Monista kehotuksista huolimatta minä nyt päädyin Toyota bZ4X ostamaan ja se meille toissapäivänä saapui. Auton tilasin kotiin toimitettuna, jolloin siinä on 14 vuorokauden "no questions asked" palautusoikeus. Auto toki meinasi jäädä tulematta, myyjä kun ei ollut sitä ladannut täyteen niin kuljettaja joutui pysähtymään lataamaan ja minulle vain ilmoitti, että tässä nyt vähän kestää. Tuolloin vastasin, että taitaa olla parempi kun käännyt vain takaisin kun olet riittävästi virtaa saanut. Kuljettaja kuitenkin sai minut ylipuhuttua, että hitaus ei ole täysin auton vika vaan myös hänen omaa osaamattomuuttaan. Lopulta auto paikalle saapui 1h30min myöhemmin mitä oltiin sovittu. Ensikohtaaminen auton kanssa ei siis ollut mitenkään hilpeä tai innostava.
Minulla ei myöskään ole vielä latausasemaa kotona. Tokmannilla oli tarjouksessa Blaupunktin latauslaite säätimellä, joka menee suoraan voimavirtarasiaan, mutta se ei ole tosiaan vielä saapunut. Ilmeisesti jostain kumman syystä toimituksissa on nyt ruuhkaa. En siis ole päässyt sähköauton yhdestä parhaasta puolesta nauttimaan eli kotona lataamisesta, mutta onneksi työpaikalla on latausmahdollisuus.
Alkuhaasteista huolimatta niin kyllähän auto on muuten tehnyt suuren vaikutuksen. Se miten eleettömästi tuollainen neliveto liikkuu huonollakin tiellä on mykistävää ja väkisin tulee hymy huulille. Autoa on todella miellyttävä ajaa, vähän kuten minua osattiin asiasta varoitellakin. Myös Toyotan sovellus on vakuuttanut ja lämpöiseen autoon, jossa on lasit puhtaana, on ollut juuri niin mukava saapua kuin vain saattoi olettaa. Rouvakin on tykännyt ja hänen on ollut mukava huomata hänen epäluulonsa täyssähköä kohtaan murenevan pieninä palasina. Näin toki osasin olettaa käyvän.