Sanna Marin

  • 968 778
  • 8 485

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Todella hienoa, jos vetää työtehtävissä ollessaan ns. perseet olalleen ilman työpuhelinta. Upeata ja mahtavaa käytöstä julkisen vallan käyttäjältä numero 1. Upeeta ja mahtavaa.
Toivottavasti ei työtehtävissä ollessaan vedä perseitä olalle. Eiköhän ne ajat ole Suomessa jo ohi, kun eletään 2020-lukua. Vielä joskus se oli tavallista mutta maailma on sen osalta muuttunut.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä katsoimme. Minusta Sanna hanskasi tilanteen hyvin. Voisin myöntää myös sen, jos ei olisi hanskannut.


Marin on uskomattoman kova luu. Ja sitä jaksan ihmetellä, miten hän kykenee tuohon kaikkeen (urheilu, vaativa työ, rankka vapaa-aika, vähän perhe-elämää siivouksineen jne.) ja hoitelee kaikki mediakokoontumiset ilmeenkään värähtämättä (vrt. Kulmunin värisevä ääni), politiikan Therese Johaug.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ajoittain ihan kuin olisin katsonut taannoista Petteri Sihvosen ja Kalervo Kummolan väittelyä Doug Shedden lehdistötilaisuudessa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Joo, hyvin selvitti kun tosiaan toimittajakaverit nössöili. No, en mä tuolta infosta mitään odottanut enkä mitään saanutkaan.

Tuli muuten saaressa tuo Hiittisten nurkilla kuunneltua kun veneellä olin liikkeellä.
Toistan, koska kuulin kysymykset. Kyllä siellä kysyttiin oikeasti aika pahoja kysymyksiä, eli ei voi syyttää toimittajia nössöilystä. Marin vain selvitti ne aika taitavasti, vaikka välillä näki, että on tatti otsassa.

Toimittajat eivät voi myöskään sortua täysiin asiattomuuksiin, koska heidän pitää olla Marinin kanssa tekemisissä jatkossakin. Tämä on syytä muistaa.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Samankaltaisia kohuja on ollut monissa valtioissa kautta Euroopan sekä länsimaailman. Ruotsissa kuningas käy strippiklubeilla ja Yhdysvalloissa on presidenttejä myöten ollut pettämiskohuja. Nyt on kyse 35-vuotiaan naisen nousuhumalasta.
Monen maan konservatiiveille on ihan ok pappien kuoropoikajutut, joten eiköhän tämäkin mene vähän nieleskellen.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Samankaltaisia kohuja on ollut monissa valtioissa kautta Euroopan sekä länsimaailman. Ruotsissa kuningas käy strippiklubeilla ja Yhdysvalloissa on presidenttejä myöten ollut pettämiskohuja. Nyt on kyse 35-vuotiaan naisen nousuhumalasta.

Ne konservatiiviset maat jotka jäävät jäljelle ovat sitten Kiina ja Venäjä. Siellähän ei tunnetusti päättäjät koskaan sikaile. Kiinan kanssa tullaan jotenkin toimeen huolimatta Marinin tekemisistä tai tekemättä jätttämisistä. Mitä Venäjän media kirjoittaa, en anna sille nyt suurta painoarvoa.

Todella jännää että yht'äkkiä moni on niin häpsingeissä ja olevinaan joitain moraalinvartijoita.

Tämä kaikki Marinia sen enempää puolustelematta tai demareita äänestämättä.
Toki ja näistä kohuista pääsääntöisesti on joutunut poistumaan toimestaan. Nuo videot ei näytä hyvältä, turha edes yrittää kiistää sitä. Konservatiivisia maita on lähes kaikki maat, ei pelkästään Kiina ja Venäjä vaan ehdottomasti jenkit, Turkki, Englanti ja jossain määrin myös esim. Italia ja Espanja mitä tulee ydinperheeseen liittyen.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Marinin aatepohja heijastuu tässä toiminnassa aika vahvasti, kun hän hokee kokoajan luottamustaan ihmiseen. Hän ei ilmiselvästi halua tai kykene siksi näkemään arvostelukykynsä heikkoutta niin hänen itsensä kuin valtion turvallisuuden suhteen. Eli hän ei vaan suostu kyseenalaistamaan sitä, että kannattaako luottaa ystävien "ystäviin", joita pääministeri ei itse henkilökohtaisesti tunne hankkiutumalla samaan yksityistilaisuuteen tällaisten henkilöiden kanssa. Teoriassahan tuonne on ystävän ystäväksi tosiaan voinut soluttautua vaikka Venäjän agentti.

Mielestäni tämä on se avainongelma tässä biletyksessä. Marin itse ei sitä selvästikään näin koe.

Kyse ei ole siitä saako pääministeri bilettää vai ei, vaan siitä että Marin tekee sen tavalla, jolla hän viis veisaa pääministerin toimenkuvaan liittyvistä turvallisuusaspekteista. Hänelle visio instituution ravistelusta ja sen viemisestä "jauhojengin" tasolle on tärkempää.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Marin on uskomattoman kova luu. Ja sitä jaksan ihmetellä, miten hän kykenee tuohon kaikkeen (urheilu, vaativa työ, rankka vapaa-aika, vähän perhe-elämää siivouksineen jne.) ja hoitelee kaikki mediakokoontumiset ilmeenkään värähtämättä (vrt. Kulmunin värisevä ääni), politiikan Therese Johaug.
Toivottavasti pystyy kaikkeen tähän ilman pervitiiniä toisin kuin kaukopartion miehet...
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mutta edelleen Marinin puheissa on ristiriita, eli kaikkea ei muista mutta toimintakykyinen oli.
Minäkään en muista kovin tarkkaan, mitä kaikkea minuutti minuutilta tapahtui tuona viikonloppuna. Muistatko sinä?
 

rpeez

Jäsen
Hemmetti, nyt vasta katsoin tuon tanssivideon tuon "olavin" kanssa, ja tuo jannu on kyllä kiinnostunut lähemmästä tuttavuudesta, mutta Marin ei ole. Tämän nyt näkee jokainen kehonkielen perusteella.
Sanna ei edes näytä kovin kännissä olevan, iloinen kyllä. Itse jos olisin tuossa tuon naisen aviomies en olisi ollenkaan huolestunut.
 

Broadstreet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Philadelphia Flyers
Nyt kun tämä farssi on ohitse eli tiedotustilaisuus on takana niin voin vetää omalta osaltani kaikki kommenttini yhteen. Yritän nyt vähentää omaa osallisuuttani tässä keskustelussa, koska mielipiteeni on varmasti tullut jo kaikille selväksi sekä kannattamani puolue ja pääministeri.

Pääministeri Sanna Marinin toimintakykyä enemmän olen huolissani siitä, mihin tämä nykymaailma on menossa. Minulla on ollut hyvin humanistinen käsitys ihmisistä tähän asti, mutta tämä päivä ei kyllä suomalaisten pisteitä kansakuntana omassa päässäni juuri nostanut. Itse asiassa tämä keskustelu oli melkein päinvastaista: jos kuvittelin, että meillä on järkevä kansa niin nyt ajattelen, että meillä on täysin päätön kansa, jota todellakin kiinnostaa enemmän virkamiesten alkoholinkäyttö kuin faktuaalinen politiikan tekeminen. Tämä tekee minut todella surulliseksi - ja kyllä - olen surullinen myös Sanna Marinin puolesta, ennen kaikkea ihmisenä.

Kenenkään ihmisen ei missään asemassa, pitäisi joutua vastailemaan tuollaisiin kysymyksiin kuin se, mitä Marinilta tänään kysyttiin. Julkisuudella on kääntöpuolensa - nyt tässä älypuhelin kulta-ajassa seuraamme ihmisiä reaaliajassa, pelottavalla tarkkuudella. Kannustan jokaista alkamaan seuraamaan ensin omaa elämäänsä - miettimään esim. viimeiset 10 vuotta taaksepäin, missä kaikissa tilaisuuksissa ja tilanteissa on ollut itse mukana.

Minusta tuntuu, että pyynnöt ovat alkaneet muuttua kohtuuttomiksi. Väistämättä tulee sellainen olo, että "huijata saa, kunhan siitä ei jää kiinni" eli pääministerin olisi pitänyt toimia toisin. Minä toivoisin, että Suomi olisi sellainen maa, jossa aivan jokainen suomalainen, saisi vapaa-ajallaan päättää itse, missä porukoissa liikkuu ja kenen kanssa. Ja saisi myös aivan itse päättää, mitä tässä porukassa tekee. On aivan eri asia puhua laittomuuksista, mutta laillisuusnäkökulma on hyvä pitää pelissä mukana: Marin ei ole tehnyt mitään laitonta - ei edes mitään kyseenalaista.

On aivan turha valittaa sitten, että politiikassa ei ole persoonia tai että poliitikot ovat tylsimyksiä, jotka puhuvat ainoastaan tylsistä aiheista. Iso osa politiikasta on sellaista työtä, josta kukaan ei koskaan kiitä. Marin ei olisi päässyt siihen, missä hän on, jos hän olisi täysin kykenemätön toimija. Pääministeri on itse asiassa omissa ajatuksissani enemmänkin monella tapaa keskivertosuomalaista parempi:

1) Sanna Marin vaikuttaa olevan urheilulliselta suorituskyvyltään lähes kaikkia edeltäjiään kovemmassa kunnossa. Yleensä tällaiset hyvässä urheilullisessa suorituskyvyssä olevat henkilöt myös pärjäävät tilanteissa, joissa pitää kestää painetta ja jaksaa vaikeidenkin asioiden keskellä.
2) Sanna Marin vaikuttaa elävän suhteellisen terveellisesti: Hän ei vaikuta miltään lihan suurkuluttajalta, voi peräti olla vegaani? Hän vaikuttaa olevan hyvässä tasapainossa elämänsä kanssa.

Jos esim. peterra olisi pääministeri niin minulla on reippaasti ylipainoa, joten olisin huolissani omasta suorituskyvystäni. Minulla on myös tapana silloin kun otan vetää kahdella kädellä ja oksentaa seuraava päivä. Sen jälkeen pidänkin taukoa juomisesta yleensä kuukausia, koska tässä iässä jokainen päivä olla viimeinen, joten kannattaa miettiä, montako niistä päivistä haluaa sitten viettää krapulassa. Pääsääntöisesti tuntuu, että pääministeri on monella eri tavalla paremmassa jamassa kuin keskivertosuomalainen - ja sen näkee myös päälle. Tämä tuntuu ainoastaan voimistavan kritiikkiä. Sekin on mielenkiintoista.

En muista, että kukaan pääministeri olisi tätä ennen ollut näin naurettavista asioista kohun keskellä. Stubb pääsee lähelle, muttei kuitenkaan. Täällä on usein vedetty myös vertailun pohjaksi se, että Stubb oli lyhyen aikaa pääministeri, mutta hänellehän kansa antoi potkut kuten normaalisti kuuluukin tapahtua. Vaaleissa punnitaan ihmiset. Itse veikkaan, että pääministerin suosio kasvoi tästä - ei heikentynyt.

Ihanko sitä mieltä että suomalaiset ja Suomen media tässä ollut se paha, voi herran jestas. Monessa maassa Marin olisi grillattu elävältä. Nyt oltiin olevinaan kovien kysymysten äärellä, mutta heikkoa oli.

Ahdistaa nämä Sannan fanijoukot jotka näkee asiat näin. Minä rehellisesti vihaan häntä, pääministerinä. Muuten varmaan mukava seuranainen.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kyllä katsoimme. Minusta Sanna hanskasi tilanteen hyvin. Voisin myöntää myös sen, jos ei olisi hanskannut.
Samat sanat. Sanna hoiti hyvin ja vastasi kysymyksiin. Ojensi myös "journalistia" kömyämis väitteestä. Toimittajilla luulisi olevan ammattitaitoa eikä me todella haluta mitään brittimediapaskaa tänne vqikka iltapaskat ja 7 päivää sekä osa jatkoaikalaisista sitä yrittääkin. Vapaa ilta ja se on se ja sama onko kotona naamat tai pitämässä kavereiden kanssa hauskaa. Takuulla Marin on nopeasti valtionsalissa jos suhoi yöllä ylittää rajan ja ampuu ohjuksen imatran vanhainkotiin. Siellä sitten karotaan kuvia puolustusvoimien pudottamasta hävittäjästä. Onneksi fin ohjus lähtee ennen pääministerin saapumista..

Summasummarum. Turha häly josta ammattitaidoton media otti kopin.

Viimeksi kun äänestin, niin kokkarit sai sai ääneni, koska heillä oli alueellani hotein muidu
 
Marin on uskomattoman kova luu. Ja sitä jaksan ihmetellä, miten hän kykenee tuohon kaikkeen (urheilu, vaativa työ, rankka vapaa-aika, vähän perhe-elämää siivouksineen jne.) ja hoitelee kaikki mediakokoontumiset ilmeenkään värähtämättä (vrt. Kulmunin värisevä ääni), politiikan Therese Johaug.
Hyvin hän on kyllä itsensä brändännyt tässä matkan varrella. Ensin perhekeskeisyys, sitten urheilijavaihe ja nyt cooleista coolein bilehirmu. Tarkemmin tarkasteltuna en nyt pitäisi tuommoista kahden tunnin puolimaratonaikaa vielä minään ihan mahdottoman ihmeellisenä juttuna. Siihen kyllä pystyy jokainen joka vähän säännöllisemmin kuntoilee eikä ole mitään muita fyysisiä rajoitteita. En tarkoita vähätellä, mutta sanon vaan siinä mielessä, että tuo ei vaadi esimerkiksi mitään kovin kurinalaista harjoittelua, ja aikaa se vie suunnilleen sen verran kuin jokaisen ihmisen kannattaisi liikuntaan käyttää pelkästään terveyshyötyjen kannalta. Stubbin aikanahan hänen treenaamistaan taidettiin vähän paheksuakin, ja hän olikin jossain määrin kovemman tason tekijä.

Edit. Stubb juoksi puolimaratonin pääministerikaudellaan alle 1.30, ja maratoninkin reiluun kolmeen tuntiin. Siihen päästäkseen pitää jo oikeasti napata jostakin vähän aikaakin.
 
Mikähän tosiaan oli Jyrki Kataisen toimintakyky syöksyttyään presidentinvaalien jatkoilta tultuaan pää edellä kotipihansa kuuraiseen kukkapenkkiin? Oli varmaan muutamakin kuohujuoma alla. Toivottavasti ei kuitenkaan väkeviä. Täytyy toivoa, että VNK oli hoitanut sijaisjärjestelyt kuntoon. Mitoitus oli kuitenkin jo tuolloin yksi pääministeri viittä miljoonaa kansalaista kohden.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Marinin aatepohja heijastuu tässä toiminnassa aika vahvasti, kun hän hokee kokoajan luottamustaan ihmiseen. Hän ei ilmiselvästi halua tai kykene siksi näkemään arvostelukykynsä heikkoutta niin hänen itsensä kuin valtion turvallisuuden suhteen. Eli hän ei vaan suostu kyseenalaistamaan sitä, että kannattaako luottaa ystävien "ystäviin", joita pääministeri ei itse henkilökohtaisesti tunne hankkiutumalla samaan yksityistilaisuuteen tällaisten henkilöiden kanssa. Teoriassahan tuonne on ystävän ystäväksi tosiaan voinut soluttautua vaikka Venäjän agentti.

Mielestäni tämä on se avainongelma tässä biletyksessä. Marin itse ei sitä selvästikään näin koe.

Kyse ei ole siitä saako pääministeri bilettää vai ei, vaan siitä että Marin tekee sen tavalla, jolla hän viis veisaa pääministerin toimenkuvaan liittyvistä turvallisuusaspekteista. Hänelle visio instituution ravistelusta ja sen viemisestä "jauhojengin" tasolle on tärkempää.

Tämä se tässä onkin juuri huolestuttavaa. Sannaa harmitti, että video vuodettiin julkisuuteen. Ei kuitenkaan osannut katua sitä, että oli asettanut itsensä sellaiseen tilanteeseen, jossa näin voi käydä. Huolestuttavaa.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Päivän kohokohta oli ehdottomasti Seiskan toimittaja:

"Kyllä minä muistaisin jos Olavi Uusivirta olisi suudellut minua kaulaan"
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mikähän tosiaan oli Jyrki Kataisen toimintakyky syöksyttyään presidentinvaalien jatkoilta tultuaan pää edellä kotipihansa kuuraiseen kukkapenkkiin? Oli varmaan muutamakin kuohujuoma alla. Toivottavasti ei kuitenkaan väkeviä. Täytyy toivoa, että VNK oli hoitanut sijaisjärjestelyt kuntoon. Mitoitus oli kuitenkin jo tuolloin yksi pääministeri viittä miljoonaa kansalaista kohden.

Yritätkö sanoa, että Sannan bileilta tuli yhtä yllättäen kuin Jyrkin kaatuminen? Vai yritätkö vihjata, että Jyrki tietoisesti ja vapaaehtoisesti syöksyi kukkapenkkiin?
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Toimittajat eivät voi myöskään sortua täysiin asiattomuuksiin, koska heidän pitää olla Marinin kanssa tekemisissä jatkossakin. Tämä on syytä muistaa.
Mutta Marinin ei kannata suututtaa toimittajia, koska sen pelin hän tulisi varmasti häviämään.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Marinin aatepohja heijastuu tässä toiminnassa aika vahvasti, kun hän hokee kokoajan luottamustaan ihmiseen. Hän ei ilmiselvästi halua tai kykene siksi näkemään arvostelukykynsä heikkoutta niin hänen itsensä kuin valtion turvallisuuden suhteen. Eli hän ei vaan suostu kyseenalaistamaan sitä, että kannattaako luottaa ystävien "ystäviin", joita pääministeri ei itse henkilökohtaisesti tunne hankkiutumalla samaan yksityistilaisuuteen tällaisten henkilöiden kanssa.
Marin voi omassa mielessään ajatella asiasta ihan jotain muuta. Ei nyt vain lähtenyt julkisesti suolaamaan bilejengiään, koska sehän tarkoittaisi juuri sitä, että hänen arvostelukyvyssään on puutteita. Kuten on selvästi ollutkin. Luulen ja ennen kaikkea toivon, että Sanna nyt herää tästä, eikä todellakaan pyöri enää tuollaisen porukan kanssa. Marinilla on selvästi ollut houkutus elää ns. normaalia elämää, ja ymmärrän kyllä sen, mutta pääministeri ei voi tehdä ihan kaikkea samaa kuin tavis. Toivottavasti Sanna vihdoinkin ymmärtää sen.
 
Yritätkö sanoa, että Sannan bileilta tuli yhtä yllättäen kuin Jyrkin kaatuminen? Vai yritätkö vihjata, että Jyrki tietoisesti ja vapaaehtoisesti syöksyi kukkapenkkiin?
Yritän sanoa, että Marin ei ole ensimmäinen ja tuskin myöskään viimeinen Suomen pääministeri, joka on ollut humalassa ja alentuneesti toimintakykyinen loma-ajan ulkopuolella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös