Nostin tuossa viime viikolla ensimmäistä kertaa elämässäni penkistä 100 kg, se vaatikin 7 ja puoli vuotta saliharrastusta (sillointällöin pikku taukoja) mutta vaikka aikaa menikin noin paljon niin nyt olen helpottunut siitä, että se on saavutettu, onhan tuo ollut saliharrastushistoriani ylivoimainen ykköstavoite.
Minulla olikin pari suunnitelmaa tälle ajanjaksolle kun tuo 100 kg on saavutettu. Suunnitelma 1 oli se, että vähentäisin salikertoja nykyisestä 2-3 krt viikossa sinne 1-2 x jotta minulla olisi aikaa aloittaa jokin uusi liikuntaharrastus jotta mieli pysyisi virkeänä vaihtelun johdosta. Suunnitelma 2 oli sellainen että pitäisin 100 kg kuntoa hetken yllä tavoitellen vielä esim 105 kg jonka jälkeen pidän salista pidemmän, noin 3kk tauon, jonka jälkeen alan taas käymään salilla ja katson, miten hyvin ilmiö nimeltään lihasmuisti toimii eli yrittäisin päästä mahdollisimman nopeasti uudelleen 100 kg penkkikuntoon. Mutta, kuten arvata saattaa, niin nuo molemmat suunnitelmat on kehitelty silloin kun motivaatio oli mitä oli xD eli nyt tällä hetkellä on motivaatio niin korkealla että taatusti käyn vielä pitkään sen 2-3 kertaa viikossa salilla, toki yksittäiset salien väliinjäämiset tuskin enää tulevat minua haittaamaan.