Punttisalilla kävijät/bodausta harrastavat

  • 909 761
  • 4 643

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
nostin 130kg...

...Parhaimmillaan viime viikolla meni 3x10x90 ja viimeinen sarja vielä 13 toistolla.

Tässäkin on kyllä lievää ristiriitaa. Ehkäpä tämä osoittaa sitä, että kun keskitytään maksimeihin, niin se näkyy sitten heikompana lihaskuntona. 130kg maksimi ja vaan 3x10x90. Mielestäni tuo ei ole ihan linjassa.

Mutta hyviä tuloksia, ei siinä mitään. Taidan muistaa hämärästi omatkin dopingepäilykseni aiemmin? En jaksa kaivaa vanhoja viestejä nyt esiin, mutta turhaan en moista kyllä epäile. Siihen vaaditaan harvinaisen kova tuloskehitys.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Pari vuotta sitten postasin penkkitulokseni ja silloisen n.75kg painoni Paljonko nousee penkistä/Paljonko menee cooperista tms.-ketjuun ja siellä nousi hirveä haloo, minua syytettiin mm. kusettajaksi ja jotakuinkin douppaajaksi. Naurattaa edelleen!

Vertailun vuoksi, 14-vuotiaana ensimmäistä kertaa penkkiä kokeillessani nostin 75kg.

Lahjattomat syyttää aina toista roinaamisesta kun oma tulos ei juuri kehity ja kaveri menee edellä huimaa vauhtia. Voimailu on ääriesimerkki siitä kuinka täysin eri lähtökohdista olevat kaverit harrastaa samaa lajia. Ei joku lahjaton juokse sataa metriä ja hauku sitten alle 10 sekunnin miehiä doubbaajiksi mutta voimailussa sinne tulee kaikenlaisia hiiriä mukaan ja eivät voi ymmärtää että tässäkin lajissa toinen on toista parempi.
 
Tässäkin on kyllä lievää ristiriitaa. Ehkäpä tämä osoittaa sitä, että kun keskitytään maksimeihin, niin se näkyy sitten heikompana lihaskuntona. 130kg maksimi ja vaan 3x10x90. Mielestäni tuo ei ole ihan linjassa.
..
Itelläni on kyllä samaa luokkaa. Uskoisin maksimin olevan ehkä jopa 140kg. En siis ole kokeillut 130:n jälkeen, josta on jo pari vuotta vissiin aikaa ja reeni parantunut huomattavasti sen jälkeen. Mutta siis 3x10x90 tein viimeisimmän reenini. Tokihan aina pitää näissä ottaa huomioon suoritustekniikka ja palautusajat.
Mutta siis oma aamupainoni on n. 93kg.

Ja sen verran noista aiemmista jutuista; siinä olen samaa mieltä, että penkin asema on "yliarvostettu". Leuat, dipit, kyykky (eri asia kuin niiaus tai pyllistys) ja mave, miksei rivekin ovat yhtälailla hyviä mittareita ja pullistelun aiheita!
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Oma maksimi 110kg, sarjapainot 3x10x75 tai 3x6x85. Painoa 75kg.

Kyllähän maksimi voi nousta 50 kiloa vuodessa, jos lähtötaso tosiaan on 45 kiloa. Tekniikka kohdalleen niin käytännössä kuka tahansa nostaa oman painonsa. Pelkkää ykköstä parempi mittari mielestäni on se, että jos saat omalla painolla 3x10 sarjaa, niin silloin lihaskunto on mielestäni hyvä. Samoin hauis ja ojentaja 3x10 sarja puolet omasta painosta, ja kyykyssä 3x10 oma paino tuplana on hyvä tulos.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Maximi muutama vuosi sitten penkistä 215kg ja 4 toistoa 190kg:lla.

Nyt sattuu kyynärpäihin turhan paljon, joten en enää penkkaa ollenkaan. Sitten, kun saan kyynärpäät kuntoon, aloitan taas penkkaamisen kunnolla.

P.S. En käytä "aineita", kun ei tarvitse. Kukaan ei sitä usko, mutta mulle se on ihan sama.
 
..Samoin hauis ja ojentaja 3x10 sarja puolet omasta painosta, ja kyykyssä 3x10 oma paino tuplana on hyvä tulos.
Millä liikkeellä noi kädet?
Kyykyssä 2x oma paino on aika paljon, etenkin siis jos tehdään kyykkyjä eikä näitä pyllistyksiä/niiauksia. Itsekin kun painan sen reilut 90kg, niin lähes 190kg kunnon atg-kyykkynä on todella kova. Ehkä satkulla menee 3x8x100, enkä pidä jalkojani mitenkään heikkoina (eilen siis 3x8x90 meni aika mukavasti).
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Millä liikkeellä noi kädet?
Kyykyssä 2x oma paino on aika paljon, etenkin siis jos tehdään kyykkyjä eikä näitä pyllistyksiä/niiauksia. Itsekin kun painan sen reilut 90kg, niin lähes 190kg kunnon atg-kyykkynä on todella kova. Ehkä satkulla menee 3x8x100, enkä pidä jalkojani mitenkään heikkoina (eilen siis 3x8x90 meni aika mukavasti).
Ah joo, hauikset kulmatangolla (seisten tai scottissa) ja kai nuo ojentajatkin menee ranskiksilla tai taljasta, eipä sillä kauheesti eroa ole.

No joo, toi 2 x oma paino taitaa olla hiukan paljon, olisko ehkä 3 x 15 x oma paino puhdasta syväkyykkyä parempi mittari.
 

Atte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves ja Tampere United
Maximi muutama vuosi sitten penkistä 215kg ja 4 toistoa 190kg:lla.

Nyt sattuu kyynärpäihin turhan paljon, joten en enää penkkaa ollenkaan. Sitten, kun saan kyynärpäät kuntoon, aloitan taas penkkaamisen kunnolla.

P.S. En käytä "aineita", kun ei tarvitse. Kukaan ei sitä usko, mutta mulle se on ihan sama.

Otitko paidalla vai ilman?

Itse olen nostellut säännöllisen epäsäännöllisesti penkkiä ja nyt on paikallaan ollut kehitys pitkään.
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Tässäkin on kyllä lievää ristiriitaa. Ehkäpä tämä osoittaa sitä, että kun keskitytään maksimeihin, niin se näkyy sitten heikompana lihaskuntona. 130kg maksimi ja vaan 3x10x90. Mielestäni tuo ei ole ihan linjassa.

Mutta hyviä tuloksia, ei siinä mitään. Taidan muistaa hämärästi omatkin dopingepäilykseni aiemmin? En jaksa kaivaa vanhoja viestejä nyt esiin, mutta turhaan en moista kyllä epäile. Siihen vaaditaan harvinaisen kova tuloskehitys.

Siis 3x10x90 ja siihen vielä lisäksi yksi 13x90 sarja loppuun. Ensi viikolla voisi kokeilla josko menisi vaikka 135 tai jotain sinnepäin.

Enkä ole keskittynyt maksimeihin mitenkään erityisemmin, kympin sarjoja tehnyt ja kun penkkia aloin tekemään, taisin tehdä toistoja 80kg painolla. Mulla on kuva rippileiriltä, salilla en käynyt enkä harrastanut kummoisemmin mitään, ja silti olin skrodempi jo silloin luonnostaan, kuin suurin osa tämän päivän 20-vuotiaista.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Oma maksimi 110kg, sarjapainot 3x10x75 tai 3x6x85. Painoa 75kg.

Kyllähän maksimi voi nousta 50 kiloa vuodessa, jos lähtötaso tosiaan on 45 kiloa. Tekniikka kohdalleen niin käytännössä kuka tahansa nostaa oman painonsa. Pelkkää ykköstä parempi mittari mielestäni on se, että jos saat omalla painolla 3x10 sarjaa, niin silloin lihaskunto on mielestäni hyvä. Samoin hauis ja ojentaja 3x10 sarja puolet omasta painosta, ja kyykyssä 3x10 oma paino tuplana on hyvä tulos.

Vaikuttaa todella paljon tietysti tyyli mutta eroja tekee paljon myös sarjat mitä tekee suhteessa maksimiin.

Kun katselen edellisien viestejä niin JussiK:lla maksimi noin 135kg ja sarjat noin 10x90kg on samoja kun meikäläisellä tällä hetkellä. Ja mun maksimi on ehkä noin 110kg.. heh. Mutta kertoo sen että en puserra viimeisiä ykkösiä kaverin avustuksella, vaan oon tahkonut jo iät ja ajat penkissä noin 6-10 sarjoja ja lisäillyt aika harvoin painoja. Tyytynyt tuohon aiemmin mainostamaani omalla painolla kympin sarjoja tasoon.

Ja kuntosali on aina tukenut meikäläisellä muuta urheilua ei päinvastoin.


_
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
... mutta itseäni kummastuttaa hyvin kovasti tämä nuorien ulkomuoto, etenkin niiden nuorten jotka tulevat salille vain penkkaamaan.

Nämä nuoremmat taas, siinä parinkympin hujakoilla, herttileijjaa kun sitä massaa löytyy.

Itse olen kyllä eri mieltä. Minun mielestä nykyään ihmiset ovat paljon kapeampia, kuin ennen. (Minä mukaanlukien). En siitä rasvaprosentista osaa sanoa, mutta hartiat ovat kapeammat.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En siitä rasvaprosentista osaa sanoa, mutta hartiat ovat kapeammat.
Dataajan hartiat ovat tunnetusti kapeat. Ennen hiihdettiin susien seassa kouluun. Kyllähän siinä hartiat kehittyi.

Mutta joo, sali on sellainen ympäristö, että ensinnäkin se vaatii asennetta ja toisekseen joillakin vain on geenit kohdillaan. Duunia se vaatii toki silloinkin, mutta en minä osannut unelmoidakaan esim. pikkuveljeni kilomääristä penkillä joskus yläasteikäisenä. Kaveri nosti viime vuonna ysillä 120 kg, nyt menee 130. Kroppa on suoraan isoisältämme, eli lyhyet raajat ja syvä rintakehä.

Meikäläinen on suht kookas, 186/94, mutta salilla en ole juuri koskaan viihtynyt. Ilmeisesti mullekin on hiukan geenejä silti rapissut, kun saan aika usein kuulla kyselyjä salilla käynnistä ja selkeästi huomaa esim. uusien painijoiden kanssa, että tulokkaat arastelevat meikäläistä. Kunnes sitten huomaavat, että koko ei kerro voimasta juurikaan.

Pieniä saliboosteja tulee silloin tällöin, mutta mitään kunnianhimoista kehonmuokkausta tai tavoitteellista painojen kanssa kikkailua en ole saanut koskaan aloitettua. Olenkin huomannut, että kuntopiirityyppinen lihaskunnon hakeminen ja muutamat perusliikkeet ovat mulle paljon mielekkäämpiä. Kahvakuula olisi varmasti mun juttu.

Penkiltä en ole saanut koskaan satasta rikki. Armeija-aikaan kävin lähellä, mutta ei mennyt kuin tuplat 90:llä. Onneksi voin perustella tuntemukseni tuota liikettä kohtaan sillä, ettei sitä juuri mihinkään tarvita. No joo, käsiin kaipaisin kyllä voimaa, joten sikäli voisin ostaa kilon motivaatiota joltain kovemmalta jätkältä. Painiessa välillä huomaa sen, että homma ratkeaa tasaväkisellä tekniikalla siihen, kun en saa vahvemman otteesta kättäni edullisempaan asemaan. En sitten tiedä, heijastuuko kukkahattumainen luonteeni myös näihin voimailukuvioihin. Tuntuu, että saan aika harvoin kaivettua itsestäni fyysisiin suorituksiin kunnon raivoa. Menen mukavuusvyöhykkeellä, pieniä painoja, passailua tatamilla jne.

Homojen hommaa kaikkinensa.
 

Pataprinsessa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt sattuu kyynärpäihin turhan paljon, joten en enää penkkaa ollenkaan. Sitten, kun saan kyynärpäät kuntoon, aloitan taas penkkaamisen kunnolla.

Itsellä on vähän samaa vaivaa. Kyynärpäät alkuun rutisi ja nyt viime aikoina on alkanut sattumaankin. Joskus tein omia diagnoosejani ja vaikuttaa, aivan kuin joku jänne olisi liian pitkä ja siksi liikkuu vähän holtittomasti kyynärpään ympärillä. Ihan uteliaisuuttani siis kyselen, että teetkö jotain erikoista, että saisit kyynärpäät kuntoon vai oletko vaan rasittamatta niitä?
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Skorde-sanan merkityksestä ei ole aavistustakaan, mutta itseäni kummastuttaa hyvin kovasti tämä nuorien ulkomuoto, etenkin niiden nuorten jotka tulevat salille vain penkkaamaan.

Ymmärtää meinaan täysin, mistä tulee sanonta pullamössösukupolvi. Nuo vanhemmat, 30+ vuotiaat, ovat suhteellisen hoikkia, ehkä vähän kaljamahakkaita joka taitaa johtua perhe-elämästä, pääasiassa kuitenkin sellaisia, että ihan normaalissakin elämässä niistä näkee, että niillä on lihaksia ja käyvät salilla.

Nämä nuoremmat taas, siinä parinkympin hujakoilla, herttileijjaa kun sitä massaa löytyy. T-paidat kiristää kyllä kivasti käsivarsista ja vatsan seutuvilta, mutta ei se johdu lihaksista, vaan silkasta läskistä. Kaulat on turpeita ja koko kroppa on sellaista täyttä ihraa. Näyttävät siis perin huonokuntoisilta miltei järjestään kaikki. Mutta annas olla kun siirtyvät penkille, sitä rautaa nouseekin ihan uskomattomia määriä. Lihakset ei paksuista käsivarsista erotu silti, mutta nousee!
Skrode=Roteva, ei siis ole synonyymi pullamössömöykkylihasläskikasalle!

Mikä tämä yleinen maahanpolkemis-ilmapiiri nyt täällä on yhtäkkiä? Kysytään asiasta, kerron miten asia on ja sitten joka puolelta tullaan kyseenalaistamaan taas kerran minun tuloksia, tai epäilemään että oon joku pullamössö mikä tulee kertomaan paljonko penkistä nousee, vaikka kroppa on ainoastaan joku möykky ilman mitään erottuvuutta lihaksista. Vaikka yleistätkin asiaa kirjoituksessasi, annat kuitenkin jonkinlaisen muotin mihin oikeastaan päätät minunkin istuvan.

Voin omasta puolestani kertoa, että multa ei löydy sikspäkkiä mutta esim käsivarret kerää kehuja molemmilta sukupuolilta, eli ne eivät ole kaksi blankkoa tukkia. Asiaa selventääkseni, muistakaa nyt että olen käynyt 5kk salilla! Piti asiasta muistuttaa jälleen, sillä kohtahan joku tulisi kertomaan että "no niin sellasta se on kun vaan treenaa vuodesta toiseen hauista eikä mitään muuta jne."

En myöskään näytä huonokuntoiselta, enkä myöskään ole huonokuntoinen, enkä treenaa ainoastaan penkkiä salilla. Hassua, kun joutuu täällä negatiivisessa ilmapiirissä selittämään kaikki, ettei kukaan vaan pääse vetämään lisää johtopäätöksiä ja morkkaamaan kun joku nostaakin penkistä vähän enemmän, niin silloinhan hän on vain egoisti joka ei nosta kuin penkkiä ja on pullamössö, eikä häntä kiinnosta kuin penkkitulos.

Vaikuttaa todella paljon tietysti tyyli mutta eroja tekee paljon myös sarjat mitä tekee suhteessa maksimiin.

Kun katselen edellisien viestejä niin JussiK:lla maksimi noin 135kg ja sarjat noin 10x90kg on samoja kun meikäläisellä tällä hetkellä. Ja mun maksimi on ehkä noin 110kg.. heh. Mutta kertoo sen että en puserra viimeisiä ykkösiä kaverin avustuksella, vaan oon tahkonut jo iät ja ajat penkissä noin 6-10 sarjoja ja lisäillyt aika harvoin painoja. Tyytynyt tuohon aiemmin mainostamaani omalla painolla kympin sarjoja tasoon._

En ole salitreenissäni tähdännyt erityisesti mihinkään maksimivoiman nostamiseen, etenkään penkkissä treenatessani. Lisään painoja sitä mukaan kun edelliset alkaa tuntumaan helpommilta. Onko tuo 130kg monelle niin iso pala nieltäväksi, vaikeaa hyväksyä että ei kaikkien tarvitse käydä sitä varten 2-5 vuotta salilla, eikä nostella 105kilolla sarjoja nostaakseen sen?

Kiva kuitenkin että täällä ollaan positiivisissä merkeissä ja kannustetaan myös niitäkin ketkä nostaa vähän enemmän ":-D".

Ehkä ensi kerralla postaan että maksimi tippunut 100 kiloon ja teen sarjoja 80kilolla niin täältä tulee peukkua ja tsemppitoivotuksia, ennemmin kuin epäilyjä doupista, pullamössölihasläskeydestä, pelkän penkin treenaamisesta ja niin edelleen. Tai pitäisi varmaan pysyä pois näistä keskusteluista poissa, koska täällä ei näköjään käy muu, kuin se, että kehittyy hitaasti eikä nosta maksiminaan paljoa sarjapainojaan enempää.

Ps. Näkkäri, jos maksat niin lähdetään milloin tahansa käymään lääkärissä katsomassa, löytyykö kropastani mitään mikä viittaisi douppaamiseen?
 
Viimeksi muokattu:

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Näkkäri, jos maksat niin lähdetään milloin tahansa käymään lääkärissä katsomassa, löytyykö kropastani mitään mikä viittaisi douppaamiseen?

En mielestäni viime viestissä viitannut mitenkään tämänhetkiseen roinaamiseen. Kirjoitin, että jos olen joskus epäillyt, niin silloinen tuloskehityksesi on antanut siihen aihetta. Tästä päivästä en kirjoittanut mitään epäilyksiä.

Näköjään monella muullakin tuollainen 3x10x90 sarjoittelu tarkoittaa ykköstä tuolla 130 hujakoilla. Toisaalta en ole itse ykkösiä kokeillut vuosiin, mutta voisihan tuota testailla. En heti usko, että olisin 130 kilon kunnossa, mutta sarjapainot antavat tälle kyllä sitten tukea. Toki noissa on henk.koht vaihteluita varmaan paljonkin.
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näköjään monella muullakin tuollainen 3x10x90 sarjoittelu tarkoittaa ykköstä tuolla 130 hujakoilla. Toisaalta en ole itse ykkösiä kokeillut vuosiin, mutta voisihan tuota testailla. En heti usko, että olisin 130 kilon kunnossa, mutta sarjapainot antavat tälle kyllä sitten tukea. Toki noissa on henk.koht vaihteluita varmaan paljonkin.

Yksilöllistähän tuo on. Nettipullistelu on p*******ä varsinkin, kun täällä et näe toisen suoritusta. Et näe onkin jokin mainuttu sarja kova tai ei. Etkä myöskään näe onko ykkönen nostettu pysäytyksellä vai kauhealla pompulla perse penkistä irti.

Itselle pitää tämä laskuri aika hyvin kutinsa sarjapainolaskuri , ja toistomäärät itselläni on enemmänkin sellaista 4-15 välillä, en harrasta nopeuspenkkiä enkä muutenkaan lihaksiston hermotusta lisäävä reeniä.

Itselläni on sellainen tuntuma, että jos nostelee 0-180kg välillä olevia rautoja ja saa jokusen kilon enemmän, kuin tuo laskuri antaa ymmärtää niin silloin on kohtuullisen hyvin hermottanut lihansa. Jos saa 5+kg enemmän niin ei ole kertonut kovaa sarjaa oikein, tahi sitten nostaa penkki ykkösen huijaamalla, kun niin voi saada alle 150kg raudoissa helpostikkin +10kg.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Ehkä ensi kerralla postaan että maksimi tippunut 100 kiloon ja teen sarjoja 80kilolla niin täältä tulee peukkua ja tsemppitoivotuksia, ennemmin kuin epäilyjä doupista, pullamössölihasläskeydestä, pelkän penkin treenaamisesta ja niin edelleen. Tai pitäisi varmaan pysyä pois näistä keskusteluista poissa, koska täällä ei näköjään käy muu, kuin se, että kehittyy hitaasti eikä nosta maksiminaan paljoa sarjapainojaan enempää.

:D

No ei siitä ressiä tarvitse ottaa kun niitä epäileviä tuomaita löytyy. Penkki varsinkin on jostain syystä vielä sellainen liike, että kukaan ei usko jos kertoo kovista tulosparannuksista. Plus, että kateellista jengiä löytyy kanssa aina kun joku sattuu enemmän nostamaan.

Jos sulla on lahjoja siihen hommaan niin sitten sitä romua nousee, ei se sen kummempi asia ole. Jatka vaan kirjoittamista ja edistyksestä kanssa niin nähdään kuinka koviin lukuihin vielä mennään!
 
Kun katselen edellisien viestejä niin JussiK:lla maksimi noin 135kg ja sarjat noin 10x90kg on samoja kun meikäläisellä tällä hetkellä. Ja mun maksimi on ehkä noin 110kg.. heh. Mutta kertoo sen että en puserra viimeisiä ykkösiä kaverin avustuksella, vaan oon tahkonut jo iät ja ajat penkissä noin 6-10 sarjoja ja lisäillyt aika harvoin painoja. Tyytynyt tuohon aiemmin mainostamaani omalla painolla kympin sarjoja tasoon.

Tuo mainitsemasi on itseasiassa täysin normalia. Otetaan nyt vaikka se penkki esimerkiksi. Itse olen myös nitkuttanut vuodesta miekka ja kypärä suht pitkiä sarjoja ja aniharvoin kokeillut mitä nousee. Sitten huvikseni lyhensin sarjoja, ja muutamassa kuukaudessa penkki nousi parikymmentä kiloa. Silti pystyi nitkuttamaan ne pitkät sarjat, jos niitä halusi tehdä (hieman korkeammilla kuin aiemmin, tosin). Ja onhan se kyllä niinkin, että niitä painoja pitää lisäillä, mikäli haluaa nostaa enemmän :)

Tarkoitan tällä sitä, että jos teet niitä 3x10 90Kg:llä, niin avut ovat tosiaankin valmiita nostamaan enemmän kuin sen 110 Kg. Itse lueskelin pakkotoistolta niitä Miken penkkausjuttuja ja niillä 2x6 sarjoilla nousi omat tulokset todella nopeasti sinne laskennallisiin tuloksiin. Ei aivan, mutta enpä jaksanut aivan orjallisesti tukiliikkeitä tehdäkään :)


Ja kuntosali on aina tukenut meikäläisellä muuta urheilua ei päinvastoin.

Tämä oli itsellenikin se syy miksi olen treenannut pitkään miten olen. Nyt ei enää, mutta eipä ole oikein koskaan ollut kunnianhimoa isoille raudoille vaan pelkälle treenille.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Itsellä on vähän samaa vaivaa. Kyynärpäät alkuun rutisi ja nyt viime aikoina on alkanut sattumaankin. Joskus tein omia diagnoosejani ja vaikuttaa, aivan kuin joku jänne olisi liian pitkä ja siksi liikkuu vähän holtittomasti kyynärpään ympärillä. Ihan uteliaisuuttani siis kyselen, että teetkö jotain erikoista, että saisit kyynärpäät kuntoon vai oletko vaan rasittamatta niitä?

Jotain mikrorepeämää niissä on. Olen nyt ollut tekemättä ojentajia ja peruspenkkiä pari kuukautta ja vaikuttaa, että olisi vähän auttanutkin.
Kokeilen ensi viikolla rasittaa niitä enemmän ja kerron sitten kuinka on tauko auttanut. Jos ei ole auttanut, menen uudestaan lekuriin ja kokeillaan kortisoonia ja sen jälkeen toivotaan toivotaan. Leikkaus on sitten se viimeinen vaihtoehto.
Eli pidä paussia työntävistä liikkeistä (salilla ;) )

Atte:

Ilman paitaa otin 215...salilla tosin, mutta perse penkissä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
En ole salitreenissäni tähdännyt erityisesti mihinkään maksimivoiman nostamiseen, etenkään penkkissä treenatessani. Lisään painoja sitä mukaan kun edelliset alkaa tuntumaan helpommilta. Onko tuo 130kg monelle niin iso pala nieltäväksi, vaikeaa hyväksyä että ei kaikkien tarvitse käydä sitä varten 2-5 vuotta salilla, eikä nostella 105kilolla sarjoja nostaakseen sen?

Kiva kuitenkin että täällä ollaan positiivisissä merkeissä ja kannustetaan myös niitäkin ketkä nostaa vähän enemmän ":-D".

Ööö, ei ollut tarkoitus olla tässä kategoriassa joka kateellisena ihmettelee/vähättelee, ymmärsit väärin taikka mä kirjoitin väärin.. heh

Naureskelin itselleni kun teen samoilla kiloilla sarjoja ja sitten kun kokeilen ykköstä olen 25kg perässä. Enhän minäkään ole ykköstä yrittänyt pitkiin aikoihin, kunhan kokeilin pitkästäaikaa ja se sattui viimeksi olemaan kohtuu kevyt 110kg ja melkein kakkonen tuli ylös. Mutta onhan se itsestään selvyys että itsellänikin olisi ykkönen kehittynyt jos olisin jaksanut tehdä tiukkaa pyramiidia enkä ainoastaan jumpannut näitä omalla painolla kymppejä.

Itse tunnen muutamia isoraamisia tyyppejä ja silloin yläaste tai vähän jälkeen -aikoina erot oli huikeita kavereiden kesken jotka eivät olleet nostellut mitään mutta toiset olivat vain paikkakunnan Aleksei Karelineja ja toiset jotain muuta, penkkitulos ero oli varmaan 30-40kg ekalla salikäynnillä. Ja miksi ei toimisi samoilla henkilöillä raamiensa puolesta aikuisiälläkin jos ei ole saliharjoittelua takana vaan ainoastaan geenit.


_
 

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
Onko kellään kokemuksia tästä ns. Golden Six -salitreenistä? Ajattelin itse vähän vaihtelua ja tuollainen yksijakoinen ohjelma sopii omiin aikatauluihin ja treenityyliin erittäin hyvin. Ajattelin, että tuota voisi vetää jonkun 3kk. Toki tuota voisi pikkuisen modata, mutta tuon tyyppisellä treenillä lähtisi.

linkki: http://www.punttis.net/golden-six-kultainen-kuusikko.html

Kyseinen treenihän sopii ns. massaajille. Tällä treenillä muutama tuttu on saanut kymmenkunta kiloa alle 4 kuukaudessa, jota en itse ole omalla normaalilla (omasta mielestä reilusti raskaammalla) treenillä saanut aikaan.

Olen itsekin harkinnut tämän "Golden Six" -treenin kokeilemista, mutta pidän omasta treeniohjelmastani niin paljon, että en siitä halua luopua. :-)

3kk on erittäin sopiva aika tämän treeniohjelman käyttöön, sillä siitä ei pitkällä tähtäimellä hyödy läheskään niin paljoa, kuin lyhyellä aikavälillä. Suosittelen.
 
Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Täällä on paljon puhuttu palautumisesta ja yleisestäkin ruokavaliosta mutta mitäs teikäläiset kuntosalillakävijät nauttivat treenin aikana tai juuri ennen?

Itsellä ongelmana juuri tämä, taas tänään olin aamulla syönyt vain pari leipää ja sitten kolmen tunnin päästä salilla oli energiat nollissa kun hirveässä kiireessä sinne ehdin.

Toinen vaihtoehto mikä toimii vähän paremmin on duunipäivinä noin 2-3 tuntia ennen treeniä nautittu lounas, se tuntuu riittävän ihan hyvin punttisalitreenille.

Treenit pidän lyhyenä, max tunti ja pullossa siellä on vain vettä.

(Palautukseen on nykyään meikäläisellä jotain perus Hera-jauhetta 40g treenin jälkeen juotavaksi)


_
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jotenkin mieltä lämmitti, kun huomasin tähän ketjuun viimeksi vastanneen juuri Väsyneet Kädet. Mie olen käynyt elämässäni vain biljardisaleilla, ja kädet uhkuvat voimaa.

Ei muuta, jatkakaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös