Kontulan Ottawa
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jokerit, HJK, Kontu ja West Ham
nyt minulla on hirveä pelko, kun kohtaan USAilasen tai ruotsalaisen siirtolaisen. rikollisia kaikki.
Viimeksi muokattu:
Special Guest kirjoitti:Sitten teikäläiset äärisuvaitsevaiset alkoivat sen pohjalta rakentelemaan maailmojasyleileviä teorioita että täällä on yritetty osoittaa geneettisiä eriarvoisuuksia tms..
jupster kirjoitti:Kysyn sulta edelleen: Mitä etuisuuksia tai mukavuuksia a)maahanmuuttajat b)romaanit saavat? Sellaisia mihin Suomen kansalaisella ei ole oikeutta.
Kontulan Ottawa kirjoitti:nyt minulla on hirveä pelko, kun kohtaan USAilasen tai ruotsalaisen siirtolaisen. rikollisia kaikki.
jupster kirjoitti:Se ei kai ole äärisuvaitsevaisuutta jos pohtii, mistä rikollisuus voi johtua? Kukaan ei ole kieltänyt tätä faktaa, että suhteessa rikollisuus on yleisempää ulkomaalaisten parissa.
RASSA #13 kirjoitti:Työnteon "vapaaehtoisuus" muodossa tai toisessa. Eivät varmasti joudu minkäänlaisille työllistämis- tai linnupöntön rakennuskursseille saadakseen jatkaa oikeuttaan korvauksiin. Ainakin voivat ne välttää vetoamalla erilaisiin heidän varsin usein käyttämiinsä syihin (teko- tai ei), esim. perinteet, uskonto, selkäkivut, jne.
RASSA #13 kirjoitti:Moniko heistä on tavallisissa esim. peruskouluissa opisekelemassa muiden kansalaisten parissa? Osa toki on, eivät tosiaankaan kaikki. Saanko itse valita valtion kustannuksella opiskelenko yksityisopetuksessa, erityiskoulussa vai esim. Aleksis Kiven peruskoulussa muiden mukana???
RASSA #13 kirjoitti:Asevelvollisuus tai vaihtoehtona siviilipalvelus. Takana ei ole minkään valtakunnan uskonto vaan ihan muut syyt. Toiset ovat jopa suorittaneet ja toisia ei ole päästetty edes tupaan asti eikä valtaosaa tarvitse edes kiinnostaa.
RASSA #13 kirjoitti:Vuokra-asuntojen jakoperusteet. He voivat kieltäytyä erilaisiin, esim perinteisiin, vedoten tietynlaisista asunnoista ja heille osoitetaan heti seuraava. Näin ei toimita tavallisesti jonossa olevien kanssa vaan usein tilanne on ota tai jätä, jopa näkemättä (fakta)!
RASSA #13 kirjoitti:Maksavatko esim. terveyspalvelunsa itse, tuskin vaikka ajellaan pihaan mersulla ja parkeerataan se viellä invalidipaikalle! Käsittääkseni monesti käsketään vaikka myymään omaisuuttaan mikäli ei ole varaa, ennen kuin sosiaaliturva auttaa maksuissa?)
RASSA #13 kirjoitti:Poliisitkaan eivät aina (useinkaan) viitsi heidän toimiinsa puuttua, ainakaan pikkuasioissa, kun siitä nousee aivan saatanallinen haloo ja sekasotku!
RASSA #13 kirjoitti:Muutto-, remontti tai muut avut muutettaessa toiseen osoitteeseen. Niitä ei valkolainen saa vaikka olisi peini nainen, yksinhuoltaja ja työtön. Romaneillahan tuota luulisi pakettiautoja ja muuttoväkeäriittävän, kun niitä löytyy ilta- ja yöaikaankin kaduille ja huoltoasemille pyörimään?!?
RASSA #13 kirjoitti:Lakkaan paasaamasta tästä aiheesta, koska tässä käy, kuten aina aiheen parissa (keskusteluohjelmat, ym.), tämä ei johda mihinkään. Aina olet väärässä eikä sinua haluta edes kuunnella saatikka mitään todeksi myöntää. Ongelmaa ei ole ja sillä siisti
Special Guest kirjoitti:Eipä kai, ellei sitten harrasta ensinmainittua ainoastaan peitelläkseen viimeksimainittua.
jupster kirjoitti:Eli harrastaa äärisuvaitsevaisuutta peitelläkseen ulkomalaisten tekemiä rikoksia..WTF?
Mace kirjoitti:Jos pyrkii pohtimaan rikosten mahdollisia syitä niin suurella mielenkiinnolla ja intensiteetillä, että se vaikuttaa ulkomaalaisten tekemien rikosten "peittelyltä" tai ehkä paremminkin vähättelyltä. Tuota varmaankin ajettiin takaa...
Filosofem kirjoitti:Charles Darwin teoksessaan Lajien synty:
"Ihmisten eroavaisuudet ovat niin suuria, että sellaisten esiintyminen missä muussa eläimessä hyvänsä johtaisi niiden lajittelemiseen eri lajeihin, ellei jopa eri sukuihin."
Totta, totta. En toki uskokaan, että eri ihmisrodut olisivat myös eri lajeja. Täysin off-topic, mutta tuosta tuli mieleen, että onkohan joskus vuosituhansia sitten elänyt YHTÄ AIKAA ihmisiä eri lajeista? Pelkkä kyllä/ei riittää, sillä tämä aihe kuuluu johonkin toiseen ketjuun, mutta kiinnostaisi silti tietää.varjo kirjoitti:Kerrottakoon varmuuden vuoksi, että lajin määritelmä menee yleisellä tasolla niin, että eri lajien jäsenet eivät pysty tuottamaan lisääntymiskelpoista jälkeläistä keskenään. Koska ihmisen kohdalla näin ei ole, niin lajierottelu on täysin absurdia, puhumattakaan suvuista.
Filosofem kirjoitti:Totta, totta. En toki uskokaan, että eri ihmisrodut olisivat myös eri lajeja. Täysin off-topic, mutta tuosta tuli mieleen, että onkohan joskus vuosituhansia sitten elänyt YHTÄ AIKAA ihmisiä eri lajeista? Pelkkä kyllä/ei riittää, sillä tämä aihe kuuluu johonkin toiseen ketjuun, mutta kiinnostaisi silti tietää.
Special Guest kirjoitti:Jänistät aivan vääriä kohteita, molemmat ovat ongelmattomimpien siirtolaisten joukossa. Arabien tai afrikkalaisten kanssa voikin jo olla vähän varovaisempi, mutta yllätysyllätys; hekään eivät ole rikollisia kaikki.
Terveen järjen käyttö on sallittua: jos vastaasi tulee somaliperhe lastenvaunuja työntäen voit todennäköisesti olla huolettomampi kuin ohittaessasi assan nurkilla röökiä pummaavan lökäpöksyisen nuoren somalimiehen.
jupster kirjoitti:Kysyn sulta edelleen: Mitä etuisuuksia tai mukavuuksia a)maahanmuuttajat b)romaanit saavat? Sellaisia mihin Suomen kansalaisella ei ole oikeutta.
Ikävää, että olet tätä mieltä. Minun mielestäni aihe on kaikkea muuta kuin yksinkertainen, kuten ihmisten käyttätymistä koskeva psykologia yleensäkin. Mutta saahan siitä toki yksinkertaisenkin tehtyä näin halutessaan. Mustaa ja valkoista.psychodad kirjoitti:Kaikki 8 sivua? Oli ylivoimainen tehtävä, enkä aio edelleenkään kaikkea lukea. Olen suurimman osan tosin lukenut. Jos tuntuu siltä että "täällä on toistoa" johtuu siitä että aihe nyt on varsin yksinkertainen, ja jos sitä on 9 sivun verran puitu, varmasti löytyy helvetin paljon päällekkäisyyksiä.
Ei tarkoita. Mutta voisit ehkä ne muiden mielipiteet lukea ennen kuin näin teet. Ja ilmeisesti olet tosiaan edes suurimmaksi osaksi näin tehnytkin. Tulee vain usein sellainen olo, että ihmiset tulevat tähän ketjuun (ja Jatkoaikaan yleensäkin) kertomaan vain sen mielipiteensä, eivät keskustelemaan.psychodad kirjoitti:Tarkoittaako se sitä, että minulla ei ole oikeutta omaa mielipidettäni joukon jatkoksi lykätä?
Niin mikä se pointti siis olikaan? Se, että odotat ulkomaalaisten noudattavan lakia? No, niinpä minäkin. Samaa odotan tosin kaikilta ihmisiltä. Kaikki eivät kuitenkaan odotuksiini selvästikään kykene vastaamaan. Eivät, vaikka kuinka itse kyseisessä asiassa onnistunkin. Joten kenties olisi paikallaan vähän leikitellä ajatuksella siitä, miksi näin mahtaa olla. En itse usko, että rikollisuus yleensä on harkittuakaan, joten jostain syvemmältähän se silloin kumpuaa.psychodad kirjoitti:En minä väittänyt että olisit jotain irroittanut asiayhteydestä, mutta sinä keskityit epäolennaiseen, eli siihen kuinka mielestäsi "kotipsykologioin" ja "yksinkertaistin asioita". Sinä et puuttunut itse sen viestin sisältöön, vaan niihin hypoteettisiin lähtökohtiin jotka tarjosin, eli ensimmäiseen lauseeseen. Et siis ollut kiinnostunut itse asiasta, vaan sait kirjoitettua n. 10 riviä pelkästään siitä kuinka typerää ja asiatonta tuo lähestymistapani oli, ja tekemään siitä "koomisia" vertauksia.
Mace kirjoitti:Hmm.. mielenkiintoista. Itselläni ei tosiaankaan asiasta/tilastoista ole tietoa, olen osallistunut koko ajan keskusteluun siltä pohjalta, että tieto somalien synkemmistä rikostilastoista pitää ihan oikeasti paikkansa. Tämä ehkä siksi, koska kukaan ei ole tuota väitettä tyrmännyt valheellisena ja esimerkiksi jupster pyrki jo antamaan syitäkin moisille tilastoille. Jos siis kyse on vain tilastoharhasta, tms, niin olen valmis muuttamaan näkemystäni välittömästi. Jos kyseiset tilastot taasen pitävät paikkansa, jätän kysymykseni ilmaan leijumaan...
The Original Jags kirjoitti:Onko kehitysavun funktio hyödyttää kehitysavun antajaa vai saajaa? Minä olen siinä käsityksessä, että kehitysavun saajan tulisi olla ensisijainen hyötyjä. Kehitysavun antajalle ei mielestäni tarvitsekaan seurata mitään hyötyä.
Varmastikin näin, mutta miksi tämän seikka tekisi ne todelliset luvut epäolennaisiksi? Tarkat luvut asettavat asiat oikeisiin mittasuhteisiin ja ehkäisevät tässäkin ketjussa mielestäni paikoin esiintyvää pelonlietsontaa.Special Guest kirjoitti:Sinänsähän prosenttiluvut ovat havainnollisempia kuin luvut niiden takana.
Jos antamasi tilastotiedot vaikuttavat virheellisiltä, niin eikö mielestäsi ole paikallaan korjata ne todenmukaisiksi? Se mikä se totuus on, on sinänsä epäolennaista. Faktojen pitäisi mielestäni olla kunnossa ennen kuin niitä aletaan sen enempää käsittelemään.Special Guest kirjoitti:Muutenkin, maksaako vaivaa alkaa penkomaan lukuja tarkemmin kun omat tilastosikin myöntävät ulkomaalaisten syyllistyvän suomalaisia useammin rikoksiin?
"Haa, ulkomaalaiset syyllistyvät vain kaksi kertaa useammin rikoksiin!
Hahaa! Mitä nyt sanotte?"
Koska näin tekemällä kävisi mahdollisesti ilmi, että suurin syy rikollisen toiminnan takana on köyhyys, ei kansallisuus tai ihonväri.Special Guest kirjoitti:Miksi pitäisi puhua juuri siitä?
Cube kirjoitti:Tarkoituksena on vain nostaa esiin, että tässä asiassa on vikaa molemmissa osapuolissa. Ja pahasti. On siis varsin epäreilua vaatia ulkomaalaisilta sitä sun tätä olematta itse valmis tekemään sen suurempia myönnytyksiä. Ulkomaalaisten pitäisi tämän "yleisen asenteen" mukaan mukautua kaikkeen, mutta suomalaiset eivät voi asennettaan ja muokata edes yhden pienen n-sanan käytön lopettamisen verran. Se on mielestäni epäreilua, kohtuutonta ja pikkumaista.
Keskityin nyt (ja jatkossakin) lähinnä siihen, mitä suomalaisten asenteissa on tämän asian suhteen yleisesti ottaen vialla. Tämä siksi, että tässä ketjussa ei varsinaisesti ole pulaa ulkomaalaisten suuntaan osoittavista syyttävistä sormista.
Cube kirjoitti:Koko viestisi asenne tuntui olevan "vieraanvarainen Suomi vs. kiittämättömät ulkomaalaiset". Meillä on ilmeisesti asiasta varsin eri käsitykset, sillä minun mielestäni Suomi ja suomalaiset ovat varsin kaukana vieraanvaraisista (joskin ikävähän se on yleistää tällä lailla). Ja tämän maahan saapuvat ulkomaalaiset varmasti huomaavat ja joutuvat kokemaan. Joten edelleen, on mielestäni jeesustelua yrittää asettaa itseänsä Suomeen tulevan ulkomaalaisen asemaan. Ihan jo lähtökohtaisesti sen takia, että olet kasvanut aivan erilaisessa kulttuuriympäristössä, jossa massaan sulautuminen on maan tapa.
Cube kirjoitti:Meillä on ilmeisesti asiasta varsin eri käsitykset, sillä minun mielestäni Suomi ja suomalaiset ovat varsin kaukana vieraanvaraisista (joskin ikävähän se on yleistää tällä lailla). Ja tämän maahan saapuvat ulkomaalaiset varmasti huomaavat ja joutuvat kokemaan.
Ikää en tiedä, mutta monestihan näillä romaneilla eläkkeelle jäämiseen on mielenterveydelliset syyt. Ai miksi? Milenterveydelliset syyt on nyt hivenen helpompi näyttä toteen kuin esim leikisti kipeä ja vioittunut selkä. Kuka tahansa pystyy Suomessa jäämään eläkkeelle jo parikymppisenä, siitä vaan hullua leikkimään.tuuski kirjoitti:Täytyy myöntää, että tarkkaa tietoa aiheesta ei minulla ole, joten oikaiskaa & valaiskaa. Minkä ikäisenä romanit alkavat saamaan tätä tukea? Mikä tälle tuelle on perusteena?
psychodad kirjoitti:Minä en ainakaan tuota n-sanaa käytä, tosin sekin sana demonisoitiin suomessa oikeastaan isompien esimerkin mukaan, ei niinkään siksi että siinä olisi ollut täälläpäin mitään sen suurempaa negatiivisuutta mukana. Ei minun mummonikaan pidä tummaihoisia yhtään sen huonompina ihmisinä, mutta heitä rotuna kuvaava sana hänen sanavarastossaan sattuu olemaan "neekeri". Toki on ihan kohteliasta kyseistä rotua kohtaan, ettei heistä täälläkään käytetä tuota sanaa, koska jossain maailmankolkassa sillä on alunperinkin ollut negatiivinen sävy, ja heidän on varmasti vaikea ymmärtää että meillä ei välttämättä näin ole ollut.