Rannekello-ketju

  • 284 036
  • 989

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Ja onko kukaan tilaillut tuolta laatukellot.fi sivustolta arvokkaampia kelloja että miten homma siellä pelittää?

Samaa kyselisin minäkin. Kun olen tuota laatukellot.fi:tä googletellut niin hieman epämääräisen kuvan olen saanut. Toimitusajoissa on ainakin ollut viivettä ja sain käsityksen, etteivät hinnatkaan olisi halvimpia mahdollisia vaikka sivustolla kertovatkin, että pystyvät myymään halvemmalla kuin muut. Käsitin, että kyseessä on ruotsalainen firma ja kellot tulevat ruotsin kautta. Välttämättä kelloja ei ole varastossa vaan ostavat kellon sen jälkeen kun ovat saaneet tilauksen. Nämä ovat tosiaan netistä kaivettuja kokemuksia, itse en ole koskaan tilannut. Kiinnostaisi vain tietää, koska heillä on laaja valikoima.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Laatukellot sivuston hinta ei yleensä ole kilpailukykyinen, ja hiukan epämääräinen tuo sivusto.
Chrono24 sivustolla on monta myyjää jotka myyvät uutta halvemmalla, esim luottava Luxury watch Tukholmassa.
Suomesta kysyisin ihan soittamalla tarjousta kivijalkamyymälöistä. Parhaat hinnat olen saanut Turusta Kulta- ja kelloliike Suomiselta, sekä Oulusta Oulun koru.
Oulun korusta ostanut mm Seamaster Aqua Terran. Kauppa puhelimessa ja sähköpostiin maksutiedot. Maksu liikkeen tilille ja kello parin päivän päästä postilla perillä. Erittäin hyvää palvelua ainakin Oulussa.

Tässä vielä linkki tuonne Tukholmaan.
Omega Seamaster 300 21230412003001 for $2,867 for sale from a Trusted Seller on Chrono24
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Onko porukalla kokemusta ns. vintagekelloista, eli esimerkiksi 50 - 60-lukujen Omega Seamastereista. Jos tuollaisen hankkii muutamalla sadalla eurolla luotettavan oloiselta kellosepältä huollettuna, niin varmaan voi odottaa että se käy ja kukkuu kohtuullisen luotettavasti vielä seuraavatkin vuosikymmenet.
 

PelicansP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Laatukellot sivuston hinta ei yleensä ole kilpailukykyinen, ja hiukan epämääräinen tuo sivusto.
Chrono24 sivustolla on monta myyjää jotka myyvät uutta halvemmalla, esim luottava Luxury watch Tukholmassa.
Suomesta kysyisin ihan soittamalla tarjousta kivijalkamyymälöistä. Parhaat hinnat olen saanut Turusta Kulta- ja kelloliike Suomiselta, sekä Oulusta Oulun koru.
Oulun korusta ostanut mm Seamaster Aqua Terran. Kauppa puhelimessa ja sähköpostiin maksutiedot. Maksu liikkeen tilille ja kello parin päivän päästä postilla perillä. Erittäin hyvää palvelua ainakin Oulussa.

Tässä vielä linkki tuonne Tukholmaan.
Omega Seamaster 300 21230412003001 for $2,867 for sale from a Trusted Seller on Chrono24

Kiitos linkistä. Yksi syy miksi itseäni houkuttelisi myös tilata tuolta laatukelloista on tuo 12kk maksuaika, missä ei tulisi kuin 61€ lisää kuluja verrattuna siihen, että maksaisi koko kellon kerralla. Eikös tuo periaatteessa olisi samalla myös hiukan turvallisempikin maksutapa? Ensimmäinen erä maksuun vasta kun kello on hyppysissä.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Onko porukalla kokemusta ns. vintagekelloista, eli esimerkiksi 50 - 60-lukujen Omega Seamastereista. Jos tuollaisen hankkii muutamalla sadalla eurolla luotettavan oloiselta kellosepältä huollettuna, niin varmaan voi odottaa että se käy ja kukkuu kohtuullisen luotettavasti vielä seuraavatkin vuosikymmenet.
Luultavasti kukkuu. Vanhimmat vintage Omegani ovat vuodelta 1948 ja kukkuvat kyllä, noin 5s/vrk tahdilla. Nuo 50-60 lukujen Omegan koneistot ovat aika legendaarisia luotettavuudeltaan ja suht helppoja huoltaa ja säätää. Tosin täytyy muistaa että mekaaninen kello tarvii sitä huoltoa käytössäkin. 5-10 välein olisi aika järkevä väli.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kiitos linkistä. Yksi syy miksi itseäni houkuttelisi myös tilata tuolta laatukelloista on tuo 12kk maksuaika, missä ei tulisi kuin 61€ lisää kuluja verrattuna siihen, että maksaisi koko kellon kerralla. Eikös tuo periaatteessa olisi samalla myös hiukan turvallisempikin maksutapa? Ensimmäinen erä maksuun vasta kun kello on hyppysissä.
En ole varsinaisesti mitään negatiivista kuullut tuosta puljusta. Muutamat eri kellopalstoilla ostaneet tuolta ja kello on tullut Europpalaisen jälleenmyyjän papareilla ja leimoilla. Luutavasti mitään ei ole varastossa vaan tilauksen jälkeen etsivät kyseisen kellon ja toimittavat.
Tuohan on sama firma joka pitää mm uret.se sivua jne.
Selasin nopeasti Uret.se palautteen ja paljon hyviä, mutta kaksi asiaa pisti silmään negatiivisissa. Toimitusaika joillain jopa 4-6 viikkoa tilauksesta. Toinen mikä korostui että ostaminen on helppoa mutta jos tulee ongelmia kellon tai takuun kanssa, helppous loppuu siihen, eli aika heikosti kantavat vastuunsa.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Luultavasti kukkuu. Vanhimmat vintage Omegani ovat vuodelta 1948 ja kukkuvat kyllä, noin 5s/vrk tahdilla. Nuo 50-60 lukujen Omegan koneistot ovat aika legendaarisia luotettavuudeltaan ja suht helppoja huoltaa ja säätää. Tosin täytyy muistaa että mekaaninen kello tarvii sitä huoltoa käytössäkin. 5-10 välein olisi aika järkevä väli.

Ok, kiitos tiedosta. Samaa olen kuullut muualtakin. Itse tässä harkitsen ensimmäisen ns. laatukellon hankintaa (tai vaimon kanssa harkitaan, että toisiko pukki sellaisen joululahjaksi siten että lahjan saaja kustantaa siitä osan ja pukki osan). Olen katsellut uudempiakin ja hinnakkaampia vaihtoehtoja mutta vähän tuollainen vintagemallikin kiinnostaisi. Ajattomia kelloja ja onhan noissa iäkkäissä oma viehätyksensä.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ei tuollaisessa parin sadan Omegassa voi oikein mennä pieleen jos on vielä huollettu.
Siihen sitten ostaa kympillä rannekkeen tappien irroittamiseen tarkoitetun työkalun ja pari eri väristä nahkaremmiä niin siinä on kelloa moneen käyttöön.
Tosin kannattaa sovittaa kelloa, koska vintagekellot ovat nykymittojen rinnalla aika siroja/pienehköjä. noin 36mm yleensä. Siis että tuntuu hyvälle ja näyttää hyvälle.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
En ole varsinaisesti mitään negatiivista kuullut tuosta puljusta. Muutamat eri kellopalstoilla ostaneet tuolta ja kello on tullut Europpalaisen jälleenmyyjän papareilla ja leimoilla. Luutavasti mitään ei ole varastossa vaan tilauksen jälkeen etsivät kyseisen kellon ja toimittavat.
Tuohan on sama firma joka pitää mm uret.se sivua jne.
Selasin nopeasti Uret.se palautteen ja paljon hyviä, mutta kaksi asiaa pisti silmään negatiivisissa. Toimitusaika joillain jopa 4-6 viikkoa tilauksesta. Toinen mikä korostui että ostaminen on helppoa mutta jos tulee ongelmia kellon tai takuun kanssa, helppous loppuu siihen, eli aika heikosti kantavat vastuunsa.
Näin olen minäkin päätellyt asian. Laatukellot.fi on kyllä siinä mielessä relevantti sivusto, että se on yksi toimija, joka tarjoaa laajan katalogin suht isosta valikoimasta tunnettuja kellomerkkejä. Tuolta voi aika nopeasti etsiä määrätyn hintaluokan tietyn merkkisistä kelloista niitä, jotka vaikuttavat kiinnostavilta. Hinnat eivät ole varmasti markkinoiden halvimpia, enkä minäkään usko noilla olevan kummoistakaan varastoa, jos ylipäätään mitään varastoa. Tuolta nyt saa ainakin jonkinmoisen viitehinnan, jota kalliimmalla kelloa ei ainakaan tarvitse ostaa. Halvemmalla todennäköisesti saa, ihan Euroopasta ja täysillä veroilla.

Takuu on vielä ihan oma kysymyksensä. Ostin joskus noin 10 vuotta sitten vähän kalliimman kellon Dubaista, tosin siten että asuinpaikkani oli tuolloin Schengen-aluen ulkopuolella. Muutin aikanaan takaisin Suomeen, ja kello tuli kotiin muuttotavarana, eli Suomen verottajan näkökulmasta aivan laillisesti. Myöhemmin minulla tuli kellon kanssa pieni korjausasia takuuaikana ajankohtaisesti, ja kun kellolla oli "maailmanlaajuinen takuu", niin toimitin kellon ostotidistuksen kopion kanssa suomalaiseen huoltoliikkeeseen. No sieltä tuli muutaman päivän kuluttua ylimielinen soitto, että "emme korvaa tätä työtä takuuna, koska kello on ostettu veroparatiisista, ja vähintä mitä edellytämme on se, että kellosta on maksettu asianmukaiset verot". Selitin asian, että kello on tuotu aivan laillisesti Suomeen muuttotavarana, ja olin valmis toimittamaan nämäkin dokumentit huoltoliikkeeseen. Ei auttanut, oli kuulemma toimitusjohtajan kanta. Hetken aikaa kuitenkin väänsin tapauksesta puhelimessa, koska mielestäni olin oikeutettu takuuajan palveluihin, koska kellolla todellakin oli maailmanlaajuinen takuu, ja en ollut toiminut miltään osin sen enempää valmistajan takuuehtojen kuin Suomen lakienkaan vastaisesti (tuon kolmannen maan lakien vastaisesti olin kylläkin toiminut, koska olin vienyt kellon Dubaista asuinmaahani sen enempiä asiasta numeroa tekemättä - kuten kyseisen maan kansalaiset näyttävät muutenkin tekevän sen enempiä selittelemättä, muutenhan ikävä tulli saattaisi nypätä ylimääräisiä lahjuksia siitä hyvästä, etteivät varasta koko kelloa). Lopulta kuitenkin sovimme puhelimessa, että saan alun perin vähän 110 euron arvoiseksi ilmoitetun toimenpiteen 60 eurolla, eli laitoimme riidan suunnilleen puoliksi. Kun ei tuon suuremmasta jutusta ollut kyse, niin mikäpä siinä.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Aiemmin en ole kelloista ollut juuri millään tavalla kiinnostunut, mutta nyt on viime aikoina alkanut kiinnostus heräämään ja tarkoitus olisikin nyt hankkia ranteeseen hiukan arvokkaampi aikarauta.

Budjetin ollessa maksimissaan 3000€ olenkin nyt iskenyt silmäni oheisen linkin Omegan Seamastersiin nimenomaan sinisellä kellotaululla. Linkki vie laatukellot.fi sivustolle.
http://www.laatukellot.fi/omega-seamaster-diver-300m-co-axial-41mm-sininen-teras-p-17102.html

Minulla on muuutaman vuoden vanha kuvan mukainen Seamaster, jonka olen ajatellut vaihtaa toisenlaiseen. Hiukan poikkeaa tuosta etsimästäsi, mutta ei mielestäni ainakaan huonompaan suuntaan. Kellosta on kaikki kuitit ja laatikko jne. Kello on miltei jokapäiväisessä käytössä, mutta todella hyvässä kunnossa. Laita yv:tä mikäli olet kiinnostunut.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko porukalla kokemusta ns. vintagekelloista, eli esimerkiksi 50 - 60-lukujen Omega Seamastereista. Jos tuollaisen hankkii muutamalla sadalla eurolla luotettavan oloiselta kellosepältä huollettuna, niin varmaan voi odottaa että se käy ja kukkuu kohtuullisen luotettavasti vielä seuraavatkin vuosikymmenet.

Itse ostin yhden Omegan aikanaan Kangasniemen Ristolta Pirkan kellosta. Kello on kutakuinkin harvinainen ja vaikea jäljittää, mutta valmistusvuosi osuu jonnekin 60 ja 70-lukujen taitteeseen. Risto oli sen omin käsin itselleen juuri kunnostellut, eikä ollut edes varsinaisesti aikeissa myydä sitä, mutta kauppoihin päästiin. Luotettava kello, tosin käytän sitä vähemmän kuin muita kelloja. Mutta aina vedettäessä valmis toimintaan.
 

Fordél

Jäsen
Ok, kiitos tiedosta. Samaa olen kuullut muualtakin. Itse tässä harkitsen ensimmäisen ns. laatukellon hankintaa (tai vaimon kanssa harkitaan, että toisiko pukki sellaisen joululahjaksi siten että lahjan saaja kustantaa siitä osan ja pukki osan). Olen katsellut uudempiakin ja hinnakkaampia vaihtoehtoja mutta vähän tuollainen vintagemallikin kiinnostaisi. Ajattomia kelloja ja onhan noissa iäkkäissä oma viehätyksensä.

Kyllä, vintage-kelloissa on ihan oma fiiliksensä. Vintage-kellon ostaessa ostaa palan historiaa ja tulee osaksi kellon tarinaa. Ja onhan siinä jotain kiehtovaa, että ranteessa tikittää kello, joka on tikittänyt jo 40 vuotta ja huollettuna skulaa vielä toisen mokoman.

Toisaalta kyllähän jollain 500 egellä saa hyvin kiehtovia uudempiakin kelloja, etenkin käytettynä. Nämä kellot ovat varustettu monesti toimintavarmalla ETA:n 2824-työjuhdalla (tai vastaavalla Sellitan koneistolla), joka on suht halpaa huollattaa. Kellot voivat olla simppeleitä sukeltajankelloja tai fiinimpiä pukukelloja. Kooltaan saa isompia kelloja, kuin mitä vintaget tuppaa olemaan. Itse ostin juuri jokin aikaa sitten käytettynä Glycinen Combat Sub sukeltajankellon, jossa on muotoilussa vähän vintage-henkeä, mutta koko on nykystandardin luokkaa ja koneistona sykkii luotettava ETA:n mylly. Olen ollut todella tyytyväinen hankintaan.

Toisaalta itsellä on myös kolme vintage-kelloa 60-70-luvun vaihteesta, mm. yksi Seamasters. Kaikki ovat tikittäneet hyvin eikä mitään suurempia ongelmia ole ollut. Toki ihan kuten uudemmissakin kelloissa, joitain on joskus mennyt rikki tai jumiin, mutta aina on kelloseppä saanut uudestaan kuntoon. Laskut eivät ole tähän mennessä olleet 50-120 euroa enempää. Viimeisimmäksi kalenteri jumittui Zenithissä. Kelloseppä puhdisti kalenterin mekaniikan 50 egellä ja nyt päivämäärä vaihtuu kuin uudessa kellossa.

Ei tuollaisessa parin sadan Omegassa voi oikein mennä pieleen jos on vielä huollettu.
Siihen sitten ostaa kympillä rannekkeen tappien irroittamiseen tarkoitetun työkalun ja pari eri väristä nahkaremmiä niin siinä on kelloa moneen käyttöön.
Tosin kannattaa sovittaa kelloa, koska vintagekellot ovat nykymittojen rinnalla aika siroja/pienehköjä. noin 36mm yleensä. Siis että tuntuu hyvälle ja näyttää hyvälle.

Kunnon kellosepällä, lähiaikoina huollettua ja täysin toimivaa vintage-Omegaa ei saa pariin sataan. Näissä hinnat ovat nousseet viime vuosina yllättävän paljon. Itse ostin oman vintage-Seamasterin 2010-luvun alussa kellosepältä, jolloin se maksoi muistaakseni jotain 280 euroa juuri huollettuna. Nyt kun katsoo esim. Kalevan kellon (Tampere) huollettuja Omegoita niin pyörivät jossain 400-600 euron tuntumassa. Loppelalla ja Longitudella taitavat olla saman hintaisia tai Longitudilla vieläkin kalliimpia. Huoltamattomina saa liikkeistä noin kolmella sadalla. Itse ostin juuri tällaisen huoltamattoman priimakuntoisen vintage-Zenithin, johon teetin huollon Hkissä kellosepällä. Kokonaishinnaksi tuli noin kello 370 € + huolto 130 € = 500 €. Ei halpaa ja tolla hinnalla saisi jo uudenkin automaattikellon, mutta eihän niissä ole läheskään samanlaista fiilistä. Tosta kellosta en luovu koskaan.
 

PelicansP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tuo laatukello välittää kellonsa Amazonin kautta. Tuote tilataan Jenkkilän outleteista kun tilaus tulee ja myydään suomalaisille asiakkaille. Samat kellot voi tilata suoraan Amazonilta tulleineen päivineen n.20-40% halvemmalla. Itse hommaan kelloni nykyään sieltä, toimitus on kestänyt maksimissaan 2 viikkoa ja ongelmia ei ole ollut.
Kiitos vastauksista. Täytyy katsella myös tuolta Amazonista. Tosiaan tuossa laatukelloissa kun vain houkuttelee tuo 12kk maksuaika lähes olemattomalla korolla ja itselläni tuo toimitusaika ei ole niin kriittinen kun kello tulee omaan ranteeseen eikä lahjaksi niin itselleni tärkeintä on että tavara tulee vaikkakin ehkä hiukan viiveellä ja että kello on aito.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Black Friday tarjouksena tuli sitten hankittua Longines. Onko kokemusta tuollaisesta? Käsittääkseni laadukas ja hinta/laatusuhteeltaan hyvä merkki. Vai onko vanhaa koijjattu?
 

Fordél

Jäsen
Black Friday tarjouksena tuli sitten hankittua Longines. Onko kokemusta tuollaisesta? Käsittääkseni laadukas ja hinta/laatusuhteeltaan hyvä merkki. Vai onko vanhaa koijjattu?

Ei ole kokemusta, mutta onhan Lonkku hyvä keskitason legendaarinen ja historiallinen merkki. Ei varmasti vanhaa sinänsä ole koijjattu. Toki hintaahan emme tiedä eikä meidän tarvitsekaan tietää. Hieno kello ja onnittelut uudesta hankinnasta!
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Ei ole kokemusta, mutta onhan Lonkku hyvä keskitason legendaarinen ja historiallinen merkki. Ei varmasti vanhaa sinänsä ole koijjattu. Toki hintaahan emme tiedä eikä meidän tarvitsekaan tietää. Hieno kello ja onnittelut uudesta hankinnasta!

Kiitokset. Mitä olen netistä tutkaillut aihetta niin koneiston pitäisi olla hyvä ja laadukas. Ja ihan hyvät jälkimarkkinatkin jos joskus kyllästyy ja haluaa luopua. Itse kyllä ajattelin pitkäaikaiseksi investoinniksi. Nuo on kai ikuisia pelejä jos ei heittele betonilattioille ja huoltaa jonkun vuoden välein.
 

Fordél

Jäsen
Kiitokset. Mitä olen netistä tutkaillut aihetta niin koneiston pitäisi olla hyvä ja laadukas. Ja ihan hyvät jälkimarkkinatkin jos joskus kyllästyy ja haluaa luopua. Itse kyllä ajattelin pitkäaikaiseksi investoinniksi. Nuo on kai ikuisia pelejä jos ei heittele betonilattioille ja huoltaa jonkun vuoden välein.

Osaatko sanoa, että mikä koneisto siinä on? Onkohan kyseessä L688 column-wheel?

Juuri tätä versiota en ole nähnyt paljoa jälkimarkkinoilla, mutta noin muutenhan Lonkkua ja sen suklareita liikkuu paljon käytettynä. Varmasti tuon saa suht helposti myytyä jos joskus kyllästyy. Mutta jos pitää itsellä niin helposti loppuelämän kumppani. Kunhan huollattaa sen 5-7 vuoden välein about.

Itse olen hurahtanut täysin sukeltajakelloihin, joita pidin aikaisemmin todella tylsinä. Koska pätäkkää ei ole liiaksi haaskattavana niin täytyy katsoa vähän halvempia pelejä. Lähinnä kiikarissa on muutama Fortis (on muuten paljon hienoja kelloja), Squale ja Seikon Turtle. Eniten kiinnostaisi saada "kokoelmaan" yksi GMT-kello.
 
Viimeksi muokattu:

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Noista ETA-koneistoista ja niistä kustomoiduissa kannattaa huomata se, että niitä valmistetaan usein jopa neljällä eri laatutasolla. Muistaakseni omassa lonkussani on käytetty ko. koneistosta parasta tai toiseksi parasta laatua. Omassasi on varmasti hyvä koneisto. Wear it in good health! Niinkuin sanonta kuuluu.

Toivotaan, että osui hyvä peli ranteeseen. Itse en ole mikään alan asiantuntija kuitenkaan, vaikka tässä on nyt viimeiset viikot aika tiukasti tullut googlea käytettyä ja tietoa eri kelloista ja koneistoista etsittyä. Tuo kun on nyt tuollainen vähän rouheampi niin voisi sellaisen vanhan 50-60 luvun Omegan tms. jahtausta jatkaa pukukellotarpeeseen.
 

Veijari

Jäsen
Hankin vajaa 2v sitten itselleni 40v lahjaksi n. 1000 € arvoisen Tissotin automaattikellon. Noin kallista ja paskaa kelloa en ole aiemmin omistanutkaan. Kello oli vuoden käytön jälkeen takuuhuollossa, kun alkoi jätättämään. Nyt sama homma, kello jätättää noin 5 min tunnissa, eli täysin käyttökelvoton kapistus. Muistaakseni kellossa oli 2v takuu mutta olen hukannut kellon ostokuitin, joten taitaa seuraava huolto mennä omasta lompakosta tai sitten heitän sen vesilinnuille.
 

Veijari

Jäsen
Oletko vetänyt kellosi? Ei automaattikaan käy kunnolla ilman perusvetoa, jos se on välillä pari päivää poissa ranteesta. Pelkkä heiluttelu ei pysähtyneelle kellolle riitä.

Muutoin kellosi on selvästi viallinen tai säädetty aivan päin prinkkalaa ja kyllä se takuuseen menee ilman kuittiakin. Jos ostopaikka on jokin kivijalkaliike, niin niillähän se kuitti myös on ja auttavat varmasti mielellään asiassa. Kellon alkuperän jäljittäminen pitäisi onnistua myös koneiston sarjanumeron perusteella. Vaikka Tissot onkin mekaanisten sveitsiläiskellojen halvemmsta päästä, niin ei ne sentään noin huonoja pitäisi olla. Ja tonni on tosiaan paljon rahaa.

Tiedän kyllä että vaatii perusvedon jos on jäänyt pöydälle mutta siitä ei ole kyse. Kyllä se kello on ollut pääosin jatkuvasti kädessä, eli kyllä siinä koneistossa selkeä vika on. Ja ihan kivijalkaliikkeestä on ostettu, joten täytyy käydä kokeilemassa menisikö takuun piikkiin.

Tuosta kellon jätättämisestä vielä, että alkuun ihan uutena ja ensimmäisen huollon jälkeen toimi ihan ok, mutta ajan mittaan kellon käynti on hidastunut. Oliskohan jotain pölyä tms. päässyt koneistoon, mene ja tiedä? En ole kelloa kyllä pitänyt missään pölyävissä töissä, enkä esim. suihkussa tai urheillessa (koska nahkaranneke) muuten olen kyllä pitänyt hyvin ahkerasti kädessä eli ei ole koneisto juurikaan ehtinyt käytössä pysähtymään.
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Hankin vajaa 2v sitten itselleni 40v lahjaksi n. 1000 € arvoisen Tissotin automaattikellon. Noin kallista ja paskaa kelloa en ole aiemmin omistanutkaan. Kello oli vuoden käytön jälkeen takuuhuollossa, kun alkoi jätättämään. Nyt sama homma, kello jätättää noin 5 min tunnissa, eli täysin käyttökelvoton kapistus.
Sen verran kallis kello, ettei kannata luovuttaa. Tuota kannattaisi näyttää oikealle kellosepälle. Osaa varmasti sanoa mistä ongelma johtuu. En tiedä missä käytit takuuhuollossa.
 

Fordél

Jäsen
Ymmärtääkseni siinä on juuri tuo koneisto.

Sen vähän mitä olen tohon tutustunut niin hyvä myllyhän tuo on. Perustuu ETA:n koeteltuihin koneistoihin, joten varmasti laadukas ja turvallinen valinta.

Ite diggailen juuri ETA, Sellita jne. -pohjasista koneistoista. Niiden taso on ihan riittävä ja inhouset on mun vaatimuksiin turhaa hifistelyä. Tuovat huoltojenkin suhteen turhaa lisäkustannusta.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
ETA-pohjaisista saa tosiaan varsin mainioita, esimerkkinä vaikkapa Omegan 1128 koneisto joka on erittäin tarkka, helppo huoltaa ja hyvinkin varmatoiminen.
Lisäksi plussaa koneiston melko hoikasta olemuksesta, kello siis ei ole kovin paksu tuon kanssa.
 

Veijari

Jäsen
Sen verran kallis kello, ettei kannata luovuttaa. Tuota kannattaisi näyttää oikealle kellosepälle. Osaa varmasti sanoa mistä ongelma johtuu. En tiedä missä käytit takuuhuollossa.

Siihen kivijalkaliikkeeseen palautin, josta kellon hankin ja he toimittivat kellon Tissotille takuuhuoltoon. En tiedä lähtikö takaisin Sveitsiin vai löytyykö virallinen Tissotin huoltopiste esim. Suomesta.

Oliskohan sisään päässyt kosteutta? Tosin tuon ikäisessä kellossa kyllä pitäisi olla hyvät tiivisteet. Ja yleensä normaalikäytössä huoltoa tarvitsee n. (5-) 7 vuoden välein, joten ei sekään oikein sovi tuohon: öljyt pitäisi olla hyvät. Kyllähän jotkut kellovalmistajat yllyttävät huoltamaan jopa joka toinen vuosi, mutta yleensä sellaiselle ei ole tarvetta. En tiedä myöskään millainen vaurio aiheuttaisi tuollaisen jätättämisen. Mikä Tissotin malli on kyseessä?
Ei ainakaan kellolasissa näy merkkejä kosteudesta. Mallia en muista enkä löytänyt Tissotin sivulta enää täysin samaa mallia mutta hyvin lähellä tämänlainen aikarauta kyseessä TISSOT PRS 516 EXTREME AUTOMATIC Chronograph - T0794272705700
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös