Neo-taistolais… Miten minä näen, että täällä on hyvinkin misogyyniset oikeistolais-seminatsipiirit, jotka hakemalla hakevat jotain nokittavaa Suomen rauhanajan parhaasta pääministeristä. Ainoasta, joka on oikeasti joutunut hoitamaan vähän tärkeämpiä asioita ja globaalia kriisiä.
Nyt jotain rajaa näihin Marinin fanituksiin. Ei kyllä ole varmasti lähelläkään Suomen rauhan ajan parasta pääministeriä.
Nämä kommentit kyllä osoittavat miten Marinia käsitellään hänen kannattajiensa parissa kuin Halla-ahoa persuissa. Täysin fanaattinen kultti, joka selittäisi varmaan kissanpentujen nylkemisen parhain päin.
En Marinia kannata tai demareita äänestäisi, mutta se nyt on selvää ettei julkisen toiminnan perusteella Marin keskity tehtäviinsä. Uniperin ollessa polttava asia, pisti Marin Tuppuraisen hoitamaan asian Scholzin kanssa (joka keskeytti lomansa) ja keskittyi itse bilettämiseen. Ja bilettäessä oli virka-ajalla ja päivystysvelvollinen eikä hänen toimintakunnostaan ollut takeita. Ja joo, on ennenkin oltu virka-ajalla kännissä, mutta siinä on ero onko kyseessä edustustehtävä vai yksityiset juhlat mitä Sannalla oli. Esko Aho oli Estonian upotessa nukkunut n. 4 tuntia, koska oli tullut Viinasen Iiron syntymäpäiväjuhlista kotiin aamuyöllä ja aiemmin päivällä tullut Brysselistä. 7.30 onnettomuusaamuna oli jo hätäkokous valtioneuvostolla ja Aho johti sitä itse.
Videoiden ja uutisoinnin perusteella Sanna Marinin kyky hoitaa oma vastuutehtävänsä on kyseenalainen ja kun tosiaan naapurimaamme käy sotaa ja miehittää ydinvoimalaa Zaporizzjassa, on maailmantilanne sellainen että valmius aika äkillisiin muutoksiin pitäisi olla olemassa. Sen takia selitykset ettei mitään kokousta keskiyöllä tule ovat aivan naurettavia, jos ollaan nakit silmillä tuhannen tupakeissa valomerkin aikaan yöelämässä. Marin ei täten edes vastannut kysymykseen, että olisiko hänestä ollut hoitamaan tehtäviään tämän viikonlopun aikana. Julkisen materiaalin perusteella ei ja hän ei sijaistaan nimittänyt. Tämä on vastuutonta toimintaa ja vaikka järjestelmät ovat olemassa, jotta homma toimii ilman pääministeriä, se ei oikeuta käyttämään niitä.
Minulle tässä ei ole kyseessä siitä, onko Marin demari vaan siitä ettei hän julkisuuden perusteella hoida tehtäviään ja osoittaa vakavaa harkintakyvyn puutetta. Kyse ei ole mitä Marin tekee vapaa-ajallaan vaan miten Marin laiminlyö oman vastuunsa ja keskittyy aivan toissijaisiin asioihin.
Marinin pitäisi nyt miettiä onko se c-julkimoiden kanssa biletys prioriteettilistalla oikeassa paikassa. Nyt se ei ole, koska vastuutehtävät laiminlyödään ja mihinkään akuutteihin vaikeisiin asioihin ei puututa. Toki silloin on helvetin helppoa olla rauhan ajan paras pääministeri, kun puhuu vain kivoista asioista eikä energian hinnasta ja inflaatiosta.