Tuosta kun otetaan sitten sähkön siirtomaksu pois, niin voidaan todeta, että vedyllä ladattu sähköauto on ihan helvetin halpaa, vaikka olisi kolme kertaa kalliimpaa kuin sähkö kodin seinästä.Jos vetylogiikassani on mitään perää, vety käyttövoimana pitäisi olla samassa suhteessa kalliimpaa suhteessa sähköön mikä on vedyntuotannon hyötysuhde. 100 yksikköä sähköä tuottaa 30 yksikköä vetyä (arvaus), joten vetyä tarvitaan 3x enemmän 100 sähköyksikköä kohden, eli vedyllä tuotettu energia olisi 3x kalliimpaa. Lopulta on yrityksien päänvaiva miettiä miten logistiikka hoidetaan kustannustehokkaimmin. Ehkä kumipyörät siirtyvät kiskoille tai valtio tulee teollisuuden apuun.
Toisaalta wikipedia tietää kertoa, että " Vetypolttokennojen sähköinen hyötysuhde on yleensä noin 50 %, mutta kokonaishyötysuhde on nostettavissa yli 90 % mikäli polttokennon käytössä syntyvä lämpö hyödynnetään. "