Sanna Marin

  • 966 741
  • 8 482

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
On hyvä huomata, että me itse ja toivon mukaan myös lehdistö, on erittäin kiinnostunut siitä, mitkä ovat meidän asioista päättävien ihmisten sidosryhmät myös julkisuudessa kuin yksityisessä elämässäkin. Siinä, että päättäjien preferensseistä ja kytköksistä kerrotaan kansalle, ei ole mitään pahaa.

Minusta se Marinin koronan jälkeen kokoonkutsuma "kulttuuripläjäys" oli vähän biasoitunut. Olen kyllä Marinin kanssa samaa mieltä siinä, että tää somebileporukka on varmaan parempaa bileseuraa kuin kulttuurialan tuottajat tai teollisuuden johtoporras, mutta ei minusta silti pääministerinä kannattaisi sitä puolta liikaa nuoleskella. Mutta jos oikeasti on huolissaan kulttuurialan kestävyydestä koronan jäljiltä, niin onhan siellä nyt muutakin porukkaa kuin poppareita. Itse tietysti fanitan metalliskeneä, joka nyt ei ole kovin kauheasti ollut esillä tässä Marinin kulttuurintukemiskampanjassa.

Tästä kyllä täysin samaa mieltä (ja myös musiikkimausta :D). Myös minun silmääni tuo vaikutti täysin biasoituneelta ja haiskahti, että kokoonpano koostui niistä henkilöistä, joihin Marin henkilökohtaisesti halusi tutustua.

Samoin "Teatterin VIP" on ehkä viimeinen paikka, johon henkilökohtaisesti haluaisin päästä juhlimaan.

Mitä varsinaisesri tarkoitin, niin mielestäni "instituutioiden ravisteleminen" on aina 100% hyvä asia sikäli kun sillä tarkoitetaan instituutioiden pysymistä tässä ajassa - tämä estää erityisesti monarkioista tuttujen yhteiskunnasta vieraantuneiden dinosaurusinstituutioiden syntymisen. Organisaatioiden ravistelu ei kuitenkaan saa tapahtua vastuun kustannuksella.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Nyt puhuttiin käsittääkseni nimenomaan siitä pääministerin palkasta, joka täältä kantautuneiden huhujen mukaan velvoittaa saajansa olemaan ympäri vuoden ympärivuorokautisesti valmiina toimintaan.
Pääministerille maksetaan suht kovaa palkkaa sen ajan, mitä hän on pääministerinä, juuri siksi, että hän olisi käytettävissä.

Eihän siinä muuten olisi mitään järkeä. Voidaanhan me maksaa yhteiskuntanan jollekin randomilla arvotulle Tauno Tasalakille se 17k/kk ihan vaan siksi, että hän on olemassa. Hurraa!
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Pääministerille maksetaan suht kovaa palkkaa sen ajan, mitä hän on pääministerinä, juuri siksi, että hän olisi käytettävissä.

Eihän siinä muuten olisi mitään järkeä. Voidaanhan me maksaa yhteiskuntanan jollekin randomilla arvotulle Tauno Tasalakille se 17k/kk ihan vaan siksi, että hän on olemassa. Hurraa!

Niin onhan se karvan päälle 20 € tunnissa suht kova palkka.

Edit. Iso määrä Tauno Tasalakkeja saa työstään huomattavasti kovempaa korvausta.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen kyllä Marinin kanssa samaa mieltä siinä, että tää somebileporukka on varmaan parempaa bileseuraa kuin kulttuurialan tuottajat tai teollisuuden johtoporras, mutta ei minusta silti pääministerinä kannattaisi sitä puolta liikaa nuoleskella.

Marinhan on pyörinyt juuri niiden kulttuurialan ihmisten kanssa, jotka ovat hänelle harmittomia. Olisihan se ollut ikävää vääntää joistain asiakysymyksistä jonkun Maija Vilkkumaan tai Paula Vesalan kanssa, nämä kun vielä tajuavatkin asioista jotain. Kivempi pyöriä jonkun somehasbeen Benjamin Peltosen kanssa, josta ei tule olemaan mitään vaaraa koskaan.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt puhuttiin käsittääkseni nimenomaan siitä pääministerin palkasta, joka täältä kantautuneiden huhujen mukaan velvoittaa saajansa olemaan ympäri vuoden ympärivuorokautisesti valmiina toimintaan.

Edit. Ja itse asiassa tuollaisella logiikalla pääministerin palkka on jopa suhteellisen huono.

"Huhuista", eli siis Sanna Marinin itse omasta aloitteestaan julkisuuteen kertomasta näkemyksestään siitä, mitä pääministerin tehtävä pitää sisällään?

Ja jos pääministeri Sanna Marinin palkka on 17k, pääministerin palkka on 17k. Vaikka laissa säädetty ministerinpalkkio olisikin "vain" reilut 13k. Vai taivastellaanko seuraavaksi että miten voi kansanedustaja Sanna Marin saada vain puolikasta kansanedustajanpalkkaa, hui kauhistus sentään.

Lakiahan voitaisiinkin rukata niin, että pääministerin palkkio olisi esim. 100€/kk. Tuohon voitaisiin sitten maksaa muunlaisia palkkioita vaikkapa 20k€/kk ja täällä vängättäisiin kuinka pääministerin palkka on vain tuo sata euroa.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Tästä kyllä täysin samaa mieltä (ja myös musiikkimausta :D).
Hahah, voimme kyllä olla erinäisistä asioista eri mieltä, mutta no, aina hyvä tietää, että musiikkimaku yhdistää. Suosikkijoukkueet eivät nyt ehkä niinkään :D

Myös minun silmääni tuo vaikutti täysin biasoituneelta ja haiskahti, että kokoonpano koostui niistä henkilöistä, joihin Marin henkilökohtaisesti halusi tutustua. Samoin "Teatterin VIP" on ehkä viimeinen paikka, johon henkilökohtaisesti haluaisin päästä juhlimaan.
Tästä olen samaa mieltä, ja kuten sanottu, sellainen ihminen, joka päättää meidän asioista, niin tottahan me halutaan tietää, että mistä tämä diggaa.

Mitä varsinaisesri tarkoitin, niin mielestäni "instituutioiden ravisteleminen" on aina 100% hyvä asia sikäli kun sillä tarkoitetaan instituutioiden pysymistä tässä ajassa - tämä estää erityisesti monarkioista tuttujen yhteiskunnasta vieraantuneiden dinosaurusinstituutioiden syntymisen. Organisaatioiden ravistelu ei kuitenkaan saa tapahtua vastuun kustannuksella.
Olen ihan samaa mieltä.

Yhteiskunnallinen keskustelu on tärkeää sen takia, että huomattaisiin realiteettien muuttuneen. Oma kokemukseni on kuitenkin se, että vallankumous vallankumouksen takia ei yleensä johda kovin hyvään lopputulokseen, koska on vain niin hirveän vaikea ymmärtää maailmaa ja seurauksia. Aatteet eivät muuta maailmaa, vaan realiteetit muuttavat niitä ja aatteet seuraavat perässä. Tätä juttua me ollaan tällä hetkellä todistamassa.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Niin onhan se karvan päälle 20 € tunnissa suht kova palkka.

Edit. Iso määrä Tauno Tasalakkeja saa työstään huomattavasti kovempaa korvausta.
Hitsi, että koetat saada asian näyttämään muulta kuin se on :D Oliko tää nyt sellainen demonstraatio, että oikeasti olet matikanläksysi tehnyt? :D
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Tähän minäkin kaipaisin vastausta, että missä lehdissä? Yksikin riittää.
No siis ainakin vahvasti vihjailtu ja ihmisten medialukutaito on mitä on. Kyllähän media on vahvasti lietsonut tätä tilannetta. Esim se että uutisoidaan "satavarmana" kun joku nimetön "asiantuntija" tekee analyysia jauhojebgi-sanasta.

Ja kuten olen moneen kertaan sanonut- Marin on ehdottomasti median suhteen tehnyt ison virheen sallimalla noiden videoiden kuvaamisen.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Oi vittu. Tulipa paha ahatusvirhe. No kysymättä nöyrästi kerskailit tienaavasi vain vaivaiset tuplat valtaosaan nähden.
Oma palkkani on kyllä luokkaa kaksinkertainen kaikkien alojen mediaanipalkkaan nähden, mutta siihen vaikuttaa mm. ala, koulutus, pitkä kokemus yms. Silti oma palkkani on luokkaa mediaani, jos tarkastellaan koko IT-alaa.

Nopealla haulla pääministerin palkka on kylläkin alle 14 k€ kuussa, mutta voihan sen varmasti kehittyneemmällä matikalla pyöristää reilut kolme tonnia ylöspäin.
No sitten Marin tienaa vajaassa neljässä kuukaudessa sen minkä minä vuodessa. Takerrut kyllä nyt sellaisiin lillukanvarsiin, että oksat pois. Jos minä väitän, että kolmessa kuukaudessa, sinä väität, että vähän reilussa, niin oliko tässä nyt joku olennainen pointti? Marin tienaa kolmin-nelinkertaisesti sen, mitä koulutettu, pitkään alalla ollut asiantuntija. OK? Voiko sen palkan eteen myös vaatia jotain osaamista?
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Hitsi, että koetat saada asian näyttämään muulta kuin se on :D Oliko tää nyt sellainen demonstraatio, että oikeasti olet matikanläksysi tehnyt? :D

Enköhän minä matematiikkaa osaa sen verran, etten tarvitse apuja sinulta.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Maksetaanko kaikille palkkaa 24/7/365?

Aikamoista vääristelyä.

Ei tietenkään makseta, muttei käytännössä kukaan muu ole velvollinen olemaan työssä noin 8000 h vuodessa.

Ei toki pääministerikään todellisuudessa ole tuossa tilanteessa, vaikka monet täällä muuta jankkaavatkin. Tarkoitus oli vain demota, ettei se korvaus tuntia kohti ole käytännössä edes hyvä, vaikka täällä palkan suuruuttakin sama porukka kovasti kauhistelee.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
”Mikäli kriisitilanne olisi, niin minä kyllä tietäisin siitä ennen kello 12:ta lauantai-iltana”, Marin sanoi”

Hyvissä käsissä ollaan…
Tuossa näyttää Valtioneuvoston turvallisuusjohtaja kertovan.


KURVINEN sanoo, että hän ei kuitenkaan tunnista tilanteita, joissa tarvittaisiin välittömästi virallista päätöksentekoa.

”Mutta jos sellainen tulee, on tietenkin mahdollista, että esimerkiksi kesäaikaan valtioneuvoston jäsenten ollessa lomalla, ulkomailla tai vaikkapa marjametsässä jossain tai saaristossa, emme välttämättä heti saa ministereitä fyysisesti paikalle”, hän sanoo.

Kurvisen mukaan vastaavia oli esimerkiksi koronaviruspandemian aikana, kun hallituksen päätöksenteosta jouduttiin jättämään jäseniä fyysisesti ulkopuolelle koronavirustartunnoista johtuen.

”Silloin päätöksenteko pitää turvata joko teknisin ratkaisuin tai normaalein sijaisuusmenettelyin”.


#marjametsäjengi
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kokoomuksen järjestämissä kemuissa dokaaminen ei lähtökohtaisesti liity pääministerin työhön millään tavalla.

Oletko tosissasi?

Jos laitat samalle viivalle Kokoomuksen (tai minkä tahansa puolueen) vaalivalvojaisissa juopottelun ja bilettämisen some-influencerien kanssa pintaliitopaikoissa ja kotibileissä, niin kumpi sinusta on lähempänä kummankin verrokkihenkilön työnkuvaa?
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Enköhän minä matematiikkaa osaa sen verran, etten tarvitse apuja sinulta.
Vaikuttaa aivan toisenlaiselta. Voin antaa sulle tukiopetusta. Maksua vastaan. Olen kuitenkin opettanut ihmisiä yliopistossa, joten referenssit ovat kohdallaan.

Todistapa mulle, että osaat matikkaa. Lisäys: Minkä puolen matemaatikko olet? Diskreetti vai analyyttinen?

Lisäys: Ja jos palataan aiheeseen, millä perusteella sanot, että yliopistojen palkat asiantuntijoille ovat kovempia kuin se väittämäni vajaa kolme tonnia, ja että millä perusteilla ylipäätään koko sektorilla palkat olisivat isompia kuin viisi tonnia kuussa. Marinin palkka on sunkin arvion mukaan kolminkertainen, ja mun arvion mukaan lähes nelinkertainen tavalliseen julkisen sektorin ja yksityisen puolen palkkoihin nähden. Eikö sillä palkalla muka voi olettaa, että se duuni, joka oli tarkoitus tehdä, myös tehdään, varsinkin kun on kyse tilapäisestä päivystysvuorosta?
 
Viimeksi muokattu:

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Oma palkkani on kyllä luokkaa kaksinkertainen kaikkien alojen mediaanipalkkaan nähden, mutta siihen vaikuttaa mm. ala, koulutus, pitkä kokemus yms. Silti oma palkkani on luokkaa mediaani, jos tarkastellaan koko IT-alaa.

Hetki sitten palkkasi oli vuositasolla noin 50 k€ ja nyt se pompsahti oli 20 k€ yli. Onnittelut reilusta palkankorotuksesta.

Kaikkien alojen mediaanipalkka on siis ainakin vuoden alussa ollut 2968 €/kk.

En edelleenkään oikein usko kaipaavani opetusta sinulta.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Niin onhan se karvan päälle 20 € tunnissa suht kova palkka.

Edit. Iso määrä Tauno Tasalakkeja saa työstään huomattavasti kovempaa korvausta.

Varmasti. Ja jokaisella noista Tauno Tasalakeista on oikeus olla ottamatta työtä vastaan, jos korvaus ei omasta mielestään vastaa työn vaatimuksia.

Ihan samalla pääministerin palli on ihan vapaaehtoinen. Vannomalla ministerinvalan, silloinen pääministeri lupaa noudattaa sen työn vaatimia käytäntöjä. Jos nyt Sannalle ei ole ok se, että ihmiset pahastuu biletyksestä työajalla, niin aina voi luopua liian vaativasta työpaikasta.

P.S Sannan työnantaja ollaan muuten periaattessa me veronmaksajat. Sellaiset about 80% alaisistaan ei olisi halunnut häntä pomoksi, mutta yhtiön säännöt vaativat niin.

edit. Ei tuo kyllä omasta mielestänikään ole kovinkaan iso tuo korvaus, ottaen huomioon mitä pääministeriltä vaaditaan. Saisi olla enemmän, jos ympärivuorokautista valmiutta edellytetään.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Ja kuten olen moneen kertaan sanonut- Marin on ehdottomasti median suhteen tehnyt ison virheen sallimalla noiden videoiden kuvaamisen.
Kun on aikaa vastata muille niin, aiotko vastaa näihin aiemmin esitettyihin väitteisiin toimestasi:

Älä vastaa minulle kysymällä vaan anna se primäärilähde, missä verifioidaan Kataisen olleen kännissä, kun kaatui. Näin väitit SINÄ! Lisäksi alkoiko korona Suomessa 8/2022. Kyllä vai ei?
Lähde näille väittämällesi?
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Hetki sitten palkkasi oli vuositasolla noin 50 k€ ja nyt se pompsahti oli 20 k€ yli. Onnittelut reilusta palkankorotuksesta.
Mitä helvettiä? Voin säästää sut nolostumiselta, tai sitten ei, ja kun valitsen ei, niin lainaapa se kohta uudestaan :D

Kaikkien alojen mediaanipalkka on siis ainakin vuoden alussa ollut 2968 €/kk.
Juu.

En edelleenkään oikein usko kaipaavani opetusta sinulta.
Minusta tuntuu, että hyvä olisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös