Sanna Marin

  • 965 725
  • 8 529

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Onko joku ihan oikeasti sitä mieltä, että viikonlopun yöt ovat virka-aikaa? Onko joku ihan oikeasti sitä mieltä, että pääministerillä on lomaa lukuun ottamatta velvollisuus olla ympärivuorokautisessa valmiudessa välittömään toimintaan?

Ainakin valtioneuvoston ohjekirja on tuota mieltä.

Ja valtioneuvoston tämän hetkinen johtaja on Sanna Marin.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Sanna Marin juhlinut lomansa jälkeen joka toinen päivä. Montakohan kertaa itse lomalla sitten. Seuraavaksi varmaan spekuloidaan alkoholiongelmasta/ ongelmakäytöstä

Henkilö väheksyy käytöstään humalassa, vähättelee krapuloita/ valehtelee juomakerroista/ määristä. Joutuu selittelemään juomista ja läheiset pistävät asian jo merkille tai ovat huolissaan. Lisäksi geeniperimä eli Marinin isä on alkoholisti.
Kriteerit rupeaa täyttymään :)
 
Viimeksi muokattu:

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä jos ensin pohditaan, miten toisten maiden päämiehiin liittyvät kohut ovat vaikuttaneet maan maineeseen meillä. Olisiko niin, että poliittisia kohuja tapahtuu siellä ja täällä, eikä yhdenkään maine perustu näin vähäpätöiseen asiaan.

Mutta ehkä Ylen kannattaa lähettää mitä ne meistä ulkomailla ajattelevat -toimituksen erikoistoimittaja Jussi Saarinen maailmankiertueelle ottamaan asiasta selvää.

Suomen maine, voi jeesus.

Olen samaa mieltä, aivan turha miettiä mitään Suomen mainetta tässä kohtaa. Mielenkiinnosta aloin kuitenkin miettiä kehotuksesi mukaisesti kohujen vaikutusta maan maineeseen toisinpäin, ja kyllä sanoisin Trumpin toilailujen vaikuttaneen Yhdysvaltojen maineeseen Suomessa.

Mutta kuten sanottua, tässä keississä olen myös "voi jeesus" -linjalla.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Sanna Marin juhlinut lomansa jälkeen joka toinen päivä. Montakohan kertaa itse lomalla sitten. Seuraavaksi varmaan spekuloidaan alkoholiongelmasta/ ongelmakäytöstä

Henkilö väheksyy käytöstään humalassa, vähättelee krapuloita/ valehtelee juomakerroista/ määristä. Joutuu selittelemään juomista ja läheiset pistävät asian jo merkille tai ovat huolissaan. Kriteerit rupeaa täyttymään :)
Kaksi mertaa ilmeisesti ollut todistetusti juhlimassa koronan alkamisen jälkeen? Hurjaa on meno!
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
- pääministeriltä ja ylipäätään tossa asemassa olevilta odotetaan siveellistä julkista käytöstä. Onko naimisissa olevan perheenäidin siveliästä kiehnätä muissa miehissä kovassa humalassa julkisilla paikoilla?
Jussi Halla-aho taisi ukkomiehenä siittää avioliiton ulkopuolisessa suhteessa lapsen alulle, mutta ei tuo ollut mikään este sille, että yli puolen miljoonan suuruinen ja keskimäärin verrattain konservatiivinen persujen äänestäjäkunta halusi hänestä maamme pääministerin. Minulla on sellainen näppituntuma, että Marinin ja Uusivirran välinen intiimimpi tanssi on nimenomaan persujen kannattajakunnassa aiheuttanut paheksuntaa, joten siinä mielessä kaksoisstandardit elävät ja voivat hyvin.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Onko joku ihan oikeasti sitä mieltä, että viikonlopun yöt ovat virka-aikaa? Onko joku ihan oikeasti sitä mieltä, että pääministerillä on lomaa lukuun ottamatta velvollisuus olla ympärivuorokautisessa valmiudessa välittömään toimintaan?

Missä vitun kaninkolossa tällaisia vaativat ihmiset elävät?
Tokkopa kukaan tästäkään porukasta on eläissään peräänkuuluttanut tämän asian tärkeyttä ennen tätä viikkoa, mutta nyt kun siitä puhutaan, tottakai asiaa täytyy paheksua. Kai se on sitä paljon puhuttua moraaliposeerausta ja hyvesignalointia?
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Onko joku ihan oikeasti sitä mieltä, että viikonlopun yöt ovat virka-aikaa? Onko joku ihan oikeasti sitä mieltä, että pääministerillä on lomaa lukuun ottamatta velvollisuus olla ympärivuorokautisessa valmiudessa välittömään toimintaan?
1) Pääministeriys(*) ei todellakaan ole mikään elämänmittainen ura, vaan suht lyhyt vaihe uralla, sellainen päivystysvuoro. Toisin kuin esim. poliisi, sairaanhoitaja, palomies, lääkäri yms yms.

2) Kyllä joka ikisessä ammatissa on ilmoitettava, milloin on lomalla ja milloin tavoitettavissa. Omalla vahtivuorolla se vahtivuoro hoidetaan sen hetkisten käytäntöjen mukaan. Esim. armeijassa on päivystäjälle nimetty kaksi apupässiä, jos tulee kiireellisiä (tarvitaan jossain muualla) tai "kiireellisiä" (poika-tyttökaveri portilla) menoja.

3) Kukaan ei odota, että PM on saatavilla 24/7, mutta kaikki odottavat, että sen hetken on pääministerinä, niin hoitaa sen duuninsa kunniakkaasti kotiin. Siitä itse asiassa maksetaan korvaus, joka on kuukaudessa monen asiantuntijatehtävän puolen vuoden palkka. Kyllä sillä summalla voi itse asiassa jotain vaatiakin.

(*) Tai ministeriys ylipäätään, koskee varmaan eniten ulkoministeriä sekä myös presidenttiä. Ja myös pääministeriä. Vähän olisi vaikea ajatella, että nyt kun Nato-jutut ovat kuumimmillaan, niin yhtäkkiä Kaikkonen tai Haavisto katoaisivat bilettämään.
 
Viimeksi muokattu:

RockTheRink

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NHL
Onko joku ihan oikeasti sitä mieltä, että viikonlopun yöt ovat virka-aikaa? Onko joku ihan oikeasti sitä mieltä, että pääministerillä on lomaa lukuun ottamatta velvollisuus olla ympärivuorokautisessa valmiudessa välittömään toimintaan?

Missä vitun kaninkolossa tällaisia vaativat ihmiset elävät?

Kyllä. Ja tarvittaessa pääministerillä on tuuraaja, jos hän on tilapäisesti sen tarpeessa.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko joku ihan oikeasti sitä mieltä, että viikonlopun yöt ovat virka-aikaa? Onko joku ihan oikeasti sitä mieltä, että pääministerillä on lomaa lukuun ottamatta velvollisuus olla ympärivuorokautisessa valmiudessa välittömään toimintaan?

Missä vitun kaninkolossa tällaisia vaativat ihmiset elävät?

No, rehellisyyden nimissä, ilmeisesti samassa kaninkolossa kuin Sanna Marin itse:


Pääministerin työssä ei ole aikatauluja.
”Aina on oltava valmis työskentelemään. Vapaa-ajalla, lomalla, yömyöhällä. Kaikki muu väistyy työn edestä”, Sanna sanoo.


Jos pääministeri itse aikakauslehdessä kertoo miten aina on oltava valmis työskentelemään, myös vapaa-ajalla ja yömyöhällä, ei kannata ihan kauheasti ihmetellä, puolestaloukkaantua tai uhriutua jos osa kansalaisista sitä häneltä myös edellyttää.

Todellisuudessa tuo haastattelun pätkä on irtopisteiden kalastelua epäinhimillisen työtaakan korostamisella. Samaa sarjaa kuin eilisessä tilaisuudessa kuultu töiden luetteleminen. Ei ihan totuuden- eikä johdonmukaista Marinilta.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
1) Pääministeriys(*) ei todellakaan ole mikään elämänmittainen ura, vaan suht lyhyt vaihe uralla, sellainen päivystysvuoro. Toisin kuin esim. poliisi, sairaanhoitaja, palomies, lääkäri yms yms.

2) Kyllä joka ikisessä ammatissa on ilmoitettava, milloin on lomalla ja milloin tavoitettavissa. Omalla vahtivuorolla se vahtivuoro hoidetaan sen hetkisten käytäntöjen mukaan.

3) Kukaan ei odota, että PM on saatavilla 24/7, mutta kaikki odottavat, että sen aikaa kun on pääministerinä, niin hoitaa sen duuninsa kunniakkaasti kotiin. Siitä itse asiassa maksetaan korvaus, joka on kuukaudessa monen asiantuntijatehtävän puolen vuoden palkka. Kyllä sillä summalla voi itse asiassa jotain vaatiakin.

(*) Tai ministeriys ylipäätään, koskee varmaan eniten ulkoministeriä sekä myös presidenttiä. Ja myös pääministeriä. Vähän olisi vaikea ajatella, että nyt kun Nato-jutut ovat kuumimmillaan, niin yhtäkkiä Kaikkonen tai Haavisto katoaisivat bilettämään.

Kertoisitko lisää asiantuntijatehtävistä, joista maksetaan puolessa vuodessa alle 15 k€?
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Mulle se ihmetys on, että miksi moni asia on ongelma vasta kun Marin ne tekee?

Kataisen kännissä tikkien saaminen ei tällaista "kansallista hätätilaa" aiheuttanut? Eikä se että muutkin PMt on syöneet aamupalaa.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko joku ihan oikeasti sitä mieltä, että viikonlopun yöt ovat virka-aikaa? Onko joku ihan oikeasti sitä mieltä, että pääministerillä on lomaa lukuun ottamatta velvollisuus olla ympärivuorokautisessa valmiudessa välittömään toimintaan?

Missä vitun kaninkolossa tällaisia vaativat ihmiset elävät?
Pääministeriys ei ole varsinaisesti työ vaan poliittinen luottamustoimi, jossa mandaatti on eduskunnalta. Tehtävää hoidetaan lähtökohtaisesti ”aina” tai esteen sattuessa nimetään sijainen. Pääministeri on pääministeri virka-ajan ulkopuolella, viikonloppuisin ja öisin, halusi tai ei. Periaatteessa pitää aina olla valmius työntekoon, se kuuluu homman luonteeseen.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Kataisen kännissä tikkien saaminen ei tällaista "kansallista hätätilaa" aiheuttanut?
Missä on de facto todettu, että Katainen oli tuolloin kännissä? Olitko todistamassa asiaa? Voitko muuten vastata, että alkoiko korona Suomessa 2022 elokuussa kuten aiemmassa viestissäsi väitit?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mulle se ihmetys on, että miksi moni asia on ongelma vasta kun Marin ne tekee?

Kataisen kännissä tikkien saaminen ei tällaista "kansallista hätätilaa" aiheuttanut? Eikä se että muutkin PMt on syöneet aamupalaa.
Paskapuhetta. Kenestä pääministeristä on julkaistu dokausvideoita tai video jossa harrastetaan läheisyyttä ei-puolison kanssa?

Kirjoitan samaa mitä aiemmin: Jos Juha Sipilästä olisi julkaistu dokausvideo ja video, jossa hän kaulailee Olavi Uusivirtaa, olisi kohu ollut ihan yhtä iso.

Mitään kaksoisstandardeja tässä ei ole vaikla Sannan fanclub näin kuvitteleekin.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Marin+huumetesti tulee jäämään ihmisten mieliin ja internetin syövereihin, vaikka hän tosiaan ei olisi käyttänyt yhtään mitään laitonta päihdettä. Toki pääministeri on tästä kaikesta ennen kaikkea itse etupäässä vastuussa.
Itse etupäässä vastuussa?
Kiinnostaisi tietää kuka muu Sanna Marinin lisäksi on vastuussa tai syyllinen siihen että Sanna Marin on käyttäytynyt niin että ainoa mahdollisuus maineenpuhdistukseen on huumetesteissä käynti.
Toki olen kasvanut maailmaan jossa joka ainoa asia on demarin mielestä jonkun muun syy kuin heidän itsensä. Mutta olisiko jo pikkuhiljaa aika oppia ottamaan vastuu omasta elämästä ihan itse.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Rydmanin kohdalla oli kyse siitä, että oli lukuisia nuoria naisia, jotka kokivat tulleensa Rydmanin toimesta loukatuksi tai epäasiallisesti kohdelluksi. Marinin kohdalla en ainakaan itse ole kyennyt hahmottamaan ketään sellaista asianomistajaa, jota Marin bilettäessään olisi loukannut.

Arvoliberaalissa maailmankuvassa ehkä keskeisin ohjenuora on, että ihminen on vapaa tekemään kaikkea sitä, mikä ei satuta muita tai aiheuta heille haittaa.

Tietysti jos omaa konservatiivisen maailmankuvan, niin tällaisen eron ymmärtäminen voi olla vaikeaa.
Pointtini ei ollut verrata tapauksia, kuten ehkä osasit lukeakin, vaan ihmisten reaktioita niihin.

Ajallinen yhteys molemmilla on. Myös fanijengin vähättely on samantyylistä. Sen sijaan Marinin valitsema tapa puolustautua on filksumpi, jos kohta Rydmanin casessa mikään puolustusstrategia tuskin olisi toimiva.

Oli totuus mikä hyvänsä, niin elämään tulee jäämään legenda Vanhasen tuppeensahatusta laudasta rakentamassa yksityisasunnossa järjestetyistä bileistä, joissa Rydman vokottelee teinityttöjä ja Marin bailaa kuin teinityttö.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Kertoisitko lisää asiantuntijatehtävistä, joista maksetaan puolessa vuodessa alle 15 k€?
Valtaosa yliopiston viroista. Ja siis laskin PM:n palkaksi 17k, jolloin se on vuosipalkkana 34k (2.8k/kk).

Lisäys: Oma palkkani asiantuntijapuolella on sellainen, että Marin saa sen kolmessa kuukaudessa. Minultakin vaaditaan kaikenlaista - mm. asiantuntemusta, ongelmien ratkaisemista, päivystämistä ja paikalla olemista - neljäsosalla siitä palkasta mitä Marin saa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Mulle se ihmetys on, että miksi moni asia on ongelma vasta kun Marin ne tekee?

Kataisen kännissä tikkien saaminen ei tällaista "kansallista hätätilaa" aiheuttanut? Eikä se että muutkin PMt on syöneet aamupalaa.
Suomessa ei ole (vieläkään) totuttu naispääministeriin, jonka vuoksi mediat tekevät tikusta asiaa. Marin on vasta kolmas nainen tuossa asemassa ja ensimmäinen, joka on istunut PM:n istuimella yli kahden vuoden ajan. Lisäksi aiempien pääministerien aikaan sosiaalisella medialla ei ollut läheskään niin suurta roolia yhteiskunnallisessa keskustelussa kuin nykyään.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mulle se ihmetys on, että miksi moni asia on ongelma vasta kun Marin ne tekee?

Kataisen kännissä tikkien saaminen ei tällaista "kansallista hätätilaa" aiheuttanut? Eikä se että muutkin PMt on syöneet aamupalaa.

Tätä Kataista nyt tarjotaan Marinistien puolelta koko ajan vaihtoehdoksi.

Näissä on jo sellainen lähtökohtainen ero, että Kataisen mahdollinen (joskin todennäköinen) humalatila liittyi huomattavasti enemmän työhön kuin Marinilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös