tosin vähän liian lyhyt rykäisy mulle.
Viinanjuonti tuossakin taitaa olla pääasia, eikä se rykäseminen.
tosin vähän liian lyhyt rykäisy mulle.
Olisi minulla ihan kysyttävääkin. Eli miten voisi valmistautua lenkille lähtöön? Minkälaista ruokaa ja millä aikavälillä kannattaa syödä ennen lenkkiä? Entä nestetasapaino ja venyttely?
Paljonko juoksette yksillä lenkkareilla ja mistä tietää, millon kannattaa ostaa uudet? Mulla on noin kolme vuotta vanhat Niken lenkkarit, en osaa arvioida, paljonko olen juossut niillä, mutten edes 1000km. Ulkoisesti on ihan ehjät eikä oo muutenkaan mitään valittamista, mutta kyllähän nuo silti kuluu. Käyn säännöllisen epäsäännöllisesti juoksemassa, yritän 2-3 kertaa viikossa 5-6km lenkkejä. Kannattaako edes ostaa uusia, ennen kuin nuo vanhat on käyttökelvottomat?
Sen olen tässä viime vikkoina huomannut, että mp3-soittimen mukaan ottaminen lenkeille on kasvattanut mukavasti lenkkien pituuksia.
Paljonko juoksette yksillä lenkkareilla ja mistä tietää, millon kannattaa ostaa uudet? Mulla on noin kolme vuotta vanhat Niken lenkkarit, en osaa arvioida, paljonko olen juossut niillä, mutten edes 1000km. Ulkoisesti on ihan ehjät eikä oo muutenkaan mitään valittamista, mutta kyllähän nuo silti kuluu.
Jos nyt joku pitää kahden tunnin alitusta lähes ylitsepääsemättömän kovana rajana puolimaratonilla
Nämä schollin kommentit nyt on tietysti nähty, mutta näkeehän sen jo ihan tuloslistoja mistä tahansa juoksutapahtumasta katsomalla, että ei ihan jokainen juokse tuota (puolimaratonin) matkaa alle kahden tunnin. Ja esim. näissä HCR:ssä ja muissa on vielä se piirre, että ihmiset, jotka niihin osallistuvat, ovat treenanneet kyseistä tapahtumaa varten. Ja siltikään 2 tuntia ei ole todellakaan mikään itsestäänselvyys. Sitten on erikseen se suurin osa suomalaisista "normaali-ihmisistä", jotka eivät juoksua harrasta. Ja kaikki alle kahden tunnin? Joopajoo.Huh. Luulin, että puhut maratoonista. Puolikkaalla se on vitsi se 2h. Jokaisen normaali-ihmisen pitäisi pystyä tekemään se. En oikein ymmärrä miten joku voi viipyä niin lyhyellä matkalla niin kauan, eihän se ole edes juoksemista, jos menee tuota hiljempaa.
Sen sijaan 3h maratonilla on paha juttu, täytyy kokeilla pystyykö siihen ja jos pystyy niin miten ja millä aikataululla.
Sanoisin, että tuo Hynysen kännäilyfrekvenssi ja tupakointi huomioiden, kyseessä on sangen kelpo aika. Kilometrivauhtihan tuossa on ollut 5.36. Selvästikin on ollut, ja on, lahjakkuutta juoksemiseen.Puolikkaalla se on vitsi se 2h. Jokaisen normaali-ihmisen pitäisi pystyä tekemään se.
Nämä schollin kommentit nyt on tietysti nähty, mutta näkeehän sen jo ihan tuloslistoja mistä tahansa juoksutapahtumasta katsomalla, että ei ihan jokainen juokse tuota (puolimaratonin) matkaa alle kahden tunnin. Ja esim. näissä HCR:ssä ja muissa on vielä se piirre, että ihmiset, jotka niihin osallistuvat, ovat treenanneet kyseistä tapahtumaa varten. Ja siltikään 2 tuntia ei ole todellakaan mikään itsestäänselvyys. Sitten on erikseen se suurin osa suomalaisista "normaali-ihmisistä", jotka eivät juoksua harrasta. Ja kaikki alle kahden tunnin? Joopajoo.
Edit. Piti ihan piruuttaan käydä tarkastamassa toukokuun HCR-puolimaratonin tuloksia. Maaliin juoksi 10 397 juoksijaa, joista alle 2h bruttoajan sai 3729 juoksijaa. Ja tässä puhutaan tosiaan kuitenkin sellaisista ihmisistä, jotka juoksua harrastavat.
Kuvitteletko tosiaan, että nämä 10.397 ihmistä harrastavat juoksua? Jossain Kyröjärven hölkässä kaikki 15 juoksijaa taatusti harrastavat juoksemista, mutta HCR ja muut vastaavat massatapahtumat ovat sellaisia, että niihin osallistuu ihmisiä eri lähtökohdilla. Osa treenaa juoksua enemmän, osa vähemmän, osa ei ollenkaan.Ja esim. näissä HCR:ssä ja muissa on vielä se piirre, että ihmiset, jotka niihin osallistuvat, ovat treenanneet kyseistä tapahtumaa varten. Ja siltikään 2 tuntia ei ole todellakaan mikään itsestäänselvyys.
Maaliin juoksi 10 397 juoksijaa, joista alle 2h bruttoajan sai 3729 juoksijaa. Ja tässä puhutaan tosiaan kuitenkin sellaisista ihmisistä, jotka juoksua harrastavat.
Kannattaa myös ottaa huomioon, että Hynynen tarkoituksella liioittelee ryyppäämistään. Lisäksi tuollainen muusikon ammatti jättää niin paljon vapaa-aikaa, että treenamiseen jää hyvin aikaa, vaikka välillä tai varsin usein kännissä olisikin.Sanoisin, että tuo Hynysen kännäilyfrekvenssi ja tupakointi huomioiden, kyseessä on sangen kelpo aika.
Ei liioittele. Sen verran on tullut samoillekin koordinaateille satuttua ja niistä reissuista luettua, että todellisuus ja keikkapäiväkirjat näyttävät täsmäävän. Tai ehkä minä sitten luen rivien välit vaistomaisesti oikein ja joku muu ei.Kannattaa myös ottaa huomioon, että Hynynen tarkoituksella liioittelee ryyppäämistään.
Aikaahan on kaikilla jos vain haluaa. UKK:n sanoin: "kaikki syyt olla harjoittelematta ovat tekosyitä". Sen lisäksi tuo kahden tunnin alitus ei mitään kuuden tunnin päivätreenejä tietenkään vaadi. Krapulassa sitä paitsi harva treenaa, joten kyllä ne kännäämiset haittaavat. Keikkatauoilla ehtii toki sitten paremmin.Lisäksi tuollainen muusikon ammatti jättää niin paljon vapaa-aikaa, että treenamiseen jää hyvin aikaa, vaikka välillä tai varsin usein kännissä olisikin.
Jumbon Inter Sportissa näkyi olevan pari viikkoa sitten tuollaiset keltaisilla pohjilla myynnissä, ei tullut ostettua mutta pisti silmään kun Ovetshkinin mainostamana olin jossain lehden sivulla törmännyt.Ovechkin jonkun mainoksen mukaan käyttää näitä niin pakko olla hyvät. Ja jos luvataan 20% vähemmän rasitusta jalkoihin niin sehän nipistää satasen ajastakin suoraan sen 2 sekuntia pois...
Onko jollain kenties jo omakohtaista kokemusta ko. kengistä tai muuten tietoa
Kengät löytyvät esimerkiksi reebokin sivuilta:
http://www.reebok.com/US/product?modelId=30039066&articleId=J21270
Suomesta en kenkiä ainakaan ole vielä löytänyt myynnistä.
Jumbon Inter Sportissa näkyi olevan pari viikkoa sitten tuollaiset keltaisilla pohjilla myynnissä, ei tullut ostettua mutta pisti silmään kun Ovetshkinin mainostamana olin jossain lehden sivulla törmännyt.
Eilen puolestaan jonkun naisen jalassa näin tuollaiset Tikkurilassa, eli Vantaalle vaan niin johan löytyy.
Kuvitteletko tosiaan, että nämä 10.397 ihmistä harrastavat juoksua? Jossain Kyröjärven hölkässä kaikki 15 juoksijaa taatusti harrastavat juoksemista, mutta HCR ja muut vastaavat massatapahtumat ovat sellaisia, että niihin osallistuu ihmisiä eri lähtökohdilla. Osa treenaa juoksua enemmän, osa vähemmän, osa ei ollenkaan.
Tuosta Hynysestä vielä sen verran, että parin tunnin keikan vetäminen käy suhteellisen hyvästä treenistä. Kokemusta on. Ja sillähän on tosiaan kovat urheilutaustat nuoruudesta, eikä tietääkseni myöskään kessuttele. Raskas juopottelu tietysti voi "vähäsen" vaikuttaa kuntopuoleen, mutta kukapa meistä olisi täydellinen... Ei tuo 2 tuntia puolikkaalla nyt kuitenkaan mikään mahdoton aika ole. Alle vuoden treenillä siihen pääsee kuka tahansa.
Riippuu tosiaan aika paljon ihmisestä onko tuo 2h kova raja vai ei. Itse en pidä sitä kovin kovana, koska varmaan aika nopeasti viime vuonna olin alle 2h kunnossa, kun aloittelin juoksennella.
Niin ja suurin osa ei lähde sinne kilpailemaan, vaan juttelemaan mukavia.