Sanna Marin

  • 961 872
  • 8 480

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
En siis kritisoi Sannan ammattitaitoa, bilettämistä tai edes sitä, että tämä kaikki kuvattiin vaan helvetin noloa meininkiä itse videossa, missä en itse edes näin yksityishenkilönä haluaisi olla mukana...
Nyt mä ymmärrän oikein hyvin ettei Scholzin seura kelvannut.
 

ipaz

Jäsen
Nyt näin videot ja täytyy sanoa, että meno on kuin jossain teinibileissä. Näinkö muuten muutkin milleniaalit juhlivat? Kysyn silkkaa uteliaisuutta, koska itse en ole ollut kotibileissä vuoden 2000 jälkeen.
Kyllä se vähän tuolta näyttää mitä itse olen nuorempien työkavereiden bileissä sattunut olemaan. Ja kamerat kuvaa touhua someen. No, mutta se on heidän tyylinsä juhlia humalassa. Itsehän istun hiljaa nurkassa ja juon itseni tainnuksiin.
 

LuKi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, LuKi-82
Syytän mediaa, että tämä on edes mahdollista.

Flow festarit ja Sanna Marin oli jo mediahuomiossa sellainen, että tämä setämies meinasi ärähtää. Mutta koska tiesin, että kuraa tulisi, niin @LuKi hillitsi itsensä.

Euroopassa on sota, oikea sota jonka toinen osapuoli, aggressiivinen hyökkääjä, on Suomen olemassaolon "kohtalonkysymys" Venäjä. Tämän seurauksena Suomen jo valmiiksi vaikea talouden tila sakkaa entistä pahemmin ja energiakriisi kyykyttää niin yrityksiä kuin yksityishenkilöitä. Tuleva talvi hirvittää Suomessa ja koko Euroopassa. Korona ei ole kukistettu ja osin siitä johtuen, osin rakenteellisista sekä poliitikkojen löysistä puheista johtuen valtiota odotetaan hätiin pelastamaan terveydenhuollon kriisiä. Siihenkin pitäisi löytyä rahaa, vaikka velkaantumistahti laittaa Suomen EKP:n papereissa jo Italian ja Kreikan porukkaan.

EKP otti hätätoimet käyttöön vaivihkaa – Tilastot puhuvat selvää kieltä Italiasta, Kreikasta, Espanjasta, Portugalista sekä Suomesta

Jos hallituksella ei ole kylliksi vakavaa tekemistä, niin pöydälle voi ottaa Uniperin/Fortumin paperit, jotain varmaan tarvitsisi tehdä. Tai selvittää venäläisten viisumiasiaa, Pyhäjoen voimalasotkuja, soten toteutumista, oppivelvollisuuden pidentymisen sujumista. Tai jos edes sitä työmarkkinoiden uudistamista voisi vihdoin aloitella, kun nyt halutaan lisätä menoja vuotavasta pussista koulutukseen ja esiopetuksen pidentämiseen.

Setämiehellä on se etu, että elämänkokemusta riittää useammalle hallituskaudelle. Marinin hallituksen haasteet ovat pahimmat oman elämänkokemukseni aikana ja olen sentään kuunnellut pala kurkussa Ahon hallituksen päätöksiä ja Viinasen leikkauslistoja. Nuorena aikuisena asiat osuivat kipeästi omalle kohdalle, mutta ymmärsin ns. "paskan osuneen tuulettimeen" koko kansan osalta. Viinasta en rakastanut, mutta pakko oli kaveria arvostaa. Jos Aho tai Viinanen olisivat "osoittaneet uutta poliittista kulttuuria, halunneet murtaa rakenteita" tms. paskaa bile-eskoina ja bileiiroina, niin vitutus olisi ollut suurta kansan kärvistellessä voimattomana kovien haasteiden keskellä.

Kaipaisin politiikkaa takaisin, en someteatteria. Haluaisin myös, että luottamustehtävässä olevat poliitikot, joista pääministeri on tärkein niin valtansa kuin esikuvansa osalta, puhuisivat ja esiintyisivät kansalle tilanteen vakavuuden mukaisesti. Itse nukkuisin paremmin, jos pääministeri ei lupailisi uusia etuisuuksia tai lisähenkilöstöä, saati bilettäisi julkisesti kuin lukiolaispartyissä, vaan sanoisi odotettavissa odotettavissa olevan verta, hikeä ja kyyneleitä, mutta sen päässä näkyy toivo. Ja esiintyisi sen mukaan. Viihdejulkkiksen ja pääministerin ei pitäisi olla yksi ja sama hahmo, ei samaan aikaan.

Median ei pitäisi myöskään sekoittaa viihdettä ja politikkaa, ei ainakaan näin vakavana aikana. Päämisterin pitäisi laittaa puhumaan noista kriittisistä asioista, ei kirppismekon hinnasta.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Vähän tulee kyllä sellainen myötähäpeän fiilis pintaan kun nelikymppinen täti (tai setä) ”kemuttaa” apinanraivolla itseään nuoremmassa seurassa, vähän niin kuin olisi jäänyt junnuna juhlimiset piippuun ja nyt vedetään aina päätyyn asti… Eikä tuo touhu kyllä näytä ihan vaan ”ilmaisen viinan bileiltä”, vauhtia on aika tanakasti, toki mahdoton on sanoa, minkä voimalla osa tosta jengistä painattaa?

Ja ehkä tässä nyt isoin ongelma noin virkansa puolesta on se, että noissa karkeloissa on ollut joku joka jakaa selkeästi yksityistä matskua julkisuuteen! Enpä usko Tinninkään tykkäävän tuollaisesta julkisuudesta?
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mihin rikkeeseen pääministeri syyllistyy pitäessään hauskaa vapaa-ajalla? Tämä kohu on kerrassaan koominen.

On kyl niin paskat defenssit _taas_. Tietyissä virkatehtävissä tai ammateissa on tietyt pelisäännöt. Ei huippu-urheilijatkaan voi ryypätä joka viikonloppu.

Omasta mielestä herää paljon kysymyksiä miten voi lähes joka viikko (jopa arkena) olla aineissa Suomen pääministerinä
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC

Tuamas

Jäsen
Vaikken äänestäisi demaria edes aseella uhaten, konservatiivien joukkopöyristyminen Marinin hiukan tätimäisen nolosta teinihenkisestä vapaa-ajanvietosta nostaa demarit siihen kepun tasolle ja persujen eteen ”en koskaan äänestäisi, mutta listataan kuitenkin” -listalla.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Omasta mielestä herää paljon kysymyksiä miten voi lähes joka viikko (jopa arkena) olla aineissa Suomen pääministerinä
Missä videossa tää tämmönen tuli ilmi, että Sanna vetää joka viikko ja jopa arkena huumeita? Mä näin vaan joitain missä Marin laulo ja tanssi joidenkin olettavasti julkkisten kanssa, ja joku ukkeli sano siinä ai vittu ja näytti kieltä. Ehdottomasti jakoon linkit joissa käy ilmi että meidän pääministerimme napsii joka päivä ekstaasia! Mitä ne maailmallakin ajattelee kun käy ilmi että Suomen pääministeri piikittää heroiinia suoneen aina tasatunnein? Kekkonen sentään vaan joi saunassa viinaa, mutta Marin tykittää krokodiiliä joka minuutti! Ja ottaa vielä siitä videoita Instagramiin! Ei jumalauta en ois uskonut Sanna Marin on Jokeri-fani!
 

Analyzer

Jäsen
Elää ikäistensä ”nuorten naisten elämää” ei kyllä nyt ihan päde enää. Olen saman ikäinen kun Marin ja tuosta menosta tuli mieleen omat lukiobileet. Silloin ei kellään ollut vielä lapsia.

Eiköhän se tuonkin voitokseen käännä.

Bile-Ilmari tietenkin messissä!
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Jossain vaiheessa Marinillakin tulee seinä vastaan, mitä tulee bilettämiseen. Joko oma kunto loppuu tai sitten joku pistää stopin tällaiselle. Tuskin kuitenkaan demarit, koska onhan Marin heidän ykkösstaransa.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kai tässä on nyt vaan kysymys siitä, että tuo väki ei voi perseillä julkisesti, niin yksityisbileissä hommaa lähtee lapasesta ja täten näyttää siltä, että 15-vuotiaat on jätetty viikonlopuksi yksin kotiin.

Muutama lappari ja breezeri kitusiin ja nykyään kun puhelin on jatkuvasti käsissä, tulee porukalla hyvä idea mieleen, että videoidaas vähän hauskanpitoa. Videon jakaminen käy muutamassa sekunnissa ja sitten onkin jo myöhäistä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Aika erikoista meininkiä pääministeriltä. Olen ehkä liian nuori olemaan boomer, mutta tuo touhu ei vaan vaikuta sellaiselta, mitä ministeriltä odottaisi.
Annas olla, kun Tiktok-sukupolvi pääsee valtaan, niin tällaiselle suhtautumiselle nauretaan. Olen toki kanssasi samaa mieltä, mutta ymmärrän senkin, että yhteiskunta muuttuu halusimme sitä tai emme.

Tulevaisuudessa tämä tullee olemaan niin normaalia, ettei ketään kiinnosta. Toivottavasti kuitenkaan ei tai minusta tulee konservatiivi.

Olen saman ikäinen kun Marin ja tuosta menosta tuli mieleen omat lukiobileet. Silloin ei kellään ollut vielä lapsia.
Nyt tiedät mitä minä ajattelen aikuisista miehistä örinäbändin keikalla moshpitissä juoksevista mieslapsista.
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Kun katsoin tuon videon ja huomioiden mitä porukkaa siinä pyörii, niin en kyllä varsinaisesti enää olisi yllättynyt, jos vielä tulisi julki video missä imuroidaan valkoista viivaa jostain lasipöydältä.

Itse olisin yllättynyt, jos noissa bileissä viivoja ei vedeltäisi lasipöydältä. Tuo on kuitenkin julkkispiireissä enemmän sääntö kuin poikkeus. Pyhimyskin sanoi että Emma-gaalassa vaikea päästä WC-koppiin kun hirveä jono nuuskaamaan sinne. Tämä ei tietenkään tarkoita, että Sanna vetäisi, vaikka noissa bileissä ja piireissä missä hän pyörii, takuuvarmasti vedetään.
 

moelsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Piri pintaan ja kovaa menoa.

Edit:
Eiköhän tämäkin media episodi tule vain vahvistamaan suosiota, upeaa henkilöbrändäystä taas kerran tällä hektisellä some aikakaudella. Näkyvyys tärkeintä (kunhan välttää pahimmat töhöilyt), jos haluaa tulla valituksi.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Itse olen konservatiivinen boomer, jolla on ainakin omasta mielestäni liberaalejakin näkemyksiä. Tällainen sekasotku kaiketi syynä, mutta en näe Marininkaan biletystä pahana. Hieman muistelen edellisiä pääministereitä ja juttuja heistä, niin Marin kuuluu kyllä pumpulikuoroon.

Se mikä taas ei mahdu ymmärrykseeni, on IL:n julkaisemien videoiden kuvaaminen. Tulee mieleen, halusiko Marin lomalta palattuaan laittaa NATO-, EU- ja muut keskustelut koskemaan Sanna Marinia ja vaikutti itse videoiden alkuperäiseen julkaisemiseen?

Vai onko hänen ympärillään sen verran epäluotettavaa väkeä, että pitäisi huolestua? Muutamasta satasesta myydään kaikki mitä salaa saadaan pääministeristä otettua.

Kumpikaan vaihtoehto ei ole hyvä. Biletys rajunakin on OK, koska niin poliitikot ja muut ihmiset elävät. Palstalla tietenkään kukaan ei näin toimi. Mutta se, että kama on mediassa pääministerin osalta, se ei vaan toimi. Miksi näin kuitenkin tapahtuu, sen tietää Marin itse. Marin on hyvin tarkka brändistään ja rakentaa sitä jatkuvasti. Onko tämäkin osa tietoista brändäystä?
 

otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
لօҟҽɾìէ
Vai onko hänen ympärillään sen verran epäluotettavaa väkeä, että pitäisi huolestua? Muutamasta satasesta myydään kaikki mitä salaa saadaan pääministeristä otettua.
Näkisin, että ympärillä on väkeä joiden mielestä on mahtavaa kun pääministeri hieman päästää roolistaan irti. En puhuisi edes epäluotettavasta, vaan ihmisistä jotka eivät aidosti näe videon sisällössä mitään tuomittavaa. Eikä videota luultavasti ole salakuvattu
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös