voimin. Sunnuntaina sitten kiva aamulenkki ja yhteinen ruoka perheen kanssa.

Oikeasti minusta vaikka 85-vuotias saa bailata kuten Marin, eikä siinä ole mitään noloa. Ihminen saa pitää hauskaa.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Jos Kataisesta olisi tuolloin tullut julki videomateriaalia (Some ja kännykkäkamerat olivat jo tuolloin olemassa) juhlimassa villisti tuon hetken "pintaliitojulkkisten" kanssa kotibileissä ja tämän lisäksi materiaalia läheisestä kanssakäymisestä vieraiden naisten kanssa, uskon ettei asiaa olisi vain katsottu läpi sormien.

Olettaisin ettei enemmistö kansanedustajista ole täysin raittiita ja humalaan itsensä juo varsin säännöllisesti moni, tätä en lähde moralisoimaan. On kuitenkin poliitikon itsensä vastuulla käyttäytyä asemaansa kohdistetun arvon mukaisesti myös vapaa-ajalla. Pääministerille on "ok" viettää iltaa hyvässä seurassa ihan, eikä Marininkaan toimissa mitään laitonta ole (Olettaen ettei huumeita ole käytetty.), mutta pääministerin arvovallalle hänen teot eivät sovi. 36-vuotiaalle bilettäminen Marinin tyyliin on itsessäänkin jo noloa, vaikka kyseessä olisi perusduunari.
Onko sillä muka jotain potentiaalista merkitystä pääministerin toimintakyvyn kannalta, onko hän ryypännyt esimerkiksi Kirsi Pihan ja Alex Stubbin kanssa vai Tinni Wickströmin ja Olavi Uusivirran kanssa? Ja onko sillä jotain merkitystä pääministetin toimintakyvyn kannalta, onko hän tanssinut oman puolisonsa vai jonkun muun kanssa? Omasta mielestäni nämä ovat pääministerin toimintakyvyn kannalta täysin epäoleellisia asioita.

Sen toki ymmärrän, että näillä asioilla voi olla väliä, jos konservatiivisessa hengessä haluaa sanella sitä, kenen kanssa pääministerin on sopivaa viettää iltaa tai tanssia. Mutta itse pääministerin tehtävien hoitamisen kannalta tuo on merkityksetöntä.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Pakko nyt sanoa, että satavarmasti liioittelet pääministerin palkkaa selvästi ylöspäin ja lähes yhtä varmasti noita asiantuntijoiden palkkoja alaspäin.
Sinä arvioit PM:n palkaksi 15k/kk ja minä laskelmissani arvioin 17k/kk - miten tuo on selvästi ylöspäin?!? Minä kun olen ja olen ollut töissä sekä valtiollisella puolella (yliopisto) että yksityisellä, niin mitä perusteita sulla on väittää, että arvioin palkat alaspäin?

Peukku siitä, että loppuun ohimennen koit tarpeelliseksi mainita, että asiantuntijana ansaitset kolminkertaisen asiantuntijan palkan.
Öh, nyt on @Rommeli :lta jo ihan ala-asteen matikka hukassa.

2*17k/kk = 34k/a (2.8k/kk)
3*17k/kk = 51k/a (4.5k/kk)

Hoksasitko vai väännänkö rautalangasta?

- - -

Lisäys: tää @Rommeli :n kommentti siis tähän mun kirjoittamaan, josta ei nyt saa muuta kuin ajattelemattomuudella tai suoralla tyhmyydellä tai ala-asteen matikantunnit laistaneena sellaista lausetta, että jotta mun palkka olisi kolme kertaa asiantuntijan palkka:

Lisäys: Oma palkkani asiantuntijapuolella on sellainen, että Marin saa sen kolmessa kuukaudessa. Minultakin vaaditaan kaikenlaista - mm. asiantuntemusta, ongelmien ratkaisemista, päivystämistä ja paikalla olemista - neljäsosalla siitä palkasta mitä Marin saa.
 
Viimeksi muokattu:

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Hyvä, että jotain spekuloitavaa löysit. Mä en usko, enkä muuhunkaan foliohattuiluun. Kennedyn murhasta en ole varma, se vahvistakoon säännön.
Videoita en käsittääkseni spekuloinut, kuten mainitsin.

Spekuloin vain sitä mahdollisuutta, että kerrottaisiinko kansalle, että pääministerin huumetesti on positiivinen. Itse en usko tuohon.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Videoita en käsittääkseni spekuloinut, kuten mainitsin.

Spekuloin vain sitä mahdollisuutta, että kerrottaisiinko kansalle, että pääministerin huumetesti on positiivinen. Itse en usko tuohon.
Kyllä se kerrottaisiin. Tuossa tilanteessa jo oman hallinnon ja puolueen johdosta alkaisi löytyä pesäerontekijöitä joilla olisi helvetillinen kiire pelastaa oma uransa upottamalla Marin uppoamatta itse mukana.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Jos Kataisesta olisi tuolloin tullut julki videomateriaalia (Some ja kännykkäkamerat olivat jo tuolloin olemassa) juhlimassa villisti tuon hetken "pintaliitojulkkisten" kanssa kotibileissä ja tämän lisäksi materiaalia läheisestä kanssakäymisestä vieraiden naisten kanssa, uskon ettei asiaa olisi vain katsottu läpi sormien.

Olettaisin ettei enemmistö kansanedustajista ole täysin raittiita ja humalaan itsensä juo varsin säännöllisesti moni, tätä en lähde moralisoimaan. On kuitenkin poliitikon itsensä vastuulla käyttäytyä asemaansa kohdistetun arvon mukaisesti myös vapaa-ajalla. Pääministerille on "ok" viettää iltaa hyvässä seurassa ihan, eikä Marininkaan toimissa mitään laitonta ole (Olettaen ettei huumeita ole käytetty.), mutta pääministerin arvovallalle hänen teot eivät sovi. 36-vuotiaalle bilettäminen Marinin tyyliin on itsessäänkin jo noloa, vaikka kyseessä olisi perusduunari.

On hyvä pohtia, mikä on "pääministerin asemaan kohdistettu arvo". Minä olen hyvin arvoliberaali (vaikka olen ilmeisesti sinun ikääsi verrattuna aivan boomer), ja minusta pääministerille on "arvokasta" käyttäytyä juuri siten, kun ihmisillä on tapana länsimaisessa liberaalidemokratiassa vuonna 2022 käyttäytyä.

Minusta on varsin umpikonservatiivista liittää pääministerin tehtävään joku yhteiskunnasta erillinen "arvokkuus".

Ainakaan minulle tässä koko casessa ei ole kysymys arvojen mukaisesta käyttäytymisestä (ja jokainen juhlikoon ja eläköön juuri tasan sillä tavalla kuin huvittaa), vaan harkintaa toivoisin käytettävän vastuusyistä.

Jokaisella on toki oikeus olla arvokonservatiivi, vaikka semmoinen ajattelu on minulle hyvin vierasta.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Kepulaiset suhtautuvat kriittisimmin pääministerin juhlimiseen ja Demarit eivät tietenkään näe toiminnassa mitään väärää.
Kepulaiset asuvatkin maaseudulla ja demarit kaupungissa, ja eiköhän kaupunkilaiset ole ikään katsomassa liberaalimpia kuin maalaiset.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Ainakaan minulle tässä koko casessa ei ole kysymys arvojen mukaisesta käyttäytymisestä (ja jokainen juhlikoon ja eläköön juuri tasan sillä tavalla kuin huvittaa), vaan harkintaa toivoisin käytettävän vastuusyistä.
On hyvä huomata, että me itse ja toivon mukaan myös lehdistö, on erittäin kiinnostunut siitä, mitkä ovat meidän asioista päättävien ihmisten sidosryhmät myös julkisuudessa kuin yksityisessä elämässäkin. Siinä, että päättäjien preferensseistä ja kytköksistä kerrotaan kansalle, ei ole mitään pahaa.

Minusta se Marinin koronan jälkeen kokoonkutsuma "kulttuuripläjäys" oli vähän biasoitunut. Olen kyllä Marinin kanssa samaa mieltä siinä, että tää somebileporukka on varmaan parempaa bileseuraa kuin kulttuurialan tuottajat tai teollisuuden johtoporras, mutta ei minusta silti pääministerinä kannattaisi sitä puolta liikaa nuoleskella. Mutta jos oikeasti on huolissaan kulttuurialan kestävyydestä koronan jäljiltä, niin onhan siellä nyt muutakin porukkaa kuin poppareita. Itse tietysti fanitan metalliskeneä, joka nyt ei ole kovin kauheasti ollut esillä tässä Marinin kulttuurintukemiskampanjassa.
 
Videoita en käsittääkseni spekuloinut, kuten mainitsin.

Spekuloin vain sitä mahdollisuutta, että kerrottaisiinko kansalle, että pääministerin huumetesti on positiivinen. Itse en usko tuohon.
Mitä arvelet, että sellaisessa tapauksessa kerrottaisiin?
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Tuosta PM Sannan vuodetusta videosta ja eritoten siitä nousseesta älämölöstä tulee mieleen takavuosien pikku-kakkosen Ransu-koira ja vähän huonosti harkittu letkautus kokkelivekkuleista.... Tosin siinä kontekstissa tuskin kenellekään tuli edes mieleen termin kokkeli rinnakkaismerkitykset. Siihen palattiin muistaakseni Ilta-Sanomien toimesta vuosia myöhemmin. Mitä itse asiaan tulee, niin yksityishenkiö Sanna Marin saa bilettää miten ja missä haluaa mutta PM Sanna Marinin kanssa on aika paljonkin toinen juttu. Pääministerin homma on aika pitkälti 24/7 homma 12 kk vuodessa koko virkakauden ajan.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Sinä arvioit PM:n palkaksi 15k/kk ja minä laskelmissani arvioin 17k/kk - miten tuo on selvästi ylöspäin?!? Minä kun olen ja olen ollut töissä sekä valtiollisella puolella (yliopisto) että yksityisellä, niin mitä perusteita sulla on väittää, että arvioin palkat alaspäin?


Öh, nyt on @Rommeli :lta jo ihan ala-asteen matikka hukassa.

2*17k/kk = 34k/a (2.8k/kk)
3*17k/kk = 51k/a (4.5k/kk)

Hoksasitko vai väännänkö rautalangasta?

Oi vittu. Tulipa paha ahatusvirhe. No kysymättä nöyrästi kerskailit tienaavasi vain vaivaiset tuplat valtaosaan nähden. Nopealla haulla pääministerin palkka on kylläkin alle 14 k€ kuussa, mutta voihan sen varmasti kehittyneemmällä matikalla pyöristää reilut kolme tonnia ylöspäin.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yhdysvallat on niin suuri, ettei sitä voi missään asiassa verrata Suomeen. Ja mitä Suomen maineeseen tulee, sitä pitää yllä sijoituksemme turvallisuutta, demokratiaa, sananvapautta, lehdistönvapautta, onnellisuutta, lukutaitoa ja koulutusta mittaavat tulokset. Suomi ei ole enää se maa, jonka maine perustui suomettuneisuuteen tai korkeisiin itsemurhatilastoihin.

Uskallan väittää, että mikäli Marin on vaikuttanut Suomen maineeseen, niin positiivisesti ikänsä ja sukupuolensa takia.

Ihan samaa mieltä siis olen tästäkin. Lähinnä vain nousi Yhdysvallat mieleen esimerkkinä jossa valtiojohto on viime aikoina selvästi vaikuttanut maan maineeseen. Suomen maine ei tosiaan Marinista mene ja minäkin luulen Sannan tuoneen Suomelle enemmänkin hyvää pr:ää jos jätetään venäjät ja vastaavat pois laskuista.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Päin vastoin. Marin on sen verran vanha, ettei vielä ymmärrä, mitä somettajien kanssa hengailusta seuraa. Sille porukalle, jonka kanssa Marin bilettää, kohut ja niiden aiheuttaminen somettamisella on suorastaan elinehto. Marin puolestaan on tätä meidän vanhempaa ikäluokkaa, jolle tuo ei ole selkärangassa.

Marin voi olla pääministeriksi nuori, mutta harvassa on ne ihmiset, jotka oikeasti pitävät nelikymppistä ihmistä nuorena.
Kyllä Marinin on pakko ymmärtää, miten some toimii. Onhan hän käyttänyt sitä paljon edukseenkin. Jos sen on tehnyt joku pääministerin mediavastaava, niin kyllä hänen on silti täytynyt olla perillä siitä, mitä tehdään ja miksi. Ei Marin nyt mikään dementoitunut idiootti ole.

Se mitä Marin ei ehkä täysin ymmärrä, on somen kääntöpuoli ja se, miten rajusti se voi hyökätä päälle. Hän on somen kanssa tottunut poimimaan rusinat pullasta, mutta kielteisiin puoliin hän ei ole tottunut. Silti tämä ei ole mielestäni ikäkysymys. Ei Marin vielä kovin vanhakaan ole, alle nelikymppinen. Tässä tilanteessa vanhan ikäluokan raja menisi ehkä 70-luvulla syntyneissä, vaikka heistäkin (eli meistäkin) osa ymmärtää kyllä somesta paljonkin.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanon senkin, että minusta Marin osoitti heikkoutta suostuessaan huumetestiin. Hän taipui huonon journalistisen työn ja some-kansan edessä, minkä seurauksena rimaa on laskettu pysyvästi ja tulevien pääministereiden tulee suostua ties mihin epämääräisten syytösten takia.

Lukekaa Anu Silfverbergin kirjoitus Long Playn uutiskirjeessä. Vai onko hänkin äärivassari tai Sanna-kultin sokaisema.

Ei Sanna siihen mennyt minkään Kärnän vaatimuksen takia eli ei se mihinkään suostunut. Tiesi, että menemällä huumetestiin hän saa aplodit laajoilta fanijoukoiltaan. Mitään relevanssiahan sillä testillä ei ole minkään kannalta.

Ja kyllä, Silfverbergin kanta ei tullut yllätyksenä, en nyt tiedä onko aivan äärivassari mutta ei ainakaan kaukana siitä.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Kyllä Marinin on pakko ymmärtää, miten some toimii. Onhan hän käyttänyt sitä paljon edukseenkin. Jos sen on tehnyt joku pääministerin mediavastaava, niin kyllä hänen on silti täytynyt olla perillä siitä, mitä tehdään ja miksi. Ei Marin nyt mikään dementoitunut idiootti ole.

Se mitä Marin ei ehkä täysin ymmärrä, on somen kääntöpuoli ja se, miten rajusti se voi hyökätä päälle. Hän on somen kanssa tottunut poimimaan rusinat pullasta, mutta kielteisiin puoliin hän ei ole tottunut. Silti tämä ei ole mielestäni ikäkysymys. Ei Marin vielä kovin vanhakaan ole, alle nelikymppinen. Tässä tilanteessa vanhan ikäluokan raja menisi ehkä 70-luvulla syntyneissä, vaikka heistäkin (eli meistäkin) osa ymmärtää kyllä somesta paljonkin.
On se siinä mielessä ikäkysymys, että aiempien PMien illanvietoissa tuskin on ollut someväkeä mukana, joten riski tällaiselle on ollut paljon pienempi.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oi vittu. Tulipa paha ahatusvirhe. No kysymättä nöyrästi kerskailit tienaavasi vain vaivaiset tuplat valtaosaan nähden. Nopealla haulla pääministerin palkka on kylläkin alle 14 k€ kuussa, mutta voihan sen varmasti kehittyneemmällä matikalla pyöristää reilut kolme tonnia ylöspäin.

Pääministeri Marinin palkka on kylläkin liki tuon 17k€. Ei tässä varmaan ole mitään syytä hassutella jollain "jos pm ei olisi kansanedustaja niin saisi vain laissa säädetyn pääministerin palkkion palkkana". Ministereille kun maksetaan ministerinpalkkion lisäksi puolet kansanedustajan palkkiosta ja puolet kulukorvauksesta.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On hyvä huomata, että me itse ja toivon mukaan myös lehdistö, on erittäin kiinnostunut siitä, mitkä ovat meidän asioista päättävien ihmisten sidosryhmät myös julkisuudessa kuin yksityisessä elämässäkin. Siinä, että päättäjien preferensseistä ja kytköksistä kerrotaan kansalle, ei ole mitään pahaa.

Nyt ei tarvitse ihmetellä jos seuraava TEM.n kansliapäällikkö on Tinni, mikä lie oliko, Vikström. Almasta tullee opetusministeriön ylijohtaja.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
On se siinä mielessä ikäkysymys, että aiempien PMien illanvietoissa tuskin on ollut someväkeä mukana, joten riski tällaiselle on ollut paljon pienempi.
Sanoisin, että ennemmin on kysymys siitä, miten seuransa ja julkisuutensa valitsee. Pääministerit saattavat Marinin jälkeen jopa vanhentua (lue: Orpo), mutta some ei katoa minnekään. Se tulee pikemminkin olemaan entistäkin voimallisemmin mukana.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Pääministeri Marinin palkka on kylläkin liki tuon 17k€. Ei tässä varmaan ole mitään syytä hassutella jollain "jos pm ei olisi kansanedustaja niin saisi vain laissa säädetyn pääministerin palkkion palkkana". Ministereille kun maksetaan ministerinpalkkion lisäksi puolet kansanedustajan palkkiosta ja puolet kulukorvauksesta.

Nyt puhuttiin käsittääkseni nimenomaan siitä pääministerin palkasta, joka täältä kantautuneiden huhujen mukaan velvoittaa saajansa olemaan ympäri vuoden ympärivuorokautisesti valmiina toimintaan.

Edit. Ja itse asiassa tuollaisella logiikalla pääministerin palkka on jopa suhteellisen huono.
 
Testi negatiivinen.
Se olisi jo laaja salaliitto. Testin tekopaikka lienee siis joku valtiollinen instanssi, jota valtiovalta ohjailee.

Itänaapurissa menisi toki noin, mutta onneksi ei olla siellä.

Harmi kun testiä ei todennäköisesti tee WADA, niitä ei ohjaile kukaan.. (norjalaiset)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös