Mainos

Sanna Marin

• 1 055 788
  • 8 944

Analyzer

Jäsen
Siellä on muuten Blockfest Marinin kotikaupungissa tänä vklp. Saattaa hiukan harmittaa, kun nyt ei (ehkä) kehtaa mennä.

Kai nyt kuitenkin osa #jauhojengistä menee mestoille, että jotain matskua saavat Facebook ryhmäänsä? Ilmari?

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitä itse asiaan tulee, niin yksityishenkiö Sanna Marin saa bilettää miten ja missä haluaa mutta PM Sanna Marinin kanssa on aika paljonkin toinen juttu. Pääministerin homma on aika pitkälti 24/7 homma 12 kk vuodessa koko virkakauden ajan.
No, tuskin näin kuitenkaan on ollut yhdenkään aikaisemman pääministerin kohdalla. Suomessa tai muualla. Kukaan ei jaksa tehdä 24/7 töitä paskantärkeänä usean vuoden ajan, vaan välillä rentoutudaan, nautitaan virvokkeita ja heitetään poliittisesti epäkorrektia läppää kavereiden kanssa.

Se on ongelma jos se tulee julkisuuteen reposteltavaksi, mutta useimmat pääministerit säästyvät siltä.

Tietysti Marinilla ei ole käynyt vain huono tuuri, vaan hänen käyttäytymisensä on sisältänyt tavallista enemmän riskiä sen suhteen, että yksityisiksi luullut tapahtumat tulevat julkisuuteen. Siinä mielessä oma moka.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Varmaan olet jo ymmärtänyt, mutta en ole alkamassa nöistä nyt vänkäämään. Jos et näe suhtautumiseroa näihin juhlimisiin niin sitten et ymmärrä.

Asiahan ei minulle kuulu, mutta tämä on juuri se mitä moni muukin tällä palstalla harrastaa, ihan jo tässäkin ketjussa nähtynä. Heität ilmoille väitteen/argumentin/kommentin, ja kun joku kysyy tarkennusta tai mahdollisesti sen osoittaa vääräksi, piiloudut "en ala tällaisista typeryyksistä vänkäämään"-kortin taakse.

Toki oikeus siihen on, mutta yleensä juuri näistä lähtee se loputon vänkäys puolin ja toisin liikkeelle, kun helpommalla päästäisiin kun vain nostaisi käden virheen merkiksi (mitä nyt Mariniltakin on vaadittu).

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Nyt alkaa kyllä olla taas liika marinoitu olo. Ei jaksa enää, ei tähän uutta twistiä nyt enää tule. Bilettää saa, mutta Surkea on pelisilmä, kun tuohon tilanteeseen itsensä laittoi, hän on teflonia ja hänen kulttinsa teflonoi ympäriltä loput. Joten siirryn takaisin seuraamaan Ukraina vs Venäjä ketjua, toivoen Ukrainalle hyvää.

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Varmaan olet jo ymmärtänyt, mutta en ole alkamassa nöistä nyt vänkäämään. Jos et näe suhtautumiseroa näihin juhlimisiin niin sitten et ymmärrä.
En ymmärrä. Olen elänyt + 50v vuotta faktojen maailmassa. Eli kirjoitit täyttä paskaa vailla totuuspohjaa. Varmaan sinun piireissä tämä on hieno asia.
Häpeä, jos edes hävetä osaat.

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämän kaiken hässäkän keskellä olen miettinyt vähän eri perspektiivistä tätä asiaa.

Tosiaan, reilu 10 vuotta tuli asuttua Romaniassa jossa skandaalit olivat vähän eri tasolla. Harva se kuukausi putkahteli uutisiin poliitikkoja jotka olivat syytteessä korruptiosta, jostain hämärästä seksiskandaalista tai muuten vaan ihmiskaupasta yms. kevyestä. Siellä lähti ministeriä ja puoluejohtajaa useammaksi vuodeksi linnaan ja poliittinen ura aika lailla loppui siihen.

Toki tuolla tuo paskan heittäminen oli myös aivan eri tasolla. Saatettiin suorassa lähetyksessä kertoa tarinoita siitä miten toisen puolueen jamppa oli heilunut kokkelipäissään parin huoran kanssa alasti suihkulähteessä, ja yleensä vielä löytyi kuvamateriaalia ja sitäkin jaettiin ihan surutta.

Ei mua nyt hirveästi ole tämä Sannan bilettäminen hetkauttanut. Joskus pitää nollata ja päästää se "peto" irti. Toki voisi ystäväpiirinsä ehkä valita vähän paremmin ettei tarvitsisi selitellä tällaisia bilettelyjä kaikenmaailman Seiskoille.

Jämerä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Oranje
Jep, ja kun ne keinot laman selättämiseen eivät todellakaan olleet talousosaajien mielestä järkevimmästä päästä. Maalaisjärjellä pantiin suu säkkiä myöden, ja aiheutettiin mittaamattomat vauriot talouteen ja kokonaisiin sukupolviin. Toki Eskon tarinassa tuo oli ainoa keino.
Menee jo aiheen ohi, mutta tähän usein toistuvaan höpöhöpö-väitteeseen on pakko vastata.

Ensinnäkin maito oli jo pitkälti maassa Ahon hallituksen aloittaessa, erityisesti kun presidentti ja hänen luottamustaan nauttiva keskuspankin johtaja olivat hirttäytyneitä vahvaan markkaan. Tietysti myös Ahon hallitukselta oli virhe jatkaa samaa politiikka, mutta aika kovat natsat olisi pitänyt pm:llä olla jotta olisi istuvan presidentin yli voinut kävellä. Tuolloin presidentillä oli vielä ihan oikeaa valtaa sisäpolitiikassa, vaikka Koivisto sitä aika säästeliäästi käyttikin.

Syksyn 1991 pakkodevalvaation jälkeen pankkikriisi alkoi vyöryä päälle koko voimalla ja talouden suunta oli jyrkästi alaspäin. Silloin ei Suomen velanottoa taattu ekp:n setelipainolla, vaan rahat oli lainattava markkinoilta. Ei siinä tilanteessa hallituksella ollut mitään mahdollisuuksia harjoittaa elvyttävää rahapolitiikkaa.

Varmaan ne Viinasen kertomukset rahankerjäysmatkoista Japaniin ovat hieman dramatisoituja, mutta tilanne oli oikeasti aika helvetin huono. Kukaan tuskin pystyy sanomaan kuinka lähellä valtion maksukyvyttömyys 1993 oli, mutta on se ihan yleisessä tiedossa että esimerkiksi asetukset maksukyvyttömyyden varalle oli olemassa, eikä niitä todellakaan pidetty tuolloin missään mappi ö:ssä.

Varmasti leikkauslistoja laadittaessa tehtiin virheitä, mutta isossa kuvassa 1990-luvun laman hoitoon pätee nähdäkseni sama kuin koronakriisiin. Virheitä tehtiin, mutta lopputulos oli kuitenkin olosuhteisiin nähden ihan hyvä.

Minä en ole mikään Aho-fani ja tämä viime aikojen renkaidenpumppaus tulevia presidentinvaaleja silmällä pitäen on lähinnä surullista. Aho olisi suurin piirtein viimeinen henkilö jota esim äänestäisin presidentiksi. Mutta jotain tolkkua nyt tähän vääristelyynkin.

Viimeksi muokattu:

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Oma palkkani on kyllä luokkaa kaksinkertainen kaikkien alojen mediaanipalkkaan nähden, mutta siihen vaikuttaa mm. ala, koulutus, pitkä kokemus yms. Silti oma palkkani on luokkaa mediaani, jos tarkastellaan koko IT-alaa.

Mitä kerrot yläpuolella palkkasi suhteesta kaikkien alojen mediaaniin?

Totta. Luokkaa sitä.

En väittänyt, kaiva esiin, missä väitän niin.

Väitin, että asiantuntijatehtävien palkka on keskimäärin kolmisen tonnia kuussa. Totta.

?!? Nyt on @Rommeli kännissä tai väittää nähneensä jotain muuta kuin olen väittänyt. Siis missä yli 20k€ jutuissa?!?

Kumpi meistä olikaan kännissä?

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
En ymmärrä. Olen elänyt + 50v vuotta faktojen maailmassa. Eli kirjoitit täyttä paskaa vailla totuuspohjaa. Varmaan sinun piireissä tämä on hieno asia.
Häpeä, jos edes hävetä osaat.
Mihin olen tuolla myöhemmässä viestissä sanonut että Katainen ollut mahdollisesti/todenklisesti humalassa. Varmistusta ei toki silloin saatu kun kenelläkään ei kiinnostanut kysellä miksi kaatui. Että oliko valmiina mahdolliseen kriisiin. Oli vain hymyilevä kuva ja uutisjuttu tikeistä.

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Mitä kerrot yläpuolella palkkasi suhteesta kaikkien alojen mediaaniin?
Hmmh? Näytäpä lisää. Tottahan toki palkkani on yli mediaanin.

Kumpi meistä olikaan kännissä?
Oletin, että olet hyväksyttävässä vastuuttomuudessa tilassa. Jos ei, niin ei, toki toi onnistuu joiltain selvinpäinkin. Kunhan annoin sulle pakotien.

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hmmh? Näytäpä lisää. Tottahan toki palkkani on yli mediaanin.

Oletin, että olet hyväksyttävässä vastuuttomuudessa tilassa. Jos ei, niin ei, toki toi onnistuu joiltain selvinpäinkin. Kunhan annoin sulle pakotien.

Oletko ihan pelle? Ensin väität selväsanaisesti, että palkkasi on kaksinkertainen kaikkien alojen mediaaniin nähden ja kun selviää, ettei se ole ihan lähelläkään, jatkat vaan vittuilua.

Toisin sanoen kaksinkertainen palkka mediaaniin verrattuna on yli 74 k€ vuodessa. Jos sinä tienaat 51 k€, on se yli 20 k€ vähemmän kuin kaksi kertaa mediaani.

Edit. Valitettavasti en uskoisi tarvitsevani sinulta opetusta edes kännissä.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
@Euro71

En nyt teidän vääntöön palkoista aio sen enempää osallistua, mutta kyllähän sinä tuossa ihan selkeästi kirjoitat "Oma palkkani on kyllä luokkaa kaksinkertainen kaikkien alojen mediaanipalkkaan nähden,"

Itse tulkitsen (tulkitsin) tuon ajatusvirheeksi, ja tarkoitus lienee käyttää termiä "puolet isompi".

Mutta, se siitä. Jatkakaa.

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Kunnolla viinaa päähän, estot pois ja vietit valloilleen, niin tuolta se sitten voi näyttää, kuin Olavin ja Sannan kiehnääminen tuolla videolla. Jotenkin lapsellista tuota on miksikään muuksi yrittää selittää. Vai että korvaan siinä vaan puhuttiin jotain... Olisit nyt vielä sanonut, että meteli oli niin kova, jotta Olavin oli pakko huutaa, kun ei muuten kuullut.

En tuomitse. Mikäs siinä kaksi aikuista ihmistä, ja sitä rataa. Mutta sanonpahan nyt vaan. Parasta olisi, että Sanna sentään kotona olisi rehellinen ollut, vaikka median edessä ei sitä kyennytkään olemaan.

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat

Mestari Halla-aho avannut sanaisen arkkunsa Marinin kohusta. Aika lailla odotettua änkyräkonservatiivista jeesustelua. Sinällään vähän erikoista hänen taustalla elämöidä toisten yksityiselämästä syntyneistä kohuista.

Lisäksi tuo Halla-ahon esiin nostama Marinia puolustavien armeija on siinä mielessä hauska kuvaus, kun miettii Halla-ahon omaa asemaa vaikkapa Hommaforumilla.

F

Flonaldo

No siis ainakin vahvasti vihjailtu ja ihmisten medialukutaito on mitä on. Kyllähän media on vahvasti lietsonut tätä tilannetta. Esim se että uutisoidaan "satavarmana" kun joku nimetön "asiantuntija" tekee analyysia jauhojebgi-sanasta.
Eli siis yksikään media Suomessa ei ole väittänyt Sanna Marinin käyttäneen huumeita, eikö niin?

Jos nyt median vikaa on "vihjailu", "lietsominen" ja "asiantuntija-analyysi", niin eikö sekin ole hieman väärin väittää tuollaista.

Minäkin menin tässä ketjussa jo valitettavasti kertaalleen täysin pieleen yhdessä omassa väitteessäni, editoin ja poistin sen ja kirjoitin näin tehneeni.

Mr. Tasuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palloseura, Avalanche
Kun on nettiä hiukan selaillut, niin tässä vaiheessa olen muutaman muun kanssa tullut siihen tulokseen, että Sannan tanssivideot on kääntymässä positiiviseksi mielikuvaksi Suomen kannalta, jos kysytään ulkomaiselta tavalliselta tallaajalta. Monet selkeästi kaipaavat inhimillisiä johtajia, itseni mukaan lukien, jos vain hoitavat työnsä hyvin ja tunnen oloni turvalliseksi.

Sanna saa toki ottaa vastuun tapahtuneesta, mutta vähän hirvittää että täällä hyvistäkin kirjoittajista on kuoriutunut melko kyynisiä nilkkejä. Twitteriä kun hiukan selaa, niin siellä taitaa Kremlin trollitilit ottaa tilanteesta kaiken ilon irti ja jo periaatteesta en voi näiden kanssa laulaa samoja lauluja.

Kai olen sitten nuori, tai vähemmän konservatiivinen kuin moni muu, mutta naurattaa vieläkin miten tosissaan jotkut tämän ottavat. Taas sen näkee miten meitä on niin moneen junaan.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kunnolla viinaa päähän, estot pois ja vietit valloilleen, niin tuolta se sitten voi näyttää, kuin Olavin ja Sannan kiehnääminen tuolla videolla. Jotenkin lapsellista tuota on miksikään muuksi yrittää selittää. Vai että korvaan siinä vaan puhuttiin jotain... Olisit nyt vielä sanonut, että meteli oli niin kova, jotta Olavin oli pakko huutaa, kun ei muuten kuullut.

En tuomitse. Mutta sanonpahan nyt vaan. Parasta olisi, että Sanna sentään kotona olisi rehellinen ollut, vaikka median edessä ei sitä kyennytkään olemaan.

No tämä. Mä olen tässä itsekin kääntynyt sille kannalle parin päivän aikana, että olisi ollut oikeasti kova veto (mitä joku täällä ehdottikin jo) tulla tuohon tiedotustilaisuuteen ja ilmoittaa ainoastaan "lähti lapasesta, tuli vähän ryypättyä. Sori siitä". Ei se toki tapahtunutta olisi poistanut, mutta ainakin minä olisin kyllä katsonut ihan eri lailla ihmistä, jolla riittää pokka tulla tuolla lailla ulos tällaisessa tilanteessa. Se vaatisi suoraselkäisyyttä, pokkaa ja kylmähermoisuutta. Ja ne on niitä ominaisuuksia, joita itse arvostan valtionpäämiehessä.

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
No tämä. Mä olen tässä itsekin kääntynyt sille kannalle parin päivän aikana, että olisi ollut oikeasti kova veto (mitä joku täällä ehdottikin jo) tulla tuohon tiedotustilaisuuteen ja ilmoittaa ainoastaan "lähti lapasesta, tuli vähän ryypättyä. Sori siitä". Ei se toki tapahtunutta olisi poistanut, mutta ainakin minä olisin kyllä katsonut ihan eri lailla ihmistä, jolla riittää pokka tulla tuolla lailla ulos tällaisessa tilanteessa. Se vaatisi suoraselkäisyyttä, pokkaa ja kylmähermoisuutta. Ja ne on niitä ominaisuuksia, joita itse arvostan valtionpäämiehessä.
Tai sitten kaikki eivät näe "lapasesta lähtemisenä" sitä että tanssii muutakin kuin lavatansseja? Marinhan ei ajattele tehneensä mitään väärää, joten miksi sellaista "myöntää"? Sanoi ettei ajatellut yksityisen videon menen julkiseen jakoon, mikä kieltättä on typerää ja naiivia. Toivottavasti raijataan johonkin some-kurssille koko hallituksen väki.

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara

Lisäksi tuo Halla-ahon esiin nostama Marinia puolustavien armeija on siinä mielessä hauska kuvaus, kun miettii Halla-ahon omaa asemaa vaikkapa Hommaforumilla.
Jokohan nyt onnistun pitämään lainauksen ulkoasun sellaisena kuin oli tarkoitus. Ykkösellä meni vihkoon ja siksi poistin koko viestin. Sama alla.

Kyllä Jussi tosiaan tietää mistä puhuu kun trolliarmeijaa käsittelee. Ihan vastaavaa kiihkomielistä touhua periaatteiltaan. Aihesisällöt eivät toki samaa kirjaa kirjoita mutta päämäärä on sama. Molempiin on hymähdellen huomio kiinnittynyt mutta molempien ryhmien ulosanti on niin raskasta putkinäköistä jankutusta jota ei järki ohjaa niin syvällisempi perehtyminen ei ole houkuttanut vähääkään. Mutta jotain samaa noissa kyllä on.

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Oletko ihan pelle? Ensin väität selväsanaisesti, että palkkasi on kaksinkertainen kaikkien alojen mediaaniin nähden ja kun selviää, ettei se ole ihan lähelläkään, jatkat vaan vittuilua.
No lainaa se kohta.

Ja kyllä, ihan oikeasti vittuillessani väännän sun kanssa, koska joku alkoi jollain numeroilla leikkimään siitä, kun sanoin, että Marinin palkka kahdessa kuukaudessa on sama kuin ison osan asiantuntijoita (johon vastasin sut asiallisesti miksi) ja kerroin, että Marin ansaitsee kolmessa kuukaudessa sen, mitä minä vuodessa.

Ei tää nyt oikeasti voi olla sulle näin vaikeaa matikkaa :D

Toisin sanoen kaksinkertainen palkka mediaaniin verrattuna on yli 74 k€ vuodessa. Jos sinä tienaat 51 k€, on se yli 20 k€ vähemmän kuin kaksi kertaa mediaani.
Mitä hevon helvettiä? Kaiva nyt ne kohdat, jossa näin väitän. Tää on kyllä sellaista olkinuken hakkaamista ja puuhevosella ratsastamista, että kaiva nyt ne kohdat, jossa näin väitän.

Ihan älytöntä. Mun pointti on se, että Marin ansaitsee kuukaudessa sen verran isoja rahoja suhteessa myös pitkälle koulutettuihin asiantuntijoihin, että siihen palkkaan ansaitseekin nauttia porukan luottamusta. Se ei Marinillakaan kestä ajasta ikuisuuteen, vaan se on ensisijaisesti tää vajaan neljän vuoden pesti.

Mutta kun ehdoin tahdoin haluat asiasta alkaa vängätä, niin kaiva nyt ne mun lainaukset, jossa väitän mitä kuvittelet mun väittävän. Jos ja kun et pysty, niin se olet sinä, joka tässä on ihan omien agendojen kautta lähtenyt piiskaamaan keppihevosia.

Edit. Valitettavasti en uskoisi tarvitsevani sinulta opetusta edes kännissä.
Uskon, että tarvitsisit.

Lisäys: Akka/jätkä ratsastelee itse rakentamillaan keppihevosilla, voisit nyt hetkeksi paneutua siihen postaukseen, jossa väitin, että sulta on ala-asteen matikkakin hukassa,

Viimeksi muokattu:

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Mestari Halla-aho avannut sanaisen arkkunsa Marinin kohusta. Aika lailla odotettua änkyräkonservatiivista jeesustelua. Sinällään vähän erikoista hänen taustalla elämöidä toisten yksityiselämästä syntyneistä kohuista.

Marin on ryvettynyt kohuissa toimiessaan pääministerinä. Mikä on ollut Halla-ahon asema omien töppäilyjensä aikana? Vilpitön kysymys, en todellakaan tiedä.

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Menee jo aiheen ohi, mutta tähän usein toistuvaan höpöhöpö-väitteeseen on pakko vastata.

Ensinnäkin maito oli jo pitkälti maassa Ahon hallituksen aloittaessa, erityisesti kun presidentti ja hänen luottamustaan nauttiva keskuspankin johtaja olivat hirttäytyneitä vahvaan markkaan. Tietysti myös Ahon hallitukselta oli virhe jatkaa samaa politiikka, mutta aika kovat natsat olisi pitänyt pm:llä olla jotta olisi istuvan presidentin yli voinut kävellä. Tuolloin presidentillä oli vielä ihan oikeaa valtaa sisäpolitiikassa, vaikka Koivisto sitä aika säästeliäästi käyttikin.

Syksyn 1991 pakkodevalvaation jälkeen pankkikriisi alkoi vyöryä päälle koko voimalla ja talouden suunta oli jyrkästi alaspäin. Silloin ei Suomen velanottoa taattu ekp:n setelipainolla, vaan rahat oli lainattava markkinoilta. Ei siinä tilanteessa hallituksella ollut mitään mahdollisuuksia harjoittaa elvyttävää rahapolitiikkaa.

Varmaan ne Viinasen kertomukset rahankerjäysmatkoista Japaniin ovat hieman dramatisoituja, mutta tilanne oli oikeasti aika helvetin huono. Kukaan tuskin pystyy sanomaan kuinka lähellä valtion maksukyvyttömyys 1993 oli, mutta on se ihan yleisessä tiedossa että esimerkiksi asetukset maksukyvyttömyyden varalle oli olemassa, eikä niitä todellakaan pidetty tuolloin missään mappi ö:ssä.

Varmasti leikkauslistoja laadittaessa tehtiin virheitä, mutta isossa kuvassa 1990-luvun laman hoitoon pätee nähdäkseni sama kuin koronakriisiin. Virheitä tehtiin, mutta lopputulos oli kuitenkin olosuhteisiin nähden ihan hyvä.

Minä en ole mikään Aho-fani ja tämä viime aikojen renkaidenpumppaus tulevia presidentinvaaleja silmällä pitäen on lähinnä surullista. Aho olisi suurin piirtein viimeinen henkilö jota esim äänestäisin presidentiksi. Mutta jotain tolkkua nyt tähän vääristelyynkin.
Hyvin on ainoa totuus uponnut. Sanottakoon nyt kuitenkin, että en mitään finanssikriisin tai koronakriisin tapaista massiivista euroelvytystä toki tarkoittanutkaan, eihän noiden aikana keskituloinen edes huomannut että joku kriisi on päällä. Oltaisiin kuitenkin voitu olla kaukaa viisaampia ja panostaa lamasta huolimatta koulutukseen ja myös terveydenhoitoon. Pienyrittäjien ahdinkoon eivät markat varmaan riittäneetkään.

Edit: Ahoa olen itse pressaksi äänestänyt, mutta kansan enemmistö näki mieluummin punaista. Aika huonot saa vastaehdokkaat olla, jotta enää äänestäisin. Vaikka tuskin tuo lähtee, kun häviää jo piirikisat Rehnille kuitenkin.

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
@Euro71

Et ilmeisesti tiedä itsekään mitä kirjoitat. Lisäksi et ilmeisesti osaa lukea lainattuja tekstejä.

Edit. Toisin sanoen lainasin kyseisen kohdan jo kertaalleen ja toinenkin käyttäjä tuon oli huomannut.

Edit 2. Kiitos @Noppa10 lainauksen kertauksesta.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Oma palkkani on kyllä luokkaa kaksinkertainen kaikkien alojen mediaanipalkkaan nähden, mutta siihen vaikuttaa mm. ala, koulutus, pitkä kokemus yms. Silti oma palkkani on luokkaa mediaani, jos tarkastellaan koko IT-alaa.

Boldasin tuon kohdan, josta olette eri mieltä.

Nyt varmaan voitte jatkaa kinastelemista jollain muulla aiheella?

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Marin on ryvettynyt kohuissa toimiessaan pääministerinä. Mikä on ollut Halla-ahon asema omien töppäilyjensä aikana? Vilpitön kysymys, en todellakaan tiedä.

Tuon mukaan Halla-aholla on ollut avioliiton ulkopuolinen salasuhde vuosien 2009-2017 aikana. Tuolla aikajanalla Halla-aho toimi ainakin kaupunginvaltuutettuna, kansanedustajana, hallintovaliokunnan puheenjohtajana ja eurokansanedustajana.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy