Korona alkoi Suomessa ilmeisesti sitten vasta 2022 elokuussa. Näin ne asiat koetaan Marin toteemi-kuplan sisällä.Kaksi mertaa ilmeisesti ollut todistetusti juhlimassa koronan alkamisen jälkeen? Hurjaa on meno!
Korona alkoi Suomessa ilmeisesti sitten vasta 2022 elokuussa. Näin ne asiat koetaan Marin toteemi-kuplan sisällä.Kaksi mertaa ilmeisesti ollut todistetusti juhlimassa koronan alkamisen jälkeen? Hurjaa on meno!
1) Pääministeriys(*) ei todellakaan ole mikään elämänmittainen ura, vaan suht lyhyt vaihe uralla, sellainen päivystysvuoro. Toisin kuin esim. poliisi, sairaanhoitaja, palomies, lääkäri yms yms.Onko joku ihan oikeasti sitä mieltä, että viikonlopun yöt ovat virka-aikaa? Onko joku ihan oikeasti sitä mieltä, että pääministerillä on lomaa lukuun ottamatta velvollisuus olla ympärivuorokautisessa valmiudessa välittömään toimintaan?
Onko joku ihan oikeasti sitä mieltä, että viikonlopun yöt ovat virka-aikaa? Onko joku ihan oikeasti sitä mieltä, että pääministerillä on lomaa lukuun ottamatta velvollisuus olla ympärivuorokautisessa valmiudessa välittömään toimintaan?
Missä vitun kaninkolossa tällaisia vaativat ihmiset elävät?
Onko joku ihan oikeasti sitä mieltä, että viikonlopun yöt ovat virka-aikaa? Onko joku ihan oikeasti sitä mieltä, että pääministerillä on lomaa lukuun ottamatta velvollisuus olla ympärivuorokautisessa valmiudessa välittömään toimintaan?
1) Pääministeriys(*) ei todellakaan ole mikään elämänmittainen ura, vaan suht lyhyt vaihe uralla, sellainen päivystysvuoro. Toisin kuin esim. poliisi, sairaanhoitaja, palomies, lääkäri yms yms.
2) Kyllä joka ikisessä ammatissa on ilmoitettava, milloin on lomalla ja milloin tavoitettavissa. Omalla vahtivuorolla se vahtivuoro hoidetaan sen hetkisten käytäntöjen mukaan.
3) Kukaan ei odota, että PM on saatavilla 24/7, mutta kaikki odottavat, että sen aikaa kun on pääministerinä, niin hoitaa sen duuninsa kunniakkaasti kotiin. Siitä itse asiassa maksetaan korvaus, joka on kuukaudessa monen asiantuntijatehtävän puolen vuoden palkka. Kyllä sillä summalla voi itse asiassa jotain vaatiakin.
(*) Tai ministeriys ylipäätään, koskee varmaan eniten ulkoministeriä sekä myös presidenttiä. Ja myös pääministeriä. Vähän olisi vaikea ajatella, että nyt kun Nato-jutut ovat kuumimmillaan, niin yhtäkkiä Kaikkonen tai Haavisto katoaisivat bilettämään.
Pääministeriys ei ole varsinaisesti työ vaan poliittinen luottamustoimi, jossa mandaatti on eduskunnalta. Tehtävää hoidetaan lähtökohtaisesti ”aina” tai esteen sattuessa nimetään sijainen. Pääministeri on pääministeri virka-ajan ulkopuolella, viikonloppuisin ja öisin, halusi tai ei. Periaatteessa pitää aina olla valmius työntekoon, se kuuluu homman luonteeseen.Onko joku ihan oikeasti sitä mieltä, että viikonlopun yöt ovat virka-aikaa? Onko joku ihan oikeasti sitä mieltä, että pääministerillä on lomaa lukuun ottamatta velvollisuus olla ympärivuorokautisessa valmiudessa välittömään toimintaan?
Koska ongelma ei ole missään kohdin ollut juhliminen tai juominen. Ja se että sinä ilmoitat Kataisen kaatuneen koska oli kännissä on yhtä faktapohjaista kuin minä ilmoitan Marinin unohtaneen kaiken järjen kotibileissä, koska oli niin vahvoissa kokkeleissa.Mulle se ihmetys on, että miksi moni asia on ongelma vasta kun Marin ne tekee?
Missä on de facto todettu, että Katainen oli tuolloin kännissä? Olitko todistamassa asiaa? Voitko muuten vastata, että alkoiko korona Suomessa 2022 elokuussa kuten aiemmassa viestissäsi väitit?Kataisen kännissä tikkien saaminen ei tällaista "kansallista hätätilaa" aiheuttanut?
Paskapuhetta. Kenestä pääministeristä on julkaistu dokausvideoita tai video jossa harrastetaan läheisyyttä ei-puolison kanssa?Mulle se ihmetys on, että miksi moni asia on ongelma vasta kun Marin ne tekee?
Kataisen kännissä tikkien saaminen ei tällaista "kansallista hätätilaa" aiheuttanut? Eikä se että muutkin PMt on syöneet aamupalaa.Pääministeri Kataiselle tikkejä päähän vaaliyönä
Pääministeri Jyrki Katainen (kok.) sai vaaliyönä kotipihallaan päähänsä tikkejä vaatineen kolhun. Katainen on kertonut iskeneensä päänsä kukkaruukkuun kaaduttuaan liukkaalla kotipihallaan.yle.fi
Itse etupäässä vastuussa?Marin+huumetesti tulee jäämään ihmisten mieliin ja internetin syövereihin, vaikka hän tosiaan ei olisi käyttänyt yhtään mitään laitonta päihdettä. Toki pääministeri on tästä kaikesta ennen kaikkea itse etupäässä vastuussa.
Pointtini ei ollut verrata tapauksia, kuten ehkä osasit lukeakin, vaan ihmisten reaktioita niihin.Rydmanin kohdalla oli kyse siitä, että oli lukuisia nuoria naisia, jotka kokivat tulleensa Rydmanin toimesta loukatuksi tai epäasiallisesti kohdelluksi. Marinin kohdalla en ainakaan itse ole kyennyt hahmottamaan ketään sellaista asianomistajaa, jota Marin bilettäessään olisi loukannut.
Arvoliberaalissa maailmankuvassa ehkä keskeisin ohjenuora on, että ihminen on vapaa tekemään kaikkea sitä, mikä ei satuta muita tai aiheuta heille haittaa.
Tietysti jos omaa konservatiivisen maailmankuvan, niin tällaisen eron ymmärtäminen voi olla vaikeaa.
Valtaosa yliopiston viroista. Ja siis laskin PM:n palkaksi 17k, jolloin se on vuosipalkkana 34k (2.8k/kk).Kertoisitko lisää asiantuntijatehtävistä, joista maksetaan puolessa vuodessa alle 15 k€?
Suomessa ei ole (vieläkään) totuttu naispääministeriin, jonka vuoksi mediat tekevät tikusta asiaa. Marin on vasta kolmas nainen tuossa asemassa ja ensimmäinen, joka on istunut PM:n istuimella yli kahden vuoden ajan. Lisäksi aiempien pääministerien aikaan sosiaalisella medialla ei ollut läheskään niin suurta roolia yhteiskunnallisessa keskustelussa kuin nykyään.Mulle se ihmetys on, että miksi moni asia on ongelma vasta kun Marin ne tekee?
Kataisen kännissä tikkien saaminen ei tällaista "kansallista hätätilaa" aiheuttanut? Eikä se että muutkin PMt on syöneet aamupalaa.Pääministeri Kataiselle tikkejä päähän vaaliyönä
Pääministeri Jyrki Katainen (kok.) sai vaaliyönä kotipihallaan päähänsä tikkejä vaatineen kolhun. Katainen on kertonut iskeneensä päänsä kukkaruukkuun kaaduttuaan liukkaalla kotipihallaan.yle.fi
Mulle se ihmetys on, että miksi moni asia on ongelma vasta kun Marin ne tekee?
Missä on sanottu että Marin olisi käyttänyt huumeita? Aika monessa lehdessä.Missä on de facto todettu, että Katainen oli tuolloin kännissä? Olitko todistamassa asiaa? Voitko muuten vastata, että alkoiko korona Suomessa 2022 elokuussa kuten aiemmassa viestissäsi väitit?
Eli on (mahdollisesti) ollut kännissä virka-aikana ns edustustehtävissä? Ja se on parempi?Tätä Kataista nyt tarjotaan Marinistien puolelta koko ajan vaihtoehdoksi.
Näissä on jo sellainen lähtökohtainen ero, että Kataisen mahdollinen (joskin todennäköinen) humalatila liittyi huomattavasti enemmän työhön kuin Marinilla.
Luetteletko nämä lehdet, jotka väittävät Marinin käyttäneen huumeita?Missä on sanottu että Marin olisi käyttänyt huumeita? Aika monessa lehdessä.
Eli on (mahdollisesti) ollut kännissä virka-aikana ns edustustehtävissä? Ja se on parempi?
Älä vastaa minulle kysymällä vaan anna se primäärilähde, missä verifioidaan Kataisen olleen kännissä, kun kaatui. Näin väitit SINÄ! Lisäksi alkoiko korona Suomessa 8/2022. Kyllä vai ei?Missä on sanottu että Marin olisi käyttänyt huumeita? Aika monessa lehdessä.
Ei varmaan joo. Kataiselta media ei uskaltanut kysyä ollenkaan, oliko humalassa kaatuessaan keskellä yötä juhlaillan päätteeksi, mutta Marinilta hyvinkin yksityiskohtaisesti tivattiin päihteiden käyttämistä ja yllytettiin huumetestiin.Mitään kaksoisstandardeja tässä ei ole vaikla Sannan fanclub näin kuvitteleekin.
Olet ihan ytimessä. Mun on edelleen vaikea ymmärtää, että Sanna olisi muka yllättynyt ja pettynyt siihen, että nämä videot on julkaistu.Missä on sanottu että Marin olisi käyttänyt huumeita? Aika monessa lehdessä.
Ongelma tosiaan pitkälti se, että Marin on sen verran nuori että samoissa bileissä on someajan ihmisiä ja kännykkäpuhelimia. Tämä tuleville poliitikoille ihan hyvä mietinnän paikka, että miten ne illanvietot jatkossa kannattaa järjestää.
Marin on siinä epäonnistunut kyllä pahasti.
Sipilästähän voisi kirjoittaa, että pienimunainen se on. Ja on niin kauan, kunnes todistaa toisin.Minun on aika mahdoton kuvitella, että vaikka demariedustajat olisivat jakaneet somessaan tekstiä, jossa olisi kirjoitettu pääministeri Sipilän pienistä rintalihaksista.
Olen oikeasti sitä mieltä ja elän vissiin jossain vitun kaninkolossa. Sanna on siinä oikeassa, että harvoin öisin tulee mitään tilannetta, mihin pitäisi reagoida, mutta voi niitä tulla. Esimerkiksi luonnonkatastrofit eivät katsele, onko virka-aika vai ei. Mahdollisuus on pieni, mutta se on olemassa.Onko joku ihan oikeasti sitä mieltä, että viikonlopun yöt ovat virka-aikaa? Onko joku ihan oikeasti sitä mieltä, että pääministerillä on lomaa lukuun ottamatta velvollisuus olla ympärivuorokautisessa valmiudessa välittömään toimintaan?
Niin. Itse kyllä myönnän että Marinilla on käynyt suuri virhearvio ns medianhallinnan kanssa, mutta onhan tästä nyt tehty aivan kohtuuton "hätätila". Samaan aikaan valitetaan että Marin käy kriisiaikana bileissä mutta itse kirjoitetaan ja jauhetaan vaan Marinista.Ei varmaan joo. Kataiselta media ei uskaltanut kysyä ollenkaan, oliko humalassa kaatuessaan keskellä yötä juhlaillan päätteeksi, mutta Marinilta hyvinkin yksityiskohtaisesti tivattiin päihteiden käyttämistä ja yllytettiin huumetestiin.
Noin muutenkin Marin on joutunut ennennäkemättömällä tavalla ala-arvoisten henkilöön menevien herjojen kohteeksi. Esimerkiksi taannoin kokoomuksen kansanedustajat jakoivat somessaan Aki Pyysingin tekstiä, jossa Pyysing kirjoitti Marinin pienistä tisseistä. Minun on aika mahdoton kuvitella, että vaikka demariedustajat olisivat jakaneet somessaan tekstiä, jossa olisi kirjoitettu pääministeri Sipilän pienistä rintalihaksista.