...
Terroristi sanana juontaa juurensa omien tavoitteidensa saavuttamisesta muiden ihmisten toimintaa muuttamalla pelon voimin. Niin sinä, MustatKortit kuin Esterikin olette niitä, jotka ovat valmiita pelon voimasta uudelleen arvioimaan toimintaa, jota terroristit nimenomaan haluavat muuttaa. Tämä tarkoittaa sitä, että he ovat saamassa juuri sitä, mitä he haluavatkin. No okei, nimimerkki MustatKortit on ilmeisesti sitä mieltä, että terroristien tavoite on nimenomaan lisätä kuvailtua toimintaa, jotta saavat sytykettä vastakkainasettelulle ja kannatusta omalle toiminnalleen. Itse uskon kyseessä olevan kuitenkin vallan kasvattaminen pelon uhalla ja oman kaikkivoipaisuuden osoittaminen eli "saada länsimaiden koirat tanssimaan oman pillin tahtiin"....
.
Minä en näe minun näkemyksiäni ja sinun näkemyksiäsi mitenkään ristiriidassa keskenään, kysehän on hyvin kompleksista ja monimutkaisesta vyyhdistä. Ei uskontoa ääri-islamilaisissa järjestöissä voi kokonaan pois sulkea vaikuttimena, se on erittäin tärkeä sellainen, mutta loppuen lopuksi vain keppihevonen isommassa pelissä. Esimerkiksi taleban on Afganistanissa luopunut tietyistä uskonnon määräämistä asioista, koska ne haittaavat taloutta ja kauppaa.
Ääri-islamistit eivät pyri rauhaan, sillä mikä sitten olisi heidän tarkoitusperänsä? Ei terroristijärjestö Hamasillakaan ole mitään virkaa, mikäli Israelin kanssa saataisiin pysyvä rauha. Ei järjestö halua lopettaa itse itseään. Näin ollen lännen on jälleen kerran oltava se kärsivällisempi ja pyrkiä rakentamaan siltaa muslimimaihin. Tai sitten rakennamme muurin ja käytämme
Wienin piiritys-retoriikkaa, kuten Aittokoski esseessään kuvaili.
Minä en missään nimessä perusta mielipidettäni kuvien julkaisemisen typeryydestä pelkoon, vaan yksinkertaisesti siihen, että en näe tätä hirveän hedelmälliseksi toiminnaksi sikäli mikäli haluamme pikemminkin ehkäistä konflikteja, kuin aiheuttaa niitä.
@TosiFani tuossa yllä sanoi samaa, kuin minäkin jo aiemmin, fundamentalisteille ei mikään ole sopivampaa kuin käydä moskeijoissa näyttämässä, että katsokaas mitä kuvia lännen kafirit ovat taas piirrelleet.
Täällä oli toinen nimimerkki, joka eilen illalla kiisteli kanssani ja korosti sananvapauden merkitystä. Paradoksaalisesti hänen omat viestinsä sisälsivät kovasti muukalaiskammoa, kalashnikoveja ja polttopulloja.