Auton kotilataajaa odottaa tammikuussa 2025 ruotsalaisfirmojen uusi maksupommi saa nähdä tuleeko tännekin jossain kohti, kallistuisi auton lataaminen varsinkin jos joutuu muulloin kun yöllä lataamaan.
Koskee myös himosaunojia. Saunomista kun tuskin öisin harrastetaan.Auton kotilataajaa odottaa tammikuussa 2025 ruotsalaisfirmojen uusi maksupommi saa nähdä tuleeko tännekin jossain kohti, kallistuisi auton lataaminen varsinkin jos joutuu muulloin kun yöllä lataamaan.
Itsellä myös EV6:n ja ratista joka kerta autoa käynnistettäessä painan kaistavahdin ja pidon pois. Mistä ne saa pysyvästi pois?ainakin meidän autossa sen saa pysyvästi pois päältä (-23 EV6 ja Outback joka jo vanhempi).
Itseasiassa pitää nostaa käsin pystyyn virheen merkiksi, eli näemmä pitää kuitenkin laittaa erikseen pois päältä. Kuuluisi varmaan myös "aivot, mitä v..." ketjuun koska kaistanpitoavustimen toiminta oli pitkään mennyt rekisteröimättä ohi mutta illalla piti hakea sokeria mehuprojektiin ja kokeilin toimintaa ja piru olihan se päällä...Itsellä myös EV6:n ja ratista joka kerta autoa käynnistettäessä painan kaistavahdin ja pidon pois. Mistä ne saa pysyvästi pois?
Noissa kannattaa olla sitten hereillä alustan suhteen. Jos huollot ja korjaukset tehty, niin tuskin tulee ongelmaa, mutta muutoin saanee sitten huollattaa ne heti alkuun.Hollannista vapautuu yli 30 000 Model 3:sia myyntiin Euroopan markkinoille. Kakkosauto tyrkyllä.
Jenkeistä on videoita missä Hertziltä on voinut ostaa käytetyn Model 3:sen 16 k USD, aika halpoja siellä. 2019 mallissa on PTC-vastus, sen ehkä uskaltaisi ostaa jos saa riittävän halvalla. Pumpullista en uskaltaisi ostaa vaikka siinä parempi kantama onkin. Tarttis päästä tuollasta vanhaa koeajamaan jossain niin saisi vähän käsitystä että kuinka karu vehje tuo on ja kuinka äänekäs. Reilulla parilla kympillä näyttäis nyt saavat mobile.de alle 100k ajettuja, hollannissa näyttäis olevan halvimmat. Nykyisen auton galaxy trans toi mulle kymmenen vuotta sitten, vois uudenkin samaan tyyliin noudattaa, meikäläisellä vaan pahoja ongelmia päättää että mitä tekis.Hollannista vapautuu yli 30 000 Model 3:sia myyntiin Euroopan markkinoille. Kakkosauto tyrkyllä.
Jos ei halua ajaa siinä nastarenkaiden juurruttamassa urassa, niin periaatteessa siinä ärsyttää ihan kaikki. Varmaan jossain etelän maissa missä tiet ovat mintissä, niin ei juuri ärsyttäisi. Toinen on jos haluat väistää jotain kuoppaa/"pot holea" tiessä, niin ei ole hirveän mukava taistella ratilla softaa vastaan koko ajan.Ihan mielenkiinnosta, mikä tuossa kaistavahdissa ärsyttää?
Mitä tarkoitat muuttamaan mielipidettään teslasta? Itse pidän sekä Muskia, että Trumpia täysinä idiootteina, mutta pakko ajaa silti teslalla, kun muut sähköautot on niin surkeita tai liian kalliita itselleni.Saiko edes Elon Muskin täysi tuki Trumpille ketään Tesla-fania muuttamaan mielipidettään Teslasta? No, ehkä sitten, kun aletaan nähdä Trumpin touhujen seurauksia ensi vuodesta eteenpäin.
Ei muuttunut mielipide, kun Musk on ollut omiin silmiin äärimmäisen vastenmielinen persoona jo heti siitä asti, kun käytännössä kaappasi Teslan sen perustaneilta Eberhardilta ja Tarpenningilta. Vastenmielisyys on toki entisestään lisääntynyt vuosien saatossa ja Teslaa ei tähän talouteen tule niin kauan kuin Musk yhtiön taustalla vaikuttaa, vaikka miten olisi hinta-laatusuhteeltaan ja ominaisuuksiltaan paras sähköauto.Saiko edes Elon Muskin täysi tuki Trumpille ketään Tesla-fania muuttamaan mielipidettään Teslasta? No, ehkä sitten, kun aletaan nähdä Trumpin touhujen seurauksia ensi vuodesta eteenpäin.
Ei kai esim kaistavahtia ja ylinopeus varoitinta saa kytkeä niin pois ettei ne olisi jälleen päällä kun autolla seuraavan kerran lähtee ajamaan, käsittääkseni EU direktiivi määrittää tuon. Saa toki kertoa jos näin ei olekaan. En tosin tiedä et miten menee ID.7 kanssa, mut omassa Cupra Bornissa ainakin tulee kaistavahti päälle aina uudestaan kun autolla lähtee uudelleen ajamaan, eli se on vakiona päällä. Ylinopeus varoitus ei ole päällä vakiona mut mun auto on 2023 vuoden lopussa ostettu. Tais olla et 2024 alkaen tuokin pitää olla päällä.Lähinnä kiinnostaa, saako ajoasetukset pysymään voimassa käynnistysten välillä. Esim. kaistavahdin, nopeusrajoitusvaroittimen yms., joista olen kuullut, että palaavat helposti takaisin default-asetuksiin.
Tesla ei suostunut maksamaan 3000 euron hyvitystä – Sinnikäs Kari jatkoi taistelua
Tunnetutkaan toimijat eivät aina noudata kuluttajariitalautakunnan suosituksia.www.iltalehti.fi
Tesla ei noudata kuluttajariitalautakunnan suosituksia.
Noh, silloinhan he eivät noudata, jos päättävät oman mielensä mukaan milloin noudattavat suosituksia.Noudattavat ja eivät noudata, riippuu asiasta. Tuossa asiassa eivät.
Noh, silloinhan he eivät noudata, jos päättävät oman mielensä mukaan milloin noudattavat suosituksia.
Kari voi toki viedä asian oikeuteen, mutta riskinä on joutua itse maksumieheksi lakimiesten palkkojen osalta, eli käytännössä hän ei mene oikeuteen, eikä saanut tässä oikeutta.
Facebookista en tiedä kun sieltä useita vuosia sitten poistin itseni. Yksi elämäni parhaita päätöksiä.
Oliko täällä Polestar 2 omistajia? Tekisi mieli nykyinen hybridi (xc60) vaihtaa täyssähköön. Ei uuteen vaan jotain pari-kolme vuotta vanhaan käytettyyn. Noita saanee Performance-paketilla jo alle neljäänkymppiin ja ihan kohtuullisilla kilometreillä (<50tkm). Akkutakuuta uusille myönnetään 8 vuotta tai 160 tkm. Koskeeko sama takuu myös näitä vanhempia kakkosia?
Jotain must have- varusteita? Neliveto pitää nyt ainakin olla.
Teslassa karsastaa se, ettei Y:ssä tai M3:ssa ole ratin takana mitään nopeusnäyttöä tms. Voi olla että tuohonkin tottuisi nopeasti. Niin ja onhan noi mainitut Teslat susirumia omaan silmään.
Mulla oli 2,5v / 50-60tkm tuollainen Polestar 2, Long Range Dual Motor (eli neliveto), Pilot, Plus ja tuuletetut Nappanahat, eli kaikki varusteet pl. Performance-paketti. Hyvä auto oli ja viaton. Akkutakuu on sama ollut kaikissa vuosimalleissa, normitakuu on ollut 2v ja joihinkin on saanut lisäksi lisävuoden tai ostettua lisävuosia, aika epämääräistä ollut tämä koska tiedän, että omaan autoon ei lisätakuita tarjottu, edes ostamalla, mutta sitä uudempia ja vanhempia autoja on lisätakuulla saanut. Mutta ekoissa vuosimalleissa (joita omakin oli) on takuut jo loppu.Oliko täällä Polestar 2 omistajia? Tekisi mieli nykyinen hybridi (xc60) vaihtaa täyssähköön. Ei uuteen vaan jotain pari-kolme vuotta vanhaan käytettyyn. Noita saanee Performance-paketilla jo alle neljäänkymppiin ja ihan kohtuullisilla kilometreillä (<50tkm). Akkutakuuta uusille myönnetään 8 vuotta tai 160 tkm. Koskeeko sama takuu myös näitä vanhempia kakkosia?
Jotain must have- varusteita? Neliveto pitää nyt ainakin olla.
Onko jollain palstalaisella Iltalehden plus-tunnukset? Kiinnostaisi tietää mikä tuo huomattavasti halvin pikalataus on. Itse tulee käytettyä vain K-, Abc- & Recharge-latausasemia ja näissä hinta on nykyään aina 0,34-0,39s/kWh.
Tässä juttu:
Sähköauton lataaminen on yhdess
Sähköauton lataamisessa hintojen vertailu kannattaa. Parhaimmillaan lataushinnat voi puolittaa ja vaihtelu on isoa jopa saman ketjun sisällä. Yksi taulukko paljastaa, missä on halvinta.www.iltalehti.fi
Nämä elää niin nopeasti, että eilisen uutinen jo vanhaa tietoa. Aikanaan oli Ellin minuuttihinnoittelu, silloin edullisimmillaan pääsi 11 senttiin/kwh. Tällähetkellä ilman mitäön sopimuksia, taitaa k-latauksen ilta olla edullisin.Onko jollain palstalaisella Iltalehden plus-tunnukset? Kiinnostaisi tietää mikä tuo huomattavasti halvin pikalataus on