Run Forrest Run! – Jatkoajassa lenkkeilijöitä?

  • 564 033
  • 3 878

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kiva, että on muitakin juoksuvammaisia olemassa. Nimittäin minä kun yritin aloitella keväällä juoksemista talven jälkeen, huomasin sen, ettei paskaakaan tule. Siis kuvainnoillisesti. Hirvittävän vaikeaa on ollut nyt starttailla, vaikka olen yrittänyt ihan rauhassa lähteä. On se vaikeaa.
 

Andy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jeps, pääsiäisen jälkeen varovasti aloittelin ja hyvältä vaikutti. Sitten taas, juoksupäiväkirjan perusteella samoin kuin edellisetkin 3 vuotta, siinä seitsemännen lenkin jälkeen yhtäkkiä iskee tuonne nilkkojen taakse jänteisiin sellaisia kipuja, että ei vaan tee enää mieli lähteä juoksemaan. Pitänee seuraavan kerran hierojalla käydessä kysyä löytäisikö siihen syytä, onko esim. pohkeissa lihakset liian kireällä vai mikä piru oikein vaivaa. Vai pitäisikö syyttää kesäkenkiin siirtymistä... Tympeää, kun joka vuosi sama juttu, toukokuun lopulla tulee pitkä stoppi. Kengistä homman ei pitäisi olla kiinni eikä myöskään liian kovasta vauhdista. Sählyä olen pelannut 20 vuotta ja siitä riuhtomisesta ei koskaan ole tullut vastaavia ongelmia.
 

Andy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Millä perusteella ei ole kengistä kiinni?

Ihan sillä perusteella, että nykyiset on Puhoksen Intersportista jalka-analyysin perusteella hankittu, eikä niissä ole kilometreja alla vasta kuin ehkä satasen verran. Tokihan niissäkin voi virhearvioita tulla, mutta siinä tapauksessa menee kyllä kenkien hankkiminen ihan hakuammunnaksi.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Ne urheiluliikkeiden jalka-analyysit voit valitettavasti aika huoletta heittää romukoppaan (käsitelty tässäkin ketjussa kai monet kerrat). Kokeilisin itse ensimmäisenä toisentyyppisiä kenkiä - tai jos on mahdollista, käy _oikeasti_ jalka-analyysissa, käytännössä jossain osaavalla fysiolla.
 

Andy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ne urheiluliikkeiden jalka-analyysit voit valitettavasti aika huoletta heittää romukoppaan (käsitelty tässäkin ketjussa kai monet kerrat). Kokeilisin itse ensimmäisenä toisentyyppisiä kenkiä - tai jos on mahdollista, käy _oikeasti_ jalka-analyysissa, käytännössä jossain osaavalla fysiolla.

Tätä ketjua on tullut useampi vuosi seurattua. Myyjien jalka-analyysista sain samanlaiset tulokset kuin joitain vuosia takaperin fysioterapeutin tekemästä jalka-analyysista. Eipä ne koneet ihan väärin jalkojen muotoja katsele. Miten niitä sitten tulkitaan voi toki vaihdella. Kengät vaihdoin tuon analyysin jälkeen aiemmista "rullaavista" ja vähemmän vaimennetuista Adidas Supernovasta Asicsiin, joka on hieman paremmin vaimennettu. Voisi tietysti sitten vielä kokeilla ihan pumpulipohjaisia seuraavaksi, mutta jotenkin epäilen että homma on jostain muusta kiinni.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jeps, pääsiäisen jälkeen varovasti aloittelin ja hyvältä vaikutti. Sitten taas, juoksupäiväkirjan perusteella samoin kuin edellisetkin 3 vuotta, siinä seitsemännen lenkin jälkeen yhtäkkiä iskee tuonne nilkkojen taakse jänteisiin sellaisia kipuja, että ei vaan tee enää mieli lähteä juoksemaan. Pitänee seuraavan kerran hierojalla käydessä kysyä löytäisikö siihen syytä, onko esim. pohkeissa lihakset liian kireällä vai mikä piru oikein vaivaa. Vai pitäisikö syyttää kesäkenkiin siirtymistä... Tympeää, kun joka vuosi sama juttu, toukokuun lopulla tulee pitkä stoppi. Kengistä homman ei pitäisi olla kiinni eikä myöskään liian kovasta vauhdista. Sählyä olen pelannut 20 vuotta ja siitä riuhtomisesta ei koskaan ole tullut vastaavia ongelmia.

Kyllähän akillesvaivat ovat ihan yleisiä, mutta hoidettavissa olevia vaivoja. Itselläni on viimeiset neljä vuotta käynyt aina keväisin niin, että kun pito paranee lumien sulaessa ja samanaikaisesti suunnistus ja fudis lisääntyvät, niin aina vuorollaan jompi kumpi ja joskus molemmat akillekset kipeytyvät.

Tärkeimpänä hoito-ohjeena linkistä avautuva ohje eksentriseen venytykseen, joka säännöllisesti tehtynä on itselläni auttanut vaivaan ja ehkäpä vähän ennaltaehkäissytkin sitä: Akillesjänteen harjoittelu :: Terveyskirjasto

Lisäksi kipeään jänteeseen voi lenkin jälkeen laittaa jäätä ja tulehduskipulääkkeitä voi nauttia suun kautta tai voiteina. Pohkeiden venyttely ja hieronta auttavat myöskin ja jos jalka menee oikein kipeäksi, niin pieni korotuslappu kantapään alle auttaa myöskin (siis lenkkarin lisäksi ihan arkikengässä vähän Michael J. Foxin tyyliin).
 

Fordél

Jäsen
Ihan sillä perusteella, että nykyiset on Puhoksen Intersportista jalka-analyysin perusteella hankittu, eikä niissä ole kilometreja alla vasta kuin ehkä satasen verran. Tokihan niissäkin voi virhearvioita tulla, mutta siinä tapauksessa menee kyllä kenkien hankkiminen ihan hakuammunnaksi.

Ne urheiluliikkeiden jalka-analyysit voit valitettavasti aika huoletta heittää romukoppaan (käsitelty tässäkin ketjussa kai monet kerrat). Kokeilisin itse ensimmäisenä toisentyyppisiä kenkiä - tai jos on mahdollista, käy _oikeasti_ jalka-analyysissa, käytännössä jossain osaavalla fysiolla.

Jep, luottaisin kyllä tässä tapauksessa Puhoksen Intersportin asiantuntijuuteen. Toki niissä testeissä voi tulla virheitä, mutta toisin kuin DAF, en heittäisi niiden tuloksia romukoppaan. Tässä tapauksessa kengät on kuitenkin ainoa juttu, jossa on jotain kättä pidempää taustalla. Lähtisin siis siitä liikkeelle, että kengät on varmaankin ok ja vika on jossain muualla.

Nuo Snaksterin neuvot on ne, joilla itsekin lähtisin liikkeelle. Ei venytystä niin akillesjänteeseen kuin pohkeeseen sekä kylmähoitoa.
 

Andy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nuo Snaksterin neuvot on ne, joilla itsekin lähtisin liikkeelle. Ei venytystä niin akillesjänteeseen kuin pohkeeseen sekä kylmähoitoa.

