Pisin Kääpiö 186cm
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Näin olen minäkin päätellyt asian. Laatukellot.fi on kyllä siinä mielessä relevantti sivusto, että se on yksi toimija, joka tarjoaa laajan katalogin suht isosta valikoimasta tunnettuja kellomerkkejä. Tuolta voi aika nopeasti etsiä määrätyn hintaluokan tietyn merkkisistä kelloista niitä, jotka vaikuttavat kiinnostavilta. Hinnat eivät ole varmasti markkinoiden halvimpia, enkä minäkään usko noilla olevan kummoistakaan varastoa, jos ylipäätään mitään varastoa. Tuolta nyt saa ainakin jonkinmoisen viitehinnan, jota kalliimmalla kelloa ei ainakaan tarvitse ostaa. Halvemmalla todennäköisesti saa, ihan Euroopasta ja täysillä veroilla.En ole varsinaisesti mitään negatiivista kuullut tuosta puljusta. Muutamat eri kellopalstoilla ostaneet tuolta ja kello on tullut Europpalaisen jälleenmyyjän papareilla ja leimoilla. Luutavasti mitään ei ole varastossa vaan tilauksen jälkeen etsivät kyseisen kellon ja toimittavat.
Tuohan on sama firma joka pitää mm uret.se sivua jne.
Selasin nopeasti Uret.se palautteen ja paljon hyviä, mutta kaksi asiaa pisti silmään negatiivisissa. Toimitusaika joillain jopa 4-6 viikkoa tilauksesta. Toinen mikä korostui että ostaminen on helppoa mutta jos tulee ongelmia kellon tai takuun kanssa, helppous loppuu siihen, eli aika heikosti kantavat vastuunsa.
Takuu on vielä ihan oma kysymyksensä. Ostin joskus noin 10 vuotta sitten vähän kalliimman kellon Dubaista, tosin siten että asuinpaikkani oli tuolloin Schengen-aluen ulkopuolella. Muutin aikanaan takaisin Suomeen, ja kello tuli kotiin muuttotavarana, eli Suomen verottajan näkökulmasta aivan laillisesti. Myöhemmin minulla tuli kellon kanssa pieni korjausasia takuuaikana ajankohtaisesti, ja kun kellolla oli "maailmanlaajuinen takuu", niin toimitin kellon ostotidistuksen kopion kanssa suomalaiseen huoltoliikkeeseen. No sieltä tuli muutaman päivän kuluttua ylimielinen soitto, että "emme korvaa tätä työtä takuuna, koska kello on ostettu veroparatiisista, ja vähintä mitä edellytämme on se, että kellosta on maksettu asianmukaiset verot". Selitin asian, että kello on tuotu aivan laillisesti Suomeen muuttotavarana, ja olin valmis toimittamaan nämäkin dokumentit huoltoliikkeeseen. Ei auttanut, oli kuulemma toimitusjohtajan kanta. Hetken aikaa kuitenkin väänsin tapauksesta puhelimessa, koska mielestäni olin oikeutettu takuuajan palveluihin, koska kellolla todellakin oli maailmanlaajuinen takuu, ja en ollut toiminut miltään osin sen enempää valmistajan takuuehtojen kuin Suomen lakienkaan vastaisesti (tuon kolmannen maan lakien vastaisesti olin kylläkin toiminut, koska olin vienyt kellon Dubaista asuinmaahani sen enempiä asiasta numeroa tekemättä - kuten kyseisen maan kansalaiset näyttävät muutenkin tekevän sen enempiä selittelemättä, muutenhan ikävä tulli saattaisi nypätä ylimääräisiä lahjuksia siitä hyvästä, etteivät varasta koko kelloa). Lopulta kuitenkin sovimme puhelimessa, että saan alun perin vähän 110 euron arvoiseksi ilmoitetun toimenpiteen 60 eurolla, eli laitoimme riidan suunnilleen puoliksi. Kun ei tuon suuremmasta jutusta ollut kyse, niin mikäpä siinä.