Rannekello-ketju

  • 284 704
  • 989

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Onko kellään kokemusta Breitlingin huollosta Helsingissä? Kiikutanko suoraan Lindroosille vai löytyykö vaihtoehtoja?

Kyseessä 90-luvun Aerospace, joka tuossa vähän aikaa takaperin lopetti toiminnan yön aikana. Omissa käsissä kello on useamman vuoden ollut, joten kai tuo olisi syytä saada muutenkin kuntoon.
 

Fordél

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Pitäisi vaihtaa Seikoon uusi nahkaranneke (Calf). http://cda.chronomania.net/forum_entry.php?id=90783 Linkissä kuva. Mistähän saisi?
Fordél tuossa jo vastasikin täsmällisesti. Fordélin neuvomaan tapaan minäkin toimisin, jos haluaisin saada asian kuntoon nopeasti ja hyvin varustettu kelloliike on asiointimatkan päässä.

Jos olet todella tarkka siitä, että uusi nahkaranneke olisi ulkoisesti alkuperäistä vastaava (tai muu aivan tietynlainen), niin ihme on jos et googlaamalla löydä mieleistäsi. Hakusanoja seiko leather bracelet replacement watch strap pyörittelemällä löytyi oitis vaikka mitä. Esimerkiksi saksalainen Watchbandcenter.com näyttää tarjoavan kymmeniä korvaavia rannekkeita Seikon malleihin, ja geneerisistä rannekkeista löytyy lisää valikoimaa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Kun tämä nyt kerran satuttiin nostamaan...

Nyt lyö tyhjää ilmestyikö meikäläisen ranteeseen kello viime, vai toissa talvena. No, se on joka tapauksessa tuollainen Tissot, joka on ruostumatonta terästä. Parina ensimmäisenä päivänä en meinannut saada illalla unta, kun ranne tuntui kellon jäljiltä ihan tunnottomalta/siltä että joku puristaisi sitä. Aika erikoista.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nahkarannekkeita saa suurin piirtein mistä tahansa vähänkään hyvin varustetuista kelloliikkeistä.

Ite vaihdatin taannoin omasta kellosta alkuperäisen nahkarannekkeen uuteen jossain perus korukaupassa, taisi olla Timanttiset. Kun en liikkeen suppeasta valikoimasta mieleistäni löytänyt, löi myyjämimmi Hirschin katalogin käteen, että katselepa sieltä. Asiallinen vedenkestävä ranneke löytyikin ja vaikka aika suolaisen hintainen ainakin mun budjetille olikin, niin ihan laadukkaalta tämä vaikuttaa.

Ostin tosiaan joku aika sitten uuden vesitiiviin kellon, mutta en älynnyt, että hihna ei kestä kosteutta nimeksikään. Nyt on sitten uusi viidenkympin hihna, mutta onpahan vedenkestävä sellainen.
 

Fordél

Jäsen
Ite vaihdatin taannoin omasta kellosta alkuperäisen nahkarannekkeen uuteen jossain perus korukaupassa, taisi olla Timanttiset. Kun en liikkeen suppeasta valikoimasta mieleistäni löytänyt, löi myyjämimmi Hirschin katalogin käteen, että katselepa sieltä. Asiallinen vedenkestävä ranneke löytyikin ja vaikka aika suolaisen hintainen ainakin mun budjetille olikin, niin ihan laadukkaalta tämä vaikuttaa.

Jep, hihnat voivat olla suolaisen hintaisia, mutta laadusta kannattaa mun mielestä maksaa. Kestävät varmasti paremmin, mutta ovat etenkin mukavamman tuntusia kädessä (pehmeämpi nahka). Hirsch tekee laadukkaita hihnoja. Itse ostin vintage Zenithiini Morellaton nahkahihnan, joka on todella pehmeän ja laadukkaan tuntuinen. Varmanaa hc-harrastelijoilla on vielä omat kovemmat merkit hihnojen suhteen.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Pitäisi vaihtaa Seikoon uusi nahkaranneke (Calf). http://cda.chronomania.net/forum_entry.php?id=90783 Linkissä kuva. Mistähän saisi?

Sepän Viisari ainakin Hirschin rannekkeita Helsingissä diilaa. Nahkarannekkeista ei ole allekirjoittaneella mitään sen kummempaa käryä, mutta olettaisin että Sepältä todennäköisesti löytyy haluttu ja hinta ei ole halvin. Noin muuten itse olen tuosta liikkeestä pitänyt kun on täytynyt saada kelloa ranteeseen.
 

Batigoll

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Osaako joku kertoa minkälaatuisia Tommy Hilfigerin rannekellot on? Olen käsittänyt että kannattaa suosia "oikean" kellovalmistajan kelloja, mutta Hilfigerin kellot ovat ulkonäöllisesti miellyttävät.
 

Moses

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Osaako joku kertoa minkälaatuisia Tommy Hilfigerin rannekellot on? Olen käsittänyt että kannattaa suosia "oikean" kellovalmistajan kelloja, mutta Hilfigerin kellot ovat ulkonäöllisesti miellyttävät.
Suht. samaan hintaluokkaan saat "oikeista" kellovalmistajan kelloista esim. Seikon kelloja, jotka ovatkin laadullisesti hyviä. Sen myönnän suoraan, että Hilfigerin laadusta ei omakohtaista kokemusta ole, mutta joka tapauksessa vaikea kuvitella sen ohittavan esim. juuri erinomaisen hinta/laatu -suhteen Seikon.
 

Fordél

Jäsen
Osaako joku kertoa minkälaatuisia Tommy Hilfigerin rannekellot on? Olen käsittänyt että kannattaa suosia "oikean" kellovalmistajan kelloja, mutta Hilfigerin kellot ovat ulkonäöllisesti miellyttävät.

Tottakai jokainen ostaa sellaisen kellon, joka miellyttää omaa silmää ja saa itsessä aikaan parhaan fiiliksen.

Mulla ei ole tietoa, että mikä näiden laatu on, mutta eiköhän ne ole ihan samaa laatua kuin kaikki nämä Guessin, Gantin jne. muotimerkkien kellot. Paristokäyttöisiä quartzeja, joista todennäköisesti maksetaan lähinnä tosta brandista. Toki eivätpä nuo ole kovin kalliita ja näyttäähän ne ajan siinä missä muutkin. Varmasti häviävät kuitenkin laadussa varsinaisten kellomerkkien quartseille, saati sitten mekaanisille kelloille. Nämä jälkimmäiset kun on ovat vasta niitä varsinaisia kelloja.

Itse kiertäisin tällaiset quartzit kaukaa, koska niissä ei ole yhtään mitään fiilistä. Jos kuitenkaan ei arvosta mekaanisia kelloja tai ylipäänsä kellon koneistoa, turhahan niihin on sijoittaa eli ei sitten muuta kuin vaikka Hilfigerin kelkkaan.

Oma kelloarsenaalini on rajoittunut nyt kahteen 60-luvun lopun kelloon. Arkikellona on Zenith Sporto ja juhlakellona Omega Seamaster. Jossain vaiheessa kutkutti hankkia joku Junghanssin Max Billin tai Meisterin malleista (linkit vie Junghansin sivuille). Eiköhän näillä nykyisellä kahdella kuitenkin pärjää oikein hyvin eikä niistä viitsi luopua. Laatikkoon pölyttymään en puolestani halua niitä jättää.
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
Suosittelen lukemaan:
http://www.kellohuoltoloppela.com/Muotikellot.htm

Linkki vie sivulle, jossa kerrotaan muotikelloista.

Ps. Älä osta Hilfigeriä.

Helppohan noihin näkemyksiin on yhtyä. Munkin mielestä on puistattavaa, että ostaisi periaatteessa kertakäyttöisen kellon. Toki patteria voi vaihdella, mutta jos jotain muuta käy kuin patteri loppuu, kusessa ollaan. Ei tollaisista tuotteista saa yksinkertaisesti yhtään mitään fiilistä tai ainakaan positiivisia fiilareita. Sen sijaan kun katselee vaikka noita omia 60-luvun lopun kelloja, tulee hyvä fiilis. Ne on tikittänyt kohta 50 vuotta, mutta ovat kuin pakasta vedettyjä. Koneisto toimii ja on huollettavissa jos jotain tulee. Niistä löytyy tarinaa ja historiaa. Tarkoitus on, että tarina myös jatkuu eli ne tikittävät myös seuraavat vuosikymmenet. Ollaan kaukana kertakäyttökulttuurista.
 

Batigoll

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Kiitos vinkeistä! Pitää perehtyä asiaan vähän tarkemmin. Aluksi olisi tarkoitus hankkia ihan perus työ- /arkikello, ja vähän myöhemmin sitten hienompi pukukello.
 

Batigoll

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Noin 300€ olin aikeissa laittaa arkikelloon. Netistä löytyy hyvin vähän tietoa rannekelloista ja kellon valinnasta. Aloittelijan lienee viisainta mennä suoraan sepän puheille?
 

Fordél

Jäsen
Noin 300€ olin aikeissa laittaa arkikelloon. Netistä löytyy hyvin vähän tietoa rannekelloista ja kellon valinnasta. Aloittelijan lienee viisainta mennä suoraan sepän puheille?

Ok. No kyllähän tollakin hinnalla saa mekaanisen kellon jos sellaista haluaa. Satku tai pari lisää niin tarjonta vaan lisääntyy mekaanisissa. Mutta edelleen jos et näe mitään merkitystä juuri mekaanisella kellolla vaan arvostat vaikka vain sitä, miltä kello näyttää niin sitten ei muuta kuin kiertelemään kauppoja tai nettiä. Jos puolestasi arvostat muitakin kellon ominaisuuksia, kannattaa varmasti tutustua kellomaailmaan tarkemmin ja käydä vaikka kellosepän puheilla.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Noin 300€ olin aikeissa laittaa arkikelloon. Netistä löytyy hyvin vähän tietoa rannekelloista ja kellon valinnasta. Aloittelijan lienee viisainta mennä suoraan sepän puheille?
Esim Tissot on jo "Ihan oikea kello". Menee ehkä vähän yli hintaluokan mutta useassa liikkeessä näiden hinnoissa on helposti tinkivaraa.
Tissot Visodate Automatic – Miesten kellot | Kultasepänliike J.A. Tarkiainen
Seiko tietysti toinen mahdollisuus.
Tissotin mallit käyttävät hyvää perus ETA-koneistoa.
Kellofoorumin markkinapaikkaa kannattaa myös selailla.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en ehkä täysin tätä kellojuttua ymmärrä. Kalliit autot sentään jotenkin ymmärtää kun niillä liikutaan eteenpäin ja niiden sisässä majaillaan se aika, mutta kellosta vaan katsotaan aika. Se kaikki muu kait on vaan sitä pinnallista juttua. Hyvähän se tietenkin on jos joku juttu on kestävä, mutta en mä ole ajatellut että saman kellon haluaisi koko ikää kestävän.
 

Fordél

Jäsen
Esim Tissot on jo "Ihan oikea kello". Menee ehkä vähän yli hintaluokan mutta useassa liikkeessä näiden hinnoissa on helposti tinkivaraa.
Tissot Visodate Automatic – Miesten kellot | Kultasepänliike J.A. Tarkiainen
Seiko tietysti toinen mahdollisuus.
Tissotin mallit käyttävät hyvää perus ETA-koneistoa.

Mulla oli ihan sama kello mielessä, kun pohdin tohon budjettiin about sopivaa kelloa. Toi on varmasti hinta-laatusuhteeltaan hyvä ostos ja mun silmään hyvin tyylikäskin vielä. Sopii monenlaiseen käyttöön.

Mä en ehkä täysin tätä kellojuttua ymmärrä. Kalliit autot sentään jotenkin ymmärtää kun niillä liikutaan eteenpäin ja niiden sisässä majaillaan se aika, mutta kellosta vaan katsotaan aika. Se kaikki muu kait on vaan sitä pinnallista juttua. Hyvähän se tietenkin on jos joku juttu on kestävä, mutta en mä ole ajatellut että saman kellon haluaisi koko ikää kestävän.

Mun mielestä se "kaikki muu" on juuri kaikkea muuta kuin pinnallista juttua. Mekaanisessa kellossa itse arvostan kestävyyden ja historian lisäksi todella huikeaa käsityötä. Kun avaa tollasen kellon ja katsoo koneistoa toiminnassa, ei voi kuin ihmetellä, miten tuo kaikki on saatu toimimaan ja noin saumattomasti yhteen. Ilman mitään ulkopuolista energian lähdettä kello vaan tikittää. Se näyttää kuin joltain elävältä orgaanilta. Sen verran ole itsekin vasta amatööri näissä asioissa, että en osaa arvottaa vielä erilaisia koneistoja.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Unelmien rannekello. Onneksi unelma on tällä kertaa kohtuullisen halpa.
http://www.tapparashop.fi/tuotteet/asusteet?product_id=561
Pahoittelen ikävää asennettani, mutta tuo on paskaa tarkemmin näkemättäkin. En viittaa Tapparan logoon, sillä perinteikäs seura ansaitsisi hieman korskeammankin kellon tuotevalikoimaansa (voi sellainenkin olla, en tiedä). Joka tapauksessa yllättyisin suuresti, jos tuollainen 60 euron hintainen rannekello olisi livenä tyylikäs, varsinkaan puolisen vuotta kestäneen arkikäytön jälkeen. Kyseinen kello menee erittäin todennäköisesti edulliset liikelahjat -kategoriaan, jollaisesta minulla on yksinomaan huonoja kokemuksia. Tällainen ajannäytin voi olla pakkauksesta vedettynä ihan kivan näköinen, mutta jonkin aikaa ranteessa pidettynä kromaus alkaa kulua irti, ranneke alkaa repsottaa ja jotain mekaanistakin häikkää saatta ilmetä. Oletan myös, että 60 euron hinnassa on fanituotestatuksesta johtuen mukana hitusen verran enemmän katetta kuin jostakin marketista ostetussa vastaavan hintaisessa muussa rannekellossa. Senkään vuoksi en oikein usko, että kello olisi erityisen laadukas.

Vertailun vuoksi, HIFK on pitänyt jonkin aikaa valikoimissaan TAG Heuerin HIFK-logolla varusteltua Aquaraceria. Linkki vie HIFK-shoppiin. Hinta on toki rapiat 20 kertaa kalliimpi kuin Tapparan kellossa. Nyt puhutaan kuitenkin tuotteesta, jonka on tarkoitus kestää käyttöä kauan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös