Mainos

Sähköautoilu

  • 558 429
  • 4 954

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tosiaan 2023 vuoden bZ4X katsellut ja myyjältä varmistanut, että niissä tuo kolmivaihelataus löytyy.

Solterra olisi myös varteenotettava vaihtoehto. Siinä tosin ei ole tuota Toyotan Relax-turvaa eikä EV-akkuturvaa, joka on voimassa 10v tai miljoona kilometriä. Toki näiden ylläpitäminen vaatii huoltamisen merkkiliikkeessä 15tkm välein, joka meidän ajoilla olisi n. 10kk välein. Vähän nihkeältä se tuntuu, vaikka onhan nykyisessäkin tuo sama huoltoväli.

Täällä on ollut oikein hyvää keskustelua ja saanut paljon hyviä näkemyksiä, joten kiitos niistä. Annetaan niiden hetki muhia mielessä ja uskoisin, että niiden avulla jonkinlainen päätös tässä muodostuu.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Enyaqin puolesta puhuu ehdottomasti sisätilat ja luokkansa tilavin(?) tavaratila. Takapenkillä on Suberbmaisen isot jalkatilat ja itse auto on pyritty pitämään esimerkiksi hallintalaitteiltaan mahdollisimman perinteisenä, jotta siirtyminen sähköautoon ei tuntuisi niin suurelta loikalta. Itseltä Enyaqille suuret suositukset ja jos käytettyä haluaa, niin voin suoraan suositella tätä meidän edellistä Enyaqia, joka on Kuopiossa myynnissä:

Enyaqia ei itselläni ole ollut, mutta ID.4 ja MY kyllä, ja tavaratilassa on aivan valtava ero jälkimmäisen eduksi ilman frunkiakin. Vaikea uskoa, että Enyaqissa tila olisi oleellisesti sisarmallia suurempi. Toki siinäkin perheessä ihan kelvollisesti takatilaa on verrattuna vaikkapa EV6:een, jossa konttitilankäyttö on todella heikkoa auton muuhun kokoon nähden.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Enyaqia ei itselläni ole ollut, mutta ID.4 ja MY kyllä, ja tavaratilassa on aivan valtava ero jälkimmäisen eduksi ilman frunkiakin. Vaikea uskoa, että Enyaqissa tila olisi oleellisesti sisarmallia suurempi. Toki siinäkin perheessä ihan kelvollisesti takatilaa on verrattuna vaikkapa EV6:een, jossa konttitilankäyttö on todella heikkoa auton muuhun kokoon nähden.

Musta taas tuntuu, että MY:n tavaratila on normikoriseen Enyaqiin verrattuna pienempi. Id.4:n kontti tais olla jotain luokkaa 530-540l juuri siihen takapenkkien yläreunaan laskettuna, kun taas Enyaqissa tilavuutta on 585l (Coupe 570l).

Tuo alapuolinen tila MY:ssä on kyllä loistava ja samoin frunk ja nämä kallistaa vaa’an kyllä lopulta MY:lle, mitä tilavuuteen tulee.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Musta taas tuntuu, että MY:n tavaratila on normikoriseen Enyaqiin verrattuna pienempi. Id.4:n kontti tais olla jotain luokkaa 530-540l juuri siihen takapenkkien yläreunaan laskettuna, kun taas Enyaqissa tilavuutta on 585l (Coupe 570l).

Tuo alapuolinen tila MY:ssä on kyllä loistava ja samoin frunk ja nämä kallistaa vaa’an kyllä lopulta MY:lle, mitä tilavuuteen tulee.

Joo, en tosiaan E-nakista osaa sanoa - oma käsitys on, että siinä voi olla parempi tilan käyttö kuin ID:ssa. ID:hen verrattuna ihan käytännön ero Teslassa on valtava, kamaa menee aivan eri tavalla ja muotokin on järkevämpi kuormata. Kattoon asti en tosin mitään autoa kuormaa ilman väliseiniä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös