Sanna Marin

  • 968 857
  • 8 485

Tuuletin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps, änäri suomalaiset
Onko Marin käyttänyt huumeita vai ei?
Omien sanojen mukaan ei mutta olihan täälläkin se vakuuttava kuva missä näkyi ne koksu/piriviivat. Vaikea edes päättää uskoakko Sannaa vai omin silmin nähtyä kuvaa. Ja ei sovi unohtaa jauhojengi huutoja jotka todistettiin aidoiksi sen anonyymin spektrometrin mukaan. Hitto niin paljon käänteitä ettei enää muista kaikkea. Ainiin.... Seiskalla on halussaan raskauttavaa todistusaineistoa villiltä bile illalta.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Et Seiska etkä tosimies?
Vai et lukija etkä tosimies?
Vai et lukija etkä Seiska?

Kansa vaatii tietoa!
Tokkopa Tapani Kansaa kiinnostaa elämä minun. En lue enkä ole. Olen se mikä olen, mutta en siis ole se. Se lopulta mikä on on siis Jahve. Saitteko? En puhu nyt mistään pikaorkuista.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Sattuuko olemaan myös ensimmäinen kerta kun olette samaa mieltä?
Ei. Muistaakseni toinen. Jostain sosiaaliturvaan liittyvästä asiasta oltiin samaa mieltä.
Työasioissa olen joutunut olemaan hänen kanssaan tekemisissä ja kyseessä on puusilmäisyydessään/fanaattisuudessaan jopa normaalissa arkipäivän kanssakäymisessä äärimmäisen rasittava tapaus.
Toivottavasti en enää koskaan joudu samoihin projekteihin.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Näköjään meno tuo sisäisen persun käsite monilta vähän ohi. Ei asiallinen kritiikki suinkaan tuohon johda.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Nythän on perjantai, kai Sanna vetää taas pe-la rännit? Siinä olisi kunnon kuitti sopuleille ja boomereille.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Sallittakoon ajatusleikki.

Pääministeri Petteri Orpo poseeraa kännissä kameralle ja taustalla huudetaan "mustapaitajengiä". Kuvat tulevat julkisuuteen. Orpo vetää suunnilleen pari vuorokautta putkeen, myös kansan nähden ravintoloissa.

Kun toimittaja homman paljastuttua kysyy mediatilaisuudessa, olitko toimintakunnossa jälkimmäisen päivän aamuyönä 04:30 josta on ns. horjuvaa kuvaa ravintolasta, Orpo toteaa, että mikäli kriisitilanne olisi, niin kyllä tietäisin siitä ennen kello 12:ta lauantai-iltana.

Jatkoajan serveri kaatuisi eroa vaativien teksteistä. Some räjähtäisi. Orpo teurastettaisiin ylimielisenä kusipäänä, joka on paitsi täynnä itseään, myös tyhmä.

Marin pääsee vähällä. Miksiköhän?
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Jos sen sijaan vaikka Jussi Halla-aho tai Riikka Purra olisi vastaavanlaisen kohun silmässä (joskin Hallis jammailemassa Antti Tuiskun tahtiin on näky, jota on melko hankala kuvitella) niin kyllä minäkin vähän myhäilisin. Tosin sen verran rohkenen ajatella itsestäni, että nimikkoketjussaan en ainakaan kovin monen viestin voimin juhlisi.
No, onhan Halla-aholla pikkuisen isompia syntejä tunnollaan, joten ehkä hienoiseen myhäilyyn on aikoinaan ollut aihetta. Vai mikä se lehtolapsi oli, jota Hallis ei ensin edes muistanut lastensa lukumäärää kertoessaan? Siihen nähden on melko vähäpätöistä, että Olavi on pikkuisen kaulasta pussannut.
 

Analyzer

Jäsen
Tunnettu tosiasia on, että nuoret ovat vanhempiaan ja isovanhempiaan huomattavasti fiksumpia alkoholinkäyttäjiä. Varmaan sitä on paljon tutkittukin mistä johtuu. En ole siihen lainkaan perehtynyt.

Yksi syy mikä on takavuosina varmaan alkoholinkäyttöä lisännyt nuorten keskuudessa lienee tietyntyyppisen elämäntavan ihannointi, esim rock - ja bändimaailma, jossa viinaa on virrannut. Sittemmin kaikenmaailman Olli Lindholmit(RIP) ja Lauri Ylöset laittoivat korkin kiinni.

Hieman ironista, että tällä hetkellä alkoholinkäyttöä positiivisena nollauskeinona rankalla työlle normalisoi huippusuosittu pääministerimme. Varmaan ihan tahtomattaan, mutta kun media näitä nyt on isosti nostellut ja pääministerin tarina on, että hän elää tavallista ”nuoren naisen” elämää niin näinhän tässä nyt vaan on käynyt.

Valta ja esikuvana olo tuo myös monenlaista vastuuta, pitää siitä tai ei.
 

Sj991

Jäsen
En pidä Marinista, siksi että hän on velkaannuttanut Suomea poikkeuksellisella tavalla (tietysti on ollut myös poikkeuksellisia aikoja) eikä hän ole mielestäni tehnyt Suomen tulevaisuudesta mitenkään kirkkaampaa.

Mielestäni Sannaa ei tarvitse savustaa ulos tämän kohun takia ja uskon että hän yhä kykenee toimimaan pääministerinä jatkossakin vaikka en hänestä yhtään pidä.

MUTTA Sanna on pelannut kokoajan poikkeuksellisen valikoivaa julkisuus peliä ja tietynlainen julkisuus on selkeästi erittäin tärkeää hänen suosiolleen, joten nytkun vuorostaan paska osuu tuulettimeen kunnolla ei ole mielestäni yhtään väärin, että häntä siitä grillataan loppuunasti.

En usko, että loppujen lopuksi Sanna tästä hirveästi kärsii, koska hänen tukijat ovat vahvasti hänen puolellaan, mutta mielestäni oppositio voi yrittää repiä kaikki irtopisteet tästä tapauksesta, koska ei tuo nyt pääministeille ole kovin mairittelevaa käytöstä.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Sallittakoon ajatusleikki.

Pääministeri Petteri Orpo poseeraa kännissä kameralle ja taustalla huudetaan "mustapaitajengiä". Kuvat tulevat julkisuuteen. Orpo vetää suunnilleen pari vuorokautta putkeen, myös kansan nähden ravintoloissa.

Kun toimittaja homman paljastuttua kysyy mediatilaisuudessa, olitko toimintakunnossa jälkimmäisen päivän aamuyönä 04:30 josta on ns. horjuvaa kuvaa ravintolasta, Orpo toteaa, että mikäli kriisitilanne olisi, niin kyllä tietäisin siitä ennen kello 12:ta lauantai-iltana.

Jatkoajan serveri kaatuisi eroa vaativien teksteistä. Some räjähtäisi. Orpo teurastettaisiin ylimielisenä kusipäänä, joka on paitsi täynnä itseään, myös tyhmä.

Marin pääsee vähällä. Miksiköhän?
Koska sulla on aika villi mielikuvitus. Aikamoista whataboutismia.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Seiskasta voi kuka tahansa olla mitä mieltä tahansa, mutta puhdasta paskaa siellä ei kirjoiteta. Toisinaan totuutta venytellään hyvän maun vastaisesti, mutta "ei savua ilman tulta"-sanonta pitää Seiskan suhteen hyvin paikkaansa. En lue Seiskaa muuten kuin kampaajalla ja sielläkin yleensä vain vanhoja juttuja sekä joitain satunnaisia linkkejä, jos otsikkotasolla kiinnostelee, kuka tyri ja miten. Seiskan jossain tämän päivän Marinia koskevassa jutussa muuten mainittiin, että "viikonlopun aikana tuli huolestuneita yhteydenottoja kansalaisilta" tjsp. ja oletan, että nämä yhteydenotot ovat tulleet Marinin paarditus-viikonlopun jälkeen. Eli, tässä välissä on kaiketi ainakin yksi Seiskan mennyt painoon ennen kuin tämä nykyinen saaga tuli julki? Jos ja kun näin, suojeleeko Seiskassakin joku Sannaa. Tämä keissihän lähti ihan liikkeelle sen yhden lestadiolaiskuvaajan (Autio?) IG-storysta ja hän ei jonkun vanhan haastattelun mukaan itse juo lainkaan. Mikäli oikein tulkitsin, hän myös oli videossa edessä Marinin vieressä aurinkolaseissa, enkä kyllä olisi uskaltanut väittää, että hän oli selvinpäin. Ja hieno homma, jos oli. Jokuhan voisi kuvitella, että hänellä olisi ollut tilannetajua myös PM:n puolesta, mutta todennäköisesti niin ei kuitenkaan ollut, koska hän julkaisi videon. Julkaisiko oma-aloitteisesti, onkin sitten toinen kysymys.

En pidä tästä kohusta, mutta mua ei kiinnosta PM:n sukupuoli, perhetilanne, parisuhde tai mikään muukaan oikeasti irrelevantti asia. Mua kiinnostaa se, että PM:n arvostelukyky on toistuvasti heikko, eikä hän omaa tilannetajua. Eikä myöskään oikein tunnu ymmärtävän pestinsä vastuullisuutta. Itse koen myös sen ongelmaksi, jos PM on polarisoimassa kansaa entisestään tällaisten dorkailujen takia.

Marinin kannattaisi nyt herkällä korvalla kuunnella, mitä kansa sanoo ja ottaa sieltä kummatkin ääripäät pois. Kukaan ei ole koskaan niin heikko tai ylivertainen kuin väitetään, vaan totuus on usein tylsästi siinä keskivaiheilla. Yhteiskunnassa ja valtion johtavissa viroissa on tietyt säännöt ja normit ja niitä pitää kaikkien noudattaa. Mitä korkeampi virka, sitä vähemmän voi itse elämäänsä vaikuttaa. Mitään ei tässä elämässä saa ilmaiseksi ja jos vastuu ahdistaa, mikä on hyvinkin ymmärrettävää, on arvostettua todeta, että liika on liikaa ja erota tehtävästään. Siihen on usein syynsä, miksi johtavissa viroissa on kokeneempaa ja vähän vanhempaa kaartia. Sekin on ymmärrettävää, että nuori PM haluaa "elää", mutta kaikelle on aikansa ja paikkansa. Ihan kaikkea ei voi aina saada.
 

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK
Sallittakoon ajatusleikki.

Pääministeri Petteri Orpo poseeraa kännissä kameralle ja taustalla huudetaan "mustapaitajengiä". Kuvat tulevat julkisuuteen. Orpo vetää suunnilleen pari vuorokautta putkeen, myös kansan nähden ravintoloissa.

Kun toimittaja homman paljastuttua kysyy mediatilaisuudessa, olitko toimintakunnossa jälkimmäisen päivän aamuyönä 04:30 josta on ns. horjuvaa kuvaa ravintolasta, Orpo toteaa, että mikäli kriisitilanne olisi, niin kyllä tietäisin siitä ennen kello 12:ta lauantai-iltana.

Jatkoajan serveri kaatuisi eroa vaativien teksteistä. Some räjähtäisi. Orpo teurastettaisiin ylimielisenä kusipäänä, joka on paitsi täynnä itseään, myös tyhmä.

Marin pääsee vähällä. Miksiköhän?
Onpas aikamoinen ajatusleikki.

Vastaus: veikkaan että Orpoa kohdeltaisiin ihan samalla tavalla kuin Marinia sillä erolla että huutelijoiden ja puolustajien puolet vaan vaihtuvat.

Toisaalta tuskin kukaan sanoisi hänelle ettei isät voi tuolla tavalla juhlia vapaa-ajallaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hexa

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Tästä päästäänkin siihen tekopyhyyteen, mikä tässä kohussa on valloillaan tälläkin palstalla. Hyvin harva, luulen, oikeasti on huolissaan pääministerin tavoitettavuudesta tai toimintakyvystä.

Minä olen. Joudun työssäni pitämään myös ministereitä mm. valtioneuvoston tilannekeskuksen kautta tietoisena tapahtumista, joita sattuu myös yöaikaan. Olen äärimmäisen pettynyt Marinin kommentteihin, että klo 12 jälkeen ei mitään tapahtuisi. Totta on, että yöllä pärjätään ilman valtioneuvostoa, mutta ei huvittaisi sunnuntaiaamuna olla esittämässä asioita krapulaisille ministereille. Sen vuoksi sijaisuus järjestelyt tulisi olla kunnossa, koska se on mahdollista.
 
Miten niin "ylistä tai iltapaskoja"? Täällä ollaan kuunneltu pääministeriä, hän itse otti huumetestit esiin ennen kuin kukaan ehti kysyä mitään.
Oli muuten varmasti tarkoin suunniteltua mediapeliä tämä. Nostamalla itse nyt "pääaiheeksi" huumeet (vaikka kritisointi siirtynyt lähinnä tuohon toimintakykyyn ja harkintakykyyn) voi sitten ensi viikolla näyttää, että puhtaat on tulokset ja tämä kaikki oli vaan ajojahtia. Testihän on 100% varmasti puhdas koska on virtsa- tai veritesti joten ei enää voi edes näkyä. Enkä kyllä usko, että on käyttänytkään.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Marinin kannattaisi nyt herkällä korvalla kuunnella, mitä kansa sanoo ja ottaa sieltä kummatkin ääripäät pois. Kukaan ei ole koskaan niin heikko tai ylivertainen kuin väitetään, vaan totuus on usein tylsästi siinä keskivaiheilla. Yhteiskunnassa ja valtion johtavissa viroissa on tietyt säännöt ja normit ja niitä pitää kaikkien noudattaa. Mitä korkeampi virka, sitä vähemmän voi itse elämäänsä vaikuttaa. Mitään ei tässä elämässä saa ilmaiseksi ja jos vastuu ahdistaa, mikä on hyvinkin ymmärrettävää, on arvostettua todeta, että liika on liikaa ja erota tehtävästään. Siihen on usein syynsä, miksi johtavissa viroissa on kokeneempaa ja vähän vanhempaa kaartia. Sekin on ymmärrettävää, että nuori PM haluaa "elää", mutta kaikelle on aikansa ja paikkansa. Ihan kaikkea ei voi aina saada.

Kansasta taitaa reilusti yli 50 % sanoa, että jatkaa samaa malliin. Siinä sitten kuuntelet herkällä korvalla, mitä kansa sanoo. Tässä on asia, josta kaikilla on mielipide. Tuomiot annetaan sitten vaaleissa, Jokaisella on yksi ääni käytössään.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Marin pääsee vähällä. Miksiköhän?
Ai vähällä? Kymmeniä sivuja viestejä parissa päivässä tähän ketjuun... Yritin hakea Stubbin shortsit yms Duudsonit juttuja, ei niitä ollut montaakaan. Miksiköhän?
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Lehdistötilaisuus oli tietysti poliitikoille tyypillistä kiertelyä, mutta omasta mielestäni Sanna kierteli vastuuta nyt liiakseen. Pääministeri kantaa roolissaan suurta vastuuta, joten ei hän voi tätä kohua laittaa sattumusten syyksi. Lähinnä tuli mieleen se meemi "olenko ottanut opikseni, enpä juuri".

Sanna siis kommentoi että häntä harmittaa, kun yksityiseen käyttöön tarkoitettu video on vuotanut julkisuuteen. Hän aikoo silti jatkossakin juhlia ystäviensä kanssa ja luottaa heihin, sillä hän haluaa luottaa ihmisiin.

Mielestäni tämä kuvastaa juuri sitä harkintakyvyn puutetta. Ei tuollaisen materiaalin leviäminen ole välttämättä edes Sannan ystävien käsissä, sillä myös heidän tietoturvaan voi tulla aukkoja. Ei vaan voi pääministerinä toimia niin, ettei ota huomioon myös niitä pahimpia skenaarioita. Ei vain voi olla niin naivi. Mikäli joku ystäväni olisi pääministeri ja vaatisi ettei hänen juhlissaan saa kuvata, ei tuo olisi minulle kyllä mikään epäluottamuksen osoitus. Ymmärtäisin kyllä, että hänen roolissaan riskejä ei voi ottaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
En pidä tästä kohusta, mutta mua ei kiinnosta PM:n sukupuoli, perhetilanne, parisuhde tai mikään muukaan oikeasti irrelevantti asia. Mua kiinnostaa se, että PM:n arvostelukyky on toistuvasti heikko, eikä hän omaa tilannetajua. Eikä myöskään oikein tunnu ymmärtävän pestinsä vastuullisuutta. Itse koen myös sen ongelmaksi, jos PM on polarisoimassa kansaa entisestään tällaisten dorkailujen takia.
Samaa mieltä on varmasti todella moni. Kyse on pääministeristä ja hänen arvostelukyvystään.

Ai vähällä? Kymmeniä sivuja viestejä parissa päivässä tähän ketjuun... Yritin hakea Stubbin shortsit yms Duudsonit juttuja, ei niitä ollut montaakaan. Miksiköhän?

Kyllä, vähällä. Nyt puhutaan asioista, jotka eivät ole ongelmia. En usko yhtään huumeisiin. Mutta ei puhuta pääministerin vastauksista medialle, joissa paikoin ei ollut tolkkua. Ei hän voi tietää klo 24:00, tuleeko kriisejä yön aikana.

Kyse ei ole edes siitä, tuleeko. Mahdollisuus on vähäinen. Vaan siitä, kuinka heikosti Marin ymmärtää vastuunsa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Samaa mieltä on varmasti todella moni. Kyse on pääministeristä ja hänen arvostelukyvystään.



Kyllä, vähällä. Nyt puhutaan asioista, jotka eivät ole ongelmia. En usko yhtään huumeisiin. Mutta ei puhuta pääministerin vastauksista medialle, joissa paikoin ei ollut tolkkua. Ei hän voi tietää klo 24:00, tuleeko kriisejä yön aikana.

Kyse ei ole edes siitä, tuleeko. Mahdollisuus on vähäinen. Vaan siitä, kuinka heikosti Marin ymmärtää vastuunsa.
Eikö Marin todennut, että myös hänen vapaapäivinä on voimassa varahenkilö järjestelmä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös