Salainen suosikki?

  • 191 487
  • 1 070

rapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kolarin Turmio
Syvä huokaus...okei.

Vesku Loiri - Varpunen jouluaamuna
Vesku Loiri - Nocturne
PP Petelius - Armas Elaine
Duran Duran - Ordinary world
Danny - Kuusamo

Ultra Bran kaksi ensimmäistä albumia.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Onhan niitä joitain

Todetaan ensiksi että eniten meikäläiseen iskee hevi ja monet sen alalajit. Tässä kuitenkin muutama biisi joka on "salaa" hyvä.

TikTak: Satuprinsessa

Tauski: Minä sinulle kuulun (tms.)

Anna Eriksson: Useita hyviä biisejä

Ismo Alanko: Todella monia hyviä biisejä

Mieleen tulee myöhemmin varmasti lisääkin. TikTakia haukun yleensä kavereille mutta yksin ollessani liikkeellä voin hyvin heittää sen auton soittimieen. Tuo Tauskin biisi on hyvä mutta en kuitenkaan uskalla myöntää edes isälleni että voisin kuunnella sitä. Anna Erikssonilla on hyviä kappaleita useampia niistä jotkut kaveritkin pitävät jopa! Ismo Alanko tekee oikeasti hienoa musiikkia, jostain syystä vaan useat kaverit ja tutut eivät Ismon muusiikkia ymmärrä. Varsinkin Ismo Alanko Säätiön "Pulu" albumi oli loistava. Seuraavaksi voisi ostaa tämän uusimman "Hallanvaara".
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Ei nyt ehkä niinkään salainen enää: Maija Vilkkumaa. Outoa. Tai sitten ei. Mutta jossain vaiheessa jonnekkin tänne palstalle dissasin Maijaa, olen pahoillani. ;)
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Ehdottomasti se on Jonna Tervomaa. No tosin on sitä nyt muutamille kavereille tullut hehkuteltuakin, mutta ei sitä nyt joka paikassa uskalla laukoa.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Yleensä kuuntelen rockin raskaampaa laitaa AC/DC:stä ja grungesta vanha- ja uuspunkin kautta Cureen, sieltä nu-metaliin ja takaisin. Kun nyt kuitenkin täällä on aloitettu avautuminen musadiggailun häpeällisemmistä puolista, niin...

- jotkin Roxetten biisit toimivat
- A-Halla ja Pet Shop Boysilla on joitain makeita juttuja
- Rasmuksella on pari-kolme hyvää biisiä, etenkin F-F-F-Falling
- vanhaa dixieland-jazzia on nasta kuunnella nousuhumalassa
- silloin tällöin kuulee eurodiskotuuban seassa yksittäisiä hyviä biisejä, mutta eihän niiden nimiä muista edes Jäätteenmäki, vaikka olisi kahdella korvalla kuunnellut

Huh. Olen tunnustanut. Nyt asia on pois sydämeltäni. Ihmeellinen on tämä totuuden parantava voima.
 

aaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
-Kaija Koo
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kai se on ihan terapeuttista tunnustaa näitä syvimpiä salaisuuksia, ettei pää räjähdä valheen verkossa taivaltaessa.

Ns. herkistelymielialan iskiessä pidän mm. seuraavista balladeista.

Backstreet Boys: Show Me The Meaning Of Being Lonely
TikTak: Satuprinsessa
Bon Jovi: Always
Sugababes: Shape
HIM: Funeral Of Hearts
Tehosekoitin: Hetken Tie On Kevyt
Disco: Levottomat Tuulet
The Calling: Wherever You Will Go


Edit: Myönnän myös sen, että pari viikkoa sitten mulle tuli tippa linssiin katsoessani elokuvaa Joe Black. Taisi olla eka kerta kun mikään elokuva sai mut noin vetistelemään, mutta näin siinä nyt kävi...
 
Viimeksi muokattu:

Carcki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Bewe, ManU, HJK , Poznan Lech
Kai se on tunnustettava...

Spice Girls on edelleen rautaa!!! xD

Levyhyllystä löytyy myös Aki Sirkesaloa, Petri Nygårdia, La Creamia, B*witched ja Solid Harmonie. En kuitenkaan myönnä koskaan kuunnelleeni noita... ;)
Irlantilaiset artistit iskee kans tosi kovaa, ja niinpä mulla löytyy kaikkea Westlifea ja Ronan Keatingia ym.
Suurimman osan itselleen levyhyllyssä vie kuitenkin bändi nimeltä Rasmus (tai no, nyttemmin THE Rasmus...) Mulla nimittäin on herrojen kaikki levyt ja reilusti kans sinkkuja. Vaikka nykyinen musiikki niiltä ei iske sitte ollenkaan, niin se ei muuta sitä vanhaa sekoiluu. Se oli asiaa! Paras biisi on ehdottomasti Ufolaulu!!
 
Viimeksi muokattu:

Cube

Jäsen
Kyllähän näitä häpeän lähteitä löytyy. Harvemmin ne kuitenkaan ovat salaisia. Olen ihan julkisesti tunnustanut pitäväni mm. Britney Spearsin ja Kornin musiikista. Myös Barry White on laatutavaraa.

CD-kokoelmani joukosta ei kuitenkaan löydy yhtään albumia, jota varsinaisesti häpeäisin. Suureksi osaksi sen takia, että olen myynyt/antanut ne kaikki pois. Ennen levyhyllystäni löytyi sellaisiakin huippunimiä kuin Scooter, Limp Bizkit, Bomfunk MC's ja kyllä - jopa Puff Daddy.. Puolustuksekseni täytyy kuitenkin todeta, että Puffy ei oikeastaan edes iskenyt missään vaiheessa. Hyllyssä on saattanut joskus olla vielä paljon karmeampaakin kamaa, mutta alitajuntani torjuu varmasti traumaattisimpien nimien pääsyn takaisin tietoisuuden piiriin.

Joku elitisti saattaisi tietysti väittää rap-levyjeni olevan häpeän aihe. Itse en kuitenkaan ole tätä mieltä, vaan mielestäni hip hop on, oikeiden artistien toteuttamana, musiikkityylien aatelia.

Jos joitain uusia musiikkipaljastuksia pitää kuitenkin tehdä, niin todettakoon, että BSB:n "Quit Playing Games With My Heart" on edelleen kaikessa siirappisuudessaankin ihan tyylikäs tekele. Myös Linkin Parkilta löytyy pari aika hyvää biisiä kompensoimaan niitä lukemattomia paskoja kappaleita. Ai niin, Slipknotkin menee aika ajoin.
Suurin tunnustukseni lienee kuitenkin se, että The Rasmuksen (jo nimi puistattaa) "In the Shadows" on loppujen lopuksi ihan OK kappale. Toivottavasti Rasmusta diggaava ja Jatkoaikaa lukeva kaverini ei eksy tähän ketjuun..


Television ja elokuvien maailmassa häpeän kohteeni ovatkin sitten jo huomattavasti salaisempia. Esimerkiksi ihan tässä viime viikkoina olen alkanut katselemaan ykköseltä Gilmoren tytöt -nimistä sarjaa. En tiedä miten ja miksi, mutta niin siinä vain kävi. Eikä siinä mitään, mielestäni sarjan näyttelijäsuoritukset ja dialogi ovat aika laatukamaa.. Mutta se alkumusiikki. Se on siirappisuudessaan sitä luokkaa, että sarjaa katsoessa pitää aina avata tekstarilta valmiiksi joku hämysivu, jonka voi naksauttaa päälle, jos joku sattuu huoneeseen tulemaan. Ainakin Vaahteraliigan sarjataulukko sopii tähän tarkoitukseen hyvin.

Eipä tässä muuta.

"Onneksi ei mennyt kuin kunnia."
 

JaniL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers, Arsenal
Häpeäkseni joudun tunnustamaan että Jari Sillanpään kipale "Kaduilla tulee" iskee kuin miljoona volttia... Aina on pakko laulaa mukana...
 

Tilatiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Metaani CH
Lisää Saaronin liljoja

Puolitoista vuotta sitten tunnustamani Intternationaalin Danan lisäksi on levykokoelmiini tarttunut toinenkin ns. Saaronin lilja, nimittäin Turkin lahja Euroopalle, Sertab Erener, ja nimenomaan hänen julkaisunsa keväältä 2002. Haluan alleviivata vielä sitä, että tein kyseisen kaupan ennen Sertabin nousua tähtiin. Ehkäpä soitankin näitä aarteitani lauantaisille vierailleni?

Tai kenties Fairuzia, Libanonilaista diivaa? Poikkeuksena edellisistä Fairuz ei ole voittanut Euroviisujen laulukilpailuja, mikä tosin johtuu vain siitä, että Libanonia ei lasketa kuuluvaksi Eurooppaan, vaikka Israelia läheisempi valtio onkin.
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Jaha. Menehän taas kuistin alle häpeämään ennenkuin naapurit näkevät sut!

Apulanta, varsinkin ne alkuaikojen teinilovet.

Dave Lindholm: Pieni ja hento ote

Die Toten Hosen

Mauri Antero Numminen: "Wovon mann nicht sprechen kann, daruber muss man schweigen"...

KARI PEITSAMO

Tässä oli sitten vaan maistiaisia. Mainitsematta jäivät mm. Samuli Edelmann eeppisellä mestariteoksellaan "Paratiisilinnut" sekä aina yhtä suosittu Klamydia koko tuotannollaan.

Hajaäänen voisi pudottaa mm. Jaakko Tepolle sekä Tenho Sauren-vainaan Reinikaishuumorikaseteille.
 
Viimeksi muokattu:

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti JaniL
Häpeäkseni joudun tunnustamaan että Jari Sillanpään kipale "Kaduilla tulee" iskee kuin miljoona volttia... Aina on pakko laulaa mukana...


Itselläni on sama vika. Myös toinen Sillanpään kappale on aivan pakko mainita: "Valkeaa unelmaa". Aivan uskomattoman hyvä iskelmä(pop)kappale! Maaginen ja aah niin hyvälle kuulostava sävel...
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
viestin lähetti Arnold

Itselläni on sama vika. Myös toinen Sillanpään kappale on aivan pakko mainita: "Valkeaa unelmaa". Aivan uskomattoman hyvä iskelmä(pop)kappale! Maaginen ja aah niin hyvälle kuulostava sävel...

Jumalauta Arnold, veit jalat suoraan suustani! Nimittäin n. minuutin päästä olisin tunnustanut "Valkeaa Unelmaa"-kappaleen olevan mielestäni varsin kaunis.
 

Rosoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat, Mikko Rantanen
Aaaaarggghhh......

Naikkarit elikkä Nylon Beat (Erinin ihana nenä-ääni)
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Hankala tehtävä mutta pitkän mietinnän jälkeen päädyin seuraaviin vaihtoehtoihin.

- Janos Valmunen: Bussipysäkillä (kympimppiisi)
- Mona Carita: Sano moi nahkahousuille
- Liekistä tykkään, moni ei
- V-M Loiri on loistava laulaja
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Nokian korpikommunisti Kari Peitsamon Skootteri sekä CCR ja Status Quo suomiversiot.
 

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
En mä kauheasti häpeä, mutta en kovasti korostakaan.

Keväällä ostin t.A.T.u.:n venäjänkielisen albumin, erittäin kepeää poppia.
Movetronin debyytin ostin aikoinaan ja salaa tykkäsin, sittemmin hukkasin.
Roxetella on hienoja slovareita ja löydän levyhyllystäni Don't bore us - get to the chorus! -kokoelman.
Yksittäisiä biisejä olis paljonkin, mutta mainittakoon viime aikoina soittolistallani pyörineet:
Laila Kinnunen - Älä kiusaa tee
Tapani Kansa - Kesä jonka kerran elää sain
Dolly Parton - Jolene
PMMP - Rusketusraidat
 

Zeppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla taas on salaisina suosikkeina Dingo ja Abba
Pidin Dingosta jo niiden suurina vuosina, mutta auta armias
jos sen olisi sanonut ääneen silloin 80-luvun puolivälissä
kun kävi ylä-astetta, olis varmaan lätty lätissyt

En mä oikeastaan tiedä miksi, se niiden musiikki
vaan jotenkin kolahtaa aina välillä
 

St. Pat

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NUFC, Les Canadiens
Joo, avaudutaan nyt sitten. Enää ei niin salainen suosikki on Nylon Beat, hyllystä löytyy kaikki levyt...
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
No huoh. Nerdee:n Broken Glass. Kerrassaan kiva poppisbiisi vaikka en tämän tyyppistä tavaraa laisinkaan kuuntele. Videokin on kiva.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös