@KotkaSydän minun mielestäni tällä hetkellä keskustelu on todella vaikeaa, joten ymmärrän ihan hyvin tuon näkökannan.
Ei ole yhtään hyväksyttävämpää - jos siis on tällainen pro-Marin - että lähtee jotakin toista ihmistä sitten mollaamaan siitä, että mollasi Marinia.
Minä kuitenkin ainakin haluan nähdä, että kritisointi tarvitsee aina kontekstin. Tämä on nyt vähän huono esimerkki, mutta minä menin yliopistossa joskus ihan palasiksi, kun opponenttini aika kovin sanoin rullaili työni ylitse. En ollut silloin valmis käsittelemään hyvääkään kritiikkiä, vaikka opponenttini nostamat ongelmat olivat oikeasti todella hyviä huomioita työstäni. Minulla vaan ei ollut kypsyyttä käsitellä tällaista kritiikkiä ja se meni henkilökohtaiseksi - huomasin, että olin tuohtunut opponentilleni, vaikkei hän ollut tehnyt mitään väärää. Ihminen ei tykkää kritiikistä, koska sen kuunteleminen ja vastaanottaminen vaativat harjoitusta ja harjaantumista.
Minulla ei ole mitään ongelmaa myöntää, että täälläkin mainittu, poliittinen diskurssi, loistaa Marinissa poissaolollaan. Marin ei ole kovin aktiivinen tällä hetkellä päivänpolitiikassa ja voisi sanoa, että hän on peräti passiivinen eli yleensä Marin työntää ikäviä asioita toisten hoidettavaksi. Esim. koronakriisissä olisi tarvittu Marinilta enemmän johtajuutta, mutta homma jätettiin Kiurulle. Uniperin kohdalla on ihan täysin samanlainen tilanne.
Sitten tulee se minun muttani - se mutta on, että tässä nyt käsillä olevassa kohussa on oikeasti kyse minusta poliittiseen kontekstiin täysin kuulumattomasta asiasta. Marin biletti ja "juhli rankastikin" kuten hän itse asiansa kuvaili. Se oli ihan rehellinen statement asiasta eikä minulla ole mitään syytä epäillä tämän statementin todenmukaisuutta. Se, millaisen ajojahdin se käynnisti, on se huolestuttavampi juttu. Tässä ylitetään aika railakkaasti sellaista rajaa, että moittiminen tässä tilanteessa on moraalisesti jopa epäeettistä.
Sinä tässä yleistit siten, että me Marinin fanit emme halua käydä tätä keskustelua. Olen erittäin valmis keskusteluun, mutta yleistän hieman toiseen suuntaan: kun esim. minä olen täällä asettunut tässä kyseisessä kohussa ja sen kontekstissa puolustamaan Marinia niin useampi kuin yksi ihminen on tyrmännyt minut yleiskritiikillä: "Et ole Suomen pääministeri."
Minusta tässä ollaan nyt sellaisella puolella kritiikkiä, joka toimii enää keppihevosena jonkin muun agendan ajamiselle ja tämä tuntuu nyt oikeasti ajojahdilta. Marinista ei ole ikään kuin löytynyt oikeaa kohua ja suosio on kova, joten nyt sitä kohua haetaan ikään kuin aivan mistä tahansa. Tässä löytyi nyt siihen sopivat ainekset, mutta ei tällaisista asioista pitäisi tulla edes mitään kohua. Minulle tulee näistä Marinia koviten syyttävistä mieleen, että heillä on todella perverssi käsitys todellisuudesta ja tulee mieleen oikeasti jotakin salaliittoteorian tasoista roskaa. Tämä on vähän kuin siinä Simpsonien jaksossa, kun huudetaan pää punaisena "COULD SOMEBODY PLEASE THINK OF THE CHILDREN?", jolloin asiaan liitetään oikeasti aivan mielettömästi siihen kuulumatonta. Tätä kohua käytetään hyvin kummallisten tarkoitusperien ajamiseen ja se minua oksettaa enemmän.