Salainen suosikki?

  • 191 954
  • 1 070

Tilatiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Metaani CH
Miltei kaikki salaista

Vaikuttaa yhä vahmemmin siltä, että Jatkoaika-piireissä kaiken muun, paitsi Trio Niskalaukauksen kuuntelu, aiheuttaa pälyilyä, huonoa omaatuntoa sekä katkonaista yöunta.
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Viestin lähetti Everton
Ehkä hivenen perverssiä?

Ensinnääkin. En juurikaan välitä rap-"musiikista". Toisekseen. Inhoan Anita Hirvosta.

Siksipä onkin erittäin outoa, että Spesialistin Älä tule myöhään kotiin (tjsp) kuulostaa vielä parinkymmenen kuulemiskerrankin jälkeen hauskalta.

Niin on. Outoa.

Pidän myöskin jossain määrin pmmp:n rusketus raidoista.

Sen sijaan Gimmel, TikTak, Jonna(siis se herukka), Killer(noootiii) ovat musiikkinsa puolesta, rehellisesti - ihan perseestä.
 

Anton

Jäsen
Tapanani ei koskaan ole laulaa karaokessa, ei suihkussa, ei edes yksin autoillessani työmatkoilla. Paitsi yksi poikkeus löytyy. Työpaikalla minulla on melkein aina radio päällä ja erään biisin aikana tekee mieli kiskoa kaikki vaatteet päältä, sitoa virtajohdoilla pari firman printteriä ja screeniä vyötärölle, juosta alastomana sateisen parkkipaikan läpi oheislaitteet kolisten läheiseen puistoon, kiivetä puuhun ja laulaa ohikulkijoille: ”Anna mulle autosi sun, nää buutsit onko mun? Farkkusi voisin pitää…”
Nyt tämä on julkinen salaisuus, sillä aikaisemmin tätä ei tiennyt muut kuin minun terapeuttini.

Korva on viimein tainnut tottua Nylonbeatin nasaaliuteen.

Tähän rivillinen hymiöitä!
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
viestin lähetti Mäkelä
...viimeisin ei-niin-hirveän uskottava suosikki on ehdottomasti Sum 41. Varsinkin tältä uudemmalta Does This Look Infectediltä löytyy monta hyvää biisiä.

En nyt tiedä ovatko nämä niin salaisia, mutta kyseiseltä levyltä ainakin Still Waiting ja Hell Song saavat fiilikset nousemaan. Hyvää menoa!
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vaikka olenkin Frederikin, Aarne Tenkasen ja muun junttimusiikin suuri ihailija ja äänekas puolestapuhuja, niin silti yksin ollessani, esim. autoa ajaessa, kuuntelen mieluiten Merja Laaksosen rauhallista ja miellyttävää ääntä. Harmi ettei hän ole tainnut viime aikoina paljon levyttää uutta musiikkia.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Predator
Kent.

Mä suutun jos joku rupee nauramaan.

Sama juttu täällä. Omistan kaikki Kentin CD:t ja rakastan musiikkia. Kuitenkin jonkun kysyessä vastaan välillä: "No joo, ihan OK, ei mitään erikoista"
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kuuntelen tällä hetkellä salaisia suosikkejani. Ja oikeastaan laulankin. Yksi näistä lauluista on 'Paratiisi', Ville Valon laulamana tällä kertaa. Sen lisäksi olen vinguttanut myöskin Valon laulamana jotain biisiä, jonka nimestä en ole aivan varma. Olisikohan kyseessä joku 'Jykevää on rakkaus' tms.? Etenkin nämä kaksi ovat mielestäni todellisia 'hyvän fiiliksen lauluja'.

Joskus vinguttelen myös biisejä tyyliin "Kaiken takana on nainen", "R-A-K-A-S", "Vain elämää" jne.
 

Demon Allbran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti lintu
Sama juttu täällä. Omistan kaikki Kentin CD:t ja rakastan musiikkia. Kuitenkin jonkun kysyessä vastaan välillä: "No joo, ihan OK, ei mitään erikoista"

Jaa? Minä taas totesin taannoin tuttavilleni Kentin olevan niin hyvä, ettei kukaan ansaitse sitä. Paljon en siis osaa hävetä. :)
 

Miguel

Jäsen
Kesätyöpaikkani kaverit vähän vituttavat minua, kun heidän mielestään mikään musiikki ei tunnu olevan hyvää. Kuitenkin uskalsin jopa sanoa kysyttäessä mielipidettä Rasmuksen In my lifesta, että se on ihan OK, vaikka olin kuunnellut heidän lyövän bändin maan rakoon. Omasta musiikkimaustani kerronkin heille vain kysyttäessä, sillä jotenkin on sellainen fiilis, että he alkaisivat katsoa kieroon, jos paljastaisin jotain heille täysin ihmeellistä. Koskaan en valehtele tällaisissa asioissa täysin, mutta kieltämättä pidän usein matalaa profiilia.

Mutta lisää salaisia suosikkeja. Useimmat lapsena miellyttäneet kappaleet miellyttävät edelleen. Kun jouduin lauantaina ajamaan autolla Helsinkiin yksin, työviikon aiheuttaman kyllästymisen takia en halunnut kuunnella radiota. Niinpä turvauduin automme kasettivalikoimaan ja pistin soittimeen... Ressu Redfordin Taas aurinko nousee. Kolahti täysin minuun pienempänä, ja mukava sitä oli edelleenkin kuunnella. Paluumatkalla soittimessa oli loistava Kirka.

Räpistä, jota minäkin tavallisesti kammoksun, sen verran, että miksi ihmeessä Eminem on niin hyvä? Ei hän nyt aivan suosikkini ole, mutta täysin eri sarjassa kuin räp normaalisti. Lose yourself on loistava kappale.
 

PeZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No en tiedä onko nämä mitään salaisia sillä kyllä mun kaverit tietävät että kuuntelen näitä...

Ai niin ne salaiset suosikit: Nylon Beat, The Rasmus ja Tik Tak sekä tietysti Gimmel :)

Tai no en mä tiiä onko noi suosikkeja mutta kyllä noita tulee kuuneltua aika lailla. Lisäksi tietenkin jotkut suomihumppa hitit iskee ihan kympillä....
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: PMMP!

Viestin lähetti Pressiboxi
Kyllä vaan, diggaan aivan täpöillä "Rusketusraidat" -biisiä. Sanoituksen "puluille kiroilu" ja "helvetin hyvin menee!" saavat aina fiilikset päälle. Sitäpaitsi PMMP:n Mira on Turggusest, vanhoja Super Trouperin jäseniä.

No niin, synnit on tunnustettu. Mihin saa maksaa?

En nyt halua kritisoida kenenkään musiikkimakua, mutta pakko on taas kerran ihmetellä miten yhdellä pienellä suomalaisella kirosanalla pääsee listakärkeen. Mikäli "helvetin hyvin menee" olisi ollut muotoa "todella hyvin menee", kukaan ei kuuntelisi kyseistä sikermää minuuttia kauempaa.

Suomen menestyneimmät biisithän ovat kaikki niitä, joissa joku kehtaa sanoa kirosanan ääneen - Irwinistä taisi alkaa loputon suo.

"Haistakaa paska koko valtiovalta..."
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Skandaali - Pesäst pesään. Suomi'räppiä' en pysty kuuntelemaan minuuttiakaan, mutta skandaalin pesäst pesään kappaleessa on niin voittaja sanat, että oksat pois. 'Heti herätessä susta tehään exä ja taas mä lennän pesätä pesään.' Kylmä totuus.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Re: Re: PMMP!

Viestin lähetti t4
Mikäli "helvetin hyvin menee" olisi ollut muotoa "todella hyvin menee", kukaan ei kuuntelisi kyseistä sikermää minuuttia kauempaa.

"Todella hyvin menee?" Miksi kukaan tekisi noin scheissea tekstiä? Tuohan kuulostaa lähinnä Mauri Pekkarisen kynäilemältä laululta Kepun voitonjuhliin. Täydet pisteet tulisi Ilkasta ja Keskisuomalaisesta, ei muualta.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Meikäläisen kovalevyltä löytyy kosolti Final Fantasy - pelien mainiota musiikkia. Jotenkin sitä vaan ei kehtaa mainostaa kovin äänekkäästi, kun monet tuntuvat pitävän em. pelisarjaa kovinkin lapsellisena. Yhtäkaikki Nobuo Uematsun sävellykset lähentelevät kyllä neroutta.
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mulla oli kerran pari Turo's Hevi Geen levyä lainassa ja pakko on sanoa, että jotkut sanoitukset ovat aika hauskoja. Jos esimerkiksi Portsarin elämää -biisissä pystyy käyttämään niin paljon alkuperäisen biisin sanoja ja silti muuttamaan tekstin merkityksen ihan täysin, täytyy uudelleentekstittäjän olla kielellisesti varsin lahjakas. Viitteitä tästä jo saatiinkin Kymppitonnissa aikoinaan, kun toinen bändin tekstittäjistä voitti ohjelman toisensa jälkeen keräten suuria summia rahaa. En julkisesti tätä kaikille huutele, mutta kerran jouduin töiden puolesta kuuntelemaan bändin keikan ja se oli kyllä aika viihdyttävää aivot narikkaan -huumoria kokonaisuudessaan.

Toinen ja samalla viimeinen luuranko kaapissa on se, että Ressu Redfordin Kuusi kuuta ja Saturnuksen renkaat on oikeasti aika hyvä biisi.
 

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
täytyy myöntää, että mun salainen suosikki on girlzilla15...
nonii, nyt se on sanottu, mun omatuntoni on puhdas :)
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
JA minullahan ei mitään salaisuuksia ole, , sydämeni on puhdas kuin pulmunen! ...Ei kun ompas, olen joskus kuunnellut Anssi Kelan Nummela-levyn läpi innosta kihisten.

Kiitos ja anteeksi... Taidan vajota maan alle.
 

Hammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Black & Gold: SAINTS
Minulla tämä "salainen suosikkibändi" on ehdottomasti Kent. Musiikkimakuni on normaalisti enemmän heavy metal/hard rock linjaa, kuten Iron Maiden,Helloween, Deep Purple, Rainbow yms.
Suurin osa kavereista ei todellakaan voi käsittää, että mikä siinä Kentissä on niin ihmeellistä.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
"Myrsky repii puita,
taivas salamoi,
myrsky samanlainen sydämessä soi,
elämääni muita tulla ei vain voi,
siks revis kirjees,
tuleen heitin sen"


Janne Hurmeen (?) laulu "Kirje". Iskelmää ja kaiken lisäksi vielä iskee kohtuullisesti...
 
Viestin lähetti Poison
"Myrsky repii puita,
taivas salamoi,
myrsky samanlainen sydämessä soi,
elämääni muita tulla ei vain voi,
siks revis kirjees,
tuleen heitin sen"


Janne Hurmeen (?) laulu "Kirje". Iskelmää ja kaiken lisäksi vielä iskee kohtuullisesti...

Makuasioitahan nämä, mutta minä rupean itkemään kun seuraavan kerran kuulen Kirjeen, niin hirveä se on. Viime kesänä kuulin tuon biisin valehtelematta satoja kertoja. Ajokortittomana joudun istumaan usein anoppini autossa ja hänellä on tasan yksi äänilevy, jolta hän huudattaa vain yhtä biisiä, eli tuota kyseistä Kirje-biisiä. En ymmärrä.

Tosin mitäpä tajuaisi mies, joka kaappidiggailee Anssi Kelaa...
 
Viimeksi muokattu:

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Minulla ei ole kaapista ulostulon tarvetta, koska en ole siellä koskaan ollutkaan. Kuuntelen Billy Joelia, Anssi Kelaa, Gimmeliä, Jonnaa, Barry Whitea, Justin Timberlakea, PMMP:tä, Phil Collinsia tai Ressu Redfordia ilman että minun täytyisi alkaa soperrella "tää tulee radiosta, vaikka cd-paneelissa lukeekin track 08...." Jos joku ei pidä musiikista jota kuuntelen autossa, niin kävelkööt.

Katu-uskottavuus tulee ihan muusta kuin oikeaoppisesta suhtautumisesta N`Synchiin.

Enkä koe, että minun tulisi pyytää tätä joltain anteeksi tai selitellä mieltymyksiäni. En näe, että musiikki määrittelisi minut ihmisenä, joten kuuntelen mitä lystään. Sama asia peilautuu siten, ettei minulla ole inhokkia. Jos en pidä jostain musiikista, en kuuntele sitä.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
kai se on pakko avata kaapin ovi ja tulla ulos sieltä...
PMMP,Frederik.Siinä artistit joita en julkisesti tunnusta mutta silti salaa kuuntelen=)
 

JanJ

Jäsen
Re: PMMP!

Viestin lähetti Pressiboxi
Sitäpaitsi PMMP:n Mira on Turggusest, vanhoja Super Trouperin jäseniä.
Se o kyl Porist. Muuttanu vaa joskus Turkuu.
Miettikääpä sitä.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Demon Allbran
Jaa? Minä taas totesin taannoin tuttavilleni Kentin olevan niin hyvä, ettei kukaan ansaitse sitä. Paljon en siis osaa hävetä. :)

Olen jo nykyään alkanut "myöntämään" kuuntelevani Kentiä. Ennen Kent miellettiin hyvin helposti ruotsalaiseksi hinttibändiksi jolloin oli vaikeaa oli Kentin kuuntelija ilman että joutuisi tätä kovasti puolustelemaan. Turhaan tätä tulisi hävetä, loistavaa musiikkia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös