Sanna Marin

  • 968 778
  • 8 485

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mutta Marinin ei kannata suututtaa toimittajia, koska sen pelin hän tulisi varmasti häviämään.
Marinin kaltaisen julkkiksen kohdalla voimasuhteet ovat kyllä vahvasti toisin päin. Sen toimittajatkin tietävät. Vain joku Seiska voi heittää paskaa Marinin päälle, koska siellä ei tehdä asiajournalismia. Sen sijaan esimerkiksi molemmat iltapäivälehdet tarvitsevat kyllä Marinia, niiden on pakko säilyttää jonkinlaiset välit Mariniin. Laadukkaimmista lehdistä puhumattakaan.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Yritän sanoa, että Marin ei ole ensimmäinen ja tuskin myöskään viimeinen Suomen pääministeri, joka on ollut humalassa ja alentuneesti toimintakykyinen loma-ajan ulkopuolella.
Rinnastat siis onnettomuuden mahdollisen mukanaan tuoman kyvyttömyyden hoitaa tehtäviä ja ryyppyillan. Ok.
 
Rinnastat siis onnettomuuden mahdollisen mukanaan tuoman kyvyttömyyden hoitaa tehtäviä ja ryyppyillan. Ok.
Rinnastan kaksi känni-iltaa toisiinsa. Toinen päättyi kukkapenkkiin ja sitä kautta tikattavaksi, toinen audioasiantuntijoiden tekemiin analyyseihin, soiko pääministerin juhlimisen ääniraidalla saatanallisia viestejä, jos audiota hidastaa ja kääntää takaperin.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ahdistaa nämä Sannan fanijoukot jotka näkee asiat näin. Minä rehellisesti vihaan häntä, pääministerinä. Muuten varmaan mukava seuranainen.

Sinulla on tähän kaikki oikeus! Jokaisella meistä on - minä pidin esimerkiksi Juha Sipilän persoonasta todella paljon. Itse asiassa voin kertoa, että äänestin jopa keskustaa aikanaan ihan sen takia, että Sipilän persoona vakuutti minut. Hän vaikutti määrätietoiselta erityisesti hallituksensa alkutaipaleella - ja se oli hyvä ominaisuus minusta. Politiikassahan on kyse tästä: identiteetistä. Sipilästä päästään Mariniin - äänestin SDP:tä protestina Sipilän politiikalle, joka ei vastannut lainkaan omaa identiteettiäni tai sitä, mitä toivoin saavani. Marin tuli pääministeriksi "vahingossa" ääneni ohitse, muttei se ole minua haitannut. Jos huomenna olisi vaalit ja olisin oikeassa vaalipiirissä niin äänestäisin edelleen Sanna Marinia.

Mutta tästähän on kyse: jokaisella on omat mieltymyksensä ja käsityksensä. Henkilöistä ei tarvitse pitää ja ymmärrän oikein hyvin sen, ettei Sanna kolahda kaikille. Ei kuulukaan - ja se on helvetin hyvä! Jokaisella täysi-ikäisellä suomalaisella on oikeus antaa äänensä millä tahansa perusteella - sinun mahdollisuutesi osoittaa mielipiteesi odottaa kulman takana: ensi vuonna pääset taas äänestämään.

Tässä on kuitenkin kyse minulle siitä, että nyt ne asiat, joita viimeiset päivät on perattu - ne ovat puhtaasti yksityiselämän puolen asioita. Minä nukun ensi yön todennäköisesti trooppisesti hiestä märkänä, mutten sen takia, että olen huolissani pääministerin suorituskyvystä vaan ihan kuumuudesta johtuen. Suomi on oikeasti hyvissä käsissä - laajalti. Meillä on ihan mieletön keskustelukulttuuri, jossa on paljon menetettävää: polarisaatio valtaa meilläkin alaa. Olen ihan varma, että Suomen isot linjat pysyvät järkkymättömisti hyvissä käsissä myös jatkossa.

Minä tykkään keskustella politiikasta ja minulle on ihan täysin okei, että käydään poliittista debattia. Se, mihin minulle tulee raja on se, etten hyväksy tällaista yksityiselämän romuamista ja tutkimista, koska siitä ei seuraa mitään hyvää kellekään. Kenenkään ei pitäisi joutua eroamaan tehtävästään sen takia, että on bilettänyt kavereiden kanssa. Nyt keskusteluun tuodaan niin paljon siihen kuulumattomia elementtejä, että totuus alkaa karata. Totuus on se, että Suomi on pystyssä ja voi selvästi edelleen todella hyvin, koska meillä on aikaa tällaiseen kohuun.
 

Rike.K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kissapedot
Pääministeri Sanna Marinin toimintakykyä enemmän olen huolissani siitä, mihin tämä nykymaailma on menossa. Minulla on ollut hyvin humanistinen käsitys ihmisistä tähän asti, mutta tämä päivä ei kyllä suomalaisten pisteitä kansakuntana omassa päässäni juuri nostanut.
Lainaan vain tämän osan tuosta sinun Sanna-fanitus viestistä. Ymmärrätkö, että ihmiset ovat huolissaan, näinä maailman aikoina, että johtajamme olisivat aina ajantasalla? Jos Marin ajattelee, että pääministerin virka on perusduunarin ammatti, jossa työajan jälkeen voi heittää täysin vapaalle tai jopa ns. päivystysvuorossa, niin sitten on täysin väärässä tehtävässä.

Mitä tapahtuisi, jos asentajat, lääkärit tai palomiehet lähtisivät vähän bilettään päivystysvuoroilla? Ei varmaan katottais hyvällä, mutta ihq-Sanna taitaa olla poikkeus, hän saa tehdä mitä haluaa ja missä kunnossa tahansa virka-aikana. Jos tuo on ihailtavan johtajan merkki, niin olen todella iloinen että kuulun vielä tähän sinun menossa olevaan nykymaailmaan.
 

iRobot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Melkoiseen soppaan kyllä ajanut itsensä rouva Marin. Kyllä jokaisella pitää olla oikeus juhlia jos siltä tuntuu, mutta omat vastuunsa pitää tuntea oli sitten pääministeri tai siivooja. Siivoojana ollessa etu on se, että voi jäädä kotiin potemaan krapulaa ja jättää lattiat moppaamatta. Nyt kyse on kai siitä, onko Marin laiminlyönyt vastuunsa, siihen en osaa ottaa kantaa.

Moraalinen puoli on sitten sitä harmaata aluetta, toisille kyseessä voimaannuttava esimerkki vahvasta naisesta, toisille moraaliton hutsu. Omasta mielestä Marin on ollut ihan kohtalaisen hyvä pääministeri Suomelle.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Tämän takia siis verorahat valuvat ulkomaille. Runkkarit äänestävät tyhjäpäitä naaman perusteella.
Söpöö kun kynäniska ottaa hörpyn zeroa ja alkaa uhoamaan.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Marinin kaltaisen julkkiksen kohdalla voimasuhteet ovat kyllä vahvasti toisin päin. Sen toimittajatkin tietävät. Vain joku Seiska voi heittää paskaa Marinin päälle, koska siellä ei tehdä asiajournalismia. Sen sijaan esimerkiksi molemmat iltapäivälehdet tarvitsevat kyllä Marinia, niiden on pakko säilyttää jonkinlaiset välit Mariniin. Laadukkaimmista lehdistä puhumattakaan.
Tästä olemme sitten eri mieltä. Ei Marin ole mikään Selänne, joka voi kadota Kaliforniaan ja jättää savun laskeutumaan.

Mielenkiinnolla odottelen jatkoa, koska useammatkin toimittajat ovat jo antaneet ymmärtää ettei asia ole vielä suinkaan loppuun käsitelty.
 

444

Jäsen
Hemmetti, nyt vasta katsoin tuon tanssivideon tuon "olavin" kanssa, ja tuo jannu on kyllä kiinnostunut lähemmästä tuttavuudesta, mutta Marin ei ole. Tämän nyt näkee jokainen kehonkielen perusteella.
Sanna ei edes näytä kovin kännissä olevan, iloinen kyllä. Itse jos olisin tuossa tuon naisen aviomies en olisi ollenkaan huolestunut.
Katsoit sen väärin. Viritä seuraavaksi kiikarisi seuraavaan asentoon: siinä meidän huulipunapääministerimme tarjoaa sylitanssia kaikille random-tyypeille ja kuiskuttelee korvaan valtiosalaisuuksia. Jatkoajan panoalfat ovat näin CSI-kyvyillään selvittäneet.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tästä olemme sitten eri mieltä. Ei Marin ole mikään Selänne, joka voi kadota Kaliforniaan ja jättää savun laskeutumaan.

Mielenkiinnolla odottelen jatkoa, koska useammatkin toimittajat ovat jo antaneet ymmärtää ettei asia ole vielä suinkaan loppuun käsitelty.
Marin myy ihan saatanasti lehtiä. Tiettyyn pisteeseen saakka kohut raportoidaan, mutta Seiskaa lukuun ottamatta mikään lehti ei halua suututtaa Marinia.

Paskanheittojournalismissa lehdet ovat vahvempia vain silloin, jos toinen osapuoli on heikko, kuten vaikka joku Tuksu. Marinilla on valtaa, ja sen lehdetkin tietävät. En oikeasti keksi mitään syytä, miksi edes vähänkin asialliset lehdet lähtisivät kivittämään Marinia ennen kuin hän on todella heikoilla. Ja eihän hän ole vielä, ei lähelläkään.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Nyt kun tämä farssi on ohitse eli tiedotustilaisuus on takana niin voin vetää omalta osaltani kaikki kommenttini yhteen. Yritän nyt vähentää omaa osallisuuttani tässä keskustelussa, koska mielipiteeni on varmasti tullut jo kaikille selväksi sekä kannattamani puolue ja pääministeri.

Pääministeri Sanna Marinin toimintakykyä enemmän olen huolissani siitä, mihin tämä nykymaailma on menossa. Minulla on ollut hyvin humanistinen käsitys ihmisistä tähän asti, mutta tämä päivä ei kyllä suomalaisten pisteitä kansakuntana omassa päässäni juuri nostanut. Itse asiassa tämä keskustelu oli melkein päinvastaista: jos kuvittelin, että meillä on järkevä kansa niin nyt ajattelen, että meillä on täysin päätön kansa, jota todellakin kiinnostaa enemmän virkamiesten alkoholinkäyttö kuin faktuaalinen politiikan tekeminen. Tämä tekee minut todella surulliseksi - ja kyllä - olen surullinen myös Sanna Marinin puolesta, ennen kaikkea ihmisenä.

Kenenkään ihmisen ei missään asemassa, pitäisi joutua vastailemaan tuollaisiin kysymyksiin kuin se, mitä Marinilta tänään kysyttiin. Julkisuudella on kääntöpuolensa - nyt tässä älypuhelin kulta-ajassa seuraamme ihmisiä reaaliajassa, pelottavalla tarkkuudella. Kannustan jokaista alkamaan seuraamaan ensin omaa elämäänsä - miettimään esim. viimeiset 10 vuotta taaksepäin, missä kaikissa tilaisuuksissa ja tilanteissa on ollut itse mukana.

Minusta tuntuu, että pyynnöt ovat alkaneet muuttua kohtuuttomiksi. Väistämättä tulee sellainen olo, että "huijata saa, kunhan siitä ei jää kiinni" eli pääministerin olisi pitänyt toimia toisin. Minä toivoisin, että Suomi olisi sellainen maa, jossa aivan jokainen suomalainen, saisi vapaa-ajallaan päättää itse, missä porukoissa liikkuu ja kenen kanssa. Ja saisi myös aivan itse päättää, mitä tässä porukassa tekee. On aivan eri asia puhua laittomuuksista, mutta laillisuusnäkökulma on hyvä pitää pelissä mukana: Marin ei ole tehnyt mitään laitonta - ei edes mitään kyseenalaista.

On aivan turha valittaa sitten, että politiikassa ei ole persoonia tai että poliitikot ovat tylsimyksiä, jotka puhuvat ainoastaan tylsistä aiheista. Iso osa politiikasta on sellaista työtä, josta kukaan ei koskaan kiitä. Marin ei olisi päässyt siihen, missä hän on, jos hän olisi täysin kykenemätön toimija. Pääministeri on itse asiassa omissa ajatuksissani enemmänkin monella tapaa keskivertosuomalaista parempi:

1) Sanna Marin vaikuttaa olevan urheilulliselta suorituskyvyltään lähes kaikkia edeltäjiään kovemmassa kunnossa. Yleensä tällaiset hyvässä urheilullisessa suorituskyvyssä olevat henkilöt myös pärjäävät tilanteissa, joissa pitää kestää painetta ja jaksaa vaikeidenkin asioiden keskellä.
2) Sanna Marin vaikuttaa elävän suhteellisen terveellisesti: Hän ei vaikuta miltään lihan suurkuluttajalta, voi peräti olla vegaani? Hän vaikuttaa olevan hyvässä tasapainossa elämänsä kanssa.

Jos esim. peterra olisi pääministeri niin minulla on reippaasti ylipainoa, joten olisin huolissani omasta suorituskyvystäni. Minulla on myös tapana silloin kun otan vetää kahdella kädellä ja oksentaa seuraava päivä. Sen jälkeen pidänkin taukoa juomisesta yleensä kuukausia, koska tässä iässä jokainen päivä olla viimeinen, joten kannattaa miettiä, montako niistä päivistä haluaa sitten viettää krapulassa. Pääsääntöisesti tuntuu, että pääministeri on monella eri tavalla paremmassa jamassa kuin keskivertosuomalainen - ja sen näkee myös päälle. Tämä tuntuu ainoastaan voimistavan kritiikkiä. Sekin on mielenkiintoista.

En muista, että kukaan pääministeri olisi tätä ennen ollut näin naurettavista asioista kohun keskellä. Stubb pääsee lähelle, muttei kuitenkaan. Täällä on usein vedetty myös vertailun pohjaksi se, että Stubb oli lyhyen aikaa pääministeri, mutta hänellehän kansa antoi potkut kuten normaalisti kuuluukin tapahtua. Vaaleissa punnitaan ihmiset. Itse veikkaan, että pääministerin suosio kasvoi tästä - ei heikentynyt.
Ihan samaa mieltä. Vaikken demari olekaan.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitä tapahtuisi, jos asentajat, lääkärit tai palomiehet lähtisivät vähän bilettään päivystysvuoroilla? Ei varmaan katottais hyvällä, mutta ihq-Sanna taitaa olla poikkeus, hän saa tehdä mitä haluaa ja missä kunnossa tahansa virka-aikana. Jos tuo on ihailtavan johtajan merkki, niin olen todella iloinen että kuulun vielä tähän sinun menossa olevaan nykymaailmaan.

Minusta taas vertauksesi on täysin turha ja vieläpä ihan äärimmäisen typerä. Pääministerin rooli on hieman erilainen ammatti kun mikään siitä porukasta, johon sitä nyt vertaat. Pääministeri on pääministeri 24/7, mutta kyllä - pääministerilläkin on tarpeita, koska kukaan ihminen ei ole valmiudessa 24/7. Jos olet koskaan esim. miettinyt niin lääkäreillä on sellainen juttu kuin päivystyskierto eli he ovat päivystysvuorossa käytettävissä koko ajan, mutteivat suinkaan 24/7 eikä jokainen lääkäri.

Onko Sanna Marin jotenkin poikkeuksellisesti juhlistanut jatkuvasti, 24/7, että koet oikeudeksi tämän? Julkisuuteen asti Sanna Marin on saatu "biletyksestään" ihan kahdesti neljän vuoden aikana. KAHDESTI. Siis kerran korona-aikana ja nyt heti perään uudestaan. On aika ihmisarvoa alentavaa puhua siitä silleen kuin kyseessä olisi jokin krooninen ongelma, joka ei ole hallinnassa.

Päivi Räsänen on muuten absolutisti. Olisiko siinä sinulle sopiva pääministeri seuraavaksi?
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Marinilla on selvästi ollut houkutus elää ns. normaalia elämää, ja ymmärrän kyllä sen, mutta pääministeri ei voi tehdä ihan kaikkea samaa kuin tavis. Toivottavasti Sanna vihdoinkin ymmärtää sen.

Toki hieman valikoiden, kun alepaan tai prismaan ei PM-uran alkuaikoina riittänyt aikaa tai sitten se oli liian tylsää ns normaalia elämää.

Mutta edelleen minun puolesta saa käydä viihteellä ihan rauhassa. Toki voi pohtia ottiko Sanna tästä millään tasolla opiksi, vähän epäilen.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Katsoit sen väärin. Viritä seuraavaksi kiikarisi seuraavaan asentoon: siinä meidän huulipunapääministerimme tarjoaa sylitanssia kaikille random-tyypeille ja kuiskuttelee korvaan valtiosalaisuuksia. Jatkoajan panoalfat ovat näin CSI-kyvyillään selvittäneet.
Ja persettä on jaeltu kokaiinipäissään.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sen verran tätä kansaa on oppinut tuntemaan, että eiköhän tällä ole vain positiivinen vaikutus Marinin ja Demarien vaalimenestykseen. Ei yllättäisi ainakaan yhtään.
Kannatus nousee, Marin on Suomen Trump. Huvittavaa sekin että täällä häntä eniten ovat puolustamassa ne jotka inhoavat Trumpia.
Marinin tapauksessa poliittinen asiakeskeisyys loistaa poissaolollaan ja sehän hänelle sopii, kun ei omaa mitään kompetenssia siihen. Sen sijaan selittely ja uhriutuminen on hänelle paljon luontevampaa eikä tarvitse siihen selkokielellä puhuttuja etukäteen opeteltuja lauseita.
Joskus ennen pääministerin asiakeskeisyyttä pidettiin hyvänä asiana. Nykyään arvostetaan perseilyä ja sillä saa kannatusta. Jytky on tulossa ja siksi hän saa puolueensa tuen jatkossakin vaikka miten perseilisi. Joku sanoi aikoinaan Trumpista, että tämä selviäisi siitäkin vaikka tappaisi jonkun. Samaa voi sanoa Marinista. Mitä enemmän toilailee, sitä enemmän saa kannatusta.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Melkoiseen soppaan kyllä ajanut itsensä rouva Marin. Kyllä jokaisella pitää olla oikeus juhlia jos siltä tuntuu, mutta omat vastuunsa pitää tuntea oli sitten pääministeri tai siivooja. Siivoojana ollessa etu on se, että voi jäädä kotiin potemaan krapulaa ja jättää lattiat moppaamatta. Nyt kyse on kai siitä, onko Marin laiminlyönyt vastuunsa, siihen en osaa ottaa kantaa.

Moraalinen puoli on sitten sitä harmaata aluetta, toisille kyseessä voimaannuttava esimerkki vahvasta naisesta, toisille moraaliton hutsu. Omasta mielestä Marin on ollut ihan kohtalaisen hyvä pääministeri Suomelle.
Niin, tässä on haistettu veri. Sen pitää roiskua, me kaikki - toisen puolueen kannattajat, eri maailmankatsomuksen omaavat, kateelliset, vänkäämiseen tottuneet, elämään pettyneet ja/tai tylsistyneet ihmiset.

Häpeän.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Toki hieman valikoiden, kun alepaan tai prismaan ei PM-uran alkuaikoina riittänyt aikaa tai sitten se oli liian tylsää ns normaalia elämää.
No enemmän minä tätä Sannan meininkiä arvostan kuin Haloskan laskelmoitua bonuskortin näyttämistä. Sanna vaikuttaa tässä biletysinnossaan paljon vilpittömämmältä.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No ei oikeastaan. Tämä tilanne on minun mieleen. Sanna kaivaa lopullista kuoppaa itselleen. Nautittavat kaksi päivää ollut.
Tästä päästäänkin siihen tekopyhyyteen, mikä tässä kohussa on valloillaan tälläkin palstalla. Hyvin harva, luulen, oikeasti on huolissaan pääministerin tavoitettavuudesta tai toimintakyvystä. Tämä on vain erinomainen paikka antaa läimää poliitikolle, jonka naama ärsyttää niin perkeleesti. Toivoisinkin että mahdollisimman moni myöntäisi sen rehellisesti, koska eihän siinä varsinaisesti mitään väärää ole (edit. jos se pysyy hyvän maun ja lain rajoissa). Oikeistolaiset pääsevät antamaan läimää vasemmistolaiselle ja naisvihaajat naiselle. Enkä muuten kutsu ketään tämän ketjun kirjoittajaa naisvihaajaksi joten siitä on turha uhriutua, mutta on turha väittää etteikö sitäkin tämän kohun kommentoinnissa somessa ja työpaikkakeskusteluissa jne esiintyisi.

Pidän siis siitä, että kerrot suoraan kuinka olet oikein _nauttinut_ tästä kohusta. Se on ainakin rehellistä, ilman tekopyhyyttä. Toki myös jokseenkin kusipäistä, mutta kaikki ihmisethän ovat ainakin jollain tasolla kusipäitä, minäkin.

Ja hei, myönnän minäkin olevani tekopyhä. En ole varsinaisesti SDP- tai Sanna-fani, mutta molemmat kuuluvat puolueena ja poliitikkona siihen joukkoon, joita voisin äänestää. Jos sen sijaan vaikka Jussi Halla-aho tai Riikka Purra olisi vastaavanlaisen kohun silmässä (joskin Hallis jammailemassa Antti Tuiskun tahtiin on näky, jota on melko hankala kuvitella) niin kyllä minäkin vähän myhäilisin. Tosin sen verran rohkenen ajatella itsestäni, että nimikkoketjussaan en ainakaan kovin monen viestin voimin juhlisi.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Marin myy ihan saatanasti lehtiä. Tiettyyn pisteeseen saakka kohut raportoidaan, mutta Seiskaa lukuun ottamatta mikään lehti ei halua suututtaa Marinia.

Paskanheittojournalismissa lehdet ovat vahvempia vain silloin, jos toinen osapuoli on heikko, kuten vaikka joku Tuksu. Marinilla on valtaa, ja sen lehdetkin tietävät. En oikeasti keksi mitään syytä, miksi edes vähänkin asialliset lehdet lähtisivät kivittämään Marinia ennen kuin hän on todella heikoilla. Ja eihän hän ole vielä, ei lähelläkään.
Niin, tähän astihan se on ollut win-win kummallekin osapuolelle, mutta ainakin itse näen muutoksen tuulia ilmassa. Medialla on kuitenkin rahkeita heittää kunnollakin hiekkaa rattaisiin ja sitä Marinkaan tuskin haluaa.

Tuksua nyt on tähän turha vetää mukaan, mielenterveys- ja päihdeongelmainen, rahaton ja ulosottovelkainen sekä lapsensa kaapannut ö-luokan julkkis.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös