Punttisalilla kävijät/bodausta harrastavat

  • 917 157
  • 4 652

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Patajaska:

En mä heikompaa kättä enempää reenaisi, nopeesti se heikompi käsi ottaa vahvemman kiinni. Kuhan vain menee heikomman käden ehdoilla, eli tekee vahvemmalla vain sen verta kuin heikommalla eikä loppuun saakka. Liika reenaus harvemmin on hyvästä.

Loistavaa, kiitos.. olen nimenomaan monesti jatkanut oikealla kun vasen väsyy. Mutta hyvä, mitään ei siis sinällään tarvitse muuttaa

Ja Daespoo: kyllä vain, olen 28v että sen puoleen osui kohdilleen :D ja pieneksihän nuo kotipainot ovat jääneet, ostin ne hätäpäissäni joskus vuosi sitten jostain Tarjoustalosta kun sain halvalla ja että pääsin alkuun (silloin ne vielä riittivät)..

Kaipa se tosiaan täytyy investoida noihin 20kg painoihin.. sellainen 12kg lienee aika sopivaa toistojen tekemiseen..
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kaipa se tosiaan täytyy investoida noihin 20kg painoihin.. sellainen 12kg lienee aika sopivaa toistojen tekemiseen..

Jep, aloita tekemällä vaikka 3krt viikossa (ei peräkkäisinä päivinä) 4x15 sarjoja sopivilla painoilla (siten että vika sarja menee just ja just) vaikkapa kuukauden verran, sen jälkeen esim. kuukauden verran isommilla painoilla 4x12 ja sitten siirry 8-10 toiston sarjoihin.

Tee sarjat puhtaasti, älä huijaa heilauttamalla (selkä seinää vasten on aika hyvä tapa) ja tee lisäksi muita hauisliikkeitä esim. hammereita (löytyy varmaan youtubesta hakusanoilla hammer bicep) ja pidä huoli että vasen käsi saa enemmän treeniä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
En jaksa enää vääntää peistä leuanvedosta(mulla oli helpoin tapa aloittaa ylätaljalla vastaotteella), mutta tekeekö kukaan polvista vetoa(MaVe telineestä) selälle?
Mun mielestä helvetin hyvä liike tehtynä juuri ja juuri polvien yläpuolelta.
Tavoite olis vuoden loppuun mennessä ykkönen 400kg:lla...nyt menee kakkonen 320kg:lla.
 
En tekeekö kukaan polvista vetoa(MaVe telineestä) selälle?
Mun mielestä helvetin hyvä liike tehtynä juuri ja juuri polvien yläpuolelta.
Tavoite olis vuoden loppuun mennessä ykkönen 400kg:lla...nyt menee kakkonen 320kg:lla.

Tulipa tuotakin joskus aikoinaan hinkattua. Ehkä pitäisi palauttaa se taas jossain vaiheessa reeniin, kun meikäläisellä mave jää juuri siitä loppuojennuksesta kiinni, vaikka rauta lähtee lattiasta heittämällä polviin saakka.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Kuulin, että kannattaa kokeilla seuraavanlaista tekniikkaa: Tee n. 10 toistoa, ja kun et jaksa nostaa enää yhtäkään ylös asti, laske todella hitaasti alas, jonka jälkeen vedät vielä muutaman nopean "nykäyksen" pienellä alueella.

En tiedä, onko kovin yleinen tapa, mutta itsellä ainakin tomi hauiksia tehdessä varsin hyvin.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kuulin, että kannattaa kokeilla seuraavanlaista tekniikkaa: Tee n. 10 toistoa, ja kun et jaksa nostaa enää yhtäkään ylös asti, laske todella hitaasti alas, jonka jälkeen vedät vielä muutaman nopean "nykäyksen" pienellä alueella.

En tiedä, onko kovin yleinen tapa, mutta itsellä ainakin tomi hauiksia tehdessä varsin hyvin.

Hauista tehdessä voi myös maksimoida suoritusta sillä tavalla, että vaihtaa hiukan pienempiin painoihin ja tekee vielä muutaman toiston. Itse pidän enemmän keskitetystä hauisliikkeestä käsipainoilla, menee aika kivasti hapoille ja tulosta syntyy...
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Viime aikoina olen innostunut tekemään pudotussarjoja 6-8 toistoilla. Maksimivoimaahan niillä ei oikein saa, mutta lihakset tulevat kyllä väsytettyä oikein kunnolla! Seuraavana päivänä kyllä tietää vetäneensä sarjat tappiin asti :)
 

Greffin

Jäsen
Patajaska:

En mä heikompaa kättä enempää reenaisi, nopeesti se heikompi käsi ottaa vahvemman kiinni. Kuhan vain menee heikomman käden ehdoilla, eli tekee vahvemmalla vain sen verta kuin heikommalla eikä loppuun saakka. Liika reenaus harvemmin on hyvästä.

Itellä meni tuossa vuosi sitten vasemmasta käsivarresta pari luuta poikki ja luonnollisesti sitten ensin haettiin liikkuvuutta ja liikeratoja takaisin. Voimaahan kädestä katosi roimasti sekä kyynärvarresta, että hauksisesta ja ojentajasta.

Kun luut oli luutuneet niin, että pystyi tekemään sarjoja painoilla ilman kipua, niin tein vain liikkeitä käsipainoilla ja heikomman käden mukaan. Eli aina sarjat ja painot sen mukaan, että heikompi käsi vedetään aivan loppuun ja toisella tehdään saman verran. Jos oikean tekee loppuun, niin erohan ei kuroudu juuri koskaan.

Tässä ei hirveän kauaa loppujen lopuksi edes mennyt, tai mikä on kauan ja mikä ei, mutta pari kuukautta salitreenin aloituksesta kädet ovat yhtä vahvoja.

Eli heikomman käden mukaan vaan, niin sieltä se tulee.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Kokeilin tänään ensimmäistä kertaa elämässäni penkkimaksimia. Sain toisella yrittämällä 60kg ylös ja siitä tuli kyllä hyvä mieli.

Se ei varmasti kuulosta isolta, mutta en itsekään paina paljon tuota nippua enempää.

Paljonko te muut olette nostaneet penkistä?
 

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
Kokeilin tänään ensimmäistä kertaa elämässäni penkkimaksimia. Sain toisella yrittämällä 60kg ylös ja siitä tuli kyllä hyvä mieli.

Se ei varmasti kuulosta isolta, mutta en itsekään paina paljon tuota nippua enempää.

Paljonko te muut olette nostaneet penkistä?

On sitä muutaman kerran tullu kokeiltua, että paljonko penkistä nousee.

Viimeisin yritys oli kesäkuussa, jolloin nousi 95kg. Painoin itse silloin n. 74kg ja vartta oli 194cm. En ole mikään erityisen vahva, mutta jostain syystä onnistuin tuon painon sitten nostamaan... Taisi olla fysiikan lait hieman vinossa tuona päivänä.

Nyt n. 6kk myöhemmin, painoa on 83kg, ja hieman lihasta on tullut kerättyä. Tiedä sitten nousisiko 100kg... kai sitä pitää joku viikko kokeilla. Huomenna sattuu itseasiassa olemaan rintalihaspäivä, joten enpä tiedä, pitäisikö kokeilla? Mitä mieltä on palstalaiset?
 

J.Rose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Let's Play Hockey
Kokeile piruuttas.

Mitä edellistä aikaisempaan viestiin tulee, niin kyllähän se oma paino nousee ainakin muutaman kerran penkistä ylös.

Bodailua, tai no minun kohdalla ehkä enemmin "pumppailua" tulee kyllä harrastettua jonkin verran ajan puitteissa.
Tekosyyhän se tosin on kiireen piikkiin pistää. Aikaa kyllä jokainen löytää jos niin oikeasti haluaa.

Eli vois jättää tätä Jatkoaika-surffailua vähemmälle ja mennä tekemään vaikkapa vatsoja...
 
Viimeksi muokattu:

JoukaHainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers ja Jaromir Jagr
Kokeilin tänään ensimmäistä kertaa elämässäni penkkimaksimia. Sain toisella yrittämällä 60kg ylös ja siitä tuli kyllä hyvä mieli.

Se ei varmasti kuulosta isolta, mutta en itsekään paina paljon tuota nippua enempää.

Paljonko te muut olette nostaneet penkistä?

Hyvähyvä! Kyllä se tulos nousee nopeasti, jos vain riittää motivaatiota harjoitteluun.

Itse aloitin puntilla käynnin vähän alle kaksi vuotta sitten. Silloin oli painoa 63 kiloa ja penkistä nousi 45 kiloa. Satanen meni rikki noin puolen vuoden treenauksen jälkeen ja silloin oli painoa noin 75 kiloa. Tällä hetkellä maksimi on 117,5 ja painoa 81 kiloa. Välillä on harjoiteltu kovaa ja välillä sitten ollut turhan pitkiä taukoja. 50 kiloa tuli tässä yksi päivä nostettua 50 kertaa ja oma paino (sis. 80kg) nousee reilu 10 kertaa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Itse aloitin puntilla käynnin vähän alle kaksi vuotta sitten. Silloin oli painoa 63 kiloa ja penkistä nousi 45 kiloa. Satanen meni rikki noin puolen vuoden treenauksen jälkeen ja silloin oli painoa noin 75 kiloa. Tällä hetkellä maksimi on 117,5 ja painoa 81 kiloa. Välillä on harjoiteltu kovaa ja välillä sitten ollut turhan pitkiä taukoja. 50 kiloa tuli tässä yksi päivä nostettua 50 kertaa ja oma paino (sis. 80kg) nousee reilu 10 kertaa.

Puolessa vuodessa nostit maksimeita 55kg? Aika huima tulosparannus tuossa ajassa...Jopa epäilyttävän suuri.

Toisekseen, maksimit 117,5kg mutta 80kg:llä menee vain kymppi (ellei "reilu kymppi" ole luokkaa 15-20)? Noiden maksimien suhteen se on hyvin vähän.
 

H.Hyvönen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät,Kajaanin Hokki,Hannes Hyvönen
Toisekseen, maksimit 117,5kg mutta 80kg:llä menee vain kymppi (ellei "reilu kymppi" ole luokkaa 15-20)? Noiden maksimien suhteen se on hyvin vähän.

Riippuu täysin treenitavoista. Jos treenaa maksimivoimaa painottaen niin kestävyyttä ei välttämättä löydy kovin hyvin pitempiin pumppauksiin. Näin ainakin minulla.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Riippuu täysin treenitavoista. Jos treenaa maksimivoimaa painottaen niin kestävyyttä ei välttämättä löydy kovin hyvin pitempiin pumppauksiin. Näin ainakin minulla.

Tämä on toki täysin totta mutta jos samalla kertoo että vetää 50 toistoa 50kg:llä niin sekään ei ole mielestäni suhteessa tuohon 10 toistoon 80kg:llä.
 

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
Aloitin salilla ravaamisen elokuun lopussa. Aiemmin en ole koskaan käynyt salilla, mitä nyt koulussa ja armeijassa pari kertaa sielä on käyty nopeasti kääntymässä. Kroppa on aina ollut mallia kukkakeppi.

Salilla kulkeminen on ollut haaveenani teini-iästä lähtien, mutta en ole saanut aiemmin sitä aloitettua. Ei ole kehdannut. Olen ajatellut asian niin, että minuthan nauretaan salista pihalle, kun tämmöinen kukkakeppi astelee sinne nostelemaan tuskaisesti jotain kilon painoja.

Hyvin ne salihirmut ovat pystyneet pokan pitämään, eivät ainakaan ole pihalle nauraneet. Neljä kertaa viikossa olen muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta treenaamassa kulkenut. Paino on pysynyt kokoajan samana, 74-75 kiloa (pituutta 183), ja tulokset nousevat, joten päättelykykyni kertoo läskin muuttuvan lihakseksi. Ihan jees.

Taisin aloitella nostelemalla penkistä maksimissaan 50 kilon painoja. Nyt ennätyksenä on kolme toistoa 75:llä kilolla. Oma paino siis nousee penkistä ja enpä olisi uskonut elokuussa tämmöisiin lukemiinkaan koskaan pääseväni.
 

JoukaHainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers ja Jaromir Jagr
Arvasin, että joutuu viellä uudestaan tänne kirjoittamaan. Sitä ne kaverit intissäkin ihmetteli, että miten tulos noin nopeasti nousi, mutta hyvällä-kovalla-oikealla harjoittelulla nähtävästi tuli treenattua. Tuohon maksimi-sarja-heittoon voisin todeta, että se on ihan paskapuhetta mitä kuulee "jos nostaa 10 kertaa 80 kiloa niin maksimi on silloin 90+ kiloa". Tuo ole ainakaan minulla ikini pitänyt paikkaansa. 117,5 on tullut nostettua. 110 kiloa taas on noussut 2 kertaa. 100 kiloa 6 kertaa ja 80 kilolla menee reilu 10 toistoa ei ihan 15 menisi mutta lähelle. Tuo kova tulos 50krt 50kg juontaa juurensa kovaan sarjatreenaamiseen pienillä painoilla. Tuli lähemmäs vuosi harjoiteltua pekon kuntotesteihin, joissa siis pitää 45kg nostaa väh. 25 krt minuutissa.

E: No nyt tuli koitettua omalla painolla sarjaa eli siis tuolla 80 kilolla ja 12 toistoa meni. Ei ollut ihan maksimi, kun ei ketään ollut varmistamassa, mutta ei siinä olisi mennyt kuin max 1-2 toistoa naama punasena lisää.
 
Viimeksi muokattu:

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Ei tuollainen kehitys puolessa vuodessa mikään mahdottomuus ole. Elopainon nousu kertoo jo sen, että olet syönyt hyvin ja jo sen vuoksi sarjapainot nousevat varmasti kohinalla. Itselläkin ensimmäisinä kuukausina nousi maksimi ~10kg kuukaudessa.

Ja tuo sarjapainojen vertaileminen maksimiin on vaikeaa. Itsellä ainakin monesti tulee tehtyä sarjatoistot hieman puhtaammin kuin varsinainen maksimisuoritus, joka omalta osaltaan muuttaa tuota vertailua.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Arvasin, että joutuu viellä uudestaan tänne kirjoittamaan. Sitä ne kaverit intissäkin ihmetteli, että miten tulos noin nopeasti nousi, mutta hyvällä-kovalla-oikealla harjoittelulla nähtävästi tuli treenattua. Tuohon maksimi-sarja-heittoon voisin todeta, että se on ihan paskapuhetta mitä kuulee "jos nostaa 10 kertaa 80 kiloa niin maksimi on silloin 90+ kiloa". Tuo ole ainakaan minulla ikini pitänyt paikkaansa. 117,5 on tullut nostettua. 110 kiloa taas on noussut 2 kertaa. 100 kiloa 6 kertaa ja 80 kilolla menee reilu 10 toistoa ei ihan 15 menisi mutta lähelle. Tuo kova tulos 50krt 50kg juontaa juurensa kovaan sarjatreenaamiseen pienillä painoilla. Tuli lähemmäs vuosi harjoiteltua pekon kuntotesteihin, joissa siis pitää 45kg nostaa väh. 25 krt minuutissa.

Voipi hyvinkin olla mahdollista, mutta monet tuppaavat vertailemaan tulostasi omiin tuloksiinsa.

Esimerkiksi itse ennen inttiä nostin kolmen kuukauden kovan harjoittelun jälkeen 77,5kg x 6 kahdesti putkeen ilman mitään 20 minuutin taukoa. Ja 85 en saanut ykköseksi. Treenasin vain toki kutosia enkä herkistellyt mitenkään ennen tota maksimien koittoa koskaan. Silti tuommoinen "alisuorittaminen" vitutti silloin todella paljon. Eli itsekin pidän tota suoritustasi erittäin kovana, mahdollisesti mahdottomanakin.

Nyt, kun armeijan leivistä kotiuduin salilla sielä useampaa kertaa käymättä sarjapainot olivat laskeneet sen 15-20kg mavessa, penkissä ja kyykyssä. Salilla nyt olen ehtinyt käymään kaksi viikkoa ja 7kg-10kg on jo tullut takaisin tuloksissa. "Lihaahan", jota minulla ei juurikaan ennen intiäkään ollut lähti kuitenkin aivan helvetisti, kun 7kg tuppas sielä tippumaan paino. Ja jotenkin se maha vain kasvoi sielä.

Toivottavasti tuossa kuukauden päästä olisi samoissa tuloksissa, kuin ennen ja paino myös. 2-jakosella ohjelmalla mennään ja siihen luotataan tällä hetkellä, kuin kiveen.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kokeilin tänään ensimmäistä kertaa elämässäni penkkimaksimia. Sain toisella yrittämällä 60kg ylös ja siitä tuli kyllä hyvä mieli.

Se ei varmasti kuulosta isolta, mutta en itsekään paina paljon tuota nippua enempää.

Paljonko te muut olette nostaneet penkistä?

Penkistä jos jostakin on monenlaista tarinaa itsekullakin joka salillle on eksynyt. Mutta osittain muita kompaten niin itse ehdottaisin suuntaamaan tavoitteet oman painon nostamiseen penkistä puhtaasti "perse penkissä". Siitä sitten treeniä jatkaen kun 10 sarjan tekee omalla painolla puhtaasti niin penkki alkaa olla ihan riittävästi jo hanskassa.

Itse nostin oman painon 3-4 vuoden säännöllisen epäsäännöllisen kuntoilun jälkeen teininä, painoin 90kg. Noin 6 vuoden kuntoilun jälkeen meni se 10 sarja omalla painolla, taisin olla silloin juuri valmistautumassa valtion palvelukseen.

Penkki on kuulunut vähintään kerran viikossa ohjelmaan tähän päivään asti(pois lukien kuukauden kesälomat jne..) ja taas pitkästä aikaa ihan ok kondiksessa, omalla painolla menee 7-9 toistoa riippuen kiukusta... ;)


_

_
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Kyllä kai se penkki voi nousta nopeastikin jos lahjakkuutta löytyy. Itsekin ihmettelin sitä joskus, että miten tulokset paranivat niin ja niin nopeasti. Ja päädyin siihen lopputulokseen, että luontainen lahjakkuus on yksi iso tekijä sitten säännöllisen treenin ja ruokavalion lisäksi.

Minulla se meni niin, että 2004 aloitin oikeastaan ihan kunnon treenaamisen ja silloin muistaakseni ensimmäinen tavoite oli saada 90 kg penkistä. Joskus aiemmin olin saanut 6x90 kg mutta silloin treeni oli epäsäännöllistä ja taso kerkesi laskea. Nimenomaan maksimia treenaten penkkituloskin nousi vauhdikkaasti, ei nyt mitään tuollaisia 50 kg vuodessa mutta kuitenkin.

Parhaimmillaan penkistä nousi 130 kg ja silloin massaa oli 95 kg. Tuohon meni arviolta pari-kolme vuotta. Tein ihan perussettiä 6-4-2-6 ja kuormat samassa järjestyksessä 90%-95%-100%-80%. Tosin tuo 100% ei ole oikea maksimi koska toistoja tehdään kaksi.

Penkkitreeni katkesi sitten ärsyttävään vammaan ja sen koommin olen jättänyt isot kuormat muille. Nykyään penkkiä pystyy taas ilman kipua tekemään ja tällä hetkellä maksimitaso on siinä 100 kg:n nurkilla, tosin viime vuonna sitä tein vähän enemmän ja totesin, että vieläkin kehitystä tulee aika nopeasti joten olin ihan tyytyväinen. Penkki ei kuulunut pitkään aikaan edes ohjelmaan vaan mielummin olen tehnyt dippiä lisäpainolla.

Nyt aloitin uudella ohjelmalla ja siinä penkkikin on taas mukana ja tuntuu ihan kivalta taas. Vähän silti ihmettelen miten penkistä on tullut sellainen miehisyyden mittari ja tosi moni puhuu vain siitä kun treenistä keskustelee. Etenkin tuon penkkimaksimin kohdalla tuntuu, että välillä vähän liikaakiin keskitytään siihen yhteen liikkeeseen. Penkki on toki toisaalta oikein mukava liike ja siksi kai se niin suosittukin on.

Penkkiin verrattuna sitten tosi vähän jauhetaan vaikkapa mavesta tai kyykystä tai vaikka leuanvedosta. Nekin ovat kaikki helvetin hyödyllisiä liikkeitä ja auttavat kaikkia. Lisäksi haluaisin aina nähdä ja kuulla keskivartalon treenaamisesta ja sitä pitäisi painottaa jokaiselle joka salillakin käy. Ja nimenomaan siitä, että tekee sen monipuolisesti eikä hinkkaa mitään vatsapenkkiä pelkästään.

Itse olen tässä treenailun kanssa tullut siihen johtopäätökseen, että kaikki liikkeet tukevat toisiaan loppupeleissä. Siksi mitään ei saisi kauheasti ylikorostaa, jos siis ihan harrastelijatasolla mennään. Hyvä keskivartalokin auttaa oikeasti ihan kaikessa, samoin jopa jaloilla on merkitystä esim. penkkaamisessa jne.

Olen todennut myös sen, että parhaat fiilikset olen tähän mennessä saanut kun olen tehnyt oikeastaan vain perusliikkeitä. Mulla on vähän sellainen päähänpinttymäkin, ettei taljavehkeisiin kosketa :D Ja tuntuu, että lihaskunto on paras mitä minulla on koskaan ollut, ihan yleisellä tasolla.

Sitä kun miettii, että perusliikkeitä tekemällä voi salitreenin vetää tehokkaasti jo kolmella liikkeellä ja siihen päälle sitten erilaisia vatsoja ja alaselkää niin pysyy pää vähän tuoreempana, eikä salilla välttämättä tarvitse hengailla kahta tuntia. Ja mielummin tekee koko kroppaa aina kerralla ja unohtaa kolmijakoiset koska sieltä voi äkkiä tulla epätasapainoa ja sitä kauttaa kiristyksiä ja jumeja.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olen todennut myös sen, että parhaat fiilikset olen tähän mennessä saanut kun olen tehnyt oikeastaan vain perusliikkeitä. Mulla on vähän sellainen päähänpinttymäkin, ettei taljavehkeisiin kosketa :D Ja tuntuu, että lihaskunto on paras mitä minulla on koskaan ollut, ihan yleisellä tasolla.

Juuri näin, kun liki parikymmentävuotta salilla on tahkonut niin fiilikset on samat. Paras, monipuolisin, tasapainoisin kunto tulee niinkin helpolla kuin etunojapunnerrukset, leuanveto, dippi, simppelit vatsalihasliikkeet esim rutistukset/jalannostot. Ja nyt uusimpana itsellä kahvakuulajumppa joka on todella monipuolista, liikkuvuutta lisäävää ja voimaa vaativaa. Kuulia miehille löytyy tietääkseni ainakin 16kg,20kg,24kg... 40kg.
Alan hiljalleen luopumaan taljoista, kuntosalivimpaimista ja lisään yllä olevia. Mikä hienointa suurimmanosan voi tehdä ihan himassa ja leuanvedot/dipit pururadan telineillä ainakin täällä Helsingissä. EIKÄ MAKSA MITÄÄN! (korostaen koska monet omat tutut maksavat Elixiaan tai vastaavaan tonnin vuodessa pelkästä kuntosalista "koska siellä on siistit tilat, naisia pyllistelemässä ja ei ole ahdasta).

Se kahvakuula on hankintalistalla ja sitten sitä voi heitellä vaikka omalla pihalla. Ehkäpä pari kipaletta voisi tilata samantien.

_
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Se kahvakuula on hankintalistalla ja sitten sitä voi heitellä vaikka omalla pihalla. Ehkäpä pari kipaletta voisi tilata samantien.

Hyvä hyvä, lisää kuulajengiä vaan :)

Itse olen tässä ketjussa jo niitä hehkuttanut ja kehun ihan jokaiselle aina tilaisuuden tullen. Ihmettelin kun oma kuntosaliohjaaja ei edes tiennyt mitä moisilla tehdään ja koitin siinä sanoa, että hankkikaas nyt niitä palloja niin pääsee ihmiset kokeilemaan. Ei ole vielä näkynyt, ilmeisen hyvin varjeltu salaisuus edelleen.

Ja ihmettelen yleensäkin kuntosaliohjaajia siinä mielessä, että mikseivät ne opeta asiakkaille noita perusjuttuja vaan heti lyödään lappu käteen jossa sanotaan, että tee 3x12 reiden ojennusta. Perkele, kyykkyä vaan niin tulee monipuolisempi treeni ja jopa sykekin voi vähän nousta.

On ilmeisen paljon asiakkaita jotka eivät tiedä yhtään mitään kuntosaliharjoittelusta tai lihaskuntoharjoittelusta ja sitten kun tulevat salille niin ei voida edes alkeita kertoa. Minä lähtisin aina siitä, että opetellaan tangon kanssa toimimaan ja sitten jos haluaa niin voi mennä vemputtamaan taljojen kanssa. Siinä nimittäin oppii tuntemaan oman kroppansa sata kertaa paremmin ja tuollainen koordinaatio ja lihastuntemus paranee kummasti.

Kun vääntää jotain jalkaprässejä sun muita niin ei saa kuin paikat armottomaan tukkoon ja jäykäksi. Lisäksi kun näyttää, että aika hiljaista on sen venyttelyn kanssa ainakin tuolla puntilla missä itse käyn. Sinne on pistetty hyvät mestat ja on mattoa ja peiliä ja kaikkea mutta ihmeen vähän kukaan silti venyttelee. Kai ne ovat niitä jotka "sitten kotona" venyttelevät ja jäävät sohvalle katsomaan telkkaria.

Onhan ehkä laitteilla se hyvä puoli, että ne ovat turvallisia käyttää eli vaikea niissä on itseään teloa. Mutta silti minusta on väärin aloittaa se jumppaaminen niillä. Tehtäisiin ensin lihaskuntotesti ja sitten alkuun vaikka omalla painolla, tangolla ja käsipainoilla perusjuttuja.

Toisaalta tämä nykymeininki on ihan mukavaa kun on ainakin tilaa treenailla vapailla painoilla :D
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse olen tässä ketjussa jo niitä hehkuttanut ja kehun ihan jokaiselle aina tilaisuuden tullen. Ihmettelin kun oma kuntosaliohjaaja ei edes tiennyt mitä moisilla tehdään ja koitin siinä sanoa, että hankkikaas nyt niitä palloja niin pääsee ihmiset kokeilemaan. Ei ole vielä näkynyt, ilmeisen hyvin varjeltu salaisuus edelleen.
Tosiaan yllättävän monet eivät ole törmänneet, vaikka kyseessä on kuitenkin vanha väline jota varsinkin urheiljat ovat jo pitkään käyttäneet. Hyviä treenejä pystyy tuolla kyllä vetämään.
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Kokeilin tänään ensimmäistä kertaa elämässäni penkkimaksimia. Sain toisella yrittämällä 60kg ylös ja siitä tuli kyllä hyvä mieli.

Se ei varmasti kuulosta isolta, mutta en itsekään paina paljon tuota nippua enempää.

Paljonko te muut olette nostaneet penkistä?

Olen nyt armeijan loppumisen jälkeen käynyt noin viisi kuukautta salilla. Tätä ennen kävin pari vuotta sitten parin kuukauden verran, mutta sitten tuli pientä injuria ja motivaatio katosi muutenkin.

En tiennyt penkkimaksimeistani muuta, kuin sen, että nostin tuolloin pari vuotta sitten 115kg penkistä. Otin penkin mukaan treeniohjelmaan kolmisen kuukautta sitten ja tuossa kuukausi sitten nostin 130kg.

100kg menee kymmenisen kertaa, mutta sarjoja teen 90kg painolla. Parhaimmillaan viime viikolla meni 3x10x90 ja viimeinen sarja vielä 13 toistolla.

Pituutta ja painoa löytyy 176cm/85kg.

Pari vuotta sitten postasin penkkitulokseni ja silloisen n.75kg painoni Paljonko nousee penkistä/Paljonko menee cooperista tms.-ketjuun ja siellä nousi hirveä haloo, minua syytettiin mm. kusettajaksi ja jotakuinkin douppaajaksi. Naurattaa edelleen!

Vertailun vuoksi, 14-vuotiaana ensimmäistä kertaa penkkiä kokeillessani nostin 75kg.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös