Berrie kirjoitti:
Juuri tätä tarkoitan. Pitänee käydä ainakin kenkäostoksilla kunhan innostun taas harrastuksesta.
Samalla kehotan kiinnittämään huomiota askellukseen? Astutko juostessasi päkiällä vaiko jalkopohja edellä? Itselläni oli aikanaan ongelma, että juoksin pitkätkin lenkit mailerin askelluksella, eli päkiä edellä jalan maahan tullessa. Ei sopinut ollenkaan minun kokoiselle kaverille ja jalat kipeytyivät herkästi, ei tosin polvet.
Uusia kenkiä ei välttämättä tarvitse ostaa. Tutustu Footbalance-pohjallisiin. Taitaa nykyään olla saatavilla ihan perus-inttereistäkin, näin olen muistaakseni kuullut/lukenut?
Rafael kirjoitti:
Neuvoja tarvitaan. Onko jollakin kokemusta tilanteesta jolloin ei saa kropasta mitään irti? Nyt on pari viimeistä kovan sykkeen "suunnistusharjoitetta" mennyt suoranaisesti vituiksi. Yritin tänään tehdä aika maksimaalisen suunnistussuorituksen, niin keskisyke jäi 159:ään..
Rafaelille noista sykkeistä: Luultavasti jo saamasi neuvot osuvat lähemmäksi sinun tapaustasi, mutta tuosta tuli mieleen myös yleisemmin se, kuinka kuntopohja on talven aikana rakentunut? Tällainen voi olla myös syynä, jos tuntuu, ettei saa revittyä kropasta irti korkeita sykkeitä. Itselleni kävi eräänä talvena juuri näin, tosin päinvastaisesti. Treenasin koko talven aika kovalla intensiteetillä kuntosalilla ja pelasin salibandya. Vaikka en käynyt koko talven aikana juoksulenkeillä enkä juuri hiihtämässäkään, niin tunsin olevani hyvässä kunnossa. Loppukeväästä lähdin kavereideni kanssa pitkälle trekille jossa juntattiin menemään kohtuu intensiivisesti tasaisella sykkeellä useita päiviä maastossa. Jaksoin kyllä hyvin kavereiden mukana, mutta en millään pystynyt etenemään kuten he, tasaisesti ilman pysähdyksiä. Minä jouduin kulkemaan nopeammin, jotta pystyin pitämään tasaisesti taukoja. Oli itselleni outo kokemus ja en ole sen jälkeen jättänyt pitkäkestoisia lenkkejä (joko juoksu, pyöräily tai hiihto) pois ohjelmasta. Palloilijalla on palloilijan kunto, kestävyysurheilijalla kestävyysurheilijan.