Jeh, nuo venytykset olen tehnyt aina lenkkien jälkeen, mutta ei sekään vielä näköjään riitä. Pitänee vielä enemmän tehdä venytyksiä myös muina päivinä ja treenailla tuolla tasapainolaudalla joutessaan. Tällä hetkellä nuo jänteet tuntuvat vain epämiellyttävän kireiltä, mutta koetan välttää sen että ne Ihan Oikeasti taas kipeytyvät kunnolla.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Viimeksi tänään taas kelasin että pakko aloittaa taas tuo lenkkeily. IT-duunissa tulee istuttua se 8h päivään ja iltaisin en vain ole jaksanut enää lähteä juoksemaan. Grilliruoka on maistunut ja nopeastihan se pakki alkaa sitten kasvamaan. Vielä 1-2v sitten tuli juostua 2-3x viikossa n. 6km lenkkejä ja aikaa paloi n. 30min. Nyt voisi aloitella rauhallisesti ja sykemittarin kanssa jotta ei tapa itteensä.
 

ruuhka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllä se vaan lenkkeily tuntuu armottomasti kertovan oikean kunnon. Alku kesä mennyt lähinnä pyörällä ja polkiessa on vähän liian helppo ottaa kevyesti. Juoksussa ei samalla tavalla saa huomaamattaan hiljennettyä vauhtia, kun menisi silloin kävelyksi.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Ihan mielenkiinnosta, millaisia kilometrejä teillä kertyy viikossa? Juosten tai hölkäten lähinnä. Itse olen taas kesän kynnyksellä innostunut juoksentelemaan ( juoksen kyllä talvisinkin ) ja lähinnä asfaltilla lenkit menee. Tuli tänään pohdittua että miten paljon sitä uskaltaa juosta ilmat että paikat lahoaa. Laadukkaat tossut on kyllä :)
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Tää taitaaiin olla oikea ketju. Onko jatkoajassa paljon ultrajuoksun harrastajia?
Hieman kaipaisin näkökulmaa miten saisi vedettyä 160 km ultra lenkin 24 tunnin sisään? Onko kenelläkään kokemusta tälläisestä äärimmäisen rankasta taistelusta?

Itse vetäisin 100km puolitoista vuotta sitten jotenka kehon tuhoamisesta on jonkinlaista kokemusta. Nyt sikiää ajatus vieläkin rankemmasta setistä.
 

Fordél

Jäsen
Ihan mielenkiinnosta, millaisia kilometrejä teillä kertyy viikossa? Juosten tai hölkäten lähinnä. Itse olen taas kesän kynnyksellä innostunut juoksentelemaan ( juoksen kyllä talvisinkin ) ja lähinnä asfaltilla lenkit menee. Tuli tänään pohdittua että miten paljon sitä uskaltaa juosta ilmat että paikat lahoaa. Laadukkaat tossut on kyllä :)

Jotta paikat ei lahoa niin kannattaa helliä jalkoja juoksemalla myös muilla pinnotteilla kuin asfaltilla. Suomessa on mahdollista juosta helposti esim. hiekkateillä ja pururadoilla, joten niitä kannattaa ehdottomasti hyödyntää.

Mitä tulee kilsamääriin niin tällä viikolla tuli 59 km. Ei mitään kaameita määriä vielä eikä niitä oikein pääse kertymään, kun ei ole ohjelmassa kuin viisi lenkkiä viikossa. Jos kilsoja haluaisi lähteä keräämään niin niitä saisi jo suht helpolla, kun vetäisi aamulenkit vaikka viitenä päivänä viikossa. Kenties tämän kauden jälkeen siirryn kovempiin kilsamääriin.

Ohjelma oli tällä viikolla seuraava:

Ma lepo
Ti peruskestävyys 60 min, kevyt
Ke vauhtikestävyys 60 min (lämmittely+45 min yli aerob.kyn.+jäähdyttely)
To peruskestävyys 40 min (sis. 5 x 100 m. alamäkeen)
Pe lepo
La vauhtikestävyys 65 min (lämmittely+3 x 8 min kovaa+jäähdyttely)
Su peruskestävyys 2h 30min, kevyt pitkä lenkki vähän kiihdyttäen loppua kohden
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ihan mielenkiinnosta, millaisia kilometrejä teillä kertyy viikossa? Juosten tai hölkäten lähinnä. Itse olen taas kesän kynnyksellä innostunut juoksentelemaan ( juoksen kyllä talvisinkin ) ja lähinnä asfaltilla lenkit menee. Tuli tänään pohdittua että miten paljon sitä uskaltaa juosta ilmat että paikat lahoaa. Laadukkaat tossut on kyllä :)
Tyypillisesti menee niin, että neljä lenkkiä tulee juostua. Kolme lenkkiä 7-9 km, viikonloppuna 12-15 km hyvin rauhallista tahtia, kun on paremmin aikaa. Lepopäiviä tulee siis kolme, yleensä ma, ke ja pe/la. Joka toinen viikko yksi lenkki korvataan n. 5 km vauhtilenkillä. Välillä juoksen tasaisen vauhdikkaasti happorajan yli, välillä intervallityyppisesti, vetämättä kuitenkaan varsinaista intervalliharjoitusta. Fiiliksen mukaan mennään. Olen siis hölkkääjä, en juoksija. Eli 30-35 km tulee viikottain. Yksi lenkki kyllä mahtuisi vielä lisää, mutta olen ihan tyytyväinen tuohonkin tahtiin.

Tuosta tossukommentista sen verran, että toki kannattaa ostaa mieluummin hyvät kuin huonot tossut. Mutta silti on huomattavasti tärkeämpää, miten juoksee kuin millä juoksee. Askeleen pitää olla siis sellainen, että jalka ei tykkää huonoa. Väärän askelluksen paikkaaminen hyper-super-vaimennetuilla tossuilla ei ole pitemmän päälle hyvä ratkaisu. Ja treenin pitää toki muutenkin olla sellaista, ettei sillä riko itseään. Lepopäiviä tarvitaan ihan oikeasti. Jos kotikonstit eivät riitä itsensä ehjänä pitämiseen, suosittelen juoksukoulua. On kyse kuitenkin omasta terveydestä, ei sen vähemmästä.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Tuumasta toimeen, eli kesän eka repäisy suoritettu! Kävin juoksemassa n. 40min metsässä pururadalla vaihtelevassa maastossa ja sykkeet pyöri 140-186 välillä. Tästä se taas lähtee ja futista pääsee kans kohta pelailee kun saan kavereita kasaan.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tää taitaaiin olla oikea ketju. Onko jatkoajassa paljon ultrajuoksun harrastajia?
Hieman kaipaisin näkökulmaa miten saisi vedettyä 160 km ultra lenkin 24 tunnin sisään? Onko kenelläkään kokemusta tälläisestä äärimmäisen rankasta taistelusta?

Itse vetäisin 100km puolitoista vuotta sitten jotenka kehon tuhoamisesta on jonkinlaista kokemusta. Nyt sikiää ajatus vieläkin rankemmasta setistä.
Tombe taitaa olla palstan kokenein ultrajuoksija ja on noita 24 tunnin juoksujakin juossut. Häneltä saa varmasti vinkkejä, samoin Juoksufoorumilta, missä oletkin varmaan vieraillut.

Juosten en ole muistaakseni noin pitkää matkaa taivaltanut, mutta kokemusta muuten pitkistä kisoista on jonkin verran. 24 tuntia jalkojen päällä on raskas setti, johon valmistautuminen vaatii luonnollisesti sitä, että on jalkojen päällä. Ultrajuoksun guru Seppo Leinonen taisi todeta, että pitää ulkoilla riittävästi. Fyysinen kunto riittää monilla juoksijoilla, koska vauhti on hiljaista, mutta tärkeämmiksi muodostuu henkinen kestävyys ja se, kuinka jalan lihakset kestävät jatkuvaa iskutusta. Juoksussa kun ei voi levätä samalla tavalla kuin hiihdossa tai pyöräilyssä.

Talvella kävimme Espanjassa EM-rogainingissa, joka oli 24 tuntia. Matkaa vuoristossa tuli 130 km ja nousumetrejä noin 5000. Ongelmana mulla oli, että jyrkissä alamäissä jalat meni niin kipeiksi, että lopussa ei pystynyt oikein juosta tasaisellakaan. Reitistä suurin osa oli polkuja, mutta välillä mentiin piikkipuskienkin läpi, mikä hidasti matkantekoa. Lisäksi 14 tuntia pimeää aiheutti oman hankaluutensa suunnistukseen. 24 tunnin rogaining on rasituksena jopa pahempi, kuin kolmen päivän seikkailukisa.

Tasaisella juostavissa ultrajuoksuissa rasitus on vähän erilaista, mutta samalla yksitoikkoisempaa. Hyvä taktiikka ja tasainen suorittaminen varmaan on tärkeitä. Alussa sellaista vauhtia, mitä on helppo mennä ja lopussa sitten se, mitä pääsee. Liian kovaa ei saa aloittaa, muttei liian hiljaakaan.

Särkylääkkeillä voi saada pahinta kipua pois, mutta ne tuppaavat väsyttämään. Viime vuonna yhdessä seikkailukisassa tulehtui ekan vuorokauden jälkeen akillesjänne. Otin Panacodia, minkä jälkeen nukahtelin jatkuvasti fillarin selässä. Sitten otin viisi kofeiinitablettia ja vähän ajan päästä oksensin. Parasta olisi siis selvitä ilman särkylääkkeitä.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Yrittääkö täällä kukaan juosta mahdollisimman kovaa? Itse kun tuota salibandya on alkanut vähän enemmän pelailemaan, niin aikeissa oli ottaa kesäharjoitteluksi pikajuoksutreeniä. Mitään ohjelmaa en vielä ole tehnyt, en juoksuun enkä punttisalin puolelle nopeustreenin kaveriksi, mutta käsiajat kävin sentään ottamassa. 60 metrin matkalla sain tulokseksi 8,08-8,21 aikoja kolmella vetäisyllä (käsiajanotolla tietenkin). Täytyy sanoa, että vähän pettymyshän tuo oli.

Juoksu tuntui aivan hemmetin vaikealta. Huomaa, että pikajuoksu on tekniikkalaji, eikä sitä ole koskaan tullut harrastettua (kuten ei lenkkeilyäkään). Omat juoksut ovat kertyneet erinäisten urheilulajien puolelta, ei lenkkipoluilta tai pikajuoksuradoilta. Varmaan pitäisi ensin koittaa hioa tekniikkaa kuntoon ja siinä samalla koittaa hermotella vähän noita reisilihaksia juoksuhommiin. Jos jollakin on vinkkejä nopeusharjoitteluun, niin otetaan vastaan...
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Tässä nyt viikko tätä "uutta" harrastusta on tullut harrastettua. Nyt kun kesällä on aikaa ja ilmatkin ovat hyvät niin lenkkeilty on viikon aikana sellaiset 50km, tarkalleen 52. 10kilometrin lenkkejä tasaisen hiljaisella, omalla vauhdilla. Ajoittain jalat ovat aika muussia, mutta siitä huolimatta syke on pysynyt aika alhaisena, sitä olen itse ainakin ihmetellyt. Ehkä olisi syytä pitää jotain välipäiviä tai lepopäiviä tässä välissä? Vai voiko nuo minun huonot lenkkarit vaikuttaa näin paljon asiaan? Alla on sellaiset reikäiset ja kuluneet lenkkitossut, tosin täksi kevääksi ostetut.

Nyt 4 päivän lenkki putki päällä, ja joka lenkin jälkeen tuntuu vain paremmalta helpommalta. Huomaa, että pienessä ajassa pystyy nostamaan kuntoaan, edes hiukan!

Syy miksi tulen tänne kirjoittamaan on tämän päivän lenkki! Jumankauta mikä fiilis! Lähdin suhteellisen kovaa vauhtia liikenteeseen ja jalat aukesivatkin hyvin nopeasti. Huomasin, että jalat eivät tunnukkaan kovin raskailta ja jatkoin vain menoa. 5kilometrin kohdalla katsoin kelloa ja aika näytti omaan tasooni vasten huikeaa aikaa 29.20. Jaloissa ei juurikaan painanut ja pyrin pitämään vauhdin yllä. N. 7,5km kohdalla huomasin, että jalat rupesivat painamaan, mutta en ole ikinä ennen tätä päivää päässyt tähän vauhtiin, mitä tänään. Päätin lähteä taistelemaan happoa vastaan ja pitämään samaa vauhtia yllä. Voitin tämän taistelun ja saavutin 10km aikaan 58.40! Maaliin tullessani olin aivan puhki ja syke oli sellaiset 150/min, mutta maaliin tultiin ja siitä olen aivan HELVETIN ylpeä! Normaalisti olen kyennyt sellaiseen 1.10 aikaan, eli tänään tultiin n. 11 minuuttia kovempaa kuin yleensä! JES!
 

Fordél

Jäsen
Tässä nyt viikko tätä "uutta" harrastusta on tullut harrastettua. Nyt kun kesällä on aikaa ja ilmatkin ovat hyvät niin lenkkeilty on viikon aikana sellaiset 50km, tarkalleen 52. 10kilometrin lenkkejä tasaisen hiljaisella, omalla vauhdilla. Ajoittain jalat ovat aika muussia, mutta siitä huolimatta syke on pysynyt aika alhaisena, sitä olen itse ainakin ihmetellyt. Ehkä olisi syytä pitää jotain välipäiviä tai lepopäiviä tässä välissä? Vai voiko nuo minun huonot lenkkarit vaikuttaa näin paljon asiaan? Alla on sellaiset reikäiset ja kuluneet lenkkitossut, tosin täksi kevääksi ostetut.

Nyt 4 päivän lenkki putki päällä, ja joka lenkin jälkeen tuntuu vain paremmalta helpommalta. Huomaa, että pienessä ajassa pystyy nostamaan kuntoaan, edes hiukan!

Todellakin on syytä pitää lepopäiviä. Neljä päivää putkeen lenkkejä on vasta-alkajalle liian paljon. Korkeintaan kolme lenkkiä ja sitten lepopäivä. Ei ihmekään, etä jalkasi ovat muussia, jos vedät heti putkeen kympin lenkkejä päivittäin. Kuntosi kehittyy levossa, ei niissä treeneissä. Eli lepää nyt hyvä mies välillä vaikka kova into onkin päällä.

Lisäksi kannattaa varioida lenkkejä; niiden pituutta, kestoa, reittiä ja alustaa. Jos vetää koko ajan samaa kympin lenkkiä, tulee hyväksi juoksemaan sitä kympin lenkkiä, mutta todennäköisesti ei edes kovin hyvällä vauhdilla. Pääpaino tottakai peruskestävyydessä, mutta varioi niidenkin pituutta ja vauhtia. Juokse eri maastoissa ja eri alustoilla. Kun vedät hiekkatiellä, metsäpolulla tai pururadalla, hemmottelet jalkojasi ja ne kestävät paremmin uuden harrastuksesi tuomaa rasitusta. Toki asvalttiakin pitää olla, jotta jalat saavat riittävästi kovempaakin iskutusta.

Syy miksi tulen tänne kirjoittamaan on tämän päivän lenkki! Jumankauta mikä fiilis! Lähdin suhteellisen kovaa vauhtia liikenteeseen ja jalat aukesivatkin hyvin nopeasti. Huomasin, että jalat eivät tunnukkaan kovin raskailta ja jatkoin vain menoa. 5kilometrin kohdalla katsoin kelloa ja aika näytti omaan tasooni vasten huikeaa aikaa 29.20. Jaloissa ei juurikaan painanut ja pyrin pitämään vauhdin yllä. N. 7,5km kohdalla huomasin, että jalat rupesivat painamaan, mutta en ole ikinä ennen tätä päivää päässyt tähän vauhtiin, mitä tänään. Päätin lähteä taistelemaan happoa vastaan ja pitämään samaa vauhtia yllä. Voitin tämän taistelun ja saavutin 10km aikaan 58.40! Maaliin tullessani olin aivan puhki ja syke oli sellaiset 150/min, mutta maaliin tultiin ja siitä olen aivan HELVETIN ylpeä! Normaalisti olen kyennyt sellaiseen 1.10 aikaan, eli tänään tultiin n. 11 minuuttia kovempaa kuin yleensä! JES!

Hienoa! Nyt nautit hienosta lenkistä lepäämällä, jotta kehityksesi ja uusi harrastuksesi jatkuu yhtä hienoissa merkeissä myös tulevaisuudessa.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan mielenkiinnosta, millaisia kilometrejä teillä kertyy viikossa? Juosten tai hölkäten lähinnä. Itse olen taas kesän kynnyksellä innostunut juoksentelemaan ( juoksen kyllä talvisinkin ) ja lähinnä asfaltilla lenkit menee. Tuli tänään pohdittua että miten paljon sitä uskaltaa juosta ilmat että paikat lahoaa. Laadukkaat tossut on kyllä :)

Täällä tulee tällä hetkellä kilometrejä viikkoon ehkä semmoset 50. Pururadalla noin 20km ja hiekkatiellä 30km. Koostuu yleensä neljästä kerrasta. Pururata on niin rankka, että riittää hyvään fiilikseen lyhempi matka kuin hiekalla. Vauhti on kutakuinkin samaa molemmissa (todella hidasta). Noissa matkoissa on myös mukana siirtymät jotka suoritan reippaasti kävellen, mennen tullen. Varmaan parin viikon päästä tulee lisättyä joko matkaa/kerta tai sitten yksi kerta viikkoon lisää.

Oli jäänyt tuo mukava harrastus todella vähille pitkäksi aikaa, mutta nyt on saanut taas itseään niskasta kiinni. Lenkin päälle pari bisseä niin pysyy paikat kunnossa ja fiilis on todella hyvä.
 
Tjaa, tuli vinguttua liian aikaisin. Menihän se vajaa 3.5km vain kahdella stopilla. Oli pakko vähän venytellä pikkusta vaille pirun pinkeitä pohkeita. Muutama tuommoinen pikku lenkki vielä ja sitten voisikin koittaa ihan oikeaa lenkkiä. Hitaasti toki ja seassa kävellen.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Viikon toinen juoksulenkki oli kans 40min mutta nyt juoksin metsäreitin toiseen suuntaan ja max sykkeet oli tällä kertaa 177 kun viimeksi oli peräti 186. Kilometrejä en osaa tarkkaan sanoa, ehkä 5-7km ja tosiaan paljon mäkiä.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Onko arvon palstaveljillä kokemusta footbalance-pohjallisista? Onko niistä apua selkeästi rasitusperäisiin kipuihin tai jumissa oleviin pohkeisiin, tai voiko niillä esimerkiksi ennaltaehkäistä aiempien urheiluvammojen uusimista?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Onko arvon palstaveljillä kokemusta footbalance-pohjallisista? Onko niistä apua selkeästi rasitusperäisiin kipuihin tai jumissa oleviin pohkeisiin, tai voiko niillä esimerkiksi ennaltaehkäistä aiempien urheiluvammojen uusimista?
Ei ole, mutta en malta olla aiheen vierestä mutta foneettisesti sukulaistaen kertomatta että Vahinkopalvelu myy Teemu Selänteen nimellä markkinoituja Power Balance -humpuukirannekkeita hintaan 5 eur/kpl. Kyseisiä tuotteita myytiin tavarataloissa noin 30 eurolla vielä kotva sitten. Tosin ale-hinnassakin on vitonen liikaa, sillä rannekkeeseen liimattu hologrammi ei saatana varmallakaan paranna kenenkään tasapainoa, ei edes teukkasalaman.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös