Tää oli erittäin hyvä ja keskustelua edistävä viesti.Joo, jatkossa jokaisesta tällaisesta tapauksesta viesti palstalle. Siihen kylkeen sitten etninen seuranta ja ihonvärin sävyn analysointi Photohopin avulla.
Tää oli erittäin hyvä ja keskustelua edistävä viesti.Joo, jatkossa jokaisesta tällaisesta tapauksesta viesti palstalle. Siihen kylkeen sitten etninen seuranta ja ihonvärin sävyn analysointi Photohopin avulla.
Olisiko tuossa kyse siitä, että tunnetuille avataan ja muille ei? Syrjivä etninen profilointi on kielletty, mutta yrittäjä voi valita sen, keihin luottaa ja antaa tankata etukäteen ja maksaa jälkikäteen.Joensuussa ainakin osalla Nesteillä toimitaan näin, mutta osalle taas toimitaan ihan kuten ennen vanhaan, ensin tankataan ja sitten käydään maksaa kassalle. Itse käytän tätä jälkimmäistä tapaa. Ei viitsi juoksennella edes takaisin mittarin ja kassan väliä.
Ok, eli jatkossa kun romani kuvaa itse ja laittaa sen mediaan niin emme enää laita niitä tänne. Vain positiivista juttua romaneista. Ongelma on siinä, että niitä positiivisia juttuja ei ole eikä tule.
Toistaiseksi kokemukset ovat olleet negatiivisia. Ilmoitan täällä kun tulee positiivinen kokemus."En ole rasisti mutta romaneissa ei ole mitään positiivista"
"En ole rasisti mutta romaneissa ei ole mitään positiivista"
Ei ole itsellänikään juuri positiivisia kokemuksia romaneista. Tai riippuu määritelmästä, lasketaanko positiiviseksi sitä että eivät käyneet kimppuun? Siinä tapauksessa on. Tekeekö tämä mielipide minusta rasistin?"En ole rasisti mutta romaneissa ei ole mitään positiivista"
Ei ole itsellänikään juuri positiivisia kokemuksia romaneista. Tai riippuu määritelmästä, lasketaanko positiiviseksi sitä että eivät käyneet kimppuun? Siinä tapauksessa on. Tekeekö tämä mielipide minusta rasistin?
Täällä on kolme Nestettä, joista kahdella saa tankata kuka vaan etukäteen ja sitten käy maksamassa. Sitten on yksi asema, jossa ei tankkaa kukaan ennen kuin on käynyt ilmoittamassa kassalla etukäteen. Shellillä tilanne vaihtelee päivittäin, joskun pitää käydä pyytämässa mittaria auki ja joinain päivinä ne ovat valmiiksi auki. Mutta onhan tää mennyt ihan hulluksi, miten paljon otetaan jouksubensaa ja huoltamoyrittäjä on maksumies.Olisiko tuossa kyse siitä, että tunnetuille avataan ja muille ei? Syrjivä etninen profilointi on kielletty, mutta yrittäjä voi valita sen, keihin luottaa ja antaa tankata etukäteen ja maksaa jälkikäteen.
Asia pihvi. Sitten ehkä olen rasisti jollakin mittapuulla, harmin paikka. Hyvä että selvisi.Tekee.
Jotkut todella kuvittelevat, että Jatkoajan keskustelupalstan funktio on toimia teille raportointialustana "näin romanin".
Yksi vähemmistö ei kykene sopeutumaan Jatkoajan keskustelupalstan normeihin.
Karkotukset sentään toimivat hieman vähemmillä valituskierroksilla.
Sama määrä juoksua siinä tulee. Toisessa tavassa tankkaat ja kävelet kassalle ja takaisin autolle ja lähdet.Joensuussa ainakin osalla Nesteillä toimitaan näin, mutta osalle taas toimitaan ihan kuten ennen vanhaan, ensin tankataan ja sitten käydään maksaa kassalle. Itse käytän tätä jälkimmäistä tapaa. Ei viitsi juoksennella edes takaisin mittarin ja kassan väliä.
Ei ainakaan mitä minä olen huomannut. Jos Nesteellä on käytössä, maksa ensin peritaate, niin se on ihan kaikille.Olisiko tuossa kyse siitä, että tunnetuille avataan ja muille ei? Syrjivä etninen profilointi on kielletty, mutta yrittäjä voi valita sen, keihin luottaa ja antaa tankata etukäteen ja maksaa jälkikäteen.
Unohdit yhden yleisesti käytössä olevan vaihtoehdon.Siinähän se lukee aiemmassa viestissäni. Nimimerkki nummenkallio myös tarkensi, että myös käteiselläkin voisi mahdollisesti maksaa automaatilla.
Samoin videon asiakaspalvelija sanoi, ettei etukäteen voi kassalla maksaa (ei kukaan voi). Myös tuossa jutussa kauppias kertoi ettei järjestelmä mahdollista etukäteismaksua kassalta.
Mutta ilmeisesti kyseisen videon henkilöllä pitäisi olla oikeus maksaa tankkaus etukäteen kassalta, koska hän on romani. Kaikki muu on rasismia ja syrjintää. Asia selvä.
Täällä on kolme Nestettä, joista kahdella saa tankata kuka vaan etukäteen ja sitten käy maksamassa. Sitten on yksi asema, jossa ei tankkaa kukaan ennen kuin on käynyt ilmoittamassa kassalla etukäteen. Shellillä tilanne vaihtelee päivittäin, joskun pitää käydä pyytämässa mittaria auki ja joinain päivinä ne ovat valmiiksi auki. Mutta onhan tää mennyt ihan hulluksi, miten paljon otetaan jouksubensaa ja huoltamoyrittäjä on maksumies.
Juoksubensat on yrittäjälle ongelma, kuten kaikki muutkin kulut, joita ei tulisi olla. Vakuutuskaan ei korvaa juoksubensaa, jos kuulemani pitää paikkansa. Syynä se, että varkauden voisi välttää toisenlaisella palvelulla. Poliisi saa tutkittavaa ja tutkii, jos tutkii.Ei ainakaan mitä minä olen huomannut. Jos Nesteellä on käytössä, maksa ensin peritaate, niin se on ihan kaikille.
Romani työkaverini naureskeli ja osaltaan ihmetteli kuinka yritetään vielä vanhaa kikkaa joka ei mene läpi kuin satunnaisesti. Viisikymppinen kasöörille ja mittari auki. Tankki täyteen ja menoksi.
@Vesuri @Garantie itsehän tämä romani oli tätä ehdottanut ja rehellisenä ihmisenä olisi varmasti voinut antaa vaikka 150 e etumaksua ja käynyt kassalla kuittamassa ostamisen jälkeen tilit selviksi. Kassahenkilön ei tarvitse tietää tankin kokoa, laskee vaikka sen tilavuudeksi 70 litraa ja pyytää etumaksua sen verran, jos sen täyteen laskee, mikäli tämä ei käy, niin sitten voi jonotella automaatille :)Ja kassahenkilöllä on tiedossa ajokulkineen polttoainetankin tilavuus tai paljonko lainkuuliainen kansalainen sitä haluaa tällä kertaa täyttää?
Meinaat että romani ottaa ihan lunkisti tilanteen, jossa virkailija pyytää 100€ maksua etukenossa?