Punttisalilla kävijät/bodausta harrastavat

  • 908 138
  • 4 643

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Itse siirryn nyt toviksi ulkotreeneihin, kun tämä talvikin on sellaiselle suotuisa. Oikeastaan onni onnettomuudessa, koska olin hukkumassa voimatreeniin, joka taas vaatii energiaa, eikä se ole ainakaan mun osaamisellani hyvä yhtälö, jos haluaisi samalla läskiä pois. Leuanvetotanko, kahvakuulia, kuminauhoja ja hyvät ulkoilutilat löytyy, lisäksi kohtuullisen kuiva pururata lähtee takapihalta. Palataan salille sitten, kun homma on varmasti paketissa.
 

Kuerlinkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eilen töistä kotiin ajellessa kiinnitin huomiota että näkyi normaalia enemmän lenkkeilijöitä huonosta säästä huolimatta. Voi olla että se vaan korostui kun muuten oli niin hiljaista liikenteen osalta.

Täytyy lähteä huomenna juoksemaan portaita läheiselle kukkulalle. Vetää kyllä vertoja kovallekin kyykkytreenille.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Eilen töistä kotiin ajellessa kiinnitin huomiota että näkyi normaalia enemmän lenkkeilijöitä huonosta säästä huolimatta. Voi olla että se vaan korostui kun muuten oli niin hiljaista liikenteen osalta.

Täytyy lähteä huomenna juoksemaan portaita läheiselle kukkulalle. Vetää kyllä vertoja kovallekin kyykkytreenille.
Portaat ovat hyvää treeniä. Varsinkin kun vaihtelee tempoa ja tyyliä, saa jaloille hyvin osumaa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tällöin tavoite on varmasti ylläpitävä ja nimenomaan lihaskestävyyden vinkkelistä. Lihasmassalla ja maks. voimalla ja kotijumpalla ei sinänsä ole mitään yhteyttä. Enkä sano tätä pahalla. Itse tarvitsen harjoittelutilan, en osaisi kotona vetää leukoja katon listoja hyödyntäen.
Osittain kyllä. Kyllä satakiloinen saa hyvin lihasmassakin leuanvedossa eri otteilla ja punnerruksissakin.
Toki maksimivoimaa haetaan tarvittaessa salilta mutta nykyään olen tyytyväinen ulkovoimailupisteisiin ja palautustauotkin lyhentyneet saliharjoittelusta. Nopeasti tekee hyvän treenin.
Salia kun tehnyt - 91 lähtien sen reilut 25v niin lievä kyllästyminen havaittavissa ja siirtyminen aerobisempaan suuntaan, tämä pitää lihaskuntoa oikein hyvin yllä ja leuanvetokunto on oikeastaan parempi kuin kertakaan monipuolisen saliharjoittelun aikana.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sali kiinni, niin päätin aloittaa juoksukauden hieman etuajassa. Kotona voi toki tehdä etunojapunnerruksia ja pururadan laitteilla vetää leukoja ym. pientä kivaa, muttei tuo mitenkään vastaa kunnon salitreeniä.

Kuntosalit on so last season.
Itse oon tehnyt kaikki lihasjumpat jo kauan ulkona. Ja kotona.
Ulkona leukoja, dippejä, punnerruksia, vatsoja. Portaita voi juosta.

Onhan tuo kaikki kivaa, mutta ei mitenkään korvaa vaikkapa penkkipunnerrusta 130-140 kilon tai pystypunnerruksia 60 kilon sarjapainoilla. Leuanvetokin vaatii luovuutta, että miten saisi kroppaan kiinnitettyä sen 20 kiloa lisäpainoa, että tuossa liikkeessä olisi jotain mieltä.

Edit onneksi vielä pääsee myös ulkojäille
 
Viimeksi muokattu:

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Sali kiinni, niin päätin aloittaa juoksukauden hieman etuajassa. Kotona voi toki tehdä etunojapunnerruksia ja pururadan laitteilla vetää leukoja ym. pientä kivaa, muttei tuo mitenkään vastaa kunnon salitreeniä.



Onhan tuo kaikki kivaa, mutta ei mitenkään korvaa vaikkapa penkkipunnerrusta 130-140 kilon tai pystypunnerruksia 60 kilon sarjapainoilla. Leuanvetokin vaatii luovuutta, että miten saisi kroppaan kiinnitettyä sen 20 kiloa lisäpainoa, että tuossa liikkeessä olisi jotain mieltä.

Edit onneksi vielä pääsee myös ulkojäille

Penkkipunnerrusta ei tarvitse korvata, kun se on hirveän turhaa hommaa. Makaat selallälläsi ja heiluttelet siinä käsiäsi. Leuanveto ja dipit ovat parasta mitä voit yläkropalle tehdä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Yleisesti voisi sanoa että vaihtelu virkistää. Moni tosissaan voimailevakin tekee kausiluontoisesti kevyemmin välillä, aerobispainoitteinen tekee meille kaikille hyvää. Voimatasot ei hirveästi laske jos teet leukoja, punnerruksia ja tehkää vaikka käsillä seisten niitä olkapääpunnerruksia. Nyt on se aika ja ulkona muuten paistaa aurinko, itse olin jo aamulla tunnin sporttailemassa montako tuntia te olitte.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Yleisesti voisi sanoa että vaihtelu virkistää. Moni tosissaan voimailevakin tekee kausiluontoisesti kevyemmin välillä, aerobispainoitteinen tekee meille kaikille hyvää. Voimatasot ei hirveästi laske jos teet leukoja, punnerruksia ja tehkää vaikka käsillä seisten niitä olkapääpunnerruksia. Nyt on se aika ja ulkona muuten paistaa aurinko, itse olin jo aamulla tunnin sporttailemassa montako tuntia te olitte.

Itse treenaan yleensä kesällä kevyemmin, kun aloitan juoksukauden maalis-huhtikuun vaihteessa ja juoksuvolyymit kasvaa kunnolla touko-kesäkuussa. Nyt piti siis aloittaa aiemmin, onneksi on kiva sää. Aamulla jo tunti ulkoilua, josta puoli tuntia ulkojäillä (eilen sama). Tänään myöhemmin juoksemaan ja samalla vilkaisen, millaisia ulkoliikuntapaikkoja Espoon kaupunki oikein on pystyttänyt. Eihän tuo salitreeniä korvaa, mutta voisi kai sitä muutaman kerran viikossa käydä höntsäilemässä, niin pysyy edes jonkinlainen tuntuma.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Kyllä kehonpainollakin toki siis pystyy raskaita voimaliikkeitä tekemään, mutta pitää olla jo tosi edistynyt. Yhden käden punnerrukset, yhden käden leuat, pistoolikyykyt, ihmisliput, etuvaaka - liikkeet, eksentriset takareidet ym. onnistuvat harvalta ja mekaaninen kuorma on hurja, mutta ei tosiaan mitään vasta-alkajan hommaa.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Portaat ovat hyvää treeniä. Varsinkin kun vaihtelee tempoa ja tyyliä, saa jaloille hyvin osumaa.

Nimenomaan - kävellen ylös, juosten ylös, yhdellä jalalla, tasahyppely, kahden porrasvälin hypyt, sivuttain edeten jne. Muistakaa laittaa sopivat kengät jalkaan - tähän aikaan saattaa portaat vielä joissain paikoin olla jäässä.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä kehonpainollakin toki siis pystyy raskaita voimaliikkeitä tekemään, mutta pitää olla jo tosi edistynyt. Yhden käden punnerrukset, yhden käden leuat, pistoolikyykyt, ihmisliput, etuvaaka - liikkeet, eksentriset takareidet ym. onnistuvat harvalta ja mekaaninen kuorma on hurja, mutta ei tosiaan mitään vasta-alkajan hommaa.

Ja sitten jos haluaa hifistellä vaikka käsiä, niin kotona voi vaikka sohvan puuosaa vasten tehdä ojentajille 'takadippiä' ja jonkun sopivan painon kanssa kick back onnistuu melkein missä vaan. Hauiksille pystyy pienessä tilassa tekemään vaikka yhden käden keskitettyä hauiskääntöä ja forkuille voi tehdä rannekääntöjä. Olkapäille kotona tehtävistä liikkeistä mainittakoon vaikka ns. 6-way tai 8-way shoulder exercise. Oheiset liikkeet ovat enemmän bodubuilding-tyyliin treenaamiseen,
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Punttisalilla kävijät, kuis on, oletteko jatkaneet harrastusta? Minkälaisia before and after -karanteenihabituksia muodostumassa?

Itselle tämä ei nykytilanteeseen suurta muutosta tuonut kun vain kerran viikkon oli enää sali ohjelmassa, sen päälle ulkoilut ja pallopelit.

Karanteenipäivä alkaa aamulla lenkillä ja ulkokuntoilupisteellä leukoja/punnerruksia(kapea/leveä)/vatsoja/dippejä. Nyt tämä voimailuosuus toistuu joka päivä, niin kondiskin ihan kelpo.
 
Viimeksi muokattu:

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Etätyöpäivän päätteeksi pitkähkö kävelylenkki, jonka lisäksi jonkin verran kehonpainotreenejä, kuntonyrkkeilyharjoitteita (ilman paria), ja sen semmosta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Käyn salilla edelleen normaalisti. Eli neljä kertaa viikossa pari tuntia kerralla. Koronaepäily mulla oli töistä ja negatiiviseksi todettiin.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kahvakuulilla penkiltä erilaisia variaatioita (25kg ja 2x 16kg kuulat), peruskuulailua, yhden jalan kyykkyä vaiheittain - tavoitteena ne puhtaat pistoolit sekä liikkuvuuden että voiman osalta - pystypunnerruksia, punnerruksia, kuminauhalla koko kroppaa eri tavoin, leuanvetoja... Oikeastaan koko kropan saa aika hyvin treenattua ja ihan sinne koviin toistoihin saakka. Sitten tosta takapihalta lähtee mäki purtsille, sekä mäkeä lyhyinä vetoina että pururataa lenkkinä ja kerran viikossa pitkä kävelylenkki maastoon. Välillä herään aamuisin juoksemaan, välillä en, riippuu hiukan illan fiiliksestä ja seuraavan päivän työaikataulusta. Kerran viikkoon lepi, pari-kolme kovaa ja sitten pari-kolme kohdostetumpaa ja kevyempää treeniä. Aika hyvä näin on vetää, eikä edes ole kovasti salia ikävä. Vielä kun malttaisi jättää kaljan ja pullan niin saattaisi olla kesällä ihan kunnossakin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Punttisalilla kävijät, kuis on, oletteko jatkaneet harrastusta? Minkälaisia before and after karanteeni habituksia muodostumassa?

Salin ovet meni kiinni reilu viikko sitten ja hivenen vaikeuttaa touhua, mutta onneksi himassa penkki ja vähän painoja+käsipainot, joilla voi jotain sentään tehdä. Sen lisäksi rappusien ravaamista toisinaan ja nyrkkeilysäkin takomista siihen mukaan.
Menee tämä näinkin, mutta toiveissa olisi, että jos kesäkuussa salille pääsisi takaisin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toi yksityinen sali missä käyn on ihan normaalisti auki. Väki vähentynyt paljon ja viimeiseen kahteen viikkoon kerrallaan ollut vain 3-4 henkeä itseni lisäksi. Suurempi riski sairastua on kauppareissulla kuin tuolla. Ja kun treeni kulkee hyvin pitäen miehen kunnossa ja mielen virkeänä, niin mikäs tuolla on käydessä.

-Hera80-
rasvaprosentti 9
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä lopetin punttiksella käymisen nyt hätätilanteessa. Sitä voi oireettomanakin tartuttaa muita, vaikka siellä ei samaan aikaan ketään olisi. Virushan säilyy pinnoilla pitkään, joten koska se ei ole niin välttämätön, kuin kaupassa käynti, niin ostin kotiin käsipainot. Vähän mielikuvitusta käyttää, niin pelkillä käsipainoilla saa tehtyä kaikille lihasryhmille hyvän treenin. 30-60 minuutin hölkkäys ulkona ennen jokaista treeniä. Yhtenä päivänä ojentajat ja hauikset, 10x9 sarjat molemmille. Sitten rinta ja selkä, sama setti. Sitten olkapäät ja vatsalihakset. Vähän ykstoikkosta kyllä, koska samaa liikettä joutuu työstämään enemmän, kun salilla. Eri variaatioita ei oikein tahdo löytyä, koska alustana on vain treenimatto tai selkänojaton tuoli, mutta helposti tällä nyt tän pari kk pärjää.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
ykstoikkosta kyllä, koska samaa liikettä joutuu työstämään enemmän, kun salilla. Eri variaatioita ei oikein tahdo löytyä, koska alustana on vain treenimatto tai selkänojaton tuoli, mutta helposti tällä nyt tän pari kk pärjää.

Pystytkö tekemään ns. Wall pressejä eli käsilläseisonta - punnerruksia? Myös perus - punnerrukset eri variaatioilla kuten toinen käsi taaempana kuin toinen jne, saa hyviä variaatioita. Myös selälle vaakasoudut ovat hyviä mutta tuohon tarvitsee toki jonkin kestävän kaiteen ja jos leuanveto - tanko on lähettyvillä, niin tuohon keksii ties mitä variaatioita.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Toi yksityinen sali missä käyn on ihan normaalisti auki. Väki vähentynyt paljon ja viimeiseen kahteen viikkoon kerrallaan ollut vain 3-4 henkeä itseni lisäksi. Suurempi riski sairastua on kauppareissulla kuin tuolla. Ja kun treeni kulkee hyvin pitäen miehen kunnossa ja mielen virkeänä, niin mikäs tuolla on käydessä.

-Hera80-
rasvaprosentti 9
Tässä vain on se, että jos kovin paljon tällainen ajattelu laajenee, on siellä salilla kohta muutama muukin ja sitten taas lisää ja lisää. Mutta hyvä, että suurin osa noudattaa kehotuksia, jotta muutama pääsee treenaamaan.

En kyllä itse menisi salille, vaikka lähellä sellainen auki olisikin. Aika optimaalinen viruslinko hikoiluineen ja tankoineen.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tässä vain on se, että jos kovin paljon tällainen ajattelu laajenee, on siellä salilla kohta muutama muukin ja sitten taas lisää ja lisää. Mutta hyvä, että suurin osa noudattaa kehotuksia, jotta muutama pääsee treenaamaan.

En kyllä itse menisi salille, vaikka lähellä sellainen auki olisikin. Aika optimaalinen viruslinko hikoiluineen ja tankoineen.
Joo toki näin, enkä väitä vastaan. Itse toimin näin. Kun menen salille, niin pesen kädet ja definsioin käytettävän tangon ja painot. Pidän turvavälin ja pyyhin hiet hikipyyhkeen sijasta kertakäyttöpaperiin. Treenin jälkeen suihku. Jos se tarttuu, niin se tarttuu.

-Hera80-
reisissä jerkkua
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Joo toki näin, enkä väitä vastaan. Itse toimin näin. Kun menen salille, niin pesen kädet ja definsioin käytettävän tangon ja painot. Pidän turvavälin ja pyyhin hiet hikipyyhkeen sijasta kertakäyttöpaperiin. Treenin jälkeen suihku. Jos se tarttuu, niin se tarttuu.

-Hera80-
reisissä jerkkua
Kuulostaa ihan fiksulta toiminnalta noin niinkuin hygienian kannalta, ja kyllä, pöpö voi iskeä vaikka sillä kauppareissulla tai kotiovesta. Mutta koska nyt ehdin jo heristää sormeani, heristän toisenkin kerran - se voi olla sulle ja mulle aivan sama, pikkunuha, parin päivän huili ja radalle, mutta ei välttämättä sille, joka avaa kerrostalon, kaupan tai salin oven jälkeesi.

Niin, että silleen.

sampio
rasvaprosentti varmaan jotain 15 tai 20, en ole mitannut.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuulostaa ihan fiksulta toiminnalta noin niinkuin hygienian kannalta, ja kyllä, pöpö voi iskeä vaikka sillä kauppareissulla tai kotiovesta. Mutta koska nyt ehdin jo heristää sormeani, heristän toisenkin kerran - se voi olla sulle ja mulle aivan sama, pikkunuha, parin päivän huili ja radalle, mutta ei välttämättä sille, joka avaa kerrostalon, kaupan tai salin oven jälkeesi.

Niin, että silleen.

sampio
rasvaprosentti varmaan jotain 15 tai 20, en ole mitannut.
En edelleenkään väitä vastaan ja usko mua kun sanon, että olen miettinyt tätä asiaa. En ehkä niinkään muiden kannalta kuin siltä, että en tartuta vaimoani. Se jäi äsken sanomatta, että autossa kulkee mukana desipullo, jota myös käytetään. Se ei toki poista sitä tosiasiaa, että salilla käyminen on riski. Turha riski. Mutta teen kuin teen ja näillä mennään. Riskit minimoiden. Oikeassa olet, en kiistä sitä.

-Hera80-
näillä mennään
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Traagisintahan tässä salilla käymisen loppumisessa on se, ettei enää näe niitä hyvännäköisiä kireäperseisiä kissoja trikoissaan. Paitsi että näkeehän niitä onneksi tuolla ulkona harrastamassa juoksua. Mutta salilla niitä näkee paljon lähempää. Dat ass ja niin edelleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös