Hyvä tyyppi… kiitos, mutta tietäisit vaan…Sinulla on kaikki oikeus tähän. Onko joku viemässä oikeuttasi olla Marinista tätä mieltä tai onko joku viemässä sinulta oikeuden äänestää seuraavissa vaaleissa? Ja pahoittelut, että kohdistan tämän henkilökohtaisesti, olen varma, että olet hyvä tyyppi ja vastasit muutenkin ihan asiallisesti. Minulla vaan on hyvin suuria vaikeuksia ymmärtää, että jos olet poliittisesti Marinista eri mieltä niin miksi koet kauhean palavaa tarvetta kommentoida sitten juuri tätä kohua, jos se ei ole mikään ongelma?
Tästä yritin aikaisemmin sanoa, että se aita Marinin vapaa-ajalla ystävien kanssa tanssimisen ja juomisen välillä on vähän kummallinen aasinsilta kaikkeen muuhun. Miten Suomen julkinen velka liittyy Mariniin muuten kuin pääministerin roolin kautta? Hallituksen politiikkaa saa kritisoida.
Olen ottanut aiemmin niin Mariniin itseseensä, kuin hänen johtamaansa hallitukseen kantaa. Vituralleen menee. Suomi on selvinnyt koronasta, kuntatalouden ahdingosta, Ukrainan sodan kriisistä, terveydenhuolloin kriisistä, jne samalla lääkkeellä; ottamalla lisää velkaa. Juuri viime viikolla olin erään kuntapäättäjän luennolla, jossa tämä iloisesti kertoi kuinka uhkaava talouskriisi on väistynyt valtion lisätukien myötä. Rahaa tuntuu olevan, sitä löytyy myös Marinin pari päivää sitten esittelemään esikoulun pidentämiseen, jne, vaikka velkaa otetaan jo valmiiksi aivan järjettömällä tahdilla. Velkaantumisen vauhti on sitä tasoa, että EKP laittoi pari viikkoa sitten Suomen samaan koriin mm. Kreikan kanssa.
Uniper ei räjähtänyt käsiin yllättäen, keskellä pääministerin partyjen, mutta se silti on sellainen pommi, että Saksan liittokanslerikin palasi sorviin ääreen. Suomen pääministeri lähetti etulinjaan oman jaakkoparantaisensa, Tytti Tuppuraisen. Minulle kertoo Marinin osaamisesta ja asioiden mittasuhteiden ymmärtämättömyydestä.
Terveydenhuolto on ajautunut akuuttiin kriisiin, mutta sen tausta ei ole, tai pitäisi olla yllätys. Venäjä-riippuvuudesta voi syyttää Marinin ohi koko demarien ja kepun leiriä, vaikka armeijan tiedustelu on tuottanut dataa päättäjille jo vuosien ajan. Siitä ei välitetty ja kusessa ollaan, hirvittää valmiiksi tuleva talvi. Inflaatio laukkaa, ostovoima kyykkää, kilpailukyky heikkenee, työmarkkinoiden olisi syytä jo viimein tehdä ne reformit, jotka muissa Pohjoismaissa on laitettu toimeen vuosia sitten, demarien johdolla. Suomen demarit, puheenjohtajansa johdolla on kyllä ajautunut hyvin kauas Ruotsin, Norjan saati Tanskan demareista. Ja demarit tätä laivaa vielä ohjaa Sannan johdolla, mutta ilman mitään halua uudistuksiin tai velkaantumisen hillitsemiseen.
Totesin, että äänestäjälle asiat ovat miltä näyttävät. Marinille on tärkeää käydä joraamassa ”ystävien” kanssa kameran edessä, niin tärkeää, että sen puolustelun riittää aikaa järjestää tiedotustilaisuus. Soisin niitä tiedotustilaisuuksia järjestetettävän myös edellä esitettyjen ongelmien ratkaisemiseksi.