Sanna Marin

  • 958 160
  • 8 479

Mr. Tasuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palloseura, Avalanche
Kun on nettiä hiukan selaillut, niin tässä vaiheessa olen muutaman muun kanssa tullut siihen tulokseen, että Sannan tanssivideot on kääntymässä positiiviseksi mielikuvaksi Suomen kannalta, jos kysytään ulkomaiselta tavalliselta tallaajalta. Monet selkeästi kaipaavat inhimillisiä johtajia, itseni mukaan lukien, jos vain hoitavat työnsä hyvin ja tunnen oloni turvalliseksi.

Sanna saa toki ottaa vastuun tapahtuneesta, mutta vähän hirvittää että täällä hyvistäkin kirjoittajista on kuoriutunut melko kyynisiä nilkkejä. Twitteriä kun hiukan selaa, niin siellä taitaa Kremlin trollitilit ottaa tilanteesta kaiken ilon irti ja jo periaatteesta en voi näiden kanssa laulaa samoja lauluja.

Kai olen sitten nuori, tai vähemmän konservatiivinen kuin moni muu, mutta naurattaa vieläkin miten tosissaan jotkut tämän ottavat. Taas sen näkee miten meitä on niin moneen junaan.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kunnolla viinaa päähän, estot pois ja vietit valloilleen, niin tuolta se sitten voi näyttää, kuin Olavin ja Sannan kiehnääminen tuolla videolla. Jotenkin lapsellista tuota on miksikään muuksi yrittää selittää. Vai että korvaan siinä vaan puhuttiin jotain... Olisit nyt vielä sanonut, että meteli oli niin kova, jotta Olavin oli pakko huutaa, kun ei muuten kuullut.

En tuomitse. Mutta sanonpahan nyt vaan. Parasta olisi, että Sanna sentään kotona olisi rehellinen ollut, vaikka median edessä ei sitä kyennytkään olemaan.

No tämä. Mä olen tässä itsekin kääntynyt sille kannalle parin päivän aikana, että olisi ollut oikeasti kova veto (mitä joku täällä ehdottikin jo) tulla tuohon tiedotustilaisuuteen ja ilmoittaa ainoastaan "lähti lapasesta, tuli vähän ryypättyä. Sori siitä". Ei se toki tapahtunutta olisi poistanut, mutta ainakin minä olisin kyllä katsonut ihan eri lailla ihmistä, jolla riittää pokka tulla tuolla lailla ulos tällaisessa tilanteessa. Se vaatisi suoraselkäisyyttä, pokkaa ja kylmähermoisuutta. Ja ne on niitä ominaisuuksia, joita itse arvostan valtionpäämiehessä.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
No tämä. Mä olen tässä itsekin kääntynyt sille kannalle parin päivän aikana, että olisi ollut oikeasti kova veto (mitä joku täällä ehdottikin jo) tulla tuohon tiedotustilaisuuteen ja ilmoittaa ainoastaan "lähti lapasesta, tuli vähän ryypättyä. Sori siitä". Ei se toki tapahtunutta olisi poistanut, mutta ainakin minä olisin kyllä katsonut ihan eri lailla ihmistä, jolla riittää pokka tulla tuolla lailla ulos tällaisessa tilanteessa. Se vaatisi suoraselkäisyyttä, pokkaa ja kylmähermoisuutta. Ja ne on niitä ominaisuuksia, joita itse arvostan valtionpäämiehessä.
Tai sitten kaikki eivät näe "lapasesta lähtemisenä" sitä että tanssii muutakin kuin lavatansseja? Marinhan ei ajattele tehneensä mitään väärää, joten miksi sellaista "myöntää"? Sanoi ettei ajatellut yksityisen videon menen julkiseen jakoon, mikä kieltättä on typerää ja naiivia. Toivottavasti raijataan johonkin some-kurssille koko hallituksen väki.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara

Lisäksi tuo Halla-ahon esiin nostama Marinia puolustavien armeija on siinä mielessä hauska kuvaus, kun miettii Halla-ahon omaa asemaa vaikkapa Hommaforumilla.
Jokohan nyt onnistun pitämään lainauksen ulkoasun sellaisena kuin oli tarkoitus. Ykkösellä meni vihkoon ja siksi poistin koko viestin. Sama alla.

Kyllä Jussi tosiaan tietää mistä puhuu kun trolliarmeijaa käsittelee. Ihan vastaavaa kiihkomielistä touhua periaatteiltaan. Aihesisällöt eivät toki samaa kirjaa kirjoita mutta päämäärä on sama. Molempiin on hymähdellen huomio kiinnittynyt mutta molempien ryhmien ulosanti on niin raskasta putkinäköistä jankutusta jota ei järki ohjaa niin syvällisempi perehtyminen ei ole houkuttanut vähääkään. Mutta jotain samaa noissa kyllä on.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Oletko ihan pelle? Ensin väität selväsanaisesti, että palkkasi on kaksinkertainen kaikkien alojen mediaaniin nähden ja kun selviää, ettei se ole ihan lähelläkään, jatkat vaan vittuilua.
No lainaa se kohta.

Ja kyllä, ihan oikeasti vittuillessani väännän sun kanssa, koska joku alkoi jollain numeroilla leikkimään siitä, kun sanoin, että Marinin palkka kahdessa kuukaudessa on sama kuin ison osan asiantuntijoita (johon vastasin sut asiallisesti miksi) ja kerroin, että Marin ansaitsee kolmessa kuukaudessa sen, mitä minä vuodessa.

Ei tää nyt oikeasti voi olla sulle näin vaikeaa matikkaa :D

Toisin sanoen kaksinkertainen palkka mediaaniin verrattuna on yli 74 k€ vuodessa. Jos sinä tienaat 51 k€, on se yli 20 k€ vähemmän kuin kaksi kertaa mediaani.
Mitä hevon helvettiä? Kaiva nyt ne kohdat, jossa näin väitän. Tää on kyllä sellaista olkinuken hakkaamista ja puuhevosella ratsastamista, että kaiva nyt ne kohdat, jossa näin väitän.

Ihan älytöntä. Mun pointti on se, että Marin ansaitsee kuukaudessa sen verran isoja rahoja suhteessa myös pitkälle koulutettuihin asiantuntijoihin, että siihen palkkaan ansaitseekin nauttia porukan luottamusta. Se ei Marinillakaan kestä ajasta ikuisuuteen, vaan se on ensisijaisesti tää vajaan neljän vuoden pesti.

Mutta kun ehdoin tahdoin haluat asiasta alkaa vängätä, niin kaiva nyt ne mun lainaukset, jossa väitän mitä kuvittelet mun väittävän. Jos ja kun et pysty, niin se olet sinä, joka tässä on ihan omien agendojen kautta lähtenyt piiskaamaan keppihevosia.

Edit. Valitettavasti en uskoisi tarvitsevani sinulta opetusta edes kännissä.
Uskon, että tarvitsisit.

Lisäys: Akka/jätkä ratsastelee itse rakentamillaan keppihevosilla, voisit nyt hetkeksi paneutua siihen postaukseen, jossa väitin, että sulta on ala-asteen matikkakin hukassa,
 
Viimeksi muokattu:

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Mestari Halla-aho avannut sanaisen arkkunsa Marinin kohusta. Aika lailla odotettua änkyräkonservatiivista jeesustelua. Sinällään vähän erikoista hänen taustalla elämöidä toisten yksityiselämästä syntyneistä kohuista.

Marin on ryvettynyt kohuissa toimiessaan pääministerinä. Mikä on ollut Halla-ahon asema omien töppäilyjensä aikana? Vilpitön kysymys, en todellakaan tiedä.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Menee jo aiheen ohi, mutta tähän usein toistuvaan höpöhöpö-väitteeseen on pakko vastata.

Ensinnäkin maito oli jo pitkälti maassa Ahon hallituksen aloittaessa, erityisesti kun presidentti ja hänen luottamustaan nauttiva keskuspankin johtaja olivat hirttäytyneitä vahvaan markkaan. Tietysti myös Ahon hallitukselta oli virhe jatkaa samaa politiikka, mutta aika kovat natsat olisi pitänyt pm:llä olla jotta olisi istuvan presidentin yli voinut kävellä. Tuolloin presidentillä oli vielä ihan oikeaa valtaa sisäpolitiikassa, vaikka Koivisto sitä aika säästeliäästi käyttikin.

Syksyn 1991 pakkodevalvaation jälkeen pankkikriisi alkoi vyöryä päälle koko voimalla ja talouden suunta oli jyrkästi alaspäin. Silloin ei Suomen velanottoa taattu ekp:n setelipainolla, vaan rahat oli lainattava markkinoilta. Ei siinä tilanteessa hallituksella ollut mitään mahdollisuuksia harjoittaa elvyttävää rahapolitiikkaa.

Varmaan ne Viinasen kertomukset rahankerjäysmatkoista Japaniin ovat hieman dramatisoituja, mutta tilanne oli oikeasti aika helvetin huono. Kukaan tuskin pystyy sanomaan kuinka lähellä valtion maksukyvyttömyys 1993 oli, mutta on se ihan yleisessä tiedossa että esimerkiksi asetukset maksukyvyttömyyden varalle oli olemassa, eikä niitä todellakaan pidetty tuolloin missään mappi ö:ssä.

Varmasti leikkauslistoja laadittaessa tehtiin virheitä, mutta isossa kuvassa 1990-luvun laman hoitoon pätee nähdäkseni sama kuin koronakriisiin. Virheitä tehtiin, mutta lopputulos oli kuitenkin olosuhteisiin nähden ihan hyvä.

Minä en ole mikään Aho-fani ja tämä viime aikojen renkaidenpumppaus tulevia presidentinvaaleja silmällä pitäen on lähinnä surullista. Aho olisi suurin piirtein viimeinen henkilö jota esim äänestäisin presidentiksi. Mutta jotain tolkkua nyt tähän vääristelyynkin.
Hyvin on ainoa totuus uponnut. Sanottakoon nyt kuitenkin, että en mitään finanssikriisin tai koronakriisin tapaista massiivista euroelvytystä toki tarkoittanutkaan, eihän noiden aikana keskituloinen edes huomannut että joku kriisi on päällä. Oltaisiin kuitenkin voitu olla kaukaa viisaampia ja panostaa lamasta huolimatta koulutukseen ja myös terveydenhoitoon. Pienyrittäjien ahdinkoon eivät markat varmaan riittäneetkään.

Edit: Ahoa olen itse pressaksi äänestänyt, mutta kansan enemmistö näki mieluummin punaista. Aika huonot saa vastaehdokkaat olla, jotta enää äänestäisin. Vaikka tuskin tuo lähtee, kun häviää jo piirikisat Rehnille kuitenkin.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
@Euro71

Et ilmeisesti tiedä itsekään mitä kirjoitat. Lisäksi et ilmeisesti osaa lukea lainattuja tekstejä.

Edit. Toisin sanoen lainasin kyseisen kohdan jo kertaalleen ja toinenkin käyttäjä tuon oli huomannut.

Edit 2. Kiitos @Noppa10 lainauksen kertauksesta.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Oma palkkani on kyllä luokkaa kaksinkertainen kaikkien alojen mediaanipalkkaan nähden, mutta siihen vaikuttaa mm. ala, koulutus, pitkä kokemus yms. Silti oma palkkani on luokkaa mediaani, jos tarkastellaan koko IT-alaa.

Boldasin tuon kohdan, josta olette eri mieltä.

Nyt varmaan voitte jatkaa kinastelemista jollain muulla aiheella?
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Marin on ryvettynyt kohuissa toimiessaan pääministerinä. Mikä on ollut Halla-ahon asema omien töppäilyjensä aikana? Vilpitön kysymys, en todellakaan tiedä.

Tuon mukaan Halla-aholla on ollut avioliiton ulkopuolinen salasuhde vuosien 2009-2017 aikana. Tuolla aikajanalla Halla-aho toimi ainakin kaupunginvaltuutettuna, kansanedustajana, hallintovaliokunnan puheenjohtajana ja eurokansanedustajana.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Boldasin tuon kohdan, josta olette eri mieltä.

Nyt varmaan voitte jatkaa kinastelemista jollain muulla aiheella?
Sinänsä huolimattomasti sanottu, jos mun palkka on 4.5k/kk ja mediaani on 2.8k/kk. Mutta annettakoot anteeksi tällaiselle IT-nörälle se, että kerroin ei ole ihan tasan tarkkaan kaksi.

Lisäys: Eikä se kyllä muuta missään tapauksessa mun pointtia,
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs

Tuon mukaan Halla-aholla on ollut avioliiton ulkopuolinen salasuhde vuosien 2009-2017 aikana. Tuolla aikajanalla Halla-aho toimi ainakin kaupunginvaltuutettuna, kansanedustajana, hallintovaliokunnan puheenjohtajana ja eurokansanedustajana.

Itse olen sitä mieltä, että moinen ei tosiaan ole sopivaa toimintaa korkean profiilin poliitikolle ja/tai virkamiehelle. Vissiin aika normaalia kyllä tavisten keskuudessa nykyään, mutta tuossa asemassa olevalle ei hyväksyttävää.

Tästä Olavi/Sanna-keissistä olen kuitenkin oppinut sen, että suhdeasiat ja yksityiset jutut on yksityisiä, eikä niitä pidä ruotia julkisuudessa. Asian toki tekee hauskaksi se, että ne jotka nyt näin julistavat, nimenomaan noita Halla-Ahon juttuja ruotivat julkisuudessa.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Tuon mukaan Halla-aholla on ollut avioliiton ulkopuolinen salasuhde vuosien 2009-2017 aikana. Tuolla aikajanalla Halla-aho toimi ainakin kaupunginvaltuutettuna, kansanedustajana, hallintovaliokunnan puheenjohtajana ja eurokansanedustajana.
Jussin on turha moralisoida muiden tekemisiä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mun mielestäni demareita pitää äänestää kaikesta huolimatta. Ottavat maamme haltuun ja järjestävät asiat on. Energian, uusiutuvan energian, turvallisuuden rajalla, yhä kohoavat hinnat kaupoissamne, sekä kuljetuksissa. Ja juu, miljardien velanotto antaaksemme ne vaikkapa Kteikalle ja Italialle. Hienoa
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Sinänsä huolimattomasti sanottu, jos mun palkka on 4.5k/kk ja mediaani on 2.8k/kk. Mutta annettakoot anteeksi tällaiselle IT-nörälle se, että kerroin ei ole ihan tasan tarkkaan kaksi.

Lisäys: Eikä se kyllä muuta missään tapauksessa mun pointtia,

No juu, ja tuohan toki täsmääkin siihen epäilemääni "puolet suurempi"-vertaukseen.

Vähän nyt karkasi kyllä aiheen ulkopuolelle, niin palautetaan sitä raiteille vähäsen; mun mielestä pääministerille kyllä voisi oikeasti tuon saman summan maksaa, sen verran kuitenkin vastuuta ja duunia tuossa hommassa on.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Itse olen sitä mieltä, että moinen ei tosiaan ole sopivaa toimintaa korkean profiilin poliitikolle ja/tai virkamiehelle. Vissiin aika normaalia kyllä tavisten keskuudessa nykyään, mutta tuossa asemassa olevalle ei hyväksyttävää.

Tästä Olavi/Sanna-keissistä olen kuitenkin oppinut sen, että suhdeasiat ja yksityiset jutut on yksityisiä, eikä niitä pidä ruotia julkisuudessa. Asian toki tekee hauskaksi se, että ne jotka nyt näin julistavat, nimenomaan noita Halla-Ahon juttuja ruotivat julkisuudessa.
Vertaatko tosiaan vuosien salasuhdetta yhteen sumeaan lyhyeen videoon? Vaikea sanoa Oliko siinä ensin ihan normaalia "keskustelua" yökerhossa kun toisen kuulee vain sentin päästä? Nähdäkseni Marin myös työntää Uusivirtaa kauemmas videon lopussa.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Vertaatko tosiaan vuosien salasuhdetta yhteen sumeaan lyhyeen videoon? Vaikea sanoa Oliko siinä ensin ihan normaalia "keskustelua" yökerhossa kun toisen kuulee vain sentin päästä? Nähdäkseni Marin myös työntää Uusivirtaa kauemmas videon lopussa.

En vertaa. Sanoinpahan vaan, että kumpikaan ei mielestäni ole soveliasta toimintaa noissa asemissa oleville henkilöille.

edit. Ja yksityiselämään ne kummatkin kuuluu, eli siinä mielessä ovat sitten verrannollisia keskenään. Jos multa kysytään niin pääministeri (eikä kyllä Halla-Ahokaan yhteiskunnallisen statuksensa myötä) ei nauti samankaltaista yksityissuojaa kuin tavan tallaaja, koska käyttää niin suurta julkista valtaa.

edit2 Ja selvennyksenä, kyllä, moralisoin Halla-Ahon salasuhteen pahemmaksi kuin Marinin baarihäröilyt.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Stubbia ei haukuttu missään vaiheessa hampurilaisenpaistajaksi toisin, kuin Marinia kassatytöksi. Eli kyllä minun nähdäkseni Marin on saanut paljon rapaa niskaansa ihan vain siksi, että hän on melko nuori nainen (kassatyttö -vähättely yhtenä esimerkkinä).
Tuo Marinin kassatytöksi haukkuminen on ollut ongelmallista sen vuoksi, että siinä aina yhdistetään tuo siihen, että Marinilla ei muka olisi kompetenssia hoitaa pääministerin virkaa sen vuoksi, koska on aikanaan toiminut kassalla töissä. Kaikki hänen osaamisensa voidaan mukamas pyyhkiä pois tuolla yhdellä taikasanalla, kun vaan sanoo sanan kassatyttö. Modernia tytöttelyä, eli toisin sanoen ihmisen vähättelyä hänen sukupuolensa johdosta. Eihän tuo oikeasti mitään muuta ole. Pääsääntöisesti tuohon syyllistyvät eri ikäiset mieshenkilöt. Enimmäkseen keski-ikäiset tai hieman varttuneemmatkin.

Tuollainen tytöttely ja pojittelu antaa itse sanojastaan oikeastaan ihan poikkeuksetta tietynlaisen kuvan, eikä se koskaan ole millään tapaa positiivinen. Kalle Isokallio esimerkiksi taitaa vaan olla jo liian vanha, että pystyisi tuota asiaa enää itse käsittämään. Ja samanlaisia menetettyjä tapauksia taitaa olla hänen sukupolvessaan lukuisia muitakin.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Kannattaa lukea. Jutun lähteenä ei ole seiska.

Ei kannata. Tässä ketjussa tiedetään asiat paremmin, vaikka keskustelussa sekoittuukin ministerille asiasta kertominen ja kyky tehdä päätöksiä.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Vähän nyt karkasi kyllä aiheen ulkopuolelle, niin palautetaan sitä raiteille vähäsen; mun mielestä pääministerille kyllä voisi oikeasti tuon saman summan maksaa, sen verran kuitenkin vastuuta ja duunia tuossa hommassa on.
Juu, ja siksi se PM:n tai ylipäätään kansanedustajan tai ministerin työ on meille silmän alla. Kyllä meidän oikeasti pitää vaatia, että meidän johto on about ajan tasalla. Samaa vaadin firman sisällä, eli että kaipaan, että johto on samalla tavalla asioiden kanssa tuttu kuin mekin.

Toi ehdotus kansanedustajien älykkyysosamäärän mittauksesta saa mun kannatuksen. Ei tartte olla penaalin terävin kynä, mutta kyllä mun mielestä se vähimmäisvaatimus on se, että tajuaa mistä äänestää.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sinänsä huolimattomasti sanottu, jos mun palkka on 4.5k/kk ja mediaani on 2.8k/kk. Mutta annettakoot anteeksi tällaiselle IT-nörälle se, että kerroin ei ole ihan tasan tarkkaan kaksi.

Lisäys: Eikä se kyllä muuta missään tapauksessa mun pointtia,

Toihan oli täysin korrektisti sanottu. Se, mitä unohdit mainita, oli pyöristys ilman desimaaleja.

"Matematik", sanoi ryysy kun [keksi itse]
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Tuo Marinin kassatytöksi haukkuminen on ollut ongelmallista sen vuoksi, että siinä aina yhdistetään tuo siihen, että Marinilla ei muka olisi kompetenssia hoitaa pääministerin virkaa sen vuoksi, koska on aikanaan toiminut kassalla töissä. Kaikki hänen osaamisensa voidaan mukamas pyyhkiä pois tuolla yhdellä taikasanalla, kun vaan sanoo sanan kassatyttö. Modernia tytöttelyä, eli toisin sanoen ihmisen vähättelyä hänen sukupuolensa johdosta. Eihän tuo oikeasti mitään muuta ole. Pääsääntöisesti tuohon syyllistyvät eri ikäiset mieshenkilöt. Enimmäkseen keski-ikäiset tai hieman varttuneemmatkin.

Tuollainen tytöttely ja pojittelu antaa itse sanojastaan oikeastaan ihan poikkeuksetta tietynlaisen kuvan, eikä se koskaan ole millään tapaa positiivinen.
Yllättävän vähän ob huudeltu siitä että hän on kasvanut sateenkaariperheessä. Sehän on vielä yksi puukko joillekin tahoille. Toki o atkihan in paljoa Mariniin perehtyneet.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Toihan oli täysin korrektisti sanottu. Se, mitä unohdit mainita, oli pyöristys ilman desimaaleja.
Pitää täysin paikkansa. Ja tää oli vasta se vähän huolimattomasti sanottu asia. Odotan innolla @Rommeli :n vastineita itse asiaan. Odotan edelleen, mistä @Rommeli saa vedettyä sen kolminkertaisen palkan ja muut keppihevosensa.
 

Jämerä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Oranje
Hyvin on ainoa totuus uponnut. Sanottakoon nyt kuitenkin, että en mitään finanssikriisin tai koronakriisin tapaista massiivista euroelvytystä toki tarkoittanutkaan, eihän noiden aikana keskituloinen edes huomannut että joku kriisi on päällä. Oltaisiin kuitenkin voitu olla kaukaa viisaampia ja panostaa lamasta huolimatta koulutukseen ja myös terveydenhoitoon. Pienyrittäjien ahdinkoon eivät markat varmaan riittäneetkään.
Tota joo, mä olen aika paljon tuosta ajasta lukenut ja siihen perehtynyt ja ihan itse muodostanut käsitykseni. Olet siinä mielessä oikeassa, että Viinasen ja Ahon narratiivi on varmasti vaikuttanut vahvasti vallitsevaan totuuteen. Aika vähän vaan on olemassa mitään vakavasti otettavia perusteluja sille, miten Suomi olisi pystynyt tekemään elvyttävämpää rahapolitiikkaa. Oppositiossa leikkauksista räksyttäneet demarit muuten jatkoivat Lipposen hallituksessa samalla leikkaisten linjalla kuin edeltäjänsä, eli ei sielläkään mitään todellista vaihtoehtoa nähty.

Tutkimukseen ja tuotekehitykseenhän hallitus taisi suhteellisen reippaasti tuolloin panostaakin. Mitä pienyrityksiin tulee niin valinta oli tehtävä käytännössä niiden tai pankkien väliltä. Yksikään teollisuusmaa ei ole vielä uskaltanut päästää pankkeja kaatumaan. Ehkä ihan hyvä että sitä ei Suomessakaan kokeiltu.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Juu, ja siksi se PM:n tai ylipäätään kansanedustajan tai ministerin työ on meille silmän alla. Kyllä meidän oikeasti pitää vaatia, että meidän johto on about ajan tasalla. Samaa vaadin firman sisällä, eli että kaipaan, että johto on samalla tavalla asioiden kanssa tuttu kuin mekin.

Toi ehdotus kansanedustajien älykkyysosamäärän mittauksesta saa mun kannatuksen. Ei tartte olla penaalin terävin kynä, mutta kyllä mun mielestä se vähimmäisvaatimus on se, että tajuaa mistä äänestää.

No juu, samaa mieltä sinänsä.

Tokikaan, en itse ainakaan väitä, että Marinin kohdalla olisi kyse mistään älyn puutteesta, päinvastoin. Pidän häntä hyvinkin älykkäänä ja hyvänä poliitikkona. Joku tuossa sanoikin (@Sanainen arkku ?, en jaksa selata taaksepäin), että Marin tekee tämän hyvin vaikeaksi; Nato- ja Venäjähommat ovat menneet rautaisella otteella tyylikkäästi maaliin (tai siis niin pitkälle, kun on mahdollista). Sitten tällaisella huonolla harkintakyvyllä pyyhitään monen silmissä pois se hyvä, mitä on puolen vuoden aikana tehty. Enkä halua alkaa kinastelemaan taas siitä, onko se tehnyt väärin vai ei. Politiikka on mielikuvia, ja aika monella on mielikuva nyt, että on töpeksitty. Loppuviimein se on se asia, mitä jäljelle jää.

Ilman tätä kohua, kukaan ei olisi enää muistellut ensi kesänä aamupaloja tai Kesärannan bileitä, kun viimeisin muisto olisi ollut historiallinen Natoon vienti. Nyt tämä turha häröily (Marin+media) hukuttaa monen mielikuvissa sen Naton jonnekin kaukaisuuteen, ja Marin jättää itsestään monelle kuvan "bile-pääministerinä, joka tykkäsi hengailla huumeporukoissa". Ehkä vähän kärjistetty tuo viimeinen lause, mutta siis sinnepäin kuitenkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös