Sanna Marin

• 1 054 417
  • 8 944

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuo ole analyysi, tuo on toteava uutinen.

Tuo ei vastaa kysymyksiin:
- kenen valmistama mekko
- minkä hintainen mekko
- kenen valmistava ruskea vyö
- minkä hintainen ruskea vyö
- mitkä kengät
- minkä hintaiset kengät
- kuinka lyhyen pätkän Marin lopulta kulki
- mihin Marin jatkoi Pridestä, minkälaisella autolla poistui ja kenen kanssa
- mitä Marin söi ja joi jatkoilla

Vähintään nämä tarvitaan, jotta somekansa voi jatkaa..
- miksi Sanna Marin on niin itserakas, että haluaa käyttää Pridea hyväkseen kiinnittämällä kaikkien huomioon pelkästään itseensä ja tähän ruskeaan vyöhön
- miksi Marin valitsi juuri nämä kengät ja miksi tuli tällä valinnalla osoittaneeksi, että oli paikalla vain henkilöbrändiään rakentaakseen, eikä tukeakseen seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjä
- paljonko tämä kaikki maksoi ja miten tämä osoittaa, että ylpistyneenä hylännyt työväen aatteen
- kuinka paljon Prideen saapuminen lisäsi hänen hiilijalanjälkeään ja miten se osoittaa, että jän on itserakas ylpistynyt pintaliitäjä, joka ei välitä maapallosta ja lastensa tulevaisuudesta
Minua jäi harmittamaan, miksi tasapuolisuuden vuoksi toimittaja ei kommentoinut Lindtmanin kesäistä pukeutumista.

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valittajien luvattu maa
Onnittelut Sannalle, bisnes luistaa ja laskutus samoin!

MA/PI:n toimitusjohtaja, entinen erityisavustaja ja Marinin ystävä Tuulia Pitkänen kertoi viestissä Talouselämälle, että yhtiön liikevaihto oli 665 705 euroa ja tilikauden voitto ennen tilinpäätössiirtoja ja veroja 386 721 euroa.

Verojen jälkeen voitto oli 303 042 euroa.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies

hk65

Jäsen
Hyvä Sanna! Hyvän pätkän kestopäällystettä maantielle, tai ison pinon oppikirjoja peruskouluun maksetuilla veroilla saa.
Ymmärsi kuitenkin nostaa vain huojennetun osingon yrityksestään, ettei ihan liikaa niitä veroja kuitenkaan tarvitse maksella. Jeesustellaan kuitenkin "ilmaisista osingoista" siihen asti, kunnes ollaan itse tilanteessa, jossa tuota voi sitten hyödyntää.

Suosikkijoukkue
Ilves
Ymmärsi kuitenkin nostaa vain huojennetun osingon yrityksestään, ettei ihan liikaa niitä veroja kuitenkaan tarvitse maksella. Jeesustellaan kuitenkin "ilmaisista osingoista" siihen asti, kunnes ollaan itse tilanteessa, jossa tuota voi sitten hyödyntää.
Ymmärrät kai, että politiikka on pitkälti eri asioilla jeesustelua. Ja miksi eivät nostaisi huojennettua osinkoa, kun siihen kerran yhä on mahdollisuus? Vai olisiko ollut parempi ettei olisi maksanut edes tuota pyöreästi 83000 € veroja?

Nyt sinäkin voit koittaa seuraavissa eduskuntavaaleissa äänestämällä vaikuttaa seuraavan hallituksen politiikkaan. Jos vaikka huojennettuun osinkoon tulisi muutos, monen muun tarpeellisen lisäksi....

hk65

Jäsen
Ja miksi eivät nostaisi huojennettua osinkoa, kun siihen kerran yhä on mahdollisuus? Vai olisiko ollut parempi ettei olisi maksanut edes tuota pyöreästi 83000 € veroja?
No kai sitä ihminen saa romantisoida, että ihmisillä olisi selkäranka ja samaan aikaan kritisoida, kun vittuillaan aina rikkaille, ettei he tarvitse niin paljoa rahaa aina siihen asti, kunnes itse pääsee kerhoon. Tuntuu siinä vaiheessa vaan itsekin tarvitsevan pätäkkää sinne päästyään maksimaalisesti.

Tuo 83000 euroa tuli muuten sitten ihan yrityksen yhteisöverosta, että sillä ei paljoa tekemistä ole tuon huojennetun osingon kanssa tekemistä...

Hermes#41

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arkijärki
No kai sitä ihminen saa romantisoida, että ihmisillä olisi selkäranka ja samaan aikaan kritisoida, kun vittuillaan aina rikkaille, ettei he tarvitse niin paljoa rahaa aina siihen asti, kunnes itse pääsee kerhoon. Tuntuu siinä vaiheessa vaan itsekin tarvitsevan pätäkkää sinne päästyään maksimaalisesti.
Menettääkö siis oikeuden nostaa huojennettua osinkoa, jos sitä kritisoi tai ajaa niihin muutosta siinä onnistumatta?

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Menettääkö siis oikeuden nostaa huojennettua osinkoa, jos sitä kritisoi tai ajaa niihin muutosta siinä onnistumatta?

Ei tietenkään, on ihan luonnollista moralisoida muita ahneeksi, leikkiä itse olevansa pienen ihmisen asialla ja yrittää kerätä sympatiapisteitä ja ääniä siinä samassa... Ja heti ensimmäisen tilaisuuden tullen toimia juuri päinvastoin mitä itse jeesustelee.

Hermes#41

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arkijärki
Ei tietenkään, on ihan luonnollista moralisoida muita ahneeksi, leikkiä itse olevansa pienen ihmisen asialla ja yrittää kerätä sympatiapisteitä ja ääniä siinä samassa... Ja heti ensimmäisen tilaisuuden tullen toimia juuri päinvastoin mitä itse jeesustelee.
Voi sen toki näinkin ajatella. En kyllä muista Marinin ketään ahneeksi leimanneen tai ylipäätään kenenkään tuota systeemiä kritisoineen sitä hyödyntäviä ahneeksi Haukkuneen tai moralisoineen.

Itsekin samaa systeemiä kritisoin, mutta samalla varmasti hyödynnän niin kauan, kuin se mahdollista on. Ilmeisesti olen siis moraaliton ja ahne?

hk65

Jäsen
No jos et sokea ole, niin ei kai, nostihan hän sen jo? Mutta kaipa häneltä voisi ainakin edes kysyä, että onko se huojennettu osinko nyt sittenkään niin paha asia ylipäänsä, kun siitä itse on nyt saanut kokemusta?

Jännä juttu toki sinänsä, että edes erittäin vasemmistovetoinen, asiaa aina kritisoinut hallitus ei saanut muutosta tuohon aikaan, kuitenkin usein kuulostanut siltä, että tuo on ollut heille public enemy no.1. Ehkäpä ne samppanjasosialistit eivät vaan todellisuudessa halua katkoa omia oksiaan...

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onneksi Marin ei ole enää tämän maan pääministeri, koska en koskaan poliitikkona hänestä yhtään pitänyt. Orpo sen sijaan on mielestäni erittäin hyvä, fiksu ja asiallinen pääministeri, vaikka paljon hän sitä kritiikkiä onkin aina saanut.

Andromeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Onneksi Marin ei ole enää tämän maan pääministeri, koska en koskaan poliitikkona hänestä yhtään pitänyt. Orpo sen sijaan on mielestäni erittäin hyvä, fiksu ja asiallinen pääministeri, vaikka paljon hän sitä kritiikkiä onkin aina saanut.
Kun sinä et pitänyt Marinista, niin se tekee hänestä erittäin huonon, vähemmän fiksun ja epäasiallisen pääministerin.

Nyt on argumentit kohdillaan. Sama pätee lienee toisinkin päin, jos joku ei Orposta pidä?

Itse sanoisin, että näillä molemmilla on hyvät ja huonot puolet. Kuten meillä kaikilla on.

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun sinä et pitänyt Marinista, niin se tekee hänestä erittäin huonon, vähemmän fiksun ja epäasiallisen pääministerin.

Nyt on argumentit kohdillaan. Sama pätee lienee toisinkin päin, jos joku ei Orposta pidä?

Itse sanoisin, että näillä molemmilla on hyvät ja huonot puolet. Kuten meillä kaikilla on.

No joo, mutta silti sitä Marinia hehkutettiin aina niin valtavasti kaiken mediankin osalta ja lisäksi hän sai myös valtavasti anteeksi kaikkia tekoja ja mokiaan sen sukupuolensa takia. Enkä ole suinkaan itse ainoa suomalainen, joka on asiasta tätä mieltä tai ei pitänyt siitä Marinin pääministerikaudesta.

Andromeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
No joo, mutta silti sitä Marinia hehkutettiin aina niin valtavasti kaiken mediankin osalta ja lisäksi hän sai myös valtavasti anteeksi kaikkia tekoja ja mokiaan sen sukupuolensa takia. Enkä ole suinkaan itse ainoa suomalainen, joka on asiasta tätä mieltä tai ei pitänyt siitä Marinin pääministerikaudesta.
"Sai valtavasti anteeksi tekoja ja mokia". Kerrohan edes yksi. Päinvastoin, media jahtasi ja yritti saada päivä tolkulla häntä kiinni esim. huumeiden käytöstä jota ei lopulta ollut tapahtunut.

Ja itse en pidä Orpon pääministerikaudesta, eikä siitä pidä sadattuhannet muutkaan. Media ei juurikaan kyseenalaista Orpon johtajuuden puutetta, eikä sitä miten persut vie hallitusta kuin litranmittaa. Paljon saa Orpo anteeksi sukupuolensa takia.

Taitaa kirjoittaja mennä mututuntumalla, siksi toisenlainenkin näkökulma paikallaan.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
"Sai valtavasti anteeksi tekoja ja mokia". Kerrohan edes yksi. Päinvastoin, media jahtasi ja yritti saada päivä tolkulla häntä kiinni esim. huumeiden käytöstä jota ei lopulta ollut tapahtunut.
Niin no, huumetesti tehtiin sen verran pitkän ajan päästä epäillyn jauhottelun jälkeen, ettei se enää olisi näyttänyt positiivista, vaikka jauhoa olisi haisteltukin. Mutta se on totta, ettei hänen huumeiden käyttöään ole todistettu.

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi

No esimerkiksi sai anteeksi sen kohtuullisen ison mokan että vei pissis teinikaverinsa ketkä ei osaa käyttäytyä Kesärantaan sikailemaan. Tämä oli Marinin vastuulla täysin.
Sanna fanit kuittasi tämän "instituution ravistamisella".

Ihan niinkuin nyt, ei siinä nähdä mitään väärää tai ristiriitaa että aikaisemmin moralisoi muita ahneeksi ja heti ensimmäisen paikan tullen itse nostaa maksimi osingot, juuri sen maksimin mitä voi ottaa ilman että tarvitsee maksella veroja

Tai vaikka ennen vaaleja ihan 100% puhtaasti valehteli äänestäjäkunnalle ettei ole lähdössä mihinkään.
Ja kappas, mitä kävi kun vaalit oli ohi?
osaatko yhtään arvata?

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Eihän sitä tietenkään menetä. Mutta tekopyhältä se näyttää.

Löytyisikö Marinista tai vasemman laidan moralisteista ketään sellaista, joka sanoisi Suomen antaneen heille paljon ja siksi maksavat veroja enemmän. Ja tekisivät sen. Viittaan siis mm. Paanaseen ja Kodisojaan, jotka eivät ole vasemman laidan moralisteja mutta maksavat mielellään enemmän veroja kuin olisi mahdollisuus.

Marinista ei tähän tainnut olla, jos oikein ymmärrän.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy