Olen tyytyväinen, että juuri Marin oli pääministeri koronan ja Venäjän hyökkäyssodan alun aikana, eikä esim. Rinne tai Orpo.
Isossa kuvassa en usko, että Suomen toimet koronakriisin hoidossa / Venäjän hyökkäyssodan aikana olisivat käytännössä eronneet Rinteen tai Orpon johdolla. Mikat Salminen ja Aaltola olisivat olleet äänessä jne.
Mitä tulee koronatoimiin, porvarihallitus olisi mitä oletettavimmin kuunnellut erityisesti akuutin pandemian loppuvaiheessa tarkemmalla korvalla elinkeinoelämän näkemyksiä koronarajoituksista, eikä Krista Kiuru olisi päässyt sooloilemaan. Toisaalta mikäli Persut olisivat olleet hallituksessa, olisi se saattanut nostaa rokotevastaisten hörhöjen ääntä enemmän framille.
Kaiketi kansaa toki erityisesti keväällä 2020 huojensi Marinin pikkukakkosentätimäinen esiintyminen infoissa, sekä korostunut selkokielisyys. Itse en missään vaiheessa pitänyt, että meille puhuttiin kuin pikkulapsille. Kaiketi tyyli kuitenkin tehosi moniin ja voi olla, että moni olisi ollut enemmän huolissaan, mikäli pandemia-ajan kasvoina olisi olleet ulosannissaan välillä töksähtelevät Rinne tai Orpo.
Venäjän hyökkäyssodan alkaessa voi olla, että kokoomusjohtoinen hallitus olisi Nato-prosessin aloittanut hivenen aiemmin ja mahdollisesti Rinteen johdolla Demarit olisivat empineet pidempään, mutta isossa kuvassa ero olisi ollut pieni.
Erinomainen brändilähettiläshän Marin toki oli Suomelle ja on edelleen. Saudi-Arabian leipiin lähteminen oli minun kohdalla iso miinus ja kolhu Marinin julkisuuskuvalle, mutta suuri yleisö ei siitä selkeästikään välitä.