Voisin tietysti heittää sitten lisäkysymyksenä, että onko isojalkaisuudella ja älykkyydellä jotain tekemistä toisensa kanssa? Aivan yhtä naurettava väite kuin ihon pigmentin värin ja älykkyyden yhdistäminen.
Jos isojalkaisuus on dominoiva piirre jossain eristyneessä populaatiossa niin kyllä, korrelaatio voi olla todellinen. Täytyy muistaa, että genetiikassa asiat eivät ole yksioikoisia, pigmentti on vain fenotyyppi joka kuvaa tietyn genotyypin ulkoisia ominaisuuksia ja itse genotyypissä voi olla merkittävästikin eroa pienissä asioissa, johtuen juuri erilaisesta ympäristöstä, joka on kehityksen vienyt eri teille. Yhtälailla, jos musta ihonväri on se fenotyyppi jolla voi karakterisoida tiettyä genotyyppiä, tällöin voi sanoa korrelaationkin mahdollisesti olevan olemassa.
Nimimerkki Anamasa oli sitä mieltä, että yksi mittari mitata tummien älykkyyttä on katsoa niiden valtioiden tilaa, joissa tummat ovat vallan kahvassa. Heitin Anamasalle kysymyksen Natsi-Saksasta ja Jugoslaviasta. Tarkoituksena alleviivata se tosiasia, että sekasorto ja kaaos ei ole mustanmiehen yksinoikeus. En näe tuossa mitään naurettavaa. Enkä voi sille mitään, jos sinä Varjo et ymmärrä.
Ja kuten yritin tuoda esille, Euroopan "kaaos" on mitätöntä verrattuna Afrikan ongelmiin. Lisäksi pitää muistaa, että Natsi-Saksa oli lyhytaikainen ilmiö, jossa silti tieteen ja tekniikan tason kehitys ylitti käytännössä koko Afrikan mantereen kehityksen koko historiansa aikana. Jugoslaviakin onnistui tuottamaan "kaaoksesta" huolimatta ison tukun tiedemiehiä, taiteilijoita yms.
Lisäksi pitää ottaa huomioon, että fasistinen valtiojärjestelmä on minoriteetti-ilmiö "valkoisessa kulttuurissa" kun taas kaoottinen despotismi on dominoiva tyyppi Afrikan valtiojärjestelmissä. Ja tässä on toki mainittava, että puhuessani Afrikasta puhun pääosin Saharan eteläpuolisestä ja Etelä-Afrikan pohjoispuolisesta Afrikasta.
Balkanin tilanne on tällä hetkellä todella huolestuttava. Missä entisen Jugoslavian maissa nautitaan tällä hetkellä suurta teknistieteelliskultturellista kehitystä? Monet näistä maista ovat jääneet 50 vuotta kehityksestä jälkeen ja mistään jaloille pääsemisestä ei voi puhuakaan.
50 ja 50, kyllä Euroopasta, mutta tämä nyt on odotettavaakin koska muu Eurooppa kiitää eteenpäin luotijunan lailla. Vertailukohtana pitääkin pitää tässä vertailussa Afrikkaa, johon verrattuna Balkaninkin teknistieteelliskultturellinen taso on kutakuinkin toiselta planeetalta.
Kerro minulle mikä tämä spesifinen populaatio on ja samalla tämän populaation pigmentti-skaala. Minulla ei ole kompetenssia eikä tietämystä lähteä arvioimaan miksi tietyt rodut ovat kehittyneet tähän pisteeseen eri tavalla kuin toiset. Siitä olen kuitenkin varma, että ihonväri ei ole siihen kehitykseen vaikuttanut. Olen myös siitä varma, että ihmisen historiassa eri kulttuureilla ovat olleet omat valtakautensa. Tällä hetkellä on varmasti länsimaisen kulttuurin valtakausi. Tarvitsisi olla hyvä ja kokenut kulttuuriantropologi selvittääkseen miten tähän pisteeseen ollaan tultu ja miksi tietyt ryhmät maailmassa ovat jääneet kehityksessä jälkeen. Historiaa kirjoitetaan kuitenkin koko ajan ja suurin harha luulo on status quon hyväksyminen.
Saharan eteläpuolisen Afrikan populaatioista on mahdollista löytää sekä samankaltaisia fenotyyppejä että genotyyppejä. Tottakai variaatiotakin on.
Tärkeintä on ymmärtää, että kun ne samat ympäristötekijät muokkasivat populaation pigmentistä tummaa, ne yhtälailla muokkasivat muita ominaisuuksia, olkoon vaikka lihaskestävyyttä. Näitten ympäristötekijöitten tuloksena kenties myös älyllinen kehitys on jäänyt indoeurooppalaisen populaation taakse.
En oikein ymmärrä miksi intät tuosta ihonväristäsi, aivan kuin oikeasti luulisit, että keskustelijat eivät ymmärrä että fenotyyppi heijastelee genotyyppiä ja sitä kautta ihonvärillä _on väliä_ jos ja kun se on sidoksissa johonkin tiettyyn genotyyppiin.