Run Forrest Run! – Jatkoajassa lenkkeilijöitä?

• 590 073
  • 3 977

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Eilen hehkuttelin ihan somessakin kun viime vuonna telottu polvi tuntui kestävän juoksua koko ajan paremmin ja juoksin pisimmän lenkin sitten kevään 2022.

.. ja 3h myöhemmin täysin vaarattomassa tilanteessa muljautin koipea ulkoterän kautta kotona ympäri ja murtumahan siellä on yhdessä jalkapöydän luussa. Oli pakko käydä päivystyksessä kun on niin törkeän kipeä.

Joten ehkä sitten taas juoksua elo/syyskuussa? Kyllä nyt koetellaan, mutta ehkä täältä tullaan vielä.

Hyviä kilometrejä muille.
Voi harmi. Nyt joutunee vaan istua ja grillata kesän kun ei lenkillekään sit pääse.

Tsemppiä paranemiseen, malta hoitaa koipi hyvin kuntoon ennen ku liikaa rasitat.

Suosikkijoukkue
Pelicans, All Blacks
Näinköhän sitä on meikäläisen juoksut juostu. Raju on ollut muutos, kun vielä maaliskuun alussa vedin yli 20 km PK1-pitkiksen nelosella alkavalla km-tahdilla ja vitosen kunto oli siinä 18 minuutin alitukseen lupaavassa tahdissa, vaikka pieniä haasteita oli toki paikkojen kanssa.

Siitä sitten pieni harmittoman oloinen infektio päälle, josta alkoi jäätävä oireilu ja painajainen. Lukuisten eri tutkimusten jälkeen diagnosoitiin long covid ja dysautonomia, kropassa on rajunpuoleinen autoimmuunireaktio päällä. Tässä on pari kuukautta saikulla katseltu ikkunasta kaihoisasti lenkkeilijöitä. Liikuntaan ei nyt pysty, kun pelkästä lyhyestä kävelystä saattaa pahimmillaan tulla karmea olo. Toki jo pelkkä toimintakyvyn kasvaminen siihen, että pääsisi takaisin työelämään vaikka osa-aikaisesti olisi paljon. Tässä on niin raju uupumus päällä ja ihmeellisiä oireita päästä varpaisiin, että meinaa olla usko välillä koetuksella, kun mahdollisen toipumisen aikataulusta ei kukaan osaa sanoa mitään varmaa.

Muistakaa arvostaa sitä, että pystytte liikkumaan. Jos loukkeja tulee, niin kuitenkin terveys on muuten tallella ja juoksun sijaan pystyy tekemään vaikka korvaavia. Se ei ole itsestäänselvää.

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Näinköhän sitä on meikäläisen juoksut juostu. Raju on ollut muutos, kun vielä maaliskuun alussa vedin yli 20 km PK1-pitkiksen nelosella alkavalla km-tahdilla ja vitosen kunto oli siinä 18 minuutin alitukseen lupaavassa tahdissa, vaikka pieniä haasteita oli toki paikkojen kanssa.

Siitä sitten pieni harmittoman oloinen infektio päälle, josta alkoi jäätävä oireilu ja painajainen. Lukuisten eri tutkimusten jälkeen diagnosoitiin long covid ja dysautonomia, kropassa on rajunpuoleinen autoimmuunireaktio päällä. Tässä on pari kuukautta saikulla katseltu ikkunasta kaihoisasti lenkkeilijöitä.
Minulla meni sen deltavariantin kanssa puolisen vuotta lepohommissa ennen kuin pystyin taas treenaamaan mitään. Anna aikaa vaan, kyllä se ohi menee.

Tsemppiä, sillä pään lahoaminen toki isohko riski, jos on tottunut treenaamaan, kuten olet ajoistasi päätellen.

Backis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes

Siitä sitten pieni harmittoman oloinen infektio päälle, josta alkoi jäätävä oireilu ja painajainen. Lukuisten eri tutkimusten jälkeen diagnosoitiin long covid ja dysautonomia, kropassa on rajunpuoleinen autoimmuunireaktio päällä. Tässä on pari kuukautta saikulla katseltu ikkunasta kaihoisasti lenkkeilijöitä. Liikuntaan ei nyt pysty, kun pelkästä lyhyestä kävelystä saattaa pahimmillaan tulla karmea olo. Toki jo pelkkä toimintakyvyn kasvaminen siihen, että pääsisi takaisin työelämään vaikka osa-aikaisesti olisi paljon. Tässä on niin raju uupumus päällä ja ihmeellisiä oireita päästä varpaisiin, että meinaa olla usko välillä koetuksella, kun mahdollisen toipumisen aikataulusta ei kukaan osaa sanoa mitään varmaa.

Muistakaa arvostaa sitä, että pystytte liikkumaan. Jos loukkeja tulee, niin kuitenkin terveys on muuten tallella ja juoksun sijaan pystyy tekemään vaikka korvaavia. Se ei ole itsestäänselvää.
Tsemppiä, todella inhottavia juttuja. Tuttavalla oli pitkä, varmaan noin puolen vuoden vääntö long covidin kanssa. Sai kuitenkin selätettyä ja vastikään kellotti taas kovia aikoja juoksukisoissa.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Pandemian alkamisen jälkeen mulla on kilsat olleet aika satunnaisia entisen ympärivuotisen hölkkäilyn sijaan. Syksyllä motivaatio taas iski, mutta iski samalla mulle harvinainen polvivaiva ja reilut puoli vuotta meni laiskotellessa. Nyt uusi ja ehkä viimeinen rypistys. Ainakaan vielä ei ole uusiutunut. Muutama lisäkilo ehti kertyä. Katotaan nyt, saako vanha ukko vielä itseään niskasta kiinni. Kello on kyllä armoton, minuutti tuli km-aikoihin till laiskottelujaksolla. Mutta kuten @Henry Blavatsky muistutti, kannattaa arvostaa sitä, että on vielä muuten terve.

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Jeh! Suolistosairauden kanssa on vihdoin päästy tänä keväänä siihen pisteeseen, että uskaltaa jo lähteä lenkille. Arvaattekin varmaan, mikä on hölkkäkunto - jotain hirvittävän ja kauhistuttavan välillä. Toisaalta taas on kyllä oikein mukavaa lähteä työstämään viisikymppistä kroppaa, ei tässä vielä valmiita arkkuun olla. Ja toki kaikenlaista liikuntaa on tässä tullut harrasteltua, hölkkäämään ei vaan vähänkään heikkovoimaisena niin vain lähdetäkään.

Eilen sitten kauden eka lenkki niin, että katson hiton tarkkaan sykettä. Tarkoitus on mennä vaikka kävelyvauhtia, mutta niin ettei syke nousisi 130 alkuisiin numeroihin. Ekat neljä kilsaa menikin hyvin, tasainen tai jopa alamäkivoittoinen maasto. Vaan lenkin paluumatkalla oli pidemmät pätkät pientä polkua, ja tuossa ei mitenkään pysy syke matalana. Kävelyhommiksi meni moneen kertaan. Ei siinä mitään, nopeasti syke kyllä laskee - vaan ei mitenkään tällainen kärsimätön ihminen malttaisi.

Tuommoinen viitisen kilsaa meni kyllä aivan iloiten, eli kyllä sieltä se hölkkäfiilis vielä löytyy. Uskoisin, että kuukauden päästä on jo mahdollisuus hölkkäillä jollain 125 sykkeellä pidempiäkin matkoja. Sieltä se peruskunto nousee!

Backis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes
Onko kellään kokemuksia juoksumatoista? Spekseinä pitäisi olla mahdollisimman näppäränkokoinen, jotta voi esimerkiksi taittaa kasaan ja työntää työpöydän alle. Käyttötärkoituksina olisi säännöllinen juoksu, pitäisi päästä myös sprinttivauhteihin. Toisena ideana olisi käyttää kävelymattona esimerkiksi palavereiden aikaan. Ja plussaa jos voisi tallentaa omia ohjelmia, ei pakollinen.

En tiedä voiko samaan pakettiin saada kompaktia kokoa ja jotain tyyliin 4-14km/h rangea nopeuteen.

axe

Jäsen
Mulla ei kyllä tän akillesjänteen kalkkeutumani kanssa lähde. Jokusen lenkin lötkyttelin ihan kävelyvauhtia ja oli ihan ok, tuntuma oli kivuntapaista mutta ihan siedettävää. Pari viikkoa sitten kokeilin vähän vauhdinnostoa ja menin ehkä kilsan verran jopa alle 7 min/km-vauhtia (!), mutta se loppui ihan oikeaan kipuun eikä ole sen jälkeen ollut asiaa kokeilla uusiksi. Fysio uskotteli, että kipua vastaan vaan niin kalkit pöllyää jänteestä, mutta usko on vähän koetuksella, kun kävellessäkin käytännössä joka askel sattuu.

Onneksi on ollut tällaista keliä, niin on voinut edes pyöräillä. Mullahan kun ei fillari tahdo käynnistyä ollenkaan kuin auringonpaisteessa ja yli +20 lämmössä.

(Ja avaudutaan nyt siitäkin: Täälläkin on ihan mainioita lenkkipolkuja, juoksuun tai fillarille, mutta talvisin ne tietysti on latuina. Hyväksyn sen ihan täysin. Mutta kyllä nyt vituttaa, kun lumet on just sulanut ja polkujen pitäisi olla auki muillekin käyttäjille, niin jumalauta nyt on sitten aidat katkaisemassa reitit, koska parannetaan latu-uraa ensi talveksi! Kyllä siinä sisäinen Matti Näsä heräsi, kun rullaili ihanaa metsäreittipyöräilyä odottaen kisapaikoille ja sitten olikin tie katkaistu.)

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tässä ketjussa ehkä on tietäjiä.
Itsediagnoosin perusteella minulla on jotain häikkää toisen polven sisemmässä sivusiteessä. Ei pahemmin ole kipua ja pystyn ihan normaalisti kävelemään, pidemmillä siirtymillä juilii ikävämmin.

Mieli kaipaisi jo reippaampaa liikuntaa. Voisiko jokin perusmarkettipolvituki olla ratkaisu?

Viimeksi muokattu:

juizzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo
Onko kellään kokemuksia juoksumatoista? Spekseinä pitäisi olla mahdollisimman näppäränkokoinen, jotta voi esimerkiksi taittaa kasaan ja työntää työpöydän alle. Käyttötärkoituksina olisi säännöllinen juoksu, pitäisi päästä myös sprinttivauhteihin. Toisena ideana olisi käyttää kävelymattona esimerkiksi palavereiden aikaan. Ja plussaa jos voisi tallentaa omia ohjelmia, ei pakollinen.

En tiedä voiko samaan pakettiin saada kompaktia kokoa ja jotain tyyliin 4-14km/h rangea nopeuteen.
Tuossa viimeisessä virkkeessä taidat päästä asian ytimeen. Kompakti ja kokoontaitettava ei kohtaa säännöllisen ja kovan käytön kanssa. Itse ostin toissavuoden Black Friday -tarjouksesta Horizon T202 -maton. Iso rohjake, joka painaa lähemmäs 100kg mutta tuo koko mahdollistaa 20km/h -vauhdin ja sen, että tällainen 90kg painava kaveri voi tehdä matolla 2 tunnin pitkiksen ilman että matto hajoaa alle.

Panosta tukevaan rakenteeseen, jos oikeasti haluat tehdä kunnon treenejä. Viime talvien loskat ja jäät ovat kummasti lisänneet mattotreenien määrää omalla kohdallani. Vaatiihan niiden pitkien treenien tekeminen jalkojen lisäksi päätä mutta iPad telineeseen ja viihdyttävää katsottavaa, niin jaksaa vetää pidempäänkin.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tässä on nyt tullut vähän tätä lenkkeilyä harrastettua ja voisi alkaa puhumaan ihan juoksemisesta. Meni tuossa äsken 5 kilometriä aikaa 30:15. Vähän siinä oli kävelyä lomassa eli ei puhdas suoritus, mutta olen helvetin tyytyväinen itseeni kun joskus huhtikuussa ei mennyt edes kilometriä samalla tahdilla.

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eilen hehkuttelin ihan somessakin kun viime vuonna telottu polvi tuntui kestävän juoksua koko ajan paremmin ja juoksin pisimmän lenkin sitten kevään 2022.

.. ja 3h myöhemmin täysin vaarattomassa tilanteessa muljautin koipea ulkoterän kautta kotona ympäri ja murtumahan siellä on yhdessä jalkapöydän luussa. Oli pakko käydä päivystyksessä kun on niin törkeän kipeä.

Joten ehkä sitten taas juoksua elo/syyskuussa? Kyllä nyt koetellaan, mutta ehkä täältä tullaan vielä.

Hyviä kilometrejä muille.

Noin 9vk myöhemmin:

Kävin äsken ottamassa ekat juoksuaskeleet (ihan 2km hiipien) sitten kesäkuun alun. Alunperin olin suunnitellut että tämä vasta parin viikon päästä kun reissu takana, mutta en malttanut.

Eteenpäin on menty. Kokeillaan ehkä lauantaina taas astetta pidempään ja ehkä vähän vauhdikkaammin?

Ei uskalla vielä sen enempää tavoitteita lyödä kun ei tiedä mikä osuu seuraavaksi. Päivä kerrallaan. Kunto ainakin on tuon 9vk jälkeen ehkä huonoin koskaan.

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Noin 9vk myöhemmin:

Kävin äsken ottamassa ekat juoksuaskeleet (ihan 2km hiipien) sitten kesäkuun alun. Alunperin olin suunnitellut että tämä vasta parin viikon päästä kun reissu takana, mutta en malttanut.

Eteenpäin on menty. Kokeillaan ehkä lauantaina taas astetta pidempään ja ehkä vähän vauhdikkaammin?

Ei uskalla vielä sen enempää tavoitteita lyödä kun ei tiedä mikä osuu seuraavaksi. Päivä kerrallaan. Kunto ainakin on tuon 9vk jälkeen ehkä huonoin koskaan.

Tsemppiä!

Väänsin nilkkani Jukolassa aika rajusti, murtumia ei röntgenissä näkynyt, mutta 6 viikkoa nilkka oli sen verran kipeä ettei huvittanut juosta.

Nyt olen tässä 3 viikkoa treenannut ja käynyt lenkeillä ja nilkka toimii ihan hyvin. Eilen kävin suunnistamassa pitkästä aikaa ja eikös se heti siellä vääntynyt uusiksi, ei onneksi mennyt pahasti. Mutta taidan jättää suunnistukset tältä kaudelta vähemmälle ja keskittyä talven aikana salilla vahvistamaan myös nilkan lihaksia.

Päivä kerrallaan kuten toteat. Itse tosin aloin pyörillä enemmän jotta ei kunto täysin hiivu. En tiedä sopiiko se sun polvelle.

flanderi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Löytyhän täältä juoksemiselle oma ketjunsa!

Vanhana juoksuvihaajana tulikin innostuttua juoksemisesta tänä keväänä ja nyt loppua ei enään näy. Syksy tulee ja sen mukana erilaiset sääolosuhteet. Nyt oiskin aika alkaa miettiä, että miten sen kipinän pitää yllä ja selvittää seuraavat vuodenajat (syksy/talvi) kunniakkaasti. Tosiaan tuli ilmottaudutua maratonille ensi kesäksi, joten vastausket luokkaa ''lopeta'' ei käy. *hymiö*

Kaipaisin kokeneemmilta juoksioilta vinkkiä, että kannattaako syksyksi/talveksi hankkia esim. goretex-kengät juoksemiseen? Vai onko kenties paras vaihtoehto normilenkkarit nastapohjilla? Kiitos jo etukäteen.

Viimeksi muokattu:

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
Löytyhän täältä juoksemiselle oma ketjunsa!

Vanhana juoksuvihaajana tulikin innostuttua juoksemisesta tänä keväänä ja nyt loppua ei enään näy. Syksy tulee ja sen mukana erilaiset sääolosuhteet. Nyt oiskin aika alkaa miettiä, että miten sen kipinän pitää yllä ja selvittää seuraavat vuodenajat (syksy/talvi) kunniakkaasti. Tosiaan tuli ilmottaudutua maratonille ensi kesäksi, joten vastausket luokkaa ''lopeta'' ei käy. *hymiö*

Kaipaisin kokeneemmilta juoksioilta vinkkiä, että kannattaako syksyksi/talveksi hankkia esim. goretex-kengät juoksemiseen? Vai onko kenties paras vaihtoehto normilenkkarit nastapohjilla? Kiitos jo etukäteen.

Itse olen juossut joko ihan peruslenkkareilla tai goretexeilla talvella. Esim Hokalla oli jotain malleja mitkä toimi syksyn sateilla ja maltillisilla pakkasilla.

Ihan peruslenkkareillakin nyt menee, mutta jos hiukankaan kastuu sukat niin se on talvella ihan syvältä.

Ja jos on niin liukasta ollut että nastoja tarvitsee, en vaan ole juoksemaan lähtenyt

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Itse hankin pari talvea sitten asicksen goretex nastalenkkarit. Ihan ykköset on talvella juoksuun. Pärjää liukkaillakin keleillä. Pelkällä asfaltilla juoksuun en suosittele.

Itse taas en märillä keleillä juokse niin juoksen syksyt ihan normilenkkareilla.

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Tuli käytyä HOKAn ystävämyynneissä viikonloppuna ja sieltä tarttui mukaan Clifton 9 Widet. Ensimmäisen lenkin perusteella vihdoin on löytynyt kenkä, joka sopii omaan todella leveään jalkaterääni! Mielettömän hyvä vaimennus ja muutenkin hyvän tuntunen kenkä. Vielä kun saisi miehen juoksukuntoon, niin hyvä tulee!

axe

Jäsen
Elokuuta mennään ja juoksukilometrejä on kertynyt 37. Ei kyllä aukea tämän jampan aiemmin ketjussa dokumentoitu akillesvamma millään. Tänään päästiin kuitenkin jo puheeseen mahdollisesta leikkauksesta, että jos nyt muutama viikko vielä kokeillaan venyttää ja vanuttaa ja saada joku kivuton liikerata aikaiseksi, ja jos ei, niin katellaan sitten josko se roska saataisiin rapsuteltua puukolla pois.

Viimeksi muokattu:

SM84

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues, KuKi HT
Itse juoksen talvet nastakengillä. Parempi ja ennen kaikkea varmempi pito. Yleensä nuo ovat varustettu jonkinlaisella kalvolla, enkä itse koe, että olisi ollut haittaa. Tuo vähän lisäsuojaa. Loppusyksystä ennen kuin siirryn nastakenkiin, olen välillä käyttänyt Gtx-kalvollisia kenkiä. Monesti kyllä pärjää peruslenkkarilla, kun laittaa vaan hieman lämpimämmän juoksusukan.

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
@flanderi Aikanaan nastoitin kesän palvelleet kengät/vanhemmat juoksukengät itse ja lopputulos oli varsin hyvä. Eikä ollut liian jäykkä, mistä en itse pidä laisinkaan. Sitten halutessaan saa vaikkapa varustenetistä vedenpitäviä sukkia esim sealskinz:ltä. Näistä ei omakohtaista kokemusta ole.

Josta päästään aiheeseen. Juoksu on jäänyt vähemmälle, kun arjen kiireet ja kaikki muu yleinen säätäminen on vienyt niin paljon aikaa ja voimavaroja. Tilalle toki tullut (vaunu)lenkit reippaalla kävelyllä, 8kg lisää elopainoa ja varmaan heikentynyt hapenottokyky. Pyöräilty onneksi on, kun sen on saakut näppärästi yhdistettyä työmatkoihin.

Nyt elämän ehkä hiljalleen seesteytessä tekisi mieli taas alkaa juoksemaan enemmän ja säännöllisesti. Aloitushan tässä on aina hankalaa ja itseni tuntien vedän luultavasti aivan liian kovilla vauhdeilla, joka taas tarkoittanee sitä että matka loppuu kesken liian aikaisin.

Tästä kysymykseen; onko palstalaisilla vinkkejä kuinka pitää vauhdit maltillisina? Sykkeitä seuraamalla en näemmä tässä onnistu :D Tuo on aina ollut iso haaste, kun pitäisi vaan malttaa.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
@Jonisti Hidasta vauhtia ja vaihda tarvittaessa kävelyyn. Menee tovi opetellessa, mutta se kannattaa. Kun kunto lähtee nousuun, homma (sykkeen kurissa pito) helpottuu. Kunnon nostamisessa oleellinen asia on se kerran viikossa suoritettava pitkä matalatehoinen lenkki. Pitkällä tarkoitan 90-120 minuutin löntystelyä. Jatkuva liian korkealla teholla suoritettava harjoittelu ei juurikaan kehitä.

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
Tuli käytyä HOKAn ystävämyynneissä viikonloppuna ja sieltä tarttui mukaan Clifton 9 Widet. Ensimmäisen lenkin perusteella vihdoin on löytynyt kenkä, joka sopii omaan todella leveään jalkaterääni! Mielettömän hyvä vaimennus ja muutenkin hyvän tuntunen kenkä. Vielä kun saisi miehen juoksukuntoon, niin hyvä tulee!

Millainen meno tuolla muuten oli? En itse jaksanut Tampereelta asti lähteä. Ilmeisesti jotain tarjouksia oli, mutta oliko hyviä? Entä oliko pelkkiä kenkiä vai myös vaatteitakin?

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Millainen meno tuolla muuten oli? En itse jaksanut Tampereelta asti lähteä. Ilmeisesti jotain tarjouksia oli, mutta oliko hyviä? Entä oliko pelkkiä kenkiä vai myös vaatteitakin?

Itse kävin lounastauolla sillä ajatuksella, että käyn ensin hakemassa kengät ja sitten syömään. Noh, päädyin jonottamaan sitten vajaan tunnin että pääsin sisälle :D

Suhteellisen pieni tilahan noilla tuolla oli ja tästähän se jonokin johtui. Enimmäkseen oli kenkiä ja vaatteita oli vain muutamilla rekeillä yhdellä sivulla.

Tarjoukset oli ihan ok, toki näyte- ja mallikappaleista sitten aika huomattavatkin tarjoukset. Ostin Cliftoneiden lisäksi talveksi Chukka Transport Gore-Texit, joiden ovh. siis 200€, maksoin itse näistä 90€. Cliftonit olivat sitten ihan kauppaan menevää kamaa ja niiden hinta oli 110€, joka toki sekin oli noin 40€ halvempi kuin kenkien ovh.

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
Itse kävin lounastauolla sillä ajatuksella, että käyn ensin hakemassa kengät ja sitten syömään. Noh, päädyin jonottamaan sitten vajaan tunnin että pääsin sisälle :D

Suhteellisen pieni tilahan noilla tuolla oli ja tästähän se jonokin johtui. Enimmäkseen oli kenkiä ja vaatteita oli vain muutamilla rekeillä yhdellä sivulla.

Tarjoukset oli ihan ok, toki näyte- ja mallikappaleista sitten aika huomattavatkin tarjoukset. Ostin Cliftoneiden lisäksi talveksi Chukka Transport Gore-Texit, joiden ovh. siis 200€, maksoin itse näistä 90€. Cliftonit olivat sitten ihan kauppaan menevää kamaa ja niiden hinta oli 110€, joka toki sekin oli noin 40€ halvempi kuin kenkien ovh.

Okei. Sen puoleen kiinnosti tuo myynti ylipäätään kun ovat ovhl:taan kalliita kyllä. Ja jos esim näyte tai testikäytössä olleet niin ei se siitä miksikään mee. Ja itselle ne Håkan "kapeat" mallit olleet juuri sopivia. Ja toki itsekin aleista ostanut myös
Heiltä otin juuri Rinconit käyttöön. Tällä hetkellä rotaatiossa pääasiassa Hokia, Pumat ja Asicsen Glidespeed 2:et.

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Okei. Sen puoleen kiinnosti tuo myynti ylipäätään kun ovat ovhl:taan kalliita kyllä. Ja jos esim näyte tai testikäytössä olleet niin ei se siitä miksikään mee. Ja itselle ne Håkan "kapeat" mallit olleet juuri sopivia. Ja toki itsekin aleista ostanut myös
Heiltä otin juuri Rinconit käyttöön. Tällä hetkellä rotaatiossa pääasiassa Hokia, Pumat ja Asicsen Glidespeed 2:et.

Juu eivät häviä täysin uusille millään mittarilla nuo testikäytössä tai mallikappaleina olleet ja tästä varmaan kertoo sekin, että muistaakseni juuri Rinconien tai sitten Cielojen malli- ja testikappaleet loppuivat varmaan about 10 minuutissa...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy