Kauan se riemu kestikin tämän meidän bZ4X mallin kanssa. Viikonlopuksi viimein sain tämän EV-laturin ja kun sillä latailut aloitin niin ihmettelin kun lataa vain yhdestä vaiheesta. Asiaa tutkittuani ja itseäni sivistettyäni huomasin, että auton pistokkeesta puuttuu ne alimmaiset pinnit, eli tässä mallissa ei ole kolmivaihelatausta.
Olin lukenut, että kolmivaihelataus tuli käyttöön 2023 vuoden malleihin ja se oli ensimmäinen asia, jonka automyyjältä varmistin. Myyjän mukaan 11kW kotilataus onnistuu kyllä. Ilmeisesti tiedon sitten kaivoi samasta paikasta kuin minä, että 2023 mallista alkaen onnistuu.
Nyt tietysti harmittaa aika paljon. Oma kokemattomuuskin asiassa, näin jälkikäteen ajateltuna kuinka helppoa olisi ollut pyytää myyjää ottamaan kuva auton pistokkeesta, mutta enhän minä tällaista nyanssia vielä silloin tiennyt ja myyjän sanaan sokeasti luotin. Jos lyhyt toimintamatka ja hidas pikalataus auton jälleenmyyntiarvoa heikentää, niin tämä nyt sitten entisestään.
Kenties tuolla 16A voisi toimeen tulla, ainakin tämän hetkisillä ajoilla. Säädettävällä laturilla olisin todennäköisesti muutenkin käyttänyt 3×10A, kun se olisi ihan riittävä. Yksi vaihtoehto olisi hankkia Walle25A latauslaite, joka toisi vähän helpotusta ja olisi jo aika lähellä tuota 3x10A.
Autosta kun olen edelleen muuten kovasti tykännyt, niin ei tekisi mieli laittaa sitä kiertoon ja aloittaa alusta kartoittamaan sopivaa vaihtoehtoa. Toisaalta myyjä taas tekisi mieli laittaa vastuuseen ja jollain tavalla oikaisemaan antamansa virheellisen tiedon, joka oli isoimpia kulmakiviä ostopäätöstä tehdessä. Vaan ei se myyjäkään pysty tilannetta millään korjaamaan. Kenties jos heidän piikkiin saisi tuon Walle25A latausaseman niin se olisi jonkinlainen kompromissi.
Noh ainakin tämä vähän helpotti kun sai tuntemuksiansa purkaa tällä tavalla. Jos jotain hauskaa koittaa etsiä niin rouvan tykästyminen sähköautoiluun. Ensimmäinen reaktioni kun oli et palautan moisen teknolelun ja haen vanhan takaisin niin se ei kuulema ollut vaihtoehto. Nopeasti siis kävi tämä, että kun on kerran päässyt sähköautoa kokeilemaan niin ei siitä ole enää paluuta, vaikka vielä hetki sitten sitä kovasti vastusti.
Olin lukenut, että kolmivaihelataus tuli käyttöön 2023 vuoden malleihin ja se oli ensimmäinen asia, jonka automyyjältä varmistin. Myyjän mukaan 11kW kotilataus onnistuu kyllä. Ilmeisesti tiedon sitten kaivoi samasta paikasta kuin minä, että 2023 mallista alkaen onnistuu.
Nyt tietysti harmittaa aika paljon. Oma kokemattomuuskin asiassa, näin jälkikäteen ajateltuna kuinka helppoa olisi ollut pyytää myyjää ottamaan kuva auton pistokkeesta, mutta enhän minä tällaista nyanssia vielä silloin tiennyt ja myyjän sanaan sokeasti luotin. Jos lyhyt toimintamatka ja hidas pikalataus auton jälleenmyyntiarvoa heikentää, niin tämä nyt sitten entisestään.
Kenties tuolla 16A voisi toimeen tulla, ainakin tämän hetkisillä ajoilla. Säädettävällä laturilla olisin todennäköisesti muutenkin käyttänyt 3×10A, kun se olisi ihan riittävä. Yksi vaihtoehto olisi hankkia Walle25A latauslaite, joka toisi vähän helpotusta ja olisi jo aika lähellä tuota 3x10A.
Autosta kun olen edelleen muuten kovasti tykännyt, niin ei tekisi mieli laittaa sitä kiertoon ja aloittaa alusta kartoittamaan sopivaa vaihtoehtoa. Toisaalta myyjä taas tekisi mieli laittaa vastuuseen ja jollain tavalla oikaisemaan antamansa virheellisen tiedon, joka oli isoimpia kulmakiviä ostopäätöstä tehdessä. Vaan ei se myyjäkään pysty tilannetta millään korjaamaan. Kenties jos heidän piikkiin saisi tuon Walle25A latausaseman niin se olisi jonkinlainen kompromissi.
Noh ainakin tämä vähän helpotti kun sai tuntemuksiansa purkaa tällä tavalla. Jos jotain hauskaa koittaa etsiä niin rouvan tykästyminen sähköautoiluun. Ensimmäinen reaktioni kun oli et palautan moisen teknolelun ja haen vanhan takaisin niin se ei kuulema ollut vaihtoehto. Nopeasti siis kävi tämä, että kun on kerran päässyt sähköautoa kokeilemaan niin ei siitä ole enää paluuta, vaikka vielä hetki sitten sitä kovasti vastusti.