Onnittelut ennätyksestä! Harmi, ettet päässyt hyödyntämään täyttä aikaa, mutta toisaalta väkisinkään ei kannata kroppaa rikkoa, jotta pääsee nopeammin takaisin juoksun pariin. Kova tulos joka tapauksessa.
Kiitti, toi on ihan totta, antaa vähän lohduketta. Se, että jää ehkä vähän varastoon voi vaikuttaa paljonkin tuohon palautumiseen. Nyt kieltämättä tuntuu ihan hyvältä, verrattuna edellisiin kertoihin. Tarkoitus olisi kuitenkin aika nopeasti yrittää päästä kevyelle lenkille, ehkä jo perjantaina. Tosin varmaksi ei pysty sanomaan ennenkuin pahin turvotus poistuu. Tästä kuitenkin kohti Wihan (Tampereella) 100-kilsaa (lokakuun lopussa) ja uusi yritys (oma 5. kerta) 24:lla Espoossa helmikuussa. Lukitsin nämä kalenteriin viime yönä töissä miettiessä.
En tiedä miten pitäisi treenata, jotta jalat kestää juoksua isompia määriä. Viime vuosina oon juossut satunnaisesti, kun en olen yrittänyt panostaa monipuolisempaan harjoitteluun, mutta tuntuu, ettei mitenkään olisi mahdollista juosta mitään 100 km viikkoja säännöllisesti. Etureidet alkavat tuntua ensimmäisenä aroilta ja pohkeet menee jumiin. Nyt syksyllä on tarkoitus juosta vähän enemmän, katsotaan, miten käy.
Noihan on huimia nuo sun multisport-setit, kuntopohja varmasti tosi kovalla tasolla. Meinaatko käydä sileitä juoksuja kokeilemassa jossain vaiheessa, kuten esim. Tukholmassa 2011? Varmasti tulisi kovia tuloksia matkalla kuin matkalla, ihan vaan mihin haluat panostaa. Isot pojat ovat kertoneet, että pitkiä matkoja ei opi juoksemaan kuin juoksemalla, sitä yritetään tehdä itsekin kun olen vasta suht aloittelija tässä lajissa. Aina voi kelata tätä ketjua taaksepäin vaikka kesään 2009, jolloin olin
tällaisessa kunnossa. Nuo kaikki listatut juoksut muuten maksimivetoja.
Viime viikonloppununa kävin katsomassa Masokistin unelmaa ja pakko nostaa hattua voittajalle. Edellisviikonloppuna HCM oli mennyt reilusti alle kolmen tunnin ja viikolla oli ehtinyt juosta 70 km. 100 km kisassa maratonin väliaika 3.16 ja loppuaika hiukan päälle 8 h. Käsittämätöntä, että lihakset kestää tuollaista.
Joo, Talvitie on uskomaton kaveri, ikääkin jo 54v. Silti nakuttaa maratoneja maratonien perään ja juoksee satasia. Joka vuosi vuodesta 2009 vähintään 3kpl satasia ja lähes aina sinne 8 tuntumaan. Ennätys taitaa olla hieman alle. Mun käsittääkseni miehellä ei edes ole mitään nuoruuden urheilutaustaa ja aloittanut juoksemisen vasta vanhemmalla iällä. Siinä esimerkkiä jokaiselle, ettei koskaan ole liian myöhäistä aloittaa.
Kävi myös v.2010 24-tuntia kokeilemassa Endurancen kisassa Esport Arenalla, mutta joutui jättämään kesken 17h:n kohdalla (150km), kun jalat kipeytyivät niin ettei pystynyt etenemään. En tiedä aikooko osallistua esim. ensi helmikuussa. Käsittääkseni ei oikein pidä tuosta Esport Arenan kovasta mondosta. No en kyllä pidä minäkään.