Minkälaisia juoksukenkiä porukka täällä käyttää? Lähinnä siis kesäkäytössä, sulan maan aikaan. Panostatteko vaimennukseen, rullaavuuteen vai mikä on tärkein tekijä kengän valinnassa? Onko joku tietty merkki, mitä tykkäätte käyttää vai onko sillä väliä?
Itsellä on tällä hetkellä käytössä Salomonin Aero Glide ja Craftin Pacer. Maastossa taas Salomonin Ultra Glide ja Speedcross. Itselle ei merkillä ole väliä, Salomonin mallit on sopineet hyvin. Tuo Aero Glide on ollut todella hyvä hankinta. Sopivasti vaimennusta, riittävän kevyt ja rullaava. Samoin tuo Craftin Pacer, Salomoniin verrattuna hieman kiertolöysempi, mutta erittäin miellyttävä kenkä. Sanoisin, että nuo kaksi mallia on parhaat juoksukengät, mitä on ollut koskaan käytössä. Asicsin, Adidaksen, Brooksin ja New Balancen kenkiä olen myös käyttänyt ja noista varsinkin New Balancen 880 v12 on ollut oikein hyvä.
Mulle tärkeintä juoksukengässä on, että se rullaa hyvin. Varsinkin nuo nyt käytössä olevat ovat hyvin rullaavia. Vaimennuksesta voi hieman tinkiä, mutta jos kenkä ei rullaa hyvin, niin se ei ainakaan mulla toimi.