Mainos

Sanna Marin

• 1 055 788
  • 8 944

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Tähän minäkin kaipaisin vastausta, että missä lehdissä? Yksikin riittää.
No siis ainakin vahvasti vihjailtu ja ihmisten medialukutaito on mitä on. Kyllähän media on vahvasti lietsonut tätä tilannetta. Esim se että uutisoidaan "satavarmana" kun joku nimetön "asiantuntija" tekee analyysia jauhojebgi-sanasta.

Ja kuten olen moneen kertaan sanonut- Marin on ehdottomasti median suhteen tehnyt ison virheen sallimalla noiden videoiden kuvaamisen.

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Oi vittu. Tulipa paha ahatusvirhe. No kysymättä nöyrästi kerskailit tienaavasi vain vaivaiset tuplat valtaosaan nähden.
Oma palkkani on kyllä luokkaa kaksinkertainen kaikkien alojen mediaanipalkkaan nähden, mutta siihen vaikuttaa mm. ala, koulutus, pitkä kokemus yms. Silti oma palkkani on luokkaa mediaani, jos tarkastellaan koko IT-alaa.

Nopealla haulla pääministerin palkka on kylläkin alle 14 k€ kuussa, mutta voihan sen varmasti kehittyneemmällä matikalla pyöristää reilut kolme tonnia ylöspäin.
No sitten Marin tienaa vajaassa neljässä kuukaudessa sen minkä minä vuodessa. Takerrut kyllä nyt sellaisiin lillukanvarsiin, että oksat pois. Jos minä väitän, että kolmessa kuukaudessa, sinä väität, että vähän reilussa, niin oliko tässä nyt joku olennainen pointti? Marin tienaa kolmin-nelinkertaisesti sen, mitä koulutettu, pitkään alalla ollut asiantuntija. OK? Voiko sen palkan eteen myös vaatia jotain osaamista?

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Hitsi, että koetat saada asian näyttämään muulta kuin se on :D Oliko tää nyt sellainen demonstraatio, että oikeasti olet matikanläksysi tehnyt? :D

Enköhän minä matematiikkaa osaa sen verran, etten tarvitse apuja sinulta.

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maksetaanko kaikille palkkaa 24/7/365?

Aikamoista vääristelyä.

Ei tietenkään makseta, muttei käytännössä kukaan muu ole velvollinen olemaan työssä noin 8000 h vuodessa.

Ei toki pääministerikään todellisuudessa ole tuossa tilanteessa, vaikka monet täällä muuta jankkaavatkin. Tarkoitus oli vain demota, ettei se korvaus tuntia kohti ole käytännössä edes hyvä, vaikka täällä palkan suuruuttakin sama porukka kovasti kauhistelee.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
”Mikäli kriisitilanne olisi, niin minä kyllä tietäisin siitä ennen kello 12:ta lauantai-iltana”, Marin sanoi”

Hyvissä käsissä ollaan…
Tuossa näyttää Valtioneuvoston turvallisuusjohtaja kertovan.

KURVINEN sanoo, että hän ei kuitenkaan tunnista tilanteita, joissa tarvittaisiin välittömästi virallista päätöksentekoa.

”Mutta jos sellainen tulee, on tietenkin mahdollista, että esimerkiksi kesäaikaan valtioneuvoston jäsenten ollessa lomalla, ulkomailla tai vaikkapa marjametsässä jossain tai saaristossa, emme välttämättä heti saa ministereitä fyysisesti paikalle”, hän sanoo.

Kurvisen mukaan vastaavia oli esimerkiksi koronaviruspandemian aikana, kun hallituksen päätöksenteosta jouduttiin jättämään jäseniä fyysisesti ulkopuolelle koronavirustartunnoista johtuen.

”Silloin päätöksenteko pitää turvata joko teknisin ratkaisuin tai normaalein sijaisuusmenettelyin”.

#marjametsäjengi

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kokoomuksen järjestämissä kemuissa dokaaminen ei lähtökohtaisesti liity pääministerin työhön millään tavalla.

Oletko tosissasi?

Jos laitat samalle viivalle Kokoomuksen (tai minkä tahansa puolueen) vaalivalvojaisissa juopottelun ja bilettämisen some-influencerien kanssa pintaliitopaikoissa ja kotibileissä, niin kumpi sinusta on lähempänä kummankin verrokkihenkilön työnkuvaa?

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Enköhän minä matematiikkaa osaa sen verran, etten tarvitse apuja sinulta.
Vaikuttaa aivan toisenlaiselta. Voin antaa sulle tukiopetusta. Maksua vastaan. Olen kuitenkin opettanut ihmisiä yliopistossa, joten referenssit ovat kohdallaan.

Todistapa mulle, että osaat matikkaa. Lisäys: Minkä puolen matemaatikko olet? Diskreetti vai analyyttinen?

Lisäys: Ja jos palataan aiheeseen, millä perusteella sanot, että yliopistojen palkat asiantuntijoille ovat kovempia kuin se väittämäni vajaa kolme tonnia, ja että millä perusteilla ylipäätään koko sektorilla palkat olisivat isompia kuin viisi tonnia kuussa. Marinin palkka on sunkin arvion mukaan kolminkertainen, ja mun arvion mukaan lähes nelinkertainen tavalliseen julkisen sektorin ja yksityisen puolen palkkoihin nähden. Eikö sillä palkalla muka voi olettaa, että se duuni, joka oli tarkoitus tehdä, myös tehdään, varsinkin kun on kyse tilapäisestä päivystysvuorosta?

Viimeksi muokattu:

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oma palkkani on kyllä luokkaa kaksinkertainen kaikkien alojen mediaanipalkkaan nähden, mutta siihen vaikuttaa mm. ala, koulutus, pitkä kokemus yms. Silti oma palkkani on luokkaa mediaani, jos tarkastellaan koko IT-alaa.

Hetki sitten palkkasi oli vuositasolla noin 50 k€ ja nyt se pompsahti oli 20 k€ yli. Onnittelut reilusta palkankorotuksesta.

Kaikkien alojen mediaanipalkka on siis ainakin vuoden alussa ollut 2968 €/kk.

En edelleenkään oikein usko kaipaavani opetusta sinulta.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Niin onhan se karvan päälle 20 € tunnissa suht kova palkka.

Edit. Iso määrä Tauno Tasalakkeja saa työstään huomattavasti kovempaa korvausta.

Varmasti. Ja jokaisella noista Tauno Tasalakeista on oikeus olla ottamatta työtä vastaan, jos korvaus ei omasta mielestään vastaa työn vaatimuksia.

Ihan samalla pääministerin palli on ihan vapaaehtoinen. Vannomalla ministerinvalan, silloinen pääministeri lupaa noudattaa sen työn vaatimia käytäntöjä. Jos nyt Sannalle ei ole ok se, että ihmiset pahastuu biletyksestä työajalla, niin aina voi luopua liian vaativasta työpaikasta.

P.S Sannan työnantaja ollaan muuten periaattessa me veronmaksajat. Sellaiset about 80% alaisistaan ei olisi halunnut häntä pomoksi, mutta yhtiön säännöt vaativat niin.

edit. Ei tuo kyllä omasta mielestänikään ole kovinkaan iso tuo korvaus, ottaen huomioon mitä pääministeriltä vaaditaan. Saisi olla enemmän, jos ympärivuorokautista valmiutta edellytetään.

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Ja kuten olen moneen kertaan sanonut- Marin on ehdottomasti median suhteen tehnyt ison virheen sallimalla noiden videoiden kuvaamisen.
Kun on aikaa vastata muille niin, aiotko vastaa näihin aiemmin esitettyihin väitteisiin toimestasi:

Älä vastaa minulle kysymällä vaan anna se primäärilähde, missä verifioidaan Kataisen olleen kännissä, kun kaatui. Näin väitit SINÄ! Lisäksi alkoiko korona Suomessa 8/2022. Kyllä vai ei?
Lähde näille väittämällesi?

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hetki sitten palkkasi oli vuositasolla noin 50 k€ ja nyt se pompsahti oli 20 k€ yli. Onnittelut reilusta palkankorotuksesta.
Mitä helvettiä? Voin säästää sut nolostumiselta, tai sitten ei, ja kun valitsen ei, niin lainaapa se kohta uudestaan :D

Kaikkien alojen mediaanipalkka on siis ainakin vuoden alussa ollut 2968 €/kk.
Juu.

En edelleenkään oikein usko kaipaavani opetusta sinulta.
Minusta tuntuu, että hyvä olisi.

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
No no, nyt liikutaan sellaisissa kommenteissa että pian pitää alkaa siirtää kommenttia jatkoajan kaikkien aikojen parhaaseen ketjuun : Humble Brag, nöyrää kerskailua :D
Hahah, mutta kun olen ihan oikeasti opettanut ihmisille ohjelmointia ja matikkaa yliopistossa. Ei se ole mikään salaisuus. Mä olen tehnyt sitä työkseni, ihan palkattuna.

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Viimeksi muokattu:

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mitä helvettiä? Voin säästää sut nolostumiselta, tai sitten ei, ja kun valitsen ei, niin lainaapa se kohta uudestaan :D

Juu.

Minusta tuntuu, että hyvä olisi.

Aiemmin väitit palkkasi olevan 51 k€ vuodessa. Totta vai tarua?

Väitit palkkasi olevan luokkaa kaksinkertainen kaikkien alojen mediaaniin verrattuna. Totta vai tarua?

Kaikkien alojen mediaanipalkka on 2968 €/kk. Totta vai tarua?

Mikäli jokainen kohta on totta, niin tuossa on yli 20 k€ ristiriita vuositasolla.

Edit. En jaksa lainailla erikseen kyseisiä viestejä, mutta tuolta edeltä löytänet ne itsekin.

axe

Jäsen
Ihan vaan uteliaisuudesta kysyn, miten te edelleen jaksatte jauhaa tätä asiaa toistaen puolin ja toisin samoja argumentteja kerta toisensa jälkeen. Ja toinen kysymys. Miten kauan aiotte jatkaa?
Tätä varten on treenattu vuosia. Argumentit on loppuneet jo ajat sitten, mutta höyryillä pääsee vielä monta päivää.

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Oletko tosissasi?

Jos laitat samalle viivalle Kokoomuksen (tai minkä tahansa puolueen) vaalivalvojaisissa juopottelun ja bilettämisen some-influencerien kanssa pintaliitopaikoissa ja kotibileissä, niin kumpi sinusta on lähempänä kummankin verrokkihenkilön työnkuvaa?
Kokoomuksen vaalivalvojaisissa tenuttaminen voi liittyä kokoomuksen puheenjohtajan tehtävänkuvaan, mutta ei se mitenkään liity pääministerin tehtävänkuvaan.

Ja edelleenkään sillä ei kaiketi pitäisi pääministerin toimintakyvyn kannalta olla merkitystä, onko ne promillet hankittu vaalivalvojaisissa vai Teatterin vipissä pintaliitojulkkisten kanssa bilettäessä.

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aiemmin väitit palkkasi olevan 51 k€ vuodessa. Totta vai tarua?
Totta. Luokkaa sitä.

Väitit palkkasi olevan luokkaa kaksinkertainen kaikkien alojen mediaaniin verrattuna. Totta vai tarua?
En väittänyt, kaiva esiin, missä väitän niin.

Kaikkien alojen mediaanipalkka on 2968 €/kk. Totta vai tarua?
Väitin, että asiantuntijatehtävien palkka on keskimäärin kolmisen tonnia kuussa. Totta.

Mikäli jokainen kohta on totta, niin tuossa on yli 20 k€ ristiriita vuositasolla.
?!? Nyt on @Rommeli kännissä tai väittää nähneensä jotain muuta kuin olen väittänyt. Siis missä yli 20k€ jutuissa?!?

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Kun on aikaa vastata muille niin, aiotko vastaa näihin aiemmin esitettyihin väitteisiin toimestasi:

Älä vastaa minulle kysymällä vaan anna se primäärilähde, missä verifioidaan Kataisen olleen kännissä, kun kaatui. Näin väitit SINÄ! Lisäksi alkoiko korona Suomessa 8/2022. Kyllä vai ei?
Lähde näille väittämällesi?
Varmaan olet jo ymmärtänyt, mutta en ole alkamassa nöistä nyt vänkäämään. Jos et näe suhtautumiseroa näihin juhlimisiin niin sitten et ymmärrä.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kokoomuksen vaalivalvojaisissa tenuttaminen voi liittyä kokoomuksen puheenjohtajan tehtävänkuvaan, mutta ei se mitenkään liity pääministerin tehtävänkuvaan.

Ja edelleenkään sillä ei kaiketi pitäisi pääministerin toimintakyvyn kannalta olla merkitystä, onko ne promillet hankittu vaalivalvojaisissa vai Teatterin vipissä piitaliitojulkkisten kanssa bilettäessä.

En tainnut puhua tehtävänkuvasta vaan työstä.

Edelleenkin, kumman esimerkkihenkilön tekeminen liittyy läheisemmin työnkuvaan, vaalivalvojaisbilettäjän vai pissisbilettäjän? Autan sinua hieman; oikea vastaus kiertyy sanan "politiikka" ympärille.

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tätä varten on treenattu vuosia. Argumentit on loppuneet jo ajat sitten, mutta höyryillä pääsee vielä monta päivää.
Me ollaan jääkiekkopalstalla. Jumaliste, mehän edelleen tapellaan asioista (jääkiekkopuolella), jotka tapahtuivat vuonna -70.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy