Mainos

Sanna Marin

• 1 055 749
  • 8 944

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Boldasin tuon kohdan, josta olette eri mieltä.

Nyt varmaan voitte jatkaa kinastelemista jollain muulla aiheella?
Sinänsä huolimattomasti sanottu, jos mun palkka on 4.5k/kk ja mediaani on 2.8k/kk. Mutta annettakoot anteeksi tällaiselle IT-nörälle se, että kerroin ei ole ihan tasan tarkkaan kaksi.

Lisäys: Eikä se kyllä muuta missään tapauksessa mun pointtia,

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs

Tuon mukaan Halla-aholla on ollut avioliiton ulkopuolinen salasuhde vuosien 2009-2017 aikana. Tuolla aikajanalla Halla-aho toimi ainakin kaupunginvaltuutettuna, kansanedustajana, hallintovaliokunnan puheenjohtajana ja eurokansanedustajana.

Itse olen sitä mieltä, että moinen ei tosiaan ole sopivaa toimintaa korkean profiilin poliitikolle ja/tai virkamiehelle. Vissiin aika normaalia kyllä tavisten keskuudessa nykyään, mutta tuossa asemassa olevalle ei hyväksyttävää.

Tästä Olavi/Sanna-keissistä olen kuitenkin oppinut sen, että suhdeasiat ja yksityiset jutut on yksityisiä, eikä niitä pidä ruotia julkisuudessa. Asian toki tekee hauskaksi se, että ne jotka nyt näin julistavat, nimenomaan noita Halla-Ahon juttuja ruotivat julkisuudessa.

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Tuon mukaan Halla-aholla on ollut avioliiton ulkopuolinen salasuhde vuosien 2009-2017 aikana. Tuolla aikajanalla Halla-aho toimi ainakin kaupunginvaltuutettuna, kansanedustajana, hallintovaliokunnan puheenjohtajana ja eurokansanedustajana.
Jussin on turha moralisoida muiden tekemisiä.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mun mielestäni demareita pitää äänestää kaikesta huolimatta. Ottavat maamme haltuun ja järjestävät asiat on. Energian, uusiutuvan energian, turvallisuuden rajalla, yhä kohoavat hinnat kaupoissamne, sekä kuljetuksissa. Ja juu, miljardien velanotto antaaksemme ne vaikkapa Kteikalle ja Italialle. Hienoa

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Sinänsä huolimattomasti sanottu, jos mun palkka on 4.5k/kk ja mediaani on 2.8k/kk. Mutta annettakoot anteeksi tällaiselle IT-nörälle se, että kerroin ei ole ihan tasan tarkkaan kaksi.

No juu, ja tuohan toki täsmääkin siihen epäilemääni "puolet suurempi"-vertaukseen.

Vähän nyt karkasi kyllä aiheen ulkopuolelle, niin palautetaan sitä raiteille vähäsen; mun mielestä pääministerille kyllä voisi oikeasti tuon saman summan maksaa, sen verran kuitenkin vastuuta ja duunia tuossa hommassa on.

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Itse olen sitä mieltä, että moinen ei tosiaan ole sopivaa toimintaa korkean profiilin poliitikolle ja/tai virkamiehelle. Vissiin aika normaalia kyllä tavisten keskuudessa nykyään, mutta tuossa asemassa olevalle ei hyväksyttävää.

Tästä Olavi/Sanna-keissistä olen kuitenkin oppinut sen, että suhdeasiat ja yksityiset jutut on yksityisiä, eikä niitä pidä ruotia julkisuudessa. Asian toki tekee hauskaksi se, että ne jotka nyt näin julistavat, nimenomaan noita Halla-Ahon juttuja ruotivat julkisuudessa.
Vertaatko tosiaan vuosien salasuhdetta yhteen sumeaan lyhyeen videoon? Vaikea sanoa Oliko siinä ensin ihan normaalia "keskustelua" yökerhossa kun toisen kuulee vain sentin päästä? Nähdäkseni Marin myös työntää Uusivirtaa kauemmas videon lopussa.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Vertaatko tosiaan vuosien salasuhdetta yhteen sumeaan lyhyeen videoon? Vaikea sanoa Oliko siinä ensin ihan normaalia "keskustelua" yökerhossa kun toisen kuulee vain sentin päästä? Nähdäkseni Marin myös työntää Uusivirtaa kauemmas videon lopussa.

En vertaa. Sanoinpahan vaan, että kumpikaan ei mielestäni ole soveliasta toimintaa noissa asemissa oleville henkilöille.

edit. Ja yksityiselämään ne kummatkin kuuluu, eli siinä mielessä ovat sitten verrannollisia keskenään. Jos multa kysytään niin pääministeri (eikä kyllä Halla-Ahokaan yhteiskunnallisen statuksensa myötä) ei nauti samankaltaista yksityissuojaa kuin tavan tallaaja, koska käyttää niin suurta julkista valtaa.

edit2 Ja selvennyksenä, kyllä, moralisoin Halla-Ahon salasuhteen pahemmaksi kuin Marinin baarihäröilyt.

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Stubbia ei haukuttu missään vaiheessa hampurilaisenpaistajaksi toisin, kuin Marinia kassatytöksi. Eli kyllä minun nähdäkseni Marin on saanut paljon rapaa niskaansa ihan vain siksi, että hän on melko nuori nainen (kassatyttö -vähättely yhtenä esimerkkinä).
Tuo Marinin kassatytöksi haukkuminen on ollut ongelmallista sen vuoksi, että siinä aina yhdistetään tuo siihen, että Marinilla ei muka olisi kompetenssia hoitaa pääministerin virkaa sen vuoksi, koska on aikanaan toiminut kassalla töissä. Kaikki hänen osaamisensa voidaan mukamas pyyhkiä pois tuolla yhdellä taikasanalla, kun vaan sanoo sanan kassatyttö. Modernia tytöttelyä, eli toisin sanoen ihmisen vähättelyä hänen sukupuolensa johdosta. Eihän tuo oikeasti mitään muuta ole. Pääsääntöisesti tuohon syyllistyvät eri ikäiset mieshenkilöt. Enimmäkseen keski-ikäiset tai hieman varttuneemmatkin.

Tuollainen tytöttely ja pojittelu antaa itse sanojastaan oikeastaan ihan poikkeuksetta tietynlaisen kuvan, eikä se koskaan ole millään tapaa positiivinen. Kalle Isokallio esimerkiksi taitaa vaan olla jo liian vanha, että pystyisi tuota asiaa enää itse käsittämään. Ja samanlaisia menetettyjä tapauksia taitaa olla hänen sukupolvessaan lukuisia muitakin.

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Kannattaa lukea. Jutun lähteenä ei ole seiska.

Ei kannata. Tässä ketjussa tiedetään asiat paremmin, vaikka keskustelussa sekoittuukin ministerille asiasta kertominen ja kyky tehdä päätöksiä.

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vähän nyt karkasi kyllä aiheen ulkopuolelle, niin palautetaan sitä raiteille vähäsen; mun mielestä pääministerille kyllä voisi oikeasti tuon saman summan maksaa, sen verran kuitenkin vastuuta ja duunia tuossa hommassa on.
Juu, ja siksi se PM:n tai ylipäätään kansanedustajan tai ministerin työ on meille silmän alla. Kyllä meidän oikeasti pitää vaatia, että meidän johto on about ajan tasalla. Samaa vaadin firman sisällä, eli että kaipaan, että johto on samalla tavalla asioiden kanssa tuttu kuin mekin.

Toi ehdotus kansanedustajien älykkyysosamäärän mittauksesta saa mun kannatuksen. Ei tartte olla penaalin terävin kynä, mutta kyllä mun mielestä se vähimmäisvaatimus on se, että tajuaa mistä äänestää.

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Toihan oli täysin korrektisti sanottu. Se, mitä unohdit mainita, oli pyöristys ilman desimaaleja.

"Matematik", sanoi ryysy kun [keksi itse]

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Tuo Marinin kassatytöksi haukkuminen on ollut ongelmallista sen vuoksi, että siinä aina yhdistetään tuo siihen, että Marinilla ei muka olisi kompetenssia hoitaa pääministerin virkaa sen vuoksi, koska on aikanaan toiminut kassalla töissä. Kaikki hänen osaamisensa voidaan mukamas pyyhkiä pois tuolla yhdellä taikasanalla, kun vaan sanoo sanan kassatyttö. Modernia tytöttelyä, eli toisin sanoen ihmisen vähättelyä hänen sukupuolensa johdosta. Eihän tuo oikeasti mitään muuta ole. Pääsääntöisesti tuohon syyllistyvät eri ikäiset mieshenkilöt. Enimmäkseen keski-ikäiset tai hieman varttuneemmatkin.

Tuollainen tytöttely ja pojittelu antaa itse sanojastaan oikeastaan ihan poikkeuksetta tietynlaisen kuvan, eikä se koskaan ole millään tapaa positiivinen.
Yllättävän vähän ob huudeltu siitä että hän on kasvanut sateenkaariperheessä. Sehän on vielä yksi puukko joillekin tahoille. Toki o atkihan in paljoa Mariniin perehtyneet.

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toihan oli täysin korrektisti sanottu. Se, mitä unohdit mainita, oli pyöristys ilman desimaaleja.
Pitää täysin paikkansa. Ja tää oli vasta se vähän huolimattomasti sanottu asia. Odotan innolla @Rommeli :n vastineita itse asiaan. Odotan edelleen, mistä @Rommeli saa vedettyä sen kolminkertaisen palkan ja muut keppihevosensa.

Jämerä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Oranje
Hyvin on ainoa totuus uponnut. Sanottakoon nyt kuitenkin, että en mitään finanssikriisin tai koronakriisin tapaista massiivista euroelvytystä toki tarkoittanutkaan, eihän noiden aikana keskituloinen edes huomannut että joku kriisi on päällä. Oltaisiin kuitenkin voitu olla kaukaa viisaampia ja panostaa lamasta huolimatta koulutukseen ja myös terveydenhoitoon. Pienyrittäjien ahdinkoon eivät markat varmaan riittäneetkään.
Tota joo, mä olen aika paljon tuosta ajasta lukenut ja siihen perehtynyt ja ihan itse muodostanut käsitykseni. Olet siinä mielessä oikeassa, että Viinasen ja Ahon narratiivi on varmasti vaikuttanut vahvasti vallitsevaan totuuteen. Aika vähän vaan on olemassa mitään vakavasti otettavia perusteluja sille, miten Suomi olisi pystynyt tekemään elvyttävämpää rahapolitiikkaa. Oppositiossa leikkauksista räksyttäneet demarit muuten jatkoivat Lipposen hallituksessa samalla leikkaisten linjalla kuin edeltäjänsä, eli ei sielläkään mitään todellista vaihtoehtoa nähty.

Tutkimukseen ja tuotekehitykseenhän hallitus taisi suhteellisen reippaasti tuolloin panostaakin. Mitä pienyrityksiin tulee niin valinta oli tehtävä käytännössä niiden tai pankkien väliltä. Yksikään teollisuusmaa ei ole vielä uskaltanut päästää pankkeja kaatumaan. Ehkä ihan hyvä että sitä ei Suomessakaan kokeiltu.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Juu, ja siksi se PM:n tai ylipäätään kansanedustajan tai ministerin työ on meille silmän alla. Kyllä meidän oikeasti pitää vaatia, että meidän johto on about ajan tasalla. Samaa vaadin firman sisällä, eli että kaipaan, että johto on samalla tavalla asioiden kanssa tuttu kuin mekin.

Toi ehdotus kansanedustajien älykkyysosamäärän mittauksesta saa mun kannatuksen. Ei tartte olla penaalin terävin kynä, mutta kyllä mun mielestä se vähimmäisvaatimus on se, että tajuaa mistä äänestää.

No juu, samaa mieltä sinänsä.

Tokikaan, en itse ainakaan väitä, että Marinin kohdalla olisi kyse mistään älyn puutteesta, päinvastoin. Pidän häntä hyvinkin älykkäänä ja hyvänä poliitikkona. Joku tuossa sanoikin (@Sanainen arkku ?, en jaksa selata taaksepäin), että Marin tekee tämän hyvin vaikeaksi; Nato- ja Venäjähommat ovat menneet rautaisella otteella tyylikkäästi maaliin (tai siis niin pitkälle, kun on mahdollista). Sitten tällaisella huonolla harkintakyvyllä pyyhitään monen silmissä pois se hyvä, mitä on puolen vuoden aikana tehty. Enkä halua alkaa kinastelemaan taas siitä, onko se tehnyt väärin vai ei. Politiikka on mielikuvia, ja aika monella on mielikuva nyt, että on töpeksitty. Loppuviimein se on se asia, mitä jäljelle jää.

Ilman tätä kohua, kukaan ei olisi enää muistellut ensi kesänä aamupaloja tai Kesärannan bileitä, kun viimeisin muisto olisi ollut historiallinen Natoon vienti. Nyt tämä turha häröily (Marin+media) hukuttaa monen mielikuvissa sen Naton jonnekin kaukaisuuteen, ja Marin jättää itsestään monelle kuvan "bile-pääministerinä, joka tykkäsi hengailla huumeporukoissa". Ehkä vähän kärjistetty tuo viimeinen lause, mutta siis sinnepäin kuitenkin.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Yllättävän vähän ob huudeltu siitä että hän on kasvanut sateenkaariperheessä. Sehän on vielä yksi puukko joillekin tahoille. Toki o atkihan in paljoa Mariniin perehtyneet.

Muistanko ihan väärin (asia ei oikeasti minua niin paljoa kiinnosta, että lähtisin googlaamaan), mutta oliko jopa niin, että Marin ei olisi kasvanutkaan sateenkaariperheessä koko lapsuuttaan/nuoruuttaan..? Jostain jäänyt tällainen kuva.. Ei siis nyt sinänsä vaikuta mihinkään, mutta kun ketjun henkilöstä nyt kyse, niin mennee tämän alle mainiosti.

Mun mielestä Marin on tässä asiassa ollut esimerkillinen. On tuonut sen esiin, muttei ole nostanut sen suuremmin jalustalle. Mä kyllä väitän, että tällainen piilovaikuttaminen on tehokkaampaa (joskin hitaampaa) ennakkoluulojen poistamista kuin näkyvät Pride-tempaukset ja saarnojen julistaminen sosiaalisessa mediassa.

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Minusta poliitikkojen yksityisasioille ei tulisi antaa juurikaan painoarvoa. Esimerkiksi Ike Kanervan erottamista ulkoministerin paikalta tekstarikohun myötä pidän edelleen vähän vastenmielisenä, vaikka toki jossain määrin ymmärrän Kataisen perusteet tehdä niin.

Poikkeuksen muodostaa se, jos joku poliitikko haluaa itse kerätä irtopisteitä moralisoimalla toisten poliitikkojen yksityiselämän töppäyksiä. Silloin tämän moralisoijan yksityiselämän töppäilyt on myös täysin oikein nostaa esiin. Ihan samalla tavalla esimerkiksi Jan Vapaavuoren elämöinti aikoinaan Halla-ahon saaman rikostuomion yhteydessä oli äärimmäisen halveksittavaa, kun tietää Vapaavuoren oman rötöshistorian.

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mun mielestä Marin on tässä asiassa ollut esimerkillinen. On tuonut sen esiin, muttei ole nostanut sen suuremmin jalustalle. Mä kyllä väitän, että tällainen piilovaikuttaminen on tehokkaampaa (joskin hitaampaa) ennakkoluulojen poistamista kuin näkyvät Pride-tempaukset ja saarnojen julistaminen sosiaalisessa mediassa.
Jos mut joku nyt palkkais tekemään työtä misogyniaa ja rasismia vastaan, niin kyllä mä tietäisin, että mistä suunnasta lähtisin sitä tekemään. Mä nostaisin jalustalle niitä ihan tavallisia työntekijöitä, jotka tälläkin hetkellä tekee työtä sen eteen, että meillä säilyy hyvinvointiyhteiskunta, jossa sisäiset ristiriidat on niin pieniä, ettei niiden takia jaksa alkaa vetämään vallankumouksia. Mua rasittaa se, että media vetää pinnalle niitä harvoja media-alalla onnistuneita ihmisiä, ja jättää huomiotta kaiken sen ison työn, jota itse jos kuka tekee yhteiskunnan eteen.

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Pitää täysin paikkansa. Ja tää oli vasta se vähän huolimattomasti sanottu asia. Odotan innolla @Rommeli :n vastineita itse asiaan. Odotan edelleen, mistä @Rommeli saa vedettyä sen kolminkertaisen palkan ja muut keppihevosensa.

Öh. Se kolminkertainen oli puhdas ajatusvirhe, mistä nostin välittömästi käden ylös. Sinä sen sijaan vänkäsit selkeän virheen jälkeen useamman viestin ajan ja muistit toistuvasti vittuilla matematiikasta. Eiköhän tämä homma nyt jo selvinnyt, mutta suosittelen jatkossa keskittämään sen vittuilun vaikkapa sitten tuohon IT-alaan. Matematiikka on täällä ihan riittävässä määrin hallussa ja sitä on tullut opiskelua tarpeeksi tämän tason vääntöihin. En toki ole opettanut yliopistossa, enkä opiskellutkaan yhtä avoimen yliopiston täytekurssia enempää.

Edit. En osaa sanoa, mihin muihin keppihevosiin nyt viittasit, mutta Marinin "tuntipalkan" laskin ihan vain piruuttani, koska monet tuntuvat ajattelevan, että hänen työaikansa olisi noin 8000 tuntia vuodessa. Normaali työsuhteessa oleva asiantuntija ei sillä monta kertaa pienemmällä palkalla taas ei ole vuoden aikana töissä edes 2000 tuntia.

Edit 2. Peace.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Minusta poliitikkojen yksityisasioille ei tulisi antaa juurikaan painoarvoa. Esimerkiksi Ike Kanervan erottamista ulkoministerin paikalta tekstarikohun myötä pidän edelleen vähän vastenmielisenä, vaikka toki jossain määrin ymmärrän Kataisen perusteet tehdä niin.

Poikkeuksen muodostaa se, jos joku poliitikko haluaa itse kerätä irtopisteitä moralisoimalla toisten poliitikkojen yksityiselämän töppäyksiä. Silloin tämän moralisoijan yksityiselämän töppäilyt on myös täysin oikein nostaa esiin. Ihan samalla tavalla esimerkiksi Jan Vapaavuoren elämöinti aikoinaan Halla-ahon saaman rikostuomion yhteydessä oli äärimmäisen halveksittavaa, kun tietää Vapaavuoren oman rötöshistorian.

Tavallaan samaa mieltä. Jos henkilö on oikeasti kykenevä hoitamaan virkaansa/tehtäväänsä, niin pitäisi oikeasti punnita sitä hyöty/haitta-suhdetta, ennenkuin kivitetään. Periaatteessa Marin ja Halla-aho menevät kumpikin tähän kategoriaan, että hommat hoituu kyllä.

Mutta sitten taas toisaalta, se (huono) julkisuuskuva voi oikeasti olla sitä työtä haittaava tekijä. Pääministerillä ehkä herkemmin kuin puolueen näkyvällä johtohahmolla.

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinä sen sijaan vänkäsit selkeän virheen jälkeen useamman viestin ajan ja muistit toistuvasti vittuilla matematiikasta.
Näytäpä nyt mulle se selkeä virhe, ja kyllä, ihan vasiten halusin sut viedä tilille siitä. Se on sinällään harvinaista. Mutt anna nyt palaa vaan.

Muuten ollaan suht samalla aaltopituudella.

Muoks: Sen verran vielä härkin hiilloksilla, että näytäpä mulle nyt ne asiat, jossa olen sun mielestä ollut väärässä, ja jos et siihen pysty, niin ostat multa yhden tunnin matikkaa. OK?

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No juu, samaa mieltä sinänsä.

Tokikaan, en itse ainakaan väitä, että Marinin kohdalla olisi kyse mistään älyn puutteesta, päinvastoin. Pidän häntä hyvinkin älykkäänä ja hyvänä poliitikkona. Joku tuossa sanoikin (@Sanainen arkku ?, en jaksa selata taaksepäin), että Marin tekee tämän hyvin vaikeaksi; Nato- ja Venäjähommat ovat menneet rautaisella otteella tyylikkäästi maaliin (tai siis niin pitkälle, kun on mahdollista). Sitten tällaisella huonolla harkintakyvyllä pyyhitään monen silmissä pois se hyvä, mitä on puolen vuoden aikana tehty. Enkä halua alkaa kinastelemaan taas siitä, onko se tehnyt väärin vai ei. Politiikka on mielikuvia, ja aika monella on mielikuva nyt, että on töpeksitty. Loppuviimein se on se asia, mitä jäljelle jää.

Ilman tätä kohua, kukaan ei olisi enää muistellut ensi kesänä aamupaloja tai Kesärannan bileitä, kun viimeisin muisto olisi ollut historiallinen Natoon vienti. Nyt tämä turha häröily (Marin+media) hukuttaa monen mielikuvissa sen Naton jonnekin kaukaisuuteen, ja Marin jättää itsestään monelle kuvan "bile-pääministerinä, joka tykkäsi hengailla huumeporukoissa". Ehkä vähän kärjistetty tuo viimeinen lause, mutta siis sinnepäin kuitenkin.

Sitä se on aina, mitä laajemmassa määrin homma perustuu mielikuviin. Yksikin virhe voi tavallaan perua kaiken hyvän. Ja mielestäni pääministeri on Suomessa(kin) siinä asemassa, että hänen jos kenen tulee miettiä edustamaansa instituutiota. Koska se linna voi romahtaa (joskus) jopa hyvin mitättömästä asiasta loppupeleissä.

En tykännyt Sanna Marinista korona-aikana pätkän vertaa. Ja surullisen kuuluisa aamupala-gate kaivelee mieltä vieläkin. Mutta, Venäjän hyökättyä Ukrainaan ja Suomen aloitettua polkunsa kohti NATOa, aloin oikeasti suhtautumaan Sanna Mariniin toisin. Sen osan hän on kyllä hoitanut rautaisella ammattitaidolla. Joten voin yhtyä sanoihisi, että tyhmä SM ei missään nimessä ole, päinvastoin.

Mutta tuohon @Euro71 ja @Rommeli dollarikilpailuun etäisesti liittyvänä, että mielestäni Suomessa pääministeri nauttii kaikesta huolimatta suhteeellisen hyvää palkkiota (huom. ei palkkaa), joten siihen rahaan suhteutettuna voinee odottaa myös tehtävien hoitamista ammattitaidolla. Ja tuona ajankohtana, mistä koko kohu saanut alkunsa, ei ollut nimettyä varahenkilöä. Jos se olisi ollut, minulla ei olisi ensimmäistäkään valittamisen aihetta. Pois lukien mahdollinen kovien huumeiden kuuluminen samaan tapahtumaan pääministerin kanssa. Paino sanalla mahdollinen.

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Kannattaa lukea. Jutun lähteenä ei ole seiska.

Jep. Tätä lukiessa jokainen voi vaikkapa hengitellä syvään ja rauhassa.

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Näytäpä nyt mulle se selkeä virhe, ja kyllä, ihan vasiten halusin sut viedä tilille siitä. Se on sinällään harvinaista. Mutt anna nyt palaa vaan.

Muuten ollaan suht samalla aaltopituudella.

Johan se sinulle tuossa edellä on ainakin kahteen otteeseen näytetty. Palkkasi ei ollut kaksinkertainen mediaaniin verrattuna.

Myöhemmässä viestissäsi koit muuten jostakin omituisesta syystä ilmoittaa mediaanipalkankin (3,0 k€ -> 2,8 k€) vielä pari sataa todellista alemmas. No toki jos huomioidaan ainoastaan todellisten lukujen tuhannet ja jätetään tylysti desimaalin pois, olet äkkiä ihan oikeassa. Tuo nyt vaan ei ole millään muotoa oikea tapa laskea.

Edit. Vai onko tapasi laskea kovinkin yleinen IT-alalla? Ehkäpä tuo selittää nämä jatkuvat murheet tietojärjestelmien kanssa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy