Punttisalilla kävijät/bodausta harrastavat

  • 908 114
  • 4 643

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
No niin, pientä päivitystä tännekin. Tosiaan, nyt olen heinäkuusta asti käynyt kaksi kertaa viikolla ulkosalilla eli lisäsin yhden kerran per viikko treeniohjelmaan mukaan, ja toistaiseksi kehityskäyrä on ollut lineaarista ihme kyllä myös penkissä, kun siitä olen täällä monesti tuskaillut. Pienillä painoilla edelleen sätkin, tai no mitkä kullekin pieniä ovat mutta lähdetään siitä että niin kauan kun laitteista löytyy vastusta niin pieniä ovat :D (taitaa 85kg loppua noissa Davidin laitteissa)
Mitä olen muuttanut aiempaan nähden? Olen lisännyt yhden salikerran per viikko repertuaariin (treenien väli 3-4 päivää), tehnyt kevyemmän treenin aika kolmen, neljän nousujohteisen kerran jälkeen sekä vähentänyt lämmittelytoistojen määrää etten vedä itseäni piippuun ennen varsinaisia työsarjoja. Sarjapainot penkkilaitteella ovat tällä hetkellä 65-70kg (aloitus 50kg), ja sarjojen pituus on 6-8 toistoa. Työsarjojen jälkeen olen tehnyt vielä kevyitä pumppailuja 30 kilolla palauttavana treeninä. Nyt on flunssan takia pari viikkoa ollut treenit holdissa ja ensi viikolla toinen koronarokote, katsoo nyt mitä haittavaikutuksia pukkaa päälle vai pukkaako mitään, pidän ehkä muutaman päivän taukoa sen jälkeen varmuuden vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Tein eilen vähän kahvakuulalla etuheilautusta, kyykkyjä ja maastavetoa sekä päälle pystypunnerrusta. Onkohan siinä mitään järkeä tai haittaa tehdä tänään kanssa kahvakuulalla treeniä? Huomenna aattelin sitten kuntosalille koko kroppaa tekemään. Jotenkin tekis mieli treenata tänäänkin ja minnekkään kävelemään en jaksa mennä ja toisaalta jotenkin ei tänään salille huvittais lähteä.

Pitäis olla enemmän kahvakuulia, kun ei ole kuin 10 kg ja 24 kg kahvakuulat. Minkälaista kotitreeniä sit ylipäätään ois hyvä tehdä salin lisäks? Kolme kertaa yritän aina viikossa käydä tekemässä koko kroppaa salilla.
 

Kymppitonni

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Philadelphia Flyers
Sain itseni raahattua takaisin salille 4v. Tauon jälkeen, sitä ennen tuli aktiivisesti treenattua n.15 vuotta. Paino oli noussut 97kg--->112kg tauon aikana ja nyt 3kk aikana maltillisesti pudonnut 107kg kohdalle. Viimeisen kuukauden olen treenannut 4-jakoisella ohjelmalla (Rinta) - (Jalat+hauis) - (Ojentajat+Olkapäät) - (Selkä). Kehitystä on tullut mukavasti ja voimatasot selkeästi nousseet.

Mitä tulee keskusteluun ohjelmien jaosta, niin palautuminen on hyvin yksilöllistä, joku voi tarvita 2-3 päivää palautumiseen kovasta treenistä ja toinen taas tarvitsee 5 päivää aikaa. Esim. Itselläni jalat vaativat palautumiseen huomattavasti enemmän aikaa, kuin esimerkiksi rinta. Tämä siis täysin natuna.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Itse heiluttelen tuossa pihalla kahvakullia etuheijarilla aina toisinaan.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
No niin, pientä päivitystä tännekin. Tosiaan, nyt olen heinäkuusta asti käynyt kaksi kertaa viikolla ulkosalilla eli lisäsin yhden kerran per viikko treeniohjelmaan mukaan, ja toistaiseksi kehityskäyrä on ollut lineaarista ihme kyllä myös penkissä, kun siitä olen täällä monesti tuskaillut. Pienillä painoilla edelleen sätkin, tai no mitkä kullekin pieniä ovat mutta lähdetään siitä että niin kauan kun laitteista löytyy vastusta niin pieniä ovat :D (taitaa 85kg loppua noissa Davidin laitteissa)
Mitä olen muuttanut aiempaan nähden? Olen lisännyt yhden salikerran per viikko repertuaariin (treenien väli 3-4 päivää), tehnyt kevyemmän treenin aika kolmen, neljän nousujohteisen kerran jälkeen sekä vähentänyt lämmittelytoistojen määrää etten vedä itseäni piippuun ennen varsinaisia työsarjoja. Sarjapainot penkkilaitteella ovat tällä hetkellä 65-70kg (aloitus 50kg), ja sarjojen pituus on 6-8 toistoa. Työsarjojen jälkeen olen tehnyt vielä kevyitä pumppailuja 30 kilolla palauttavana treeninä. Nyt on flunssan takia pari viikkoa ollut treenit holdissa ja ensi viikolla toinen koronarokote, katsoo nyt mitä haittavaikutuksia pukkaa päälle vai pukkaako mitään, pidän ehkä muutaman päivän taukoa sen jälkeen varmuuden vuoksi.
Näköjään silloin kun jostain iloitsee, niin aina se on liian hyvää ollakseen totta ainakin minulla.

Hoksasin tänään treenin yhteydessä, että olen treenannut penkkiä 3kk väärällä oteleveydellä- ja korkeudella. Eli kun siinä Davidin ulkomasiinassa on ne kaksi vipua tai mitä namiskuukkelia onkaan, niin juuri sitä väärää ja paljon suhteessa kevyempää/helpompaa (?) olen käyttänyt. Tosiaan sarjaa on tullut tehtyä nyt parhaimmillaan 70kg:lla, ja kun tänään kokeilin sillä toisella, "oikeammalla" tavalla eli eri vivulla, niin 55kg:lla meni samat sarjat todella, todella hikisesti. Eli penkki on sitten varmaan paskemmassa jamassa kuin viime keväänä, vaikka olen monta kuukautta ollut siinä uskossa että ylöspäin mennään koko ajan ja varmalla tahdilla. Onhan tämä aika lannistavaa suoraan sanottuna, nyt on oikeasti tullut yritettyä ja fiilis on ollut hyvä mutta sitten treeni onkin ollut vain olevinaan oikein eikä oikein kuitenkaan. Ihmettelinkin kun kunnon painetta ei samalla tavalla tullut yläkroppaan pitkään aikaan, mutta kuvittelin sen johtuvan vain siitä, että kroppa on tottunut säännölliseen treeniin. Nyt kyllä tuntuu ihan eri tavalla kuin on moneen kuukauteen tuntunut.

Leuka rintaan ja eteenpäin...
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat

On tuo vaan sairas laji. Hämmästelen oikeasti ihan tosissani ja mietin sitä, että miksi tämä juuri meidän ajassamme on nyt näin in rääkätä itseään tuollaisella tavalla.

Kunto on muuten aivan tasoa Auschwitz, paitsi reisissä sentään edes jotain lihaa saa säilytettyä tuollaisella itsensä näännyttämisellä. Muutenhan tuolta jostain ympäri Saksan valtakuntaa olisi 1940-luvun alkupuoliskolla löytynyt monta miljoonaa pirun kovaa fitness-kilpailijaa.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR

On tuo vaan sairas laji. Hämmästelen oikeasti ihan tosissani ja mietin sitä, että miksi tämä juuri meidän ajassamme on nyt näin in rääkätä itseään tuollaisella tavalla.

Kunto on muuten aivan tasoa Auschwitz, paitsi reisissä sentään edes jotain lihaa saa säilytettyä tuollaisella itsensä näännyttämisellä. Muutenhan tuolta jostain ympäri Saksan valtakuntaa olisi 1940-luvun alkupuoliskolla löytynyt monta miljoonaa pirun kovaa fitness-kilpailijaa.

@adolf No joo, ehkä maallikon silmin ne Birkenaun tyypit ovat samalla viivalla, mutta hyvältähän tuo kunto näyttää. Olkapäät ehkä hiukan dominoi yläkertaa, mutta kokonaisuutena hyvä paketti persettä myöten.
Lajina kyllä, jos ei nyt sairas niin äärettömän vaativa mentaalisesti ja fyysisesti, kuten miestenkin kehonrakennus ja itseltäni jäisi dieetit tekemättä viimeistään parin viikon rääkin jälkeen ja livahtaisin kaljakauppaan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kunto on muuten aivan tasoa Auschwitz, paitsi reisissä sentään edes jotain lihaa saa säilytettyä tuollaisella itsensä näännyttämisellä. Muutenhan tuolta jostain ympäri Saksan valtakuntaa olisi 1940-luvun alkupuoliskolla löytynyt monta miljoonaa pirun kovaa fitness-kilpailijaa.
Eipä kyllä tule samanlaisia Auschwitz viboja kuin jostain anorektikoista. Tuossa nyt on kuitenkin ihan lihaa, eikä näytetä kuolemansairaalta. En minä itsekään tuota kyllä arvosta.
 

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
On muuten hauska juttu kun vuosien varrella on seurannut meitä tavan pulliaisia ja vähän kokeneempiakin treenaajia, niin miehet kun tekevät treeniään ylävartalo painotteisesti, niin naisilla se on päinvastoin. Olipa se minkä tasoinen naistreenaaja tahansa, niin tuntuu että se jalka/pakara päivä on joka päivä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Mutta kun katsoo tuota noiden kisakuntoa, niin kyllä ne niin luuta ja nahkaa on, pl. perse ja reidet, että on tuossa vaan jotain sellaista, joka näyttäytyy minulle aivan sairaana touhuna. Jos niistä lihaksista puhutaan, niin ei sitä lihasmassaa oikeasti paljoa jäljelle näytä jäävän, kun tuolla tavalla itsensä kuihduttavat.

Minä luulen, että nämä nykyajan överiksi vedetyt fitness- ja bodaustouhut on juuri niitä asioita, joita tulevat sukupolvet sitten joskus jälkeenpäin päätään pyöritellen katsovat, että "mikä helvetti noita on oikein vaivannut?"
 

Redimor

Jäsen
On muuten hauska juttu kun vuosien varrella on seurannut meitä tavan pulliaisia ja vähän kokeneempiakin treenaajia, niin miehet kun tekevät treeniään ylävartalo painotteisesti, niin naisilla se on päinvastoin. Olipa se minkä tasoinen naistreenaaja tahansa, niin tuntuu että se jalka/pakara päivä on joka päivä.

Kyllä ja kovasti on edelleen 16-21 vuotiaissa nuorissa miehissä "polvivaivaisia" jotka eivät pysty prässiin tai kyykkytangon alle menemään lainkaan, mutta rintareeni kulkee jokaisessa harjoituksessa.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Mutta kun katsoo tuota noiden kisakuntoa, niin kyllä ne niin luuta ja nahkaa on, pl. perse ja reidet, että on tuossa vaan jotain sellaista, joka näyttäytyy minulle aivan sairaana touhuna. Jos niistä lihaksista puhutaan, niin ei sitä lihasmassaa oikeasti paljoa jäljelle näytä jäävän, kun tuolla tavalla itsensä kuihduttavat.

Se on juuri sitä kun on dietannut ja vetänyt rasvat ja nesteet kropasta ihan minimiin. Ja tuossa fitnessissä tarkoitus on ollakin se kiva sporttinen mimmi, ilman hormoneja. Sen sijaan jos haluaa katsoa naisia, joilla lihaa luiden ympärillä reilummin niin esim entinen luuviulu Natalia Kuznetsova on huima esimerkki siitä, kuinka liha tarttuu myös naisiin, jos laitetaan myrkyt kunnolla peliin. Voi olla klitoriskin keskikokoisen kullin mittainen.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
On muuten hauska juttu kun vuosien varrella on seurannut meitä tavan pulliaisia ja vähän kokeneempiakin treenaajia, niin miehet kun tekevät treeniään ylävartalo painotteisesti, niin naisilla se on päinvastoin. Olipa se minkä tasoinen naistreenaaja tahansa, niin tuntuu että se jalka/pakara päivä on joka päivä.
Tunnistan itseni tästä ja allekirjoitan tämän väitteen myös. Omalla kohdalla tämä johtuu osin siitäkin, että on tuo ylävartalo jotenkin luonnostaan suhteessa minulla paljon heikompi kuin alavartalo. Esim. intissä tein puhtaan jalkakyykyn 100kg kaveri selässä mutta penkkiä kun aloin treenaamaan niin 3x10 sarjat 30kg:lla oli ihan maksimi. Eli jo lähtötaso ihan onneton.

Sitten eräs tuhdimpi tupakaveri (oma paino 120) rykäisi 85kg penkistä ylös kylmiltään, vaikka ei salilla ollut käynyt ollenkaan. Itsellä se ei nouse vieläkään vaikka treeniä jo jonkin verran takana. Tasan ei käy lahjat.
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En haluaisi joutua sanaharkkaan hänen kanssaan.
No, tuskinpa tuo kiinni jaksaa juosta, ellei aivan iskuetäisyydellä ole.

Jännä, miten nämä tahtoo kuolla mystisesti alle 40-vuotiaina.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
On muuten hauska juttu kun vuosien varrella on seurannut meitä tavan pulliaisia ja vähän kokeneempiakin treenaajia, niin miehet kun tekevät treeniään ylävartalo painotteisesti, niin naisilla se on päinvastoin. Olipa se minkä tasoinen naistreenaaja tahansa, niin tuntuu että se jalka/pakara päivä on joka päivä.

Tärkeintä on treenata persettä ja sitten jakaa somessa kuvia siitä perseestä.

"Katsokaa, tässä on mun perse."

Tajuaako jengi, kuinka noloa tuollainen huomiohuoraaminen on? V: Ei tajua.
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Näköjään silloin kun jostain iloitsee, niin aina se on liian hyvää ollakseen totta ainakin minulla.

Hoksasin tänään treenin yhteydessä, että olen treenannut penkkiä 3kk väärällä oteleveydellä- ja korkeudella. Eli kun siinä Davidin ulkomasiinassa on ne kaksi vipua tai mitä namiskuukkelia onkaan, niin juuri sitä väärää ja paljon suhteessa kevyempää/helpompaa (?) olen käyttänyt. Tosiaan sarjaa on tullut tehtyä nyt parhaimmillaan 70kg:lla, ja kun tänään kokeilin sillä toisella, "oikeammalla" tavalla eli eri vivulla, niin 55kg:lla meni samat sarjat todella, todella hikisesti. Eli penkki on sitten varmaan paskemmassa jamassa kuin viime keväänä, vaikka olen monta kuukautta ollut siinä uskossa että ylöspäin mennään koko ajan ja varmalla tahdilla. Onhan tämä aika lannistavaa suoraan sanottuna, nyt on oikeasti tullut yritettyä ja fiilis on ollut hyvä mutta sitten treeni onkin ollut vain olevinaan oikein eikä oikein kuitenkaan. Ihmettelinkin kun kunnon painetta ei samalla tavalla tullut yläkroppaan pitkään aikaan, mutta kuvittelin sen johtuvan vain siitä, että kroppa on tottunut säännölliseen treeniin. Nyt kyllä tuntuu ihan eri tavalla kuin on moneen kuukauteen tuntunut.

Leuka rintaan ja eteenpäin...

Kaikilla on erilaiset geenit. Minäkin olen käytännössä 15 vuotiaasta treenannut salilla. Kovimmat tulokseni tein siinä 22 vuoden iässä. Edelleen olen se sama noin 185 senttinen ja 80-83 kiloinen kuin 20 v sitten reiluna parikymppisenä.

Olen ollut parin kovan luokan voimavalmentajankin valmennettavana noin vuoden verran, mutta eipä heidänkään ohjeillaan lihas tarttunut, voimatasotkin nousivat ja laskivat jaksosta riippuen.

En nyt kuitenkaan sano, ettetkö sinä kehittyä voisi, kun en treenaamistasi tarkemmin tunne.

Mutta sen sanon, että omalla kohdallani treenaminen salilla on motivoivaa muustakin näkövinkkelistä kuin kilojen tai lihasten kasvattamisesta. Tsemppiä salitreeneihin!
 

predsfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville Predators
Itse lapsuudesta asti harrastanut kaikenlaista joukkue- kestävyys- ja voimailulajia ... ihmettelin kun voimailussa massaa ei tule ja kestävyysreenien jälkeen olin usein pitkään kuin piesty koira ... vasta keski-iässä tuli ilmi että suomalainen päivittäinen perusruoka ei sovi meikäläiselle. Kun ruis jäi pois ruokavaliosta niin johan alkoi massaakin tulla ja palautuminen kestävyystreeneistä tapahtui hujauksessa entiseen verrattuna ... kannattaa miettiä oisko joku ruoka-aine kyseessä jos tuntuu että mikä ihme tässä mättää ...
Toki ollaan yksilöllisiä kaikki eli joillekin sitä massaa ei vain tule mikä ei välttämättä ole aina niin huono juttu :)
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Itse lapsuudesta asti harrastanut kaikenlaista joukkue- kestävyys- ja voimailulajia ... ihmettelin kun voimailussa massaa ei tule ja kestävyysreenien jälkeen olin usein pitkään kuin piesty koira ... vasta keski-iässä tuli ilmi että suomalainen päivittäinen perusruoka ei sovi meikäläiselle. Kun ruis jäi pois ruokavaliosta niin johan alkoi massaakin tulla ja palautuminen kestävyystreeneistä tapahtui hujauksessa entiseen verrattuna ... kannattaa miettiä oisko joku ruoka-aine kyseessä jos tuntuu että mikä ihme tässä mättää ...
Toki ollaan yksilöllisiä kaikki eli joillekin sitä massaa ei vain tule mikä ei välttämättä ole aina niin huono juttu :)

Mielenkiintoista. Kuinka kauan kesti, kun jätit rukiin pois, että alkoi liha tarttua ym. muutokset? Ja miten keksit jättää pois?

Syön meinaan aika paljon ruisleipää (aamu- ja iltapalojen yhteydessä). Minuunhan ei läskikään tartu, vaikka söisin todella suuria kalorimääriä. Voisi kokeilla jonkun viljan pois jättöä.
 

predsfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville Predators
Ihan alle viikossa muuttui olotila paljon virkeämmäksi kaikin puolin ja yhtä nopeasti alkoi se reenikin tehota ihan eri tavalla ja palautuminen nopeutui.
Perheessä todettu keliakia johti siihen että sitten jossainvaiheessa kokeilin itsekin gluteenitonta ja sitten testailin näitä "normaaliviljoja" kutakin vuorollaan siihen sekaan ja ruis oli se mistä tuli väsymystä, vatsaväänteitä jne...

Oon sitä mieltä että jokainen nämä joutuu itse testaileen että millainen ruoka sopii parhaiten
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En ole ennen kuullut, että ruis vaikuttaisi lihasmassan kertymiseen, jos muutoin syö, treenaa ja lepää hyvin, enkä aivan rehellisesti sanottuna uskokaan siihen ainoana syynä. Sen sijaan ilmaa se kerryttää tehokkaasti vatsaan meikäläisellä, vaikka olisi juureen leivottua. Saliaamuina en sitä viitsi syödä ihan vain siksi, ettei tiukan sarjan powerpierut auta ainakaan keskittymiseen yhtään tippaa, pikemminkin päinvastoin.

Terveisin nimim. kerta se on ensimmäinenkin kesken maastavedon.

PS Ihan hauska on ollut 8kk tauon jälkeen salille palata, paitsi painot noissa isoissa liikkeissä. No, ehkä ne pikkuhiljaa nousee jälleen takaisin. Eikä varsinaisesti ole enää tavoite nostella ennätyksiä, vaan enemmänkin hakea jonkin sortin verevyyttä ja vähän pumppailla rantalihaksia ensi kesäksi.

PPS Ruisleipää en kyllä poiskaan voi jättää, on se parhaimmillaan kylmäsavulohen, juuston tahi vain voin kera rapeakuorisena niin herkkua. Ja mitä kaurapuuroon tulee, ei tuo ainakaan kilpabodareita tai voimailijoita tunnu hidastavan...
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Kaikilla on erilaiset geenit. Minäkin olen käytännössä 15 vuotiaasta treenannut salilla. Kovimmat tulokseni tein siinä 22 vuoden iässä. Edelleen olen se sama noin 185 senttinen ja 80-83 kiloinen kuin 20 v sitten reiluna parikymppisenä.

Olen ollut parin kovan luokan voimavalmentajankin valmennettavana noin vuoden verran, mutta eipä heidänkään ohjeillaan lihas tarttunut, voimatasotkin nousivat ja laskivat jaksosta riippuen.

En nyt kuitenkaan sano, ettetkö sinä kehittyä voisi, kun en treenaamistasi tarkemmin tunne.

Mutta sen sanon, että omalla kohdallani treenaminen salilla on motivoivaa muustakin näkövinkkelistä kuin kilojen tai lihasten kasvattamisesta. Tsemppiä salitreeneihin!
Olet oikeassa, on muutakin kuin pelkät kilot. Eikä se absoluuttinen kilomäärä ole se juttu mikä eniten turhauttaa paikoitellen, vaan se että ei kehity. Nyt olen onneksi löytänyt syitä sille, miksi treeni on takunnut ja pyrkinyt niitä korjaamaan. Ongelmia on ollut muun muassa liian vähäinen syöminen, liian vähäinen treenimäärä (kerta viikkoon ei riitä pitämään kehitystä esim. penkin suhteen yllä) ja ei-optimaalinen lämmittely ja sarjajako. Ne kilot tulevat sitten siinä kehityksen mukana luonnollisesti, vaikka olisihan se ihan omaksi iloksi hauska saada joskus nekin tyydyttävimmiksi. Haukkasin liian suuren palan kakkua kun aloitin asettamaan itselleni tavoitteita painojen suhteen tietyssä ajassa ja nyt vain pyrin siihen että tulokset olisivat noususuhdanteisia.
 

predsfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville Predators
En ole ennen kuullut, että ruis vaikuttaisi lihasmassan kertymiseen, jos muutoin syö, treenaa ja lepää hyvin, enkä aivan rehellisesti sanottuna uskokaan siihen ainoana syynä. S

Ei se ruis tässä se pääpointti olekaan vaan sitä yritin viestiä että jos homma takkuaa niin osasyynä saattaa olla se että ruokavalioon kuuluu jotain sellaista joka aiheuttaa ongelmia aineenvaihdunnassa. Se voi olla jokin vilja, maito tms.
Ja nää on nimenomaan ihan yksilöllisiä juttuja, jokaisen pitää se itselle parhaiten sopiva ruokavalio kokeilun kautta opetella.
Mutta syömiseen kannattaa kyllä ehdottomasti kiinnittää huomiota jos treenaa tavoitteellisesti, se vaikutta merkittävästi tuloksiin.
Kuten myös nukkuminen ja lepo yleensäkin
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös