Mainos

Rannekello-ketju

• 294 573
  • 1 011

Kiakonsyöjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Onssimouhot
Pahoittelen ikävää asennettani, mutta tuo on paskaa tarkemmin näkemättäkin. En viittaa Tapparan logoon, sillä perinteikäs seura ansaitsisi hieman korskeammankin kellon tuotevalikoimaansa (voi sellainenkin olla, en tiedä). Joka tapauksessa yllättyisin suuresti, jos tuollainen 60 euron hintainen rannekello olisi livenä tyylikäs, varsinkaan puolisen vuotta kestäneen arkikäytön jälkeen. Kyseinen kello menee erittäin todennäköisesti edulliset liikelahjat -kategoriaan, jollaisesta minulla on yksinomaan huonoja kokemuksia. Tällainen ajannäytin voi olla pakkauksesta vedettynä ihan kivan näköinen, mutta jonkin aikaa ranteessa pidettynä kromaus alkaa kulua irti, ranneke alkaa repsottaa ja jotain mekaanistakin häikkää saatta ilmetä. Oletan myös, että 60 euron hinnassa on fanituotestatuksesta johtuen mukana hitusen verran enemmän katetta kuin jostakin marketista ostetussa vastaavan hintaisessa muussa rannekellossa. Senkään vuoksi en oikein usko, että kello olisi erityisen laadukas.

Vertailun vuoksi, HIFK on pitänyt jonkin aikaa valikoimissaan TAG Heuerin HIFK-logolla varusteltua Aquaraceria. Linkki vie HIFK-shoppiin. Hinta on toki rapiat 20 kertaa kalliimpi kuin Tapparan kellossa. Nyt puhutaan kuitenkin tuotteesta, jonka on tarkoitus kestää käyttöä kauan.
Ei ole tullut muuta rannekelloa vastaan vuosien varrella shopissa.

Se on mulle ihan se ja sama jos muut eivät pidä mun ulkoasustani, kunhan itse pidän. Noihin mekaanisiin häikkiin en jaksa uskoa, kun pikkusena mulla oli monta vuotta Adidaksen muovinen rannekello, joka lopulta hajosi hihnasta mutta mitään teknisiä häiriöitä ei ilmennyt. Ja tuo Adidaksen kello maksoi jotain 20-30€.

Tuo kello sitä paitsi sopii mun tyyliin paremmin, kuin jokin oikeasti hyvä kello. Tappara rannekello vahvistaisi entisestään mun asemaa lukion ja muun koulun kovimpana Tappara-fanina. Se on hankittu joka päiväisellä tekemisellä ja sitä aion myös vaalia.

Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tuo kello sitä paitsi sopii mun tyyliin paremmin, kuin jokin oikeasti hyvä kello. Tappara rannekello vahvistaisi entisestään mun asemaa lukion ja muun koulun kovimpana Tappara-fanina. Se on hankittu joka päiväisellä tekemisellä ja sitä aion myös vaalia.
Tuossahan on selkeät perusteet ostokselle. Ei kun 60 erkkiä kauppialle ja kello ranteeseen, kestää sitten sen minkä kestää. Jos kello osoittautuu kestävän huonosti käyttöä, niin ostat vaan uuden. HIFK-miehenä joutuisit maksamaan "hyvästä kellosta" 21 kertaa enemmän, joten voit ostaa jemmaan saman 20 ylimääräistä kelloa sillä ajatuksella, että yksi kello kestää varmaan ainakin yhden kauden joten kuten. Niinpä ranteessasi on vielä 20 vuoden kuluttua pakasta vedetty Tappara-kello, kun uusi kausi taas pärähtää käyntiin!

Suosikkijoukkue
Ei voi muuta sanoa kuin, että erinomainen valinta. Carrera on tosiaan hyvin monipuolinen kello ja malli on iätön. Jos verrataan Carreraa yhteen keskeisistä kilpailijoista eli Omegan Speedmasteriin niin mielestäni Carrera vie kyllä voiton. Carreran kellotaulu on selkeämmän näköinen. Tosin jos mediaan on uskominen, kyseessähän on Suomen mittapuulla jo rehvastelukello. Tämähän tuli todistettua, kun media huomasi Paarvo Arhinmäen ranteessa olevan Carreran.

Itse olen sen verran pihi, että en viitsi laittaa useita tonneja kelloon. Kenties siinä jossain tonnin nurkilla menisi maksimi. Tosin silloinkin alkaisi jo omatunto kolkuttaa (kyllä, näin demari sitä ollaan). Reilulla tontullahan saisi jo jotain ihan hyviä kelloja käytettynä, mutta mennään nyt näillä vanhemmilla Zenitheillä ja Omegoilla.
Muistaakseni myös Hjallis Harkimo kertoi jossakin haastattelussa omistavansa pyöreäkuorisen TAG Heuerin, jonka tulkitsin Carreraksi. Hjalliksen tapauksessa tuollaisen kellon löytyminen ranteessa ei ole uutinen. Carrera on ihan normikello tai jopa suorastaan vaatimaton matolaatikko Harkimon tapaisen tekijämiehen hihassa. Mutta kiitoksia toteamuksesta. Kelpo kellosta on ehdottomasti kysymys.

Sen sijaan anarkokommarina tai futishuligaanina meritoituneen miehen ranteessa Carrera saattaa jonkun mielestä olla yllätys. Eipä silti, aika pienestä saadaan otsikoita repäistyä. Muutaman tonnin kello, mitä tuo nyt on? Moni ostaa Skodaansa isommalla rahalla jotain turhia lisävarusteita. Jos tuon tekisi Arhinmäki, olettaen että omistaisi Skodan, niin en usko että iltapäivälehdet viitsisivät vaivautua tekemään juttua Arhiksen Octavian sähköpenkeistä ja vähän paremmasta musasoittimesta. Noihin nyt kuitenkin uppoaa helposti TAG Heuer Carreran verran fyrkkaa.

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Rannekello on kuin numeroa liian pienet kalsarit. Kiristää turhaan iholla..

Hieman samaa mieltä. Samaa skaalaa kuin Bossin Hugon solmiot. Niitä on olemassa, mutta ovat melko tarpeettomia. Olenkohan ainoa jatkoaikalainen, joka on tehnyt omat solmiot? Kelloja en ole vielä tehnyt. Rannekellot ovat turhaa kikkailua. Joka ainoa peruskansalainen osaa kertoa jo herättyään parin minuutin tarkkuudella kellonajan. Mihin rannekelloja tarvitaan?

Fordél

Jäsen
Hieman samaa mieltä. Samaa skaalaa kuin Bossin Hugon solmiot. Niitä on olemassa, mutta ovat melko tarpeettomia. Olenkohan ainoa jatkoaikalainen, joka on tehnyt omat solmiot? Kelloja en ole vielä tehnyt. Rannekellot ovat turhaa kikkailua. Joka ainoa peruskansalainen osaa kertoa jo herättyään parin minuutin tarkkuudella kellonajan. Mihin rannekelloja tarvitaan?

Mihin solmioita tarvitaan?

Niin ihan samalla tavalla rannekellot voi nähdä asusteena kuin solmiot. Tai sitten ne voi nähdä hienoina teknisinä vempaimina, jotka kaiken lisäksi näyttävät tarkan ajan, päivämäärän jne. En mie ainakaan osaa sanoa päivän jokaisena hetkenä, että mikä on tarkka kellonaika tai välttämättä edes mikä päivämäärä on.

Fordél

Jäsen
Solmiot kehitettiin pakon edessä. Unkarilaiset ratsumiehet kiristivät aikoinaan kaulukset ja hihansuut täivaaran vuoksi.
Voisivat olla tarpeellisia nykyisinkin?

Tiedän kyllä solmion historian. Ihan yhtä hyödyllisiä tai hyödyttömiä kuin rannekellot. Jokainen päättäkööt itse hyödyllisyyden.

Fordél

Jäsen
Saan säännöllisesti lahjuskelloja. Onneksi niissä ei ole kaiverruksia. Menevät kiertoon...

Jep, hyvä homma ja niistä kaiverruksistakin pääsee kyllä eroon (olettaen, ettei ole muovikelloja). Ei muuta kuin jatka valitsemallasi tiellä jos tuntuu hyvältä.

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Annoin parin tonnin Omegan kummitytölle, koska hän piti siitä. Oletko sinä kenenkään kummityttö?

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihan vaan mielenkiinnosta, että miten palstan kellotosikot suhtautuvat, mielestäni ihan fiksun oloisiin ja näköisiin, älykelloihin. Esimerkkinä fiksun näköisistä tarjoaisin vaikka Huawei watch tai Motorola Moto 360 kelloja. Linkit Wareable | Wearable Technology News and Reviews sivustolle. Motorolaan olen itse tykästynyt ja sitähän voi modifioida jo ennen tilausta melkoisesti Motomakerilla, mikä on suunnittelusivu missä voi valita kellon koon, värin ynnä muuta pientä ulkonäkösälää.

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Rannekellon funktio enemmänkin osana pukeutumista kuin ajannäyttäjänä korostuu nykyaikana, kun kellonajan voi tarkistaa kätevästi monella muullakin tavalla.

Erittäin hyvin sanottu siellä takana. Arvokellot ovat kiinnostaneet nuoresta pitäen ja isävainaalta sainkin perinöksi dollaripohjaisen Corumin ja Omega Constellationin. Corum oli jotenkin niin blingbling ja hinttimäinen, etten sitä kehdannut missään käyttää ja jossain vaiheessa hankkiuduin siitä eroon, pilkkahinnalla tosin.

Omegasta tykkään kovasti, mutta on aika möhkäle, enkä sitä arkikäytössä pidäkään. Juhlavampiin tilaisuuksiin sen sijaan passaa mainiosti. Arkikäytössä tällä hetkellä Citizen, mutta pitkän tähtäimen suunnitelmassa olis hankkia myös arkikäyttöön vähän hienompi kello, vaikka ajan voikin nykyään tarkistaa helposti muualtakin. Jotenkin vaan on tottunut aina olemaan kello ranteessa ja aina kun huomaa jollain hienon kellon ranteessa, pisteet nousevat ainakin hetkellisesti.

Suosikkijoukkue
Minä vedän tuollaisesta kellosta myös sellaisen johtopäätöksen, että sen kantaja tuskin kuuntelee Captain Beefheartia ja Absoluuttista Nollapistettä, vaan ennemminkin Radio Novalta musiikkia aikuiseen makuun.
Vedä nyt vaikka räpylään. Beefheartia olen laittanut viime aikoina melkoisen harvoin soimaan, Nollapistettä soitin autossa viimeksi perjantaina. Vein keskimmäisen lapsen autokyydillä kouluun, Kivoja kansioita sekä Ääniaallot tappaa syövän ehdimme kuunnella kokonaan. Levyn nimikappale Neulainen Jerkunen jäi kesken, koska ennätimme kappaleen soidessa koulun pihaan. Ranteessani oli tuolloinkin TAG Heuer Carrera. En vaihtanut Novalle jatkaessani matkaa koulun pihalta kohti työpaikkaa.

Nollapistettä soitin autossa viimeksi perjantaina. Vein keskimmäisen lapsen autokyydillä kouluun, Kivoja kansioita sekä Ääniaallot tappaa syövän ehdimme kuunnella kokonaan.

Noin sekavan pitkätukkien häröilyn kuunteleminen on kyllä mielestäni melkein yhtä epäilyttävää toimintaa kuin 60 euron rannekellon käyttäminen. Paremmin tuollainen eksentrismi sopii jonkun viiksekkään Jopo-jannun iPhoneen kuin hillityn charmikkaan Mersu-kuskin stereoihin.

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Suunto Core'lla mennään tällä hetkellä, mutta kyllähän tuolla jossain siintelee itselle 50's lahjaksi TAG Heuer Carrera chrono...

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ihan vaan mielenkiinnosta, että miten palstan kellotosikot suhtautuvat, mielestäni ihan fiksun oloisiin ja näköisiin, älykelloihin. Esimerkkinä fiksun näköisistä tarjoaisin vaikka Huawei watch tai Motorola Moto 360 kelloja. Linkit Wareable | Wearable Technology News and Reviews sivustolle. Motorolaan olen itse tykästynyt ja sitähän voi modifioida jo ennen tilausta melkoisesti Motomakerilla, mikä on suunnittelusivu missä voi valita kellon koon, värin ynnä muuta pientä ulkonäkösälää.
Älykellot ovat varmasti ihan jees, osalle ihmisistä. Itse seuraan mielenkiinnolla niiden kehitystä ja muotoilua, mutta en ostaisi (nagaatio enemmänkin siihen että vapaalla yritän olla ns pois online maailmasta, eikä siitä että älykello)
Älykellot, sykemittarit (jollaisen itsekin omistan), ns monitoimikellot kuten Suunto Core ym. Kaikille on aikansa ja paikkansa sekä käyttäjänsä.
Corea tai vastaavaa voisin hyvinkin kuvitella käyttäväni vesillä (ilmapuntari, myrskyhälytys ym) tai vaikka vaelluksella.

Fordél

Jäsen
Kaikille on aikansa ja paikkansa sekä käyttäjänsä.
Corea tai vastaavaa voisin hyvinkin kuvitella käyttäväni vesillä (ilmapuntari, myrskyhälytys ym) tai vaikka vaelluksella.

Juuri näin. Kelloista on moneksi ja erilaisiin tilanteisiin löytyy sopivia kelloja. Valtaosalla kelloharrastajista tuskin on mitään sykemittareita tai älykelloja vastaan, kun niitä käytetään oikeassa ympäristössä. Sitten kun pääministeri tai ulkoministeri kulkee pukupäällä ja sykemittari kädessä, voi osalla nousta karvat pystyyn. Osa varmasti hyväksyy tällaistenkin rajojen rikkomisen.

Minä vedän tuollaisesta kellosta myös sellaisen johtopäätöksen, että sen kantaja tuskin kuuntelee Captain Beefheartia ja Absoluuttista Nollapistettä, vaan ennemminkin Radio Novalta musiikkia aikuiseen makuun.

Tää on hyvä esimerkki siitä, että lopulta ei kuitenkaan kannata tehdä lopullisia johtopäätöksiä ulkoisen habituksen perusteella, kuten kellosta. Itsellä voisi niin ikään olla kädessä Carrera ja samalla kuulokkeissa raikaisi Nollapisteen Sunnuntai, yksi tämän suosikkiorkesterini hienoimmista biiseistä.

BigJay

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minä olen aina pikkupojasta lähtien ollut jollain tapaa viehtynyt rannekelloihin. Nuorempana oli hienoa mitä enemmän muovia kelloon oli käytetty ja niinpä varsin möhkälemäinen Casion G-Shock oli oikea toiveiden täyttymys 13-vuotiaalle BigJaylle. Se kello tuli käytettyä melkolailla loppuun. Sen jälkeen käyttökellona oli sekä Citizenin aurinkoenergialla toimiva kello kuin myös Suunnon Vector. Nyt tuo Citizen pölyttyy jossain laatikon pohjalla, sillä se on mielestäni aivan liian lelun oloin BJ:n herkulesmaiseen ranteeseen.

Nyt on seitsemän vuoden ajan palvellut ns. parempana kellona Tag Heuerin Aquaracer ja jokunen vuosi sitten hankin Tissotin Couturier Chronographin, kun halusin myös nahkarannekkeisin kellon eikä budjettia ollut esim. vaikkapa Tagin Carreraan. Jälkeenpäin olen harmitellut että tuolloin Tissotia ostaessa piti nuukailla muutama satku enkä ostanut kyseistä kelloa automaattina.

Minulle tyylikkäät ja ennen kaikkea laadukkaat kellot ovat osa pukeutumista ja myöskin käyttöesineitä, sillä onhan se nyt kätevämpää katsoa aika ranteesta kuin esim. kaivaa puhelin taskusta. Mieleeni ei tulisi käyttää töissä vaikkapa Suunnon halpissykemittariani, josta kyllä ajan näkee aivan yhtä hyvin kuin Aquaracerista.

Jännityksellä jään odottamaan profilointia musiikkimaustani kellovalintojeni perusteella.

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juuri näin. ... kun pääministeri tai ulkoministeri kulkee pukupäällä ja sykemittari kädessä, voi osalla nousta karvat pystyyn. Osa varmasti hyväksyy tällaistenkin rajojen rikkomisen.

.....
Tavallaan yksi pointtini oli myös, että esim. Garmin Fenix 3 on ihan hienon kellon näköinen, mutta oikeasti ilmeisesti markkinoiden paras sykemittari. Saa metallista ja nahkaista ranneketta ja vaikka mitä sälää, mutta näyttää ihan hienolta cronolta.

Tää on hyvä esimerkki siitä, että lopulta ei kuitenkaan kannata tehdä lopullisia johtopäätöksiä ulkoisen habituksen perusteella, kuten kellosta.

Mutta jos jollain on hattu päässä sisällä, siitä kyllä voi tehdä johtopäätöksen, että kyseessä on huono ihminen. Ja päätoimiselta pullonkerääjältä näyttäviä ihmisiä on ihan oikeutettua katsella halveksien (ja opettaa myös lapsensa tekemään näin) täällä meidän Suomessamme, jossa ei ole olemassa yhteiskuntaluokkia.

Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä kyllä tykkään että ihmiset ovat erilaisia ja varsinkin persoonallisia, mutta toisaalta olisi hyvä jos kaikki kulkisi samanlaisissa koulupuvuissa tai vaikka maastopuvussa. Intissä kotiutumispäivänä oli jännä huomata kun joku veti nahkahousua ja niittitakkia ylle, toinen aivan liian isoja räppihousuja jalkaan ja kolmas taas asetteli kravattia kauluspaitaan. Jos kello on statussymboli niin mulle mulle tulee mieleen että sellainen ihminen haluaa asettaa itsensä johonkin tiettyyn asemaan suhteessa muihin, mikä tietenkin on negatiivinen juttu. En mä tiedä oonko mä vähän hippi tai jotain kun mä ajattelen kaikkia ihmisiä samanarvoisina. Mua vähän nolottaisi kulkea tosi kallis kello kädessä ja ehkä mä jotenkin jopa koittaisin piilotella sitä hihan alle, vähän kuin ethän sä oikein halua että sun auto on pihan kallein. Tai no se joku ihmistyyppi haluaa ja niitä vissiin on paljonkin kun usein kuulee noita juttuja. Telkkarimainoksissakin sanotaan että ostamalla tämän ruohonleikkurin naapurit ovat kateellisia blaa blaa. Todennäköisemmin kait ne naapurit eivät ajattele noin. Jos ajattelee niin se johtaisi helposti kateuteen tai pröystäilyyn ja silloin niidenkin pitäisi hommata sellainen tai jopa kalliimpi. Ihminen ehkä saisi mielihyvää siitä ajatuksesta että olisi parempi vekotin kuin mulla. Itse tietenkin voi olla tyytyväinen että on tosi hyvä ja miksi ei ostaisi tosi hyvää jos kerta on rahaa, mutta ottaisiko esimerkiksi sitä kelloa näytille kun näkee muita. Ja miksi ylipäätänsä ostaisi "liian hyvän". Musta olis jotenkin kiva jos kaikki vetäisi vaikka kurahaararit päälle niin tietäisi ettei jotkut ajattele mitenkään ylimielisesti eikä niillä olisi tarvetta millekään statussymboleille. Esimerkiksi sporttisella kellolla sitä helposti viestittää että on sporttinen ja menevä ja kalliilla kellolla taas että rahaa löytyy ja varsinkin että tykkää näyttää sen muille.

Siis onhan noi joidenkin kellojen koneistot tietenkin tosi hienoja ja vaikka mitä. Hieno harrastus ja hienoja vehkeitä. En ole aiemmin hirveästi edes ajatellut rannekelloja.

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Minulle tyylikkäät ja ennen kaikkea laadukkaat kellot ovat osa pukeutumista ja myöskin käyttöesineitä, sillä onhan se nyt kätevämpää katsoa aika ranteesta kuin esim. kaivaa puhelin taskusta. Mieleeni ei tulisi käyttää töissä vaikkapa Suunnon halpissykemittariani, josta kyllä ajan näkee aivan yhtä hyvin kuin Aquaracerista.

No nyt ymmärrän miksi katsot minua, hyvä ystäväni, niin kieroon, kun käytän junttia Suuntoa all day/every day, vaikka kello-aficionado @Fordél jo asiasta varoitti.

Siirryhän sinäkin arvon cottonmouth oikeisiin kelloihin ja jätät nuo Suunnot väliin. Ei muuta kuin hakemaan jotain hienoa vanhempaa vedettävää Omegaa ranteeseen!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy