Seiskasta voi kuka tahansa olla mitä mieltä tahansa, mutta puhdasta paskaa siellä ei kirjoiteta. Toisinaan totuutta venytellään hyvän maun vastaisesti, mutta "ei savua ilman tulta"-sanonta pitää Seiskan suhteen hyvin paikkaansa. En lue Seiskaa muuten kuin kampaajalla ja sielläkin yleensä vain vanhoja juttuja sekä joitain satunnaisia linkkejä, jos otsikkotasolla kiinnostelee, kuka tyri ja miten. Seiskan jossain tämän päivän Marinia koskevassa jutussa muuten mainittiin, että "viikonlopun aikana tuli huolestuneita yhteydenottoja kansalaisilta" tjsp. ja oletan, että nämä yhteydenotot ovat tulleet Marinin paarditus-viikonlopun jälkeen. Eli, tässä välissä on kaiketi ainakin yksi Seiskan mennyt painoon ennen kuin tämä nykyinen saaga tuli julki? Jos ja kun näin, suojeleeko Seiskassakin joku Sannaa. Tämä keissihän lähti ihan liikkeelle sen yhden lestadiolaiskuvaajan (Autio?) IG-storysta ja hän ei jonkun vanhan haastattelun mukaan itse juo lainkaan. Mikäli oikein tulkitsin, hän myös oli videossa edessä Marinin vieressä aurinkolaseissa, enkä kyllä olisi uskaltanut väittää, että hän oli selvinpäin. Ja hieno homma, jos oli. Jokuhan voisi kuvitella, että hänellä olisi ollut tilannetajua myös PM:n puolesta, mutta todennäköisesti niin ei kuitenkaan ollut, koska hän julkaisi videon. Julkaisiko oma-aloitteisesti, onkin sitten toinen kysymys.
En pidä tästä kohusta, mutta mua ei kiinnosta PM:n sukupuoli, perhetilanne, parisuhde tai mikään muukaan oikeasti irrelevantti asia. Mua kiinnostaa se, että PM:n arvostelukyky on toistuvasti heikko, eikä hän omaa tilannetajua. Eikä myöskään oikein tunnu ymmärtävän pestinsä vastuullisuutta. Itse koen myös sen ongelmaksi, jos PM on polarisoimassa kansaa entisestään tällaisten dorkailujen takia.
Marinin kannattaisi nyt herkällä korvalla kuunnella, mitä kansa sanoo ja ottaa sieltä kummatkin ääripäät pois. Kukaan ei ole koskaan niin heikko tai ylivertainen kuin väitetään, vaan totuus on usein tylsästi siinä keskivaiheilla. Yhteiskunnassa ja valtion johtavissa viroissa on tietyt säännöt ja normit ja niitä pitää kaikkien noudattaa. Mitä korkeampi virka, sitä vähemmän voi itse elämäänsä vaikuttaa. Mitään ei tässä elämässä saa ilmaiseksi ja jos vastuu ahdistaa, mikä on hyvinkin ymmärrettävää, on arvostettua todeta, että liika on liikaa ja erota tehtävästään. Siihen on usein syynsä, miksi johtavissa viroissa on kokeneempaa ja vähän vanhempaa kaartia. Sekin on ymmärrettävää, että nuori PM haluaa "elää", mutta kaikelle on aikansa ja paikkansa. Ihan kaikkea ei voi aina saada.