Näin ollen salilla käynti on juoksun kannalta aika turhaa
Ei pidä paikkansa, voimaharjoittelu tekee juoksusta taloudellisempaa ja on siksikin kannattavaa. Myös vammojen riski pienenee.
Näin ollen salilla käynti on juoksun kannalta aika turhaa
Ei pidä paikkansa, voimaharjoittelu tekee juoksusta taloudellisempaa ja on siksikin kannattavaa. Myös vammojen riski pienenee.
Juoksemisesta tekee ennen kaikkea taloudellisempaa tavoitevauhdilla juokseminen. Tietysti jotkut mäkivedot tai loikkajutut tekevät ihan hyvää sekä voiman että juoksutekniikan kannalta, eikä salilla sopivasti treenaamisesta mitään haittaakaan ole. Kuitenkin jos nyt vaikka puolimaratonista puhutaan, niin äärimmäisen harvalla rajoittava tekijä liittyy voimaan.
Riippuu tietysti, millaista matkaa juoksee. Mm. Mo Farah on kertonut voimaharjoittelusta olleen suurta hyötyä:
Laitappas kommenttia, kun olet testannut noita kenkiä. Itsekin olen nimittäin kuullut noista positiivista palautetta aikaisemmin, joten voisi käydä hakemassa varakengiksi tai ihan vaan perus käyttölenkkareiksi.Lidliin saapuu näköjään tarjouslehden perusteella tänään noita heidän Crivit -merkkisiä juoksukenkiä lidlmäisen huokeaan kahdenkymmenen euron hintaan. Pitää käydä päivällä katsomassa tarjoilu ja minkälaisilta kengiltä ne muutenkin vaikuttavat. Kyseisiä kenkiähän on eri foorumeilla kovastikin kehuttu jopa alan ihmisten toimesta. Tuosta johtui mielenkiinto.
Lidliin saapuu näköjään tarjouslehden perusteella tänään noita heidän Crivit -merkkisiä juoksukenkiä lidlmäisen huokeaan kahdenkymmenen euron hintaan. Pitää käydä päivällä katsomassa tarjoilu ja minkälaisilta kengiltä ne muutenkin vaikuttavat. Kyseisiä kenkiähän on eri foorumeilla kovastikin kehuttu jopa alan ihmisten toimesta. Tuosta johtui mielenkiinto.
Lidliin saapuu näköjään tarjouslehden perusteella tänään noita heidän Crivit -merkkisiä juoksukenkiä lidlmäisen huokeaan kahdenkymmenen euron hintaan. Pitää käydä päivällä katsomassa tarjoilu ja minkälaisilta kengiltä ne muutenkin vaikuttavat. Kyseisiä kenkiähän on eri foorumeilla kovastikin kehuttu jopa alan ihmisten toimesta. Tuosta johtui mielenkiinto.
Voi perkule että vitutti. Mulla on ollut pahoja haasteita lenkkareiden kanssa ja ajattelin, että tässäpä olisi loistava ratkaisu: halvat, jotka ei harmita, vaikka ei toimisi. No, 41 oli pienin koko ja oli vähintään puoli numeroa minun jalkaan iso. On ne saksalaiset isokenkäistä sakkia, koska kyllä mulle kaikilta muilta valmistajilta monoja löytyy.
Ota naisten kengät. Tuskin niissä mitään eroa on muuta kuin mahdollisesti väri.
Mitä ja milloin syötte lenkin jälkeen. Hyvä olisi saada hiilaria ja roheiinia lenkin jälkeen siinä jossain vaiheessa, mutta itsellä on sellainen ongelma, ettei oikein mikään kiinteämpi tahdo mennä alas moneen tuntiin varsinkaan pidempien lenkkien jälkeen.
Olen varmaan täysin väärä henkilö vastaamaan. En meinaan venyttele juuri lainkaan lenkkien jälkeen. Ei-staattinen pikavenytys akilleksille rappusissa, ja siinä se oikeastaan onkin. Ja syömisestä, mä syön samat ateriat ja välipalat riippumatta siitä, käynkö lenkillä vai en. Syön silloin kun on nälkä, mutta viimeinen lämmin ruoka yleensä ennen iltaseitsemää, ja arkisinkin se on jotain kevyemmän sorttista tavaraa.Pari kysymystä kokeneemmille Forrestereilta: miten venyttelette etusääriä? Sitten ruokavaliosta. Mitä ja milloin syötte lenkin jälkeen. Hyvä olisi saada hiilaria ja roheiinia lenkin jälkeen siinä jossain vaiheessa, mutta itsellä on sellainen ongelma, ettei oikein mikään kiinteämpi tahdo mennä alas moneen tuntiin varsinkaan pidempien lenkkien jälkeen.
KiJoo siis oma ruokavalio on siis kohtuullisessa järjestyksessä. Sikäli huono kysymyksenasettelu. Lähinnä sitä, että millaisessa muodossa porukka lenkkien jälkeen vetää ravinnetta.
Noooh.. mä viime vuonna suurin piirtein samassa ajassa tuon tein. PK-lenkeillä noita pohjia oli hyvä juosta. Eli keskisyke jossain 145-155 välissä. Kunnon kasvaessa lenkkien pituuksia pystyi sitten ruveta nostelemaan tuonne 10-15km väliin. Vähän kun tuli pohjia alle, niin mukaan oli sitten hyvä heittää jotain lyhyempiä 5km lenkkejä, jossa tarkoitus on juosta selkeästi kovempaa. Lisäksi ehkä jotain mäkijuoksua, joka kehittää pitkäkestoisempaa korkean sykkeen juoksua. Täällä on yksi semmoinen 7km lenkki tosi mäkisessä maastossa, joka soveltuu hyvin tuohon.Kiinnostaisi haastaa itsensä kesäkuun alussa ja mennä juoksemaan puolikas. Juoksukunto ei ole tällä hetkellä ihmeellinen, mutta ihan nollastakaan ei lähdetä.
Onko liian tiukka aikataulu, kun aikaa olisi reilu neljä kuukautta?
Miten tuota juoksukuntoa olisi fiksua rakentaa?
Onko palstan lenkkeilijöillä näkemystä asiasta?
Kiinnostaisi haastaa itsensä kesäkuun alussa ja mennä juoksemaan puolikas. Juoksukunto ei ole tällä hetkellä ihmeellinen, mutta ihan nollastakaan ei lähdetä.
Onko liian tiukka aikataulu, kun aikaa olisi reilu neljä kuukautta?
Miten tuota juoksukuntoa olisi fiksua rakentaa?
Onko palstan lenkkeilijöillä näkemystä asiasta?
Mä harrastin aiemmin keväällä/kesällä kun oli valosaa niin sai ittensä ylös sängystä aamulla, sehän se tuossa oli vaikein asia. Lenkkihän tuntui aamulla kevyeltä ja töissä oli virkeä olo. Joskus oli töiden jälkeen aika sippi ja saattoi joutua nukkumaan päiväunet. Varmaan itsellä kaatui siihen että en mennyt aina tarpeeksi aikaisin nukkumaan.Harrastaako joku täällä aamulenkkeilyä?
Ajattelin nyt aloittaa ennen töihin lähtöä päiväni 3-9km aamupyrähdyksellä. Vois jaksaa painaa päivän paremmin?