Mainos

Punttisalilla kävijät/bodausta harrastavat

• 934 818
  • 4 657

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kyllähän tuo kaveri on viiksienkin perusteella hieronut takaketjua. Joku fiksu kaveri kertoi, että älä tee maastavetoa, jos et ole kilpaileva voimanostaja. Suurin osa salin takaketjun hierojista riuhtovat liikaa selällä, kun jaloissa ei ole voimaa. Välilevyt siinä saa vain rikki. Trap-barilla saa voimaa turvallisesti.
No niin, nyt ovat argumentit kohdillaan, ja toisaalta mullakin on viikset, eli homo olen maastavetoineni.

No, en ala lääkäreiden kanssa tappelemaan, mutta erittäin väärin saa maastavedon tehdä ja liian suurilla painoilla, jotta selkänsä rikkoo. Kyykyn kanssa aivan ylivoimainen kokonaisvaltainen liike, jonka pitäisi olla kansalaisvelvollisuus perehdytettynä. Olisi mm. niitä selkävaivoja vähemmän.

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
No niin, nyt ovat argumentit kohdillaan, ja toisaalta mullakin on viikset, eli homo olen maastavetoineni.

No, en ala lääkäreiden kanssa tappelemaan, mutta erittäin väärin saa maastavedon tehdä ja liian suurilla painoilla, jotta selkänsä rikkoo. Kyykyn kanssa aivan ylivoimainen kokonaisvaltainen liike, jonka pitäisi olla kansalaisvelvollisuus perehdytettynä. Olisi mm. niitä selkävaivoja vähemmän.

Sen 15 vuotta mitä olen salilla käynyt, niin maastavedon kunnolla on osannut tehdä noin 5-10 sitä tekevistä. Suuri osa on isomahaisia, jotka eivät saa tangosta kiinni muuten, kuin jalat liki suorina. Puhun nyt salimarkuista, voimanostajat sitten ihan erikseen.

Pointti oli siinä, että trap barilla pääsee selän kannalta turvallisemmin kokeilemaan hieman isompia painoja, ja sitä myötä voimanpaskaa sitten tarttuu paremmin. Vahvat jalat sitten tulevat siinä sivussa mitä myös monissa urheilulajeissa tarvitaan. Nykyään urheilijat paljon tekevätkin trap-barilla maven jäädessä voimanostajille.

Kuerlinkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nyt kun on saleja suljettu koronaviruksen takia niin onko täällä porukka tehnyt kotitreeniä?

Tässä parin päivän aikana olen tehnyt perusliikkeitä omalla painolla (punnerrus, kyykky, penkkidippi). Pienet käsipainotkin löytyy mutta niillä joutuu tekemään todella pitkiä sarjoja tuntuman saamiseksi. Ehkäpä tekeekin hyvää välillä treenata näin kotona perus voimailun sijasta. No tässä näkee sitten kun pääsee takaisin salille että miten on kotitreeni vaikuttanut

Consumed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bill Kazmaier
Nyt kun on saleja suljettu koronaviruksen takia niin onko täällä porukka tehnyt kotitreeniä?
Kyllä, tosin kotisalini on paremmin varusteltu mun treeneihin kuin yleiset salit. Farmarikahvat, tukki, ylä/alatalja, häkki, säädettävä vinopenkki, muutama erilainen tanko ja noin 250kg levypainoja.

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Kyllä, tosin kotisalini on paremmin varusteltu mun treeneihin kuin yleiset salit. Farmarikahvat, tukki, ylä/alatalja, häkki, säädettävä vinopenkki, muutama erilainen tanko ja noin 250kg levypainoja.

Ohhoh. Tuolla varmaan vesikin on proteiinia.

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kuntosalit on so last season.
Itse oon tehnyt kaikki lihasjumpat jo kauan ulkona. Ja kotona.
Ulkona leukoja, dippejä, punnerruksia, vatsoja. Portaita voi juosta.
Ei tälläinen nelikymppinen harrastelijaurheilija saleja kaipaa ja silti voi olla ihan ok kondiksessa.

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei tälläinen nelikymppinen harrastelijaurheilija saleja kaipaa ja silti voi olla ihan ok kondiksessa.

Tällöin tavoite on varmasti ylläpitävä ja nimenomaan lihaskestävyyden vinkkelistä. Lihasmassalla ja maks. voimalla ja kotijumpalla ei sinänsä ole mitään yhteyttä. Enkä sano tätä pahalla. Itse tarvitsen harjoittelutilan, en osaisi kotona vetää leukoja katon listoja hyödyntäen.

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Toki jos tulee määräys, että kuntosalit suljetaan, niin sittenhän sinne ei mennä. Mutta toistaiseksi meinaan kyllä jatkaa käyntiä. Motiivejani en tohdi paljastaa, koska joku tässä hysteriassa siitä kuitenkin suivaantuu.

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toki jos tulee määräys, että kuntosalit suljetaan, niin sittenhän sinne ei mennä. Mutta toistaiseksi meinaan kyllä jatkaa käyntiä. Motiivejani en tohdi paljastaa, koska joku tässä hysteriassa siitä kuitenkin suivaantuu.

Sama juttu. Onneksi toki olen lenkkeilijätyyppiäkin. Ja ihan näin meidän kesken, niin räjähtävän voiman plyometrisilla suorituksilla pystyy ylläpitämään/jopa parantamaan maksimivoimaa. Eli pudotushypyt, loikat, kovat juoksuvedot jne, jos nivelet kestää. Ja täysin ilmaista. Huom. verrytelkää hyvin.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itse siirryn nyt toviksi ulkotreeneihin, kun tämä talvikin on sellaiselle suotuisa. Oikeastaan onni onnettomuudessa, koska olin hukkumassa voimatreeniin, joka taas vaatii energiaa, eikä se ole ainakaan mun osaamisellani hyvä yhtälö, jos haluaisi samalla läskiä pois. Leuanvetotanko, kahvakuulia, kuminauhoja ja hyvät ulkoilutilat löytyy, lisäksi kohtuullisen kuiva pururata lähtee takapihalta. Palataan salille sitten, kun homma on varmasti paketissa.

Kuerlinkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eilen töistä kotiin ajellessa kiinnitin huomiota että näkyi normaalia enemmän lenkkeilijöitä huonosta säästä huolimatta. Voi olla että se vaan korostui kun muuten oli niin hiljaista liikenteen osalta.

Täytyy lähteä huomenna juoksemaan portaita läheiselle kukkulalle. Vetää kyllä vertoja kovallekin kyykkytreenille.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eilen töistä kotiin ajellessa kiinnitin huomiota että näkyi normaalia enemmän lenkkeilijöitä huonosta säästä huolimatta. Voi olla että se vaan korostui kun muuten oli niin hiljaista liikenteen osalta.

Täytyy lähteä huomenna juoksemaan portaita läheiselle kukkulalle. Vetää kyllä vertoja kovallekin kyykkytreenille.
Portaat ovat hyvää treeniä. Varsinkin kun vaihtelee tempoa ja tyyliä, saa jaloille hyvin osumaa.

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tällöin tavoite on varmasti ylläpitävä ja nimenomaan lihaskestävyyden vinkkelistä. Lihasmassalla ja maks. voimalla ja kotijumpalla ei sinänsä ole mitään yhteyttä. Enkä sano tätä pahalla. Itse tarvitsen harjoittelutilan, en osaisi kotona vetää leukoja katon listoja hyödyntäen.
Osittain kyllä. Kyllä satakiloinen saa hyvin lihasmassakin leuanvedossa eri otteilla ja punnerruksissakin.
Toki maksimivoimaa haetaan tarvittaessa salilta mutta nykyään olen tyytyväinen ulkovoimailupisteisiin ja palautustauotkin lyhentyneet saliharjoittelusta. Nopeasti tekee hyvän treenin.
Salia kun tehnyt - 91 lähtien sen reilut 25v niin lievä kyllästyminen havaittavissa ja siirtyminen aerobisempaan suuntaan, tämä pitää lihaskuntoa oikein hyvin yllä ja leuanvetokunto on oikeastaan parempi kuin kertakaan monipuolisen saliharjoittelun aikana.

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sali kiinni, niin päätin aloittaa juoksukauden hieman etuajassa. Kotona voi toki tehdä etunojapunnerruksia ja pururadan laitteilla vetää leukoja ym. pientä kivaa, muttei tuo mitenkään vastaa kunnon salitreeniä.

Onhan tuo kaikki kivaa, mutta ei mitenkään korvaa vaikkapa penkkipunnerrusta 130-140 kilon tai pystypunnerruksia 60 kilon sarjapainoilla. Leuanvetokin vaatii luovuutta, että miten saisi kroppaan kiinnitettyä sen 20 kiloa lisäpainoa, että tuossa liikkeessä olisi jotain mieltä.

Edit onneksi vielä pääsee myös ulkojäille

Viimeksi muokattu:

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Sali kiinni, niin päätin aloittaa juoksukauden hieman etuajassa. Kotona voi toki tehdä etunojapunnerruksia ja pururadan laitteilla vetää leukoja ym. pientä kivaa, muttei tuo mitenkään vastaa kunnon salitreeniä.

Onhan tuo kaikki kivaa, mutta ei mitenkään korvaa vaikkapa penkkipunnerrusta 130-140 kilon tai pystypunnerruksia 60 kilon sarjapainoilla. Leuanvetokin vaatii luovuutta, että miten saisi kroppaan kiinnitettyä sen 20 kiloa lisäpainoa, että tuossa liikkeessä olisi jotain mieltä.

Edit onneksi vielä pääsee myös ulkojäille

Penkkipunnerrusta ei tarvitse korvata, kun se on hirveän turhaa hommaa. Makaat selallälläsi ja heiluttelet siinä käsiäsi. Leuanveto ja dipit ovat parasta mitä voit yläkropalle tehdä.

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Yleisesti voisi sanoa että vaihtelu virkistää. Moni tosissaan voimailevakin tekee kausiluontoisesti kevyemmin välillä, aerobispainoitteinen tekee meille kaikille hyvää. Voimatasot ei hirveästi laske jos teet leukoja, punnerruksia ja tehkää vaikka käsillä seisten niitä olkapääpunnerruksia. Nyt on se aika ja ulkona muuten paistaa aurinko, itse olin jo aamulla tunnin sporttailemassa montako tuntia te olitte.

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Yleisesti voisi sanoa että vaihtelu virkistää. Moni tosissaan voimailevakin tekee kausiluontoisesti kevyemmin välillä, aerobispainoitteinen tekee meille kaikille hyvää. Voimatasot ei hirveästi laske jos teet leukoja, punnerruksia ja tehkää vaikka käsillä seisten niitä olkapääpunnerruksia. Nyt on se aika ja ulkona muuten paistaa aurinko, itse olin jo aamulla tunnin sporttailemassa montako tuntia te olitte.

Itse treenaan yleensä kesällä kevyemmin, kun aloitan juoksukauden maalis-huhtikuun vaihteessa ja juoksuvolyymit kasvaa kunnolla touko-kesäkuussa. Nyt piti siis aloittaa aiemmin, onneksi on kiva sää. Aamulla jo tunti ulkoilua, josta puoli tuntia ulkojäillä (eilen sama). Tänään myöhemmin juoksemaan ja samalla vilkaisen, millaisia ulkoliikuntapaikkoja Espoon kaupunki oikein on pystyttänyt. Eihän tuo salitreeniä korvaa, mutta voisi kai sitä muutaman kerran viikossa käydä höntsäilemässä, niin pysyy edes jonkinlainen tuntuma.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyllä kehonpainollakin toki siis pystyy raskaita voimaliikkeitä tekemään, mutta pitää olla jo tosi edistynyt. Yhden käden punnerrukset, yhden käden leuat, pistoolikyykyt, ihmisliput, etuvaaka - liikkeet, eksentriset takareidet ym. onnistuvat harvalta ja mekaaninen kuorma on hurja, mutta ei tosiaan mitään vasta-alkajan hommaa.

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Portaat ovat hyvää treeniä. Varsinkin kun vaihtelee tempoa ja tyyliä, saa jaloille hyvin osumaa.

Nimenomaan - kävellen ylös, juosten ylös, yhdellä jalalla, tasahyppely, kahden porrasvälin hypyt, sivuttain edeten jne. Muistakaa laittaa sopivat kengät jalkaan - tähän aikaan saattaa portaat vielä joissain paikoin olla jäässä.

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä kehonpainollakin toki siis pystyy raskaita voimaliikkeitä tekemään, mutta pitää olla jo tosi edistynyt. Yhden käden punnerrukset, yhden käden leuat, pistoolikyykyt, ihmisliput, etuvaaka - liikkeet, eksentriset takareidet ym. onnistuvat harvalta ja mekaaninen kuorma on hurja, mutta ei tosiaan mitään vasta-alkajan hommaa.

Ja sitten jos haluaa hifistellä vaikka käsiä, niin kotona voi vaikka sohvan puuosaa vasten tehdä ojentajille 'takadippiä' ja jonkun sopivan painon kanssa kick back onnistuu melkein missä vaan. Hauiksille pystyy pienessä tilassa tekemään vaikka yhden käden keskitettyä hauiskääntöä ja forkuille voi tehdä rannekääntöjä. Olkapäille kotona tehtävistä liikkeistä mainittakoon vaikka ns. 6-way tai 8-way shoulder exercise. Oheiset liikkeet ovat enemmän bodubuilding-tyyliin treenaamiseen,

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Punttisalilla kävijät, kuis on, oletteko jatkaneet harrastusta? Minkälaisia before and after -karanteenihabituksia muodostumassa?

Itselle tämä ei nykytilanteeseen suurta muutosta tuonut kun vain kerran viikkon oli enää sali ohjelmassa, sen päälle ulkoilut ja pallopelit.

Karanteenipäivä alkaa aamulla lenkillä ja ulkokuntoilupisteellä leukoja/punnerruksia(kapea/leveä)/vatsoja/dippejä. Nyt tämä voimailuosuus toistuu joka päivä, niin kondiskin ihan kelpo.

Viimeksi muokattu:

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Etätyöpäivän päätteeksi pitkähkö kävelylenkki, jonka lisäksi jonkin verran kehonpainotreenejä, kuntonyrkkeilyharjoitteita (ilman paria), ja sen semmosta.

(1)
  • Tykkää
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Käyn salilla edelleen normaalisti. Eli neljä kertaa viikossa pari tuntia kerralla. Koronaepäily mulla oli töistä ja negatiiviseksi todettiin.

Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy