Romanit

  • 1 483 932
  • 3 748
Tila
Viestiketju on suljettu.

bunghole

Jäsen
Ketjussa on kerrottu muutamia mustalaisvitsejä niin lisätään vielä yksi vaikka ketjun avaaja pyysikin asiallista keskustelua. Voi olla vanha juttu ja moni kuullut.

Eli mikä on mustalaisten thriatlon? Vastaus: Kävellen uimahallille ja pyörällä kotiin.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Viestin lähetti Ted Raikas
Näin äkkiseltään ainoa mukavanoloinen mustalainen, johon olen törmännyt, on Riku Lumberg, mutta hänkin taitaa olla vain puolimustalainen. Hyvin kohteliaan ja rauhallisen oloinen heppu oli.

Lukioaikana eräs opettaja vei meidän Lappeenrannan käräjäoikeuden istuntopäivää seuraamaan. Sattumalta eräs käsitelty asia liittyi Rikuun siten, että Rikulle ja jollekin toiselle oli tullut kaupungilla sanaharkkaa. Joku heimoveli oli tullut väliin, tempaissut povaristaan pitkän puukon ja viiltänyt tämän toisen haukkujan kaulan auki. Haava ei ollut syvä, eli valtimot säilyivät ehjinä, mutta arpi kaulaan jäi ja sitä siellä oikeudessakin esiteltiin.
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti mirasane
Tuohon mielipiteeseen en voi yhtyä. Ainakin teinivuosien perjantai-iltoina Lappeenrannan cityllä, satamassa ja pusupuistossa ei Rikuun haluttu törmätä. Yksityiskohdat jätän tässä kertomatta varsinkin, jos kaveri nykyään on rauhallinen ja kohtelias.
No, kenties asia on niin kuten sanot, paha mennä kiistämään sitä mistä puhut. En ole tosiaan kuin pikaisesti törmännyt mr. Lumbergiin ja loin päätelmäni sen perusteella ja myös sen perusteella mitä useat muut ovat hänestä sanoneet.

Monella voi olla rankka tausta kyllä ja myöhemmin muuttua.

Lumberg taitaa olla muuten nykyisin poliisi, ellen väärin muista?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Ted Raikas

Lumberg taitaa olla muuten nykyisin poliisi, ellen väärin muista?

En tiedä onko jo valmistunut mutta tuossa reilu vuosi sitten oli kuulemma vielä poliisikoulussa.

vlad.
 

Evenuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
ö-ö-ö
On valmistunut. Taisi olla Aamulehden Valo-liitteessä juttu muutama aika sitten. En minä sitä sen tarkemmin hoksannut lukea, mutta Suomen ensimmäinen romani, joka on opiskellut poliisiksi.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Milloinkohan saadaan ensimmäinen romani joka on ministeri tai presidentti? Ei varmaan ihan heti. Kaupunginhallituksissa on romaneja tainnut ainakin istua, politiikassa siis mukana jossain määrin. Useimmiten varmaan ajamassa heidän etujaan.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Minun mielestäni pohjanmaalla oli nimismies joka oli mustalainen, eikös senkin pitäisi olla alkujaan poliisi, vai muistanko väärin. Oli erään Raumalla joskus asuneen romaanin veli. Fakta tietoa ei ole, mutta niin joskus kuulin.
 

Evenuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
ö-ö-ö
Saivatpahan naapurit taas puheisiinsa lisää pontta kun tämä tyttö hyppeli puolialastomana pitkin kämppää, kaikki valot päällä, etsimässä vanhaa lehteä... ;)

Mutta mutta, olin väärässä. Hän valmistuukin vasta ensi syksynä. Ja tuon artikkelin mukaan on Suomen ensimmäinen.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Viestin lähetti Evenuel
Saivatpahan naapurit taas puheisiinsa lisää pontta kun tämä tyttö hyppeli puolialastomana pitkin kämppää, kaikki valot päällä, etsimässä vanhaa lehteä... ;)
Väärän talon olen minäkin valinnut kun siellä tarjotaan tuollaisia naapureita..;)

Niin, mustalaisista ei juuri hyvää sanottavaa.
Kerran lapsena seurasin kun huoltamolla vanhakikka-mies kassalla mölyämässä ja naiset sulloo tavaraa hameeseen-toimi. Kerran yrittivät Tammisaaressa myydä shortsiasua (mikä lie) ja kerran oikein pysäyttivät auton ja takapenkin nainen yritti lainata viittä markkaa. Ei ollut niin "sinä kuolet yöllä" -huuto tuli perään.

Eli ei hyvää sanottavaa.
Voi rauhassa olla päivät kun tietää kuolevansa yöllä... ennustaja?
 

bunghole

Jäsen
Viestin lähetti veinikretski
Minun mielestäni pohjanmaalla oli nimismies joka oli mustalainen, eikös senkin pitäisi olla alkujaan poliisi, vai muistanko väärin. Oli erään Raumalla joskus asuneen romaanin veli. Fakta tietoa ei ole, mutta niin joskus kuulin.

Ei tarvitse olla poliisi päästäkseen nimismieheksi. Luin lehdestä vähän aikaa sitten eräästä kaverista, joka oli halunnut poliisiksi. Hän ei kuitenkaan päässyt poliisikouluun mutta päätyi muistaakseni opiskelemaan lakia oikikseen. Ensimmäinen työpaikka oli pohjanmaalla jossain pienessä kunnassa jota en nyt muista ja siellä nimismiehenä. Hän kertoi lehtijutussa kuinka oli ensimmäisenä työpäivänä ottanut poliisilaitoksen pihasta poliisiauton ja ajaneensa katsomaan auringonlaskua pellon reunaan ja ihmetelleensä sitä miten hän oli halunnut poliisiksi mutta päätynyt poliisipäälliköksi.
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Viestin lähetti vlad
En tiedä onko jo valmistunut mutta tuossa reilu vuosi sitten oli kuulemma vielä poliisikoulussa.

vlad.

Viimeksi kun kaveriin törmäsin, oli Lahdessa työharjottelussa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Vastapäisen talon piha on ollut rauhallinen, ei poliiseja tai ambulansseja koskaan. Ei ainakaan olla huomattu.

Maaliskuun alussa talon yhteen asuntoon muutti romaniperhe.

Huhtikuun loppuun mennessä näimme talon pihassa kolme kertaa poliisiauton. Tosin viimeisellä kerralla niitä oli kaksi, vahvistettuna yhdellä ambulanssilla.

Vapunaattona romaniperhe muutti pois. Poliiseja ei ole enää näkynyt.

Tässä omat havainnot, kukin päätelköön ja ajatelkoon mitä haluaa.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti Designer
Vastapäisen talon piha on ollut rauhallinen, ei poliiseja tai ambulansseja koskaan. Ei ainakaan olla huomattu.

Maaliskuun alussa talon yhteen asuntoon muutti romaniperhe.

Huhtikuun loppuun mennessä näimme talon pihassa kolme kertaa poliisiauton. Tosin viimeisellä kerralla niitä oli kaksi, vahvistettuna yhdellä ambulanssilla.

Vapunaattona romaniperhe muutti pois. Poliiseja ei ole enää näkynyt.

Tässä omat havainnot, kukin päätelköön ja ajatelkoon mitä haluaa.

Eli. Joku, tai jotkut, kyseisestä perheestä työskentelevät poliisina , joku toinen taas palolaitoksensairaankuljettajana . En ainakaan parempaa syytä, kuvailemaasi tilanteeseen keksi :P
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Kuten tänne kirjoitinkin, en pidä mustalaisista erityisemmin. Rooman valtakunnan tavoin maassa pitää elää maan tavoilla. Kulttuureja ei tarvitse assimiloida tyystin, mutta en mene esimerkiksi länsimaalaisena Kiinaan elämään kuten Suomessa. On kaksi kansanryhmää, jotka laiminlyövät tätä periaatetta; puolueita, jotka jeesustelevat asialla, on useampi.

Ps. Missä on muuten Jagsin panos tähän keskusteluun?
 

beerhunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Montreal,San Jose
Mustalainen triathlonisti havaittu Turun seudulla uimahallissa; Kävellen uimahallille ja pyörällä himaan
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti beerhunter
Mustalainen triathlonisti havaittu Turun seudulla uimahallissa; Kävellen uimahallille ja pyörällä himaan
Olikos sillä kädet ja jalat poikki ja suukapula paikallaan?
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Periaatteessa mustalaisista ei itselleni ole koskaan ollut haittaa. Paremminkin tämä vähemmistökansa on antanut minulle naurun aihetta.
Kerrankin olin tulossa duunipaikan vanhalla maasturilla himaan ja siinä sitten pysähdyin eräälle essolle juomaan kahvia. Näin jo kaukaa, kun mustalaisperhe tuijotti minua ja puhui samaan aikaan. No siinä sitten perheenpää tulikin jututtamaan minua ja asialliseltahan hepulta hän vaikutti.
Puhe kääntyi pian pihalla seisoneeseen maasturiin, jonka tämä "leif" halusi välttämättä ostaa. Maasturi oli noin 7000€ arvoinen. Mustalaismies oli lentää persiilleen, kun kerroin tälle hinnan. Itse hän tarjosi ko. autosta 200€ ja vaihdossa pienen Seat Ibizan (vm -86), joka juuri ja juuri oli tämän perheen esson pihalle jaksanut kuljettaa. Kieltäytyessäni mies ihmetteli suuresti, miksi en hyväksy hänen tarjoustaan. Sain hänet vihdoin ymmärtämään, ettei maasturi ole ilmainen ja tuskin silloinen pomoni olisi ollut kovinkaan ilahtunut, jos olisin seuraavana aamuna kurvannut duunipaikan pihaan kämyisellä Seat Ibizalla 200€ taskussani.

On se mustalainen vaan kova kauppamies yleensäkin ja luulee ilmeisesti saavansa läpi kaikki uskomattomimmatkin ehdotuksensa.

Niin kauan ei niinkään ole väliä, kunhan eivät aiheuta harmia minulle tai perheelleni.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Viestin lähetti Filosofem
A) Siten, että mainitsin suosikkihenkilöni Romaniasta. En kai ole Seivästäjää mustalaiseksi väittänytkään.

B) Eipä Basarab todellakaan ollut hänen lisänimensä, vaan oikea nimensä. Kuten sanoitkin, Dracula juontuu hänen isänsä nimestä "Dracul" ja "a" -pääte tarkoittaa Draculin poikaa; Dracula. Muuten ei valittamista. Tosin jos omat tietosi väittävät muuta, niin väännetään tätä jossakin muualla.

Jos jommallakummalla jompella on liikaa intoa, voisi ainakin minun mieliksi kirjoitella pienimuotoisen esitelmän tästä Karpaattien iloisesta seivästäjästä. Perusasioita kaverista tiedän, mutta ainahan sitä vähän lisää soisi näin mielenkiintoisesta hepusta. Tottahan sitä itse tietoa löytäisi, mutta kun vätyksen luonne laitettiin...
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Romaniassa, Unkarissa ja melkein kaikissa Itä-Euroopan maissahan mustalaisilla on todella huonot ja tukalat oltavat. Heitä on vainottu näissä maissa iät ja ajat ja useimmissa ei heillä taida olla mitään kansalaisoikeuksia. Usein heille on varattu aivan omat elokuvateatterit ja muut paikat minne mennä. Muistuttaa siis aika lailla E-Afrikan harjoittamaa apartheidia.

Kyllä näillä Suomen pahvihousuilla on asiat aika helvetin hyvin verrattuna muualla Euroopassa asuviin heimoveljiin ja sisariinsa. Täällä kun mokomat jullit saa temmeltää ja tehdä rauhassa ihan mitä haluttaa. Pitäisi kait lähettää Suomen mannet joskus Itä-Eurooppaan ottamaan vähän oppia.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Filosofem
Oma suosikkini Romaniasta on muuan Valakian ruhtinas, herra nimeltä Vlad Basarab. Tunnetaan myös lempinimillä kuten Vlad Tepes, Vlad Seivästäjä, Dracula ja Saatana. Vlad ja hänen ennennäkemätön sadisminsa on ollut suuren mielenkiintoni kohteena jo parikymmentä vuotta. Hieno mies. Tämä kappale olkoon omistettu Jatkoajan nimimerkki Vladille, heh.

Kiitos kunnianosoituksesta!

Vlad Tepes on eräs innoittajista nickiini, luo sitä nickini historiallista aspektia. Nimeen Vlad Tepes liittyy niin suunnattoman paljon merkityksiä - onhan hän erään tunnetuimman legendan "alkuisä".

Eräässä vaiheessa tein tarkempaakin tutkimustyötä herran historian ja taustan selvittämiseksi, nyt tämä suunnaton urakka on haihtunut jonnekin nettiavaruuteen - jäljellä on vain muistot ja seipäät!

Kaikkiaan kaikessa julmuudessaan ja sadistisuudessaan mielenkiintoinen persoona tämä Vlad Tepes (Seivästäjä).*

vlad.

*: Mainittakoon vielä se, että kutsuttiinhan Vladimir Konstantinovia myös Vlad "Seivästäjäksi" Vlad Tepesin mukaan.
 
Viimeksi muokattu:

Evenuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
ö-ö-ö
Viestin lähetti faaip de oiad
Jos jommallakummalla jompella on liikaa intoa, voisi ainakin minun mieliksi kirjoitella pienimuotoisen esitelmän tästä Karpaattien iloisesta seivästäjästä.

Tämä ei liene oikea paikka tuolle, mutta voinen naputella tuossa illan/yön aikana ja lähettää vaikkapa sähköpostissa.

Sellainen kun löytyy jo valmiiksi sekä suomeksi että englanniksi, mutta kun kumpikaan ei ole enää sähköisessä muodossa.
 

Filosofem

Jäsen
Viestin lähetti faaip de oiad
Jos jommallakummalla jompella on liikaa intoa, voisi ainakin minun mieliksi kirjoitella pienimuotoisen esitelmän tästä Karpaattien iloisesta seivästäjästä.
Siirryimme Evenuelin kanssa yksityisviesteihin jatkamaan "väittelyä", mutta etköhän sinä tarvittavaa tietoa tästä suuresta ihmisrakastajasta löydä noiden kahden yläpuolella olevan viestin avulla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös