Sanna Marin

  • 943 189
  • 8 446

iRobot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Marin taitaa olla lenkkeilyfriikki, olisiko siinä Veitolan yökyläohjelmassa maininnut, että mennyt joskus jopa ylikunnon puolelle.

Ei ole Marin poliitikkona niin vakuuttanut, selväsanainen puhetyyli ja trendikkyys ei riitä. Toki on vielä suhteellisen kokematon, mutta pisteet siitä että vaikuttaa olevan rohkeasti oma itsensä eikä aseta itseään mihinkään valmiiseen setämiesmuottiin. Joka tapauksessa ollut SDP:n pelastus, saanut aikaan nuorennusleikkauksen sosialistidemokraattien kannattajajoukkoon.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Säälittäväähän tässä on se, että brändi-Sannaa äänestetään tuon laskelmoidusti luodun some-imagonsa takia eikä (vähäisen) poliittisen kompetenssinsa ansiosta. Hyvin tuntuu mielikuvat täälläkin uppoavan.
Äänestäjien äänestyskäyttäytyminen. Ei mikään hurjan uusi ilmiö. Amerikoissa valitsivat 2016 Trumpin, kukaan äänestäneistä ei välittänyt asiaosaamisesta tai poliittisesta kompetenssista (ne oli Trumpilla alle nollan) yhtään mitään. Tärkeintä oli että ehdokas osasi hyviä haukkumanimiä vastustajistaan twitterviesteissään.

Suomessakin on äänestetty kaikenlaisia Hakkaraisia, Velttoja ja Anoja eduskuntaan protestina tai läpällä. Sitten asiallisempia tyyppejä kuten Orpo ja Marin äänestetään koska ovat sopivasta puolueesta (mikä se sitten kenellekin on), ovat näkyviä hahmoja, edustavia tyyppejä ja osaavat vastailla järkevän oloisesti kysymyksiin. Somepöhimä tulee siihen sitten päälle, jos poliitikko osaa sellaisen luoda.

Huikeaa poliittista kompetenssia ei ole oikein kellään, mutta ei se haittaa kun äänestäjät ei sitä huomioisi kuitenkaan.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Mulla on silmät päässä. Vieläpä varsin harjaantunut silmä, sillä kärsin itse ns. kielteisestä kehonkuvasta. Tästä IS:n jutusta näkee varsin hyvin Marinin kehon. Suosittelen kiinnittämään huomiota käsivarsiin ja polviin. Siis ihan yleisesti, jos joku miettii vaikkapa sukulaisensa/tuttavansa kohdalla, onko paino jo liiankin alhainen. Jos jonkun mielestä Marin ei ole liian laiha, sanoisin, että hänellä ei ole terve käsitys normaalipainoisesta ihmisestä.


Painolla ei ole aina paljonkaan tekemistä sen kanssa, miltä ihminen näyttää, koska ihmiset ovat eri pituisia ja eri ruumiinrakenteisia. Painoindeksi on myös aika perseestä, ellei sillä haluta todentaa joko sairaalloisen laihaa tai lihavaa henkilöä ja tarjota sitä kautta hoitoa tai "herättelyä". Esim. 90% jääkiekkoilijoista on sairaalloisen lihavia. Ei kenenkään kohdalla voi antaa mitään tiettyjä numeroita, milloin yksilö olisi juuri "oikean" kokoinen, koska jokainen ihminen on yksilö. Itse olen ollut fyysisesti kaikkein "parhaimmassa" kunnossa silloin, kun painoindeksini on ollut alle 16, eli olen ollut selkeästi alipainoinen. Mutta silti se on ollut "tila", mikä ei ole ollut terve, eikä missään määrin tavoiteltava. Olen kuitenkin ollut kaikkein tyytyväisin itseeni silloin, koska kysymys on ihan muista asioista kuin puhtaasti painosta. Nämä ovat monimutkaisia asioita.

Minä siis erotan alipainoisen ja normaalipainoisen toisistaan aivan erinomaisesti. Marinin painoa kommentoin siksi, että hän on selvästi laihtunut. Hän on aina ollut hoikka, mutta paljon terveemmän näköinen, joten hänen kohdallaan kysymys ei ole esim. siitä, että hän olisi luonnostaan ns. tikkulaiha. Ja koska hänellä on ollut henkisesti raskaat pari viime vuotta, joiden aikana hän on hoikistunut entisestään, saatan hyvin kuvitella mm. omiin kokemuksiini pohjautuen, mistä mahdollisesti voisi olla kysymys: kun kaikki ympärillä on kaaosta päivästä toiseen, liikunta on hyvä henkireikä ja aikaa vain itselle ja oma syöminen on asia, joihin kukaan muu ei voi vaikuttaa. Mutta se voi äkkiä mennä yli. Ja koska kysymys on mentaalipuolen asioista, se ei muutu sillä, että syö vaan kato vähän enemmän ja liikkuu vähemmän, koska kysymys ei ole puhtaasti syömisestä tai liikunnasta.

Koska Sanna Marin on Suomen PM, hänen hyvinvoinnillaan on merkitystä. Muutama kilo lisää ja hän on edelleen todella hyvässä kunnossa, paljon terveemmän näköinen vain. Eikä sovi unohtaa sitäkään, että hän on esikuva monille naisille ja pikkutytöille. Hänen vartalonsa ei kuitenkaan ole sellainen asia, mitä muiden pitäisi jotenkin tavoitella tai suuremmin ihannoida. Mutta kun maailma on nykyään sellainen, että ihmiset vertaavat itseään kaikkiin muihin ja tuntemattomienkin ihmisten naamat, vartalot, kodit ja upeat tavarat hyökkäävät joka päivä silmille, moni vertaa itseään näihin ihmisiin. Erityisesti nuoret.
Muista myös, että nämä ovat sinun kokemuksia asiasta, ei Sanna Marinin kokemuksia, tai kenenkään muunkaan. Voihan näissä olla totuuden juurtakin, mutta en menisi silti kuitenkaan näin kovasti julistamaan toisen ihmisen terveydellä. Esimerkiksi minun jalat ovat melkeinpä samanlaiset mitä Sanna Marinilla ja alle vuosi sitten lopetin joukkueurheilun treenaamisen.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Huikeaa poliittista kompetenssia ei ole oikein kellään, mutta ei se haittaa kun äänestäjät ei sitä huomioisi kuitenkaan.

Ylipäätään poliittinen kompetenssi vaatii jonkinlaisen määritelmän, koska minä en ainakaan tiedä yhtään, mitä se käytännössä on ja kenellä sitä on. Pääsääntöisesti poliitikot ovat hyviä esiintymään, koska se on suunnilleen ainoa poliittinen kompetenssi jota tarvitaan. Jussi Hallo-aho tehnee tässä poikkeuksen, koska hän on poikkeuksellisen hyvä väittelijä ja argumentoija, joka itse asiassa tavallaan esiintyy hyvin, ajaen vastustajansa kulmaan tällä tavalla.

Isossa kuvassa sellaista kuin poliittinen kompetenssi ei mielestäni ole olemassakaan. Kuten yleensä johtajuudesta puhuttaessa niin ihmiset tuppaavat sekoittamaan keskenään kokemuksen ja johtajuuden. Se, että jollain on kokemusta, ei tarkoita, että hänellä on johtamiskykyä. Se, että jollain ei ole kokemusta ei sulje johtamiskykyä pois. Marinilla selvästi on johtamiskykyä ja sitä on aivan turha kiistää - kukaan ei tässä maailmantilanteessa olisi hallituksensa kanssa pärjännyt ilman johtajuutta & osaamista.

Ja näitä kahta asiaa mielestäni tässä ketjussa lahjakkaasti sotketaan keskenään. Marin ei voi iälleen mitään - hän on nuori poliitikko, joka kehittyy vielä. Hän voi vielä myös tehdä ratkaisevan virheen - joskus poliitikon ei tarvitse tehdä kuin yksi ja se on ns. game over - tällä tavalla kävi esim. Keskustan johtoon tarttuneelle Kulmunille. Pitäisi olla sotkematta kokemusta & johtajuutta keskenään, koska ne eivät liity toisiinsa, vaikka kovasti ja usein halutaan nähdä, että ovat yksi ja sama asia.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Painolla ei ole aina paljonkaan tekemistä sen kanssa, miltä ihminen näyttää, koska ihmiset ovat eri pituisia ja eri ruumiinrakenteisia. Painoindeksi on myös aika perseestä, ellei sillä haluta todentaa joko sairaalloisen laihaa tai lihavaa henkilöä ja tarjota sitä kautta hoitoa tai "herättelyä". Esim. 90% jääkiekkoilijoista on sairaalloisen lihavia. Ei kenenkään kohdalla voi antaa mitään tiettyjä numeroita, milloin yksilö olisi juuri "oikean" kokoinen, koska jokainen ihminen on yksilö.
Nyt et taida tietää mistä puhut, nimittäin tää nyt on ainakin ihan puuta heinää. Yksikään ammattikiekkoilija ei ole sairaalloisen lihava. Ellei sitten kiekkoile jossain friikkisirkuksessa.
 

perro

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Nyt et taida tietää mistä puhut, nimittäin tää nyt on ainakin ihan puuta heinää. Yksikään ammattikiekkoilija ei ole sairaalloisen lihava. Ellei sitten kiekkoile jossain friikkisirkuksessa.
@BOL taisi tarkoittaa, että painoindeksin mukaan ammattikiekkoilijat ois sairaalloisen lihavia. Painoindeksi ei oikein toimi ihmisten kohdalla, joilla lihasta on enemmän kuin taviksilla. Meillä tauno tasalakeilla painoindeksi on kyllä ihan toimiva juttu.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
@BOL taisi tarkoittaa, että painoindeksin mukaan ammattikiekkoilijat ois sairaalloisen lihavia. Painoindeksi ei oikein toimi ihmisten kohdalla, joilla lihasta on enemmän kuin taviksilla. Meillä tauno tasalakeilla painoindeksi on kyllä ihan toimiva juttu.
Samaa tarkoitin minäkin. Ei ole. Ei lähelläkään. Kymmenien kilojen päässä. 180cm pitkä on sairaalloisen ylipainoinen n. 133kg+ painoisena.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt et taida tietää mistä puhut, nimittäin tää nyt on ainakin ihan puuta heinää. Yksikään ammattikiekkoilija ei ole sairaalloisen lihava. Ellei sitten kiekkoile jossain friikkisirkuksessa.

No, totta turiset. Käytin totaalisen väärää termiä. Pahoitteluni siitä. Mutta pointti oli siinä, että pelkkä painoindeksi ei kerro vielä mitään ja tässä laihuutta ihannoivassa maailmassa moni tuijottaa pelkkiä lukuja, eikä se kannata. Ja mainittakoot vielä, että ylipainossakaan ei ole mitään tavoiteltavaa. Mutta ehkä lopulta kokonaisterveyden kannalta on parempi olla lievästi ylipainoinen kuin sairaasti alipainoinen, koska sekään ei ole kropalle hyväksi. Tämän ulkopuolelle jäävät tietysti luonnostaan hyvin laihat ihmiset, joiden keho voi ulkopuoliselle näyttää jopa sairaalloisen laihalta, vaikka syövät hyvin ja liikkuvat normaalisti.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muista myös, että nämä ovat sinun kokemuksia asiasta, ei Sanna Marinin kokemuksia, tai kenenkään muunkaan. Voihan näissä olla totuuden juurtakin, mutta en menisi silti kuitenkaan näin kovasti julistamaan toisen ihmisen terveydellä. Esimerkiksi minun jalat ovat melkeinpä samanlaiset mitä Sanna Marinilla ja alle vuosi sitten lopetin joukkueurheilun treenaamisen.

Tietenkin muistan, eikä tarkoitukseni ole edes mitään julistaa, ainoastaan tuoda oma näkökulmani asiaan. Sinun jaloistasi on vaikea sanoa mitään, kun en tunne sinua, enkä näin ollen ole ikinä nähnyt sinua. Luontainen ruumiinrakenne vaikuttaa ja se, että olet vasta vuosi sitten lopettanut treenaamisen, ei kerro vielä mistään mitään. Iällä on merkitystä, samoin muilla elintavoilla. Ja vaikkapa sillä, millaista työtä tekee.

Mun pointti oli siinä, että Sanna Marin on valokuvien perusteella hoikistunut varsin paljon ja hän on aiemminkin ollut hoikka. Onko sillä mitään merkitystä mihinkään? Ei välttämättä. Mutta sillä voi myös olla, jos kysymys on esimerkiksi stressin aiheuttamasta laihtumisesta. Ja terveys edellä pitää mennä myös valtakunnan huipulla.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli nyt on aivan liian laiha, mutta muutamalla kilolla asia kunnossa.

Todennäköisesti kyllä. Tosin en tiedä Sanna Marinin painoa tai pituutta, joten vaikea tietenkään sanoa mitään tarkkaa lukemaa. Mutta "muutama kilo" tuon kokoisessa naisessa yleensä muuttaa kyllä ulkonäköä terveempään suuntaan.
 

Morgoth

Jäsen
Mun pointti oli siinä, että Sanna Marin on valokuvien perusteella hoikistunut varsin paljon ja hän on aiemminkin ollut hoikka. Onko sillä mitään merkitystä mihinkään? Ei välttämättä. Mutta sillä voi myös olla, jos kysymys on esimerkiksi stressin aiheuttamasta laihtumisesta. Ja terveys edellä pitää mennä myös valtakunnan huipulla.
Viime aikojen merkittävistä poliitikoista Sanna Marin ei ihan ensimmäisenä tule mieleen, jonka painosta (terveydestä) pitäisi huolestua. Suuremmalta riskiltä vaikuttaa esim. Annika Saarikko, jonka painoindeksiä voi vain arvailla, mutta Annika ei olekaan "liian nätti" niin asiassa ei ole mitään ongelmaa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime aikojen merkittävistä poliitikoista Sanna Marin ei ihan ensimmäisenä tule mieleen, jonka painosta (terveydestä) pitäisi huolestua. Suuremmalta riskiltä vaikuttaa esim. Annika Saarikko, jonka painoindeksiä voi vain arvailla, mutta Annika ei olekaan "liian nätti" niin asiassa ei ole mitään ongelmaa.

Tästähän en ole varsinaisesti eri mieltä. Ja Krista Kiuruhan on myös samassa possessa. Mulle naisena hyvännäköiset naiset eivät ole minkäänlainen uhka, koska olen itsekin ihan hyvännäköinnen täti. Katselen muutenkin mieluummin hyvännäköisiä kuin pahannäköisiä ihmisiä. Ulkonäkö ei kerro ihmisen pätevyydestä yhtään mitään. Nykyinen hallitus ei tosin täytä omia pätevyysvaatimuksiani moneltakaan osin, mutta sillä ei ole tekemistä ulkonäön tai sukupuolen kanssa. Paska on paskaa, vaikka se tarjoiltaisiin maailman parhaimman näköisten ihmisten toimesta.

Mutta sen totean, että liiallisella laihuudella on myös terveydellisiä vaikutuksia, eikä niitä pidä väheksyä. Sairastuminen (mihin tahansa) ei myöskään katso statusta.

Mutta ehkä tämä tästä aiheesta osaltani.
 

Siisel1

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juuso Mäenpää, Arsenal FC
Täytyy sen verran kompata täältä sivusta @BOL mielipidettä, että kyllä Marin tosiaan näyttää vähän turhankin hoikalta. Vaimon kanssa ollaan sama huomio tehty ja ei ihan paras roolimalli nuorille siinä mielessä.
Mitä Marin voi sille, että on laiha? Täytyisi lihottaa, että on hyvä esikuva? Ilmeisesti sitten Timo Soini on hyvä roolimalli monelle nuorelle koska ei ole laiha. Nykyään minusta on aika erikoista muutenkin kaikki ”kehoposiitivisuus” jolla pyritään normalisoimaan lihavuutta.

Itse olen henkilökohtaisesti todella laiha, mutta terveellä tavalla. Syön terveellisesti ja liikun erittäin paljon
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Marin on varmaan juuri siellä indeksien mukaisen normaalipainon alarajoilla. On sen oloinen, että varmasti vahtaa mitä syö ja sitten juoksee jotain rääkkitreenejä pitkien duunipäiviensä päälle minimaalisella energiansaannilla.

Saa sitä noinkin elää, mutta olen @BOL junassa siinä, että tekisi hyvää lisätä energiansaantia.

Itsekin olen ollut aika monenkokoinen ja pyörinyt erinäisissä treenipiireissä sen verran pitkään, että pystyn sanomaan ihmisen kroppaa vilkaisemalla aika hyvin, missä mennään ruokailujen ja suorituskyvyn osalta. Jos saa nähdä pienen pätkän mitä tahansa treeniä, niin sitten virhemarginaali pienenee vielä lisää. Marin saa sisään vähän turhan vähän energiaa liikuntansa intensiteettiin nähden minun makuuni. Mutta pidänkin terveessä lihassa olevista naisista.
 

Soutukorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mitä täällä puhutaan? Politiikasta ja osaamisesta on varmasti monia mielipiteitä. Ulkonäön arvostelu on mielestäni aina hyvin kyseenalaista. Tässä tapauksessa varsinkin kun Sanna Marin on nuorehko ja hyvännäköinen nainen.

Kyllä tänne härmään mahtuu niitä tasapaksuja köllyköitä. Puheet liiasta laihuudesta ovat höpötystä. Nykyään tuntuu kaikenmaailman kehopositiivisuus nostavan päätään. Haetaan hyväksyntää sille omalle laiskuudelle ja herkkujen mättämiselle.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Ei kai sillä Marinin (tai kenenkään muunkaan) painolla pitäisi olla meille muille mitään merkitystä. Jokainen olkoon mitä on.

Ei ole väliä, oletko ylipainoinen vai alipainoinen, kunhan olet tasapainoinen.
-Juice Leskinen
 
Suosikkijoukkue
Spartalaiset puukäsiajokoiragladiaattorit
On kyllä jännä ilmiö, että naispoliitikkojen ulkonäköä koetaan edelleen tarpeelliseksi arvioida ja arvostella huomattavasti miespoliitikkoja enemmän. En tästä toki mitään tutkimusta ole tehnyt, vaan ihan omia empiirisiä havaintoja peilaan.

Naispoliitikko voi olla liian laiha (Marin), liian yrmeä ankeuttajatäti (Kiuru), liian tätimäinen pullukka (Saarikko), liian totinen ja hymyilemätön (Ohisalo), liian vittumaisen näköinen (Suomela).

Miespoliitikoista en muista juurikaan muuta, kuin että Soinia joskus verrattiin jytkyn jälkeen meemikuvassa irvikissaan. Yleisellä tasolla harvaa taisi vituttaa Stubbin urheilullisuus ja pepsodenttihymy, vaikka muuta arvostelua saikin osakseen.

Rakenteet muuttuvat hiljalleen, ja ehkä vielä joskus naispoliitikkojakin arvioidaan ja arvostellaan puhtaasti heidän substanssin eikä ulkonäön perusteella. Näin ainakin toivon.
 

lihaani

Jäsen
Suosio ei kerro substanssista yhtään mitään nykymaailmassa. Marin on kiistatta vihervasemmiston ja vasemmistoliberaalien kirkkain tähti ja oikeasti suurin uhka vihreille ja vasemmistolle puolueina, mutta tunnetusti noissa piireissä rationalismi ja ikävän reaalipolitiikkan osaaminen ei ole se tärkein argumentti, kun valitaan omaa ehdokasta.
Missähän puolueessa substanssiosaaminen on keskiössä? Ja miten se käytännössä ilmenee? Ehkä oikeistokokoomuslaisena talousnäkemyksenä?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En perusta ihmisten ulkonäön arvostelusta, vaikka toki myönnän, että voimakkaat piirteet ja siihen vielä persoonallinen tyyli kiinnittävät huomiota. Marinin kohdalla kyse ei ole siitä, vaan voin ihan vilpittömästi myöntää hätkähtäneeni jonkin suht tuoreen kuvan myötä, miten helvetisti hän oli laihtunut. Hirveästi ei tule lööppejä tuijoteltua, joten en tiedä, kuinka nopeasti tämä kehitys on tapahtunut. Onhan hänen koko pm-kautensa ollut aikamoista rumbaa ja globaalilla tasolla vedelty niin isoja ääriviivoja, että kaipa siinä keskiverto ihminen reagoi tavalla tai toisella - joku lihoo, toinen laihtuu, yksi palaa loppuun, joku polttaa välinsä läheisiin yms. Hirveästi en lähtisi arvostelemaan Marinin laihtumista tai arvioimaan syitä sen takana, vaan luulen, että asia on tiedostettu poliittisista näkökannoista välittämättä fiksun aikuisen taholta ja hän itse osaa lähipiirinsä kanssa tehdä tarvittavat päätelmät asiasta.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Miespoliitikoista en muista juurikaan muuta, kuin että Soinia joskus verrattiin jytkyn jälkeen meemikuvassa irvikissaan. Yleisellä tasolla harvaa taisi vituttaa Stubbin urheilullisuus ja pepsodenttihymy, vaikka muuta arvostelua saikin osakseen.

Rakenteet muuttuvat hiljalleen, ja ehkä vielä joskus naispoliitikkojakin arvioidaan ja arvostellaan puhtaasti heidän substanssin eikä ulkonäön perusteella. Näin ainakin toivon.
Älä nyt jaksa.

Ahtisaari: läski, vaappuu kuin ankka. Kuinka monta Ahtisaarta mahtuu kuplavolkkariin?

Halla-aho: punaposki, Mengele, sivari ja sen on näköinenkin

Stubb: hampaat, iso suu, shortsit pääministerillä!!! Treenaa liikaa

Tuomioja: huonosti istuvat puvut, paska ryhti

Kaikkonen: kanki

Tämä ei ole sukupuolittunutta.
 
Suosikkijoukkue
Spartalaiset puukäsiajokoiragladiaattorit
Älä nyt jaksa.

Ahtisaari: läski, vaappuu kuin ankka. Kuinka monta Ahtisaarta mahtuu kuplavolkkariin?

Halla-aho: punaposki, Mengele, sivari ja sen on näköinenkin

Stubb: hampaat, iso suu, shortsit pääministerillä!!! Treenaa liikaa

Tuomioja: huonosti istuvat puvut, paska ryhti

Kaikkonen: kanki

Tämä ei ole sukupuolittunutta.
Ei kyse ole jaksamisesta, vaan ilmeisesti olen nämä vain pääosin missannut. Myönnän noista kuulleeni/lukeneeni Ahtisaaren osalta vaappumisesta ja ylipainosta, ja Kaikkosen osalta myös Kanki-kutsumanimi on tuttu, tosin käsittääkseni se juonti juurensa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmasta eikä suoraan hänen ulkonäöstään.

Mutta kuten aiemmin kirjoitin, havaintoni olivat omiani ja omasta kuplastani, joten eivät ne mitään universaaleja totuuksia ole.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
En perusta ihmisten ulkonäön arvostelusta, vaikka toki myönnän, että voimakkaat piirteet ja siihen vielä persoonallinen tyyli kiinnittävät huomiota. Marinin kohdalla kyse ei ole siitä, vaan voin ihan vilpittömästi myöntää hätkähtäneeni jonkin suht tuoreen kuvan myötä, miten helvetisti hän oli laihtunut. Hirveästi ei tule lööppejä tuijoteltua, joten en tiedä, kuinka nopeasti tämä kehitys on tapahtunut. Onhan hänen koko pm-kautensa ollut aikamoista rumbaa ja globaalilla tasolla vedelty niin isoja ääriviivoja, että kaipa siinä keskiverto ihminen reagoi tavalla tai toisella - joku lihoo, toinen laihtuu, yksi palaa loppuun, joku polttaa välinsä läheisiin yms. Hirveästi en lähtisi arvostelemaan Marinin laihtumista tai arvioimaan syitä sen takana, vaan luulen, että asia on tiedostettu poliittisista näkökannoista välittämättä fiksun aikuisen taholta ja hän itse osaa lähipiirinsä kanssa tehdä tarvittavat päätelmät asiasta.

Edelleen, ekstratyperä puheenaihe, mutta mietin voisiko Marinin laihtuminen viimeisen parin vuoden aikana liittyä jotenkin siihen, että hänen lapsensa on syntynyt 2018. En ole aiheen asiantuntija, mutta ehkä joku palstalla tietää paremmin. Onkohan jollekin naiselle käynyt joskus niin, että raskauden ja taaperoajan myötä painoa pääsisi vähän kertymään?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös