Punttisalilla kävijät/bodausta harrastavat

• 932 998
  • 4 656

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näköjään monella muullakin tuollainen 3x10x90 sarjoittelu tarkoittaa ykköstä tuolla 130 hujakoilla. Toisaalta en ole itse ykkösiä kokeillut vuosiin, mutta voisihan tuota testailla. En heti usko, että olisin 130 kilon kunnossa, mutta sarjapainot antavat tälle kyllä sitten tukea. Toki noissa on henk.koht vaihteluita varmaan paljonkin.

Yksilöllistähän tuo on. Nettipullistelu on p*******ä varsinkin, kun täällä et näe toisen suoritusta. Et näe onkin jokin mainuttu sarja kova tai ei. Etkä myöskään näe onko ykkönen nostettu pysäytyksellä vai kauhealla pompulla perse penkistä irti.

Itselle pitää tämä laskuri aika hyvin kutinsa sarjapainolaskuri , ja toistomäärät itselläni on enemmänkin sellaista 4-15 välillä, en harrasta nopeuspenkkiä enkä muutenkaan lihaksiston hermotusta lisäävä reeniä.

Itselläni on sellainen tuntuma, että jos nostelee 0-180kg välillä olevia rautoja ja saa jokusen kilon enemmän, kuin tuo laskuri antaa ymmärtää niin silloin on kohtuullisen hyvin hermottanut lihansa. Jos saa 5+kg enemmän niin ei ole kertonut kovaa sarjaa oikein, tahi sitten nostaa penkki ykkösen huijaamalla, kun niin voi saada alle 150kg raudoissa helpostikkin +10kg.

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Ehkä ensi kerralla postaan että maksimi tippunut 100 kiloon ja teen sarjoja 80kilolla niin täältä tulee peukkua ja tsemppitoivotuksia, ennemmin kuin epäilyjä doupista, pullamössölihasläskeydestä, pelkän penkin treenaamisesta ja niin edelleen. Tai pitäisi varmaan pysyä pois näistä keskusteluista poissa, koska täällä ei näköjään käy muu, kuin se, että kehittyy hitaasti eikä nosta maksiminaan paljoa sarjapainojaan enempää.

:D

No ei siitä ressiä tarvitse ottaa kun niitä epäileviä tuomaita löytyy. Penkki varsinkin on jostain syystä vielä sellainen liike, että kukaan ei usko jos kertoo kovista tulosparannuksista. Plus, että kateellista jengiä löytyy kanssa aina kun joku sattuu enemmän nostamaan.

Jos sulla on lahjoja siihen hommaan niin sitten sitä romua nousee, ei se sen kummempi asia ole. Jatka vaan kirjoittamista ja edistyksestä kanssa niin nähdään kuinka koviin lukuihin vielä mennään!

Kun katselen edellisien viestejä niin JussiK:lla maksimi noin 135kg ja sarjat noin 10x90kg on samoja kun meikäläisellä tällä hetkellä. Ja mun maksimi on ehkä noin 110kg.. heh. Mutta kertoo sen että en puserra viimeisiä ykkösiä kaverin avustuksella, vaan oon tahkonut jo iät ja ajat penkissä noin 6-10 sarjoja ja lisäillyt aika harvoin painoja. Tyytynyt tuohon aiemmin mainostamaani omalla painolla kympin sarjoja tasoon.

Tuo mainitsemasi on itseasiassa täysin normalia. Otetaan nyt vaikka se penkki esimerkiksi. Itse olen myös nitkuttanut vuodesta miekka ja kypärä suht pitkiä sarjoja ja aniharvoin kokeillut mitä nousee. Sitten huvikseni lyhensin sarjoja, ja muutamassa kuukaudessa penkki nousi parikymmentä kiloa. Silti pystyi nitkuttamaan ne pitkät sarjat, jos niitä halusi tehdä (hieman korkeammilla kuin aiemmin, tosin). Ja onhan se kyllä niinkin, että niitä painoja pitää lisäillä, mikäli haluaa nostaa enemmän :)

Tarkoitan tällä sitä, että jos teet niitä 3x10 90Kg:llä, niin avut ovat tosiaankin valmiita nostamaan enemmän kuin sen 110 Kg. Itse lueskelin pakkotoistolta niitä Miken penkkausjuttuja ja niillä 2x6 sarjoilla nousi omat tulokset todella nopeasti sinne laskennallisiin tuloksiin. Ei aivan, mutta enpä jaksanut aivan orjallisesti tukiliikkeitä tehdäkään :)

Ja kuntosali on aina tukenut meikäläisellä muuta urheilua ei päinvastoin.

Tämä oli itsellenikin se syy miksi olen treenannut pitkään miten olen. Nyt ei enää, mutta eipä ole oikein koskaan ollut kunnianhimoa isoille raudoille vaan pelkälle treenille.

Suosikkijoukkue
Tappara
Itsellä on vähän samaa vaivaa. Kyynärpäät alkuun rutisi ja nyt viime aikoina on alkanut sattumaankin. Joskus tein omia diagnoosejani ja vaikuttaa, aivan kuin joku jänne olisi liian pitkä ja siksi liikkuu vähän holtittomasti kyynärpään ympärillä. Ihan uteliaisuuttani siis kyselen, että teetkö jotain erikoista, että saisit kyynärpäät kuntoon vai oletko vaan rasittamatta niitä?

Jotain mikrorepeämää niissä on. Olen nyt ollut tekemättä ojentajia ja peruspenkkiä pari kuukautta ja vaikuttaa, että olisi vähän auttanutkin.
Kokeilen ensi viikolla rasittaa niitä enemmän ja kerron sitten kuinka on tauko auttanut. Jos ei ole auttanut, menen uudestaan lekuriin ja kokeillaan kortisoonia ja sen jälkeen toivotaan toivotaan. Leikkaus on sitten se viimeinen vaihtoehto.
Eli pidä paussia työntävistä liikkeistä (salilla ;) )

Atte:

Ilman paitaa otin 215...salilla tosin, mutta perse penkissä.

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
En ole salitreenissäni tähdännyt erityisesti mihinkään maksimivoiman nostamiseen, etenkään penkkissä treenatessani. Lisään painoja sitä mukaan kun edelliset alkaa tuntumaan helpommilta. Onko tuo 130kg monelle niin iso pala nieltäväksi, vaikeaa hyväksyä että ei kaikkien tarvitse käydä sitä varten 2-5 vuotta salilla, eikä nostella 105kilolla sarjoja nostaakseen sen?

Kiva kuitenkin että täällä ollaan positiivisissä merkeissä ja kannustetaan myös niitäkin ketkä nostaa vähän enemmän ":-D".

Ööö, ei ollut tarkoitus olla tässä kategoriassa joka kateellisena ihmettelee/vähättelee, ymmärsit väärin taikka mä kirjoitin väärin.. heh

Naureskelin itselleni kun teen samoilla kiloilla sarjoja ja sitten kun kokeilen ykköstä olen 25kg perässä. Enhän minäkään ole ykköstä yrittänyt pitkiin aikoihin, kunhan kokeilin pitkästäaikaa ja se sattui viimeksi olemaan kohtuu kevyt 110kg ja melkein kakkonen tuli ylös. Mutta onhan se itsestään selvyys että itsellänikin olisi ykkönen kehittynyt jos olisin jaksanut tehdä tiukkaa pyramiidia enkä ainoastaan jumpannut näitä omalla painolla kymppejä.

Itse tunnen muutamia isoraamisia tyyppejä ja silloin yläaste tai vähän jälkeen -aikoina erot oli huikeita kavereiden kesken jotka eivät olleet nostellut mitään mutta toiset olivat vain paikkakunnan Aleksei Karelineja ja toiset jotain muuta, penkkitulos ero oli varmaan 30-40kg ekalla salikäynnillä. Ja miksi ei toimisi samoilla henkilöillä raamiensa puolesta aikuisiälläkin jos ei ole saliharjoittelua takana vaan ainoastaan geenit.

_

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
Onko kellään kokemuksia tästä ns. Golden Six -salitreenistä? Ajattelin itse vähän vaihtelua ja tuollainen yksijakoinen ohjelma sopii omiin aikatauluihin ja treenityyliin erittäin hyvin. Ajattelin, että tuota voisi vetää jonkun 3kk. Toki tuota voisi pikkuisen modata, mutta tuon tyyppisellä treenillä lähtisi.

linkki: http://www.punttis.net/golden-six-kultainen-kuusikko.html

Kyseinen treenihän sopii ns. massaajille. Tällä treenillä muutama tuttu on saanut kymmenkunta kiloa alle 4 kuukaudessa, jota en itse ole omalla normaalilla (omasta mielestä reilusti raskaammalla) treenillä saanut aikaan.

Olen itsekin harkinnut tämän "Golden Six" -treenin kokeilemista, mutta pidän omasta treeniohjelmastani niin paljon, että en siitä halua luopua. :-)

3kk on erittäin sopiva aika tämän treeniohjelman käyttöön, sillä siitä ei pitkällä tähtäimellä hyödy läheskään niin paljoa, kuin lyhyellä aikavälillä. Suosittelen.

Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Täällä on paljon puhuttu palautumisesta ja yleisestäkin ruokavaliosta mutta mitäs teikäläiset kuntosalillakävijät nauttivat treenin aikana tai juuri ennen?

Itsellä ongelmana juuri tämä, taas tänään olin aamulla syönyt vain pari leipää ja sitten kolmen tunnin päästä salilla oli energiat nollissa kun hirveässä kiireessä sinne ehdin.

Toinen vaihtoehto mikä toimii vähän paremmin on duunipäivinä noin 2-3 tuntia ennen treeniä nautittu lounas, se tuntuu riittävän ihan hyvin punttisalitreenille.

Treenit pidän lyhyenä, max tunti ja pullossa siellä on vain vettä.

(Palautukseen on nykyään meikäläisellä jotain perus Hera-jauhetta 40g treenin jälkeen juotavaksi)

_

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jotenkin mieltä lämmitti, kun huomasin tähän ketjuun viimeksi vastanneen juuri Väsyneet Kädet. Mie olen käynyt elämässäni vain biljardisaleilla, ja kädet uhkuvat voimaa.

Ei muuta, jatkakaa.

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Jaaha. Eilen jo vaa´an viisari värähti yli 70 kilon. Tosin olin juuri syönyt, mutta silti ei ole ikinä näyttänyt noin paljoa. Aamupaino on varmaan jotain 68-69 kg:n luokkaa, täytyy yrittää muistaa huomenna mitata herätessäni.

Kokeilin taas penkkimaksimia ja sain hilattua enkkaa 2.5 kg ylös, eli nyt nousee 62,5 kg. Viikonloppuna täytyy yrittää 65 kiloa.

Mukavampaa reenata, kun on tavoitteita.

Täytyy tänne oikein tulla juhlistaan. Tänään oli kyllä älytön tapahtuma. Normaalissa leuanvetoreenissä paukahti kaikkien aikojen enkka: myötäotteella 18 leukaa. Aiemmin oon tainnu maksimissaan päästä viiteentoista.. Ja kaikki vedot siis aina ihan alhaalta lähtien. Painoa nykysin repa 92 noin päivisin.

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Täytyy tänne oikein tulla juhlistaan. Tänään oli kyllä älytön tapahtuma. Normaalissa leuanvetoreenissä paukahti kaikkien aikojen enkka: myötäotteella 18 leukaa. Aiemmin oon tainnu maksimissaan päästä viiteentoista.. Ja kaikki vedot siis aina ihan alhaalta lähtien. Painoa nykysin repa 92 noin päivisin.

On muuten tehokasta ja raskasta tuo myötäotteella treenaaminen. Itse aloitin muutama kuukausi sitten tuon ja toistot oli siellä noin 5 tietämillä, nyt kahdeksan. Vastaotteella menee huomattavasti kevyemmin.
Tehokkuuteen toki vaikuttaa oma paino ja toistomäärät, tällä hetkellä kun itsellä mittarissa huntti niin leuanveto kuin myös dipit on tehokasta ihan ilman lisähiluja.

Tuohon pari viestiä aiemmin omaan jutteluun olen sen verran muuttanut että tulee ryystettyä palautusjuomaa(noin 60-40 hera-malto) vähän ennen treeniä, ehkä treenin aikanakin hiukan ja loput suurinosa treenin jälkeen. On auttanut jaksamiseen ja tulosta syntyy.

_

Suosikkijoukkue
Tappara
Tänään saan kumpaankin kyynärpäähän kortisoonipikin ja ens viikolla alkaa kunnon treeni, johon saan ojentajatkin pitköstä aikaa mukaan.

Tavoite vuoden loppuun mennessä olis saada polvistavedossa 400kg - nyt 370kg- ja penkissä 220 - eilen tuli 190kg ihan sujuvasti.

Olen nyt tehnyt työntävissä liikkeissä niin, että esim. eilen penkissä 3 x 140kg, 2 x 170kg, 1 x 190kg ja 7 x 150kg.
Vinopenkissä sama juttu 100kg, 120kg, 140kg ja 100kg.
Sama vielä pystypunnerruksessa (vipuvarsikone) 110kg, 130kg, 150kg ja 110kg.
On noussut tulokset mukavasti.

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Kyllä ne kiloilta tuntuu ainakin :)

181cm ja 123kg. Rasvaa on, mutta kiristymään päin mennään ns. paleodietillä..
Mitenkäs treeni on lähtenyt kulkemaan?

Itselläni on jonkin sortin tenniskyynärpää vaivannut viime aikoina. Tämän viikon pidän totaalista huilia punttihommista, mutta ensi viikolla olisi tarkoitus palata raudan ääreen. Toivottavasti tämä tästä.

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Milläs te teette yläselkää? Olen yrittänyt alataljaa, ylätaljaa ja oikeastaan kaikkia muitakin vehkeitä, mitä salilta löytyy, mutta en vaan saa tuntumaan oikeassa paikassa. Aina tuntuu oikeastaan hauiksissa kaikkein eniten.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Milläs te teette yläselkää? Olen yrittänyt alataljaa, ylätaljaa ja oikeastaan kaikkia muitakin vehkeitä, mitä salilta löytyy, mutta en vaan saa tuntumaan oikeassa paikassa. Aina tuntuu oikeastaan hauiksissa kaikkein eniten.

Olen todennut että helvetin vaikeata on.

Kannattaa ottaa suora tanko ylätaljaan ja käyttää remmejä jottei tarvitse puristaa käsillä niin lujaa. Niin ja ylätaljalla nimenomaan rintaan vedettynä, niskan taakse rikkoo paikat alle nanosekunnin jos tekee vähänkin isommilla painoilla ja vähänkään huonolla tekniikalla.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Sulla mättää jokin tekniikassa. Tietysti ylätalja ei ole kaikilla sopiva laite, mutta itse opin tekemään sen aika hyvin, kun lähdin pienillä painoilla liikenteeseen ja keskityin siihen, että käsivarret eivät ole kuin välikappaleina liikkeessä. Älä siis vedä käsillä, malta aloittaa riittävän pienillä painoilla, tee riittävän leveällä otteella ja mielellään eteen, kuten Daespoo sanoi.

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Pakkotoiston tekniikkacornerista löytyy ihan hyviä vinkkejä, jos ei ole vielä tullut tsekatuksi:

http://www.pakkotoisto.com/tekniikkaneuvoja-liikkeisiin/41170-ylatalja-latsien-varma-kehittaja/
http://www.pakkotoisto.com/tekniikk...40916-kulmasoutu-selan-tinkimaton-massaliike/

Kannattanee hakea vähän pienemmillä painoilla, jotta saa tunteen oikeaan kohtaan.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Sulla mättää jokin tekniikassa. Tietysti ylätalja ei ole kaikilla sopiva laite, mutta itse opin tekemään sen aika hyvin, kun lähdin pienillä painoilla liikenteeseen ja keskityin siihen, että käsivarret eivät ole kuin välikappaleina liikkeessä. Älä siis vedä käsillä, malta aloittaa riittävän pienillä painoilla, tee riittävän leveällä otteella ja mielellään eteen, kuten Daespoo sanoi.

Ja käytä remmejä. Tulee paljon enemmän selälle kun ei tarvitse keskittyä puristamiseen käsillä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy