Skorde-sanan merkityksestä ei ole aavistustakaan, mutta itseäni kummastuttaa hyvin kovasti tämä nuorien ulkomuoto, etenkin niiden nuorten jotka tulevat salille vain penkkaamaan.
Ymmärtää meinaan täysin, mistä tulee sanonta pullamössösukupolvi. Nuo vanhemmat, 30+ vuotiaat, ovat suhteellisen hoikkia, ehkä vähän kaljamahakkaita joka taitaa johtua perhe-elämästä, pääasiassa kuitenkin sellaisia, että ihan normaalissakin elämässä niistä näkee, että niillä on lihaksia ja käyvät salilla.
Nämä nuoremmat taas, siinä parinkympin hujakoilla, herttileijjaa kun sitä massaa löytyy. T-paidat kiristää kyllä kivasti käsivarsista ja vatsan seutuvilta, mutta ei se johdu lihaksista, vaan silkasta läskistä. Kaulat on turpeita ja koko kroppa on sellaista täyttä ihraa. Näyttävät siis perin huonokuntoisilta miltei järjestään kaikki. Mutta annas olla kun siirtyvät penkille, sitä rautaa nouseekin ihan uskomattomia määriä. Lihakset ei paksuista käsivarsista erotu silti, mutta nousee!
Skrode=Roteva, ei siis ole synonyymi pullamössömöykkylihasläskikasalle!
Mikä tämä yleinen maahanpolkemis-ilmapiiri nyt täällä on yhtäkkiä? Kysytään asiasta, kerron miten asia on ja sitten joka puolelta tullaan kyseenalaistamaan taas kerran minun tuloksia, tai epäilemään että oon joku pullamössö mikä tulee kertomaan paljonko penkistä nousee, vaikka kroppa on ainoastaan joku möykky ilman mitään erottuvuutta lihaksista. Vaikka yleistätkin asiaa kirjoituksessasi, annat kuitenkin jonkinlaisen muotin mihin oikeastaan päätät minunkin istuvan.
Voin omasta puolestani kertoa, että multa ei löydy sikspäkkiä mutta esim käsivarret kerää kehuja molemmilta sukupuolilta, eli ne eivät ole kaksi blankkoa tukkia. Asiaa selventääkseni, muistakaa nyt että olen käynyt 5kk salilla! Piti asiasta muistuttaa jälleen, sillä kohtahan joku tulisi kertomaan että "no niin sellasta se on kun vaan treenaa vuodesta toiseen hauista eikä mitään muuta jne."
En myöskään näytä huonokuntoiselta, enkä myöskään ole huonokuntoinen, enkä treenaa ainoastaan penkkiä salilla. Hassua, kun joutuu täällä negatiivisessa ilmapiirissä selittämään kaikki, ettei kukaan vaan pääse vetämään lisää johtopäätöksiä ja morkkaamaan kun joku nostaakin penkistä vähän enemmän, niin silloinhan hän on vain egoisti joka ei nosta kuin penkkiä ja on pullamössö, eikä häntä kiinnosta kuin penkkitulos.
Vaikuttaa todella paljon tietysti tyyli mutta eroja tekee paljon myös sarjat mitä tekee suhteessa maksimiin.
Kun katselen edellisien viestejä niin JussiK:lla maksimi noin 135kg ja sarjat noin 10x90kg on samoja kun meikäläisellä tällä hetkellä. Ja mun maksimi on ehkä noin 110kg.. heh. Mutta kertoo sen että en puserra viimeisiä ykkösiä kaverin avustuksella, vaan oon tahkonut jo iät ja ajat penkissä noin 6-10 sarjoja ja lisäillyt aika harvoin painoja. Tyytynyt tuohon aiemmin mainostamaani omalla painolla kympin sarjoja tasoon._
En ole salitreenissäni tähdännyt erityisesti mihinkään maksimivoiman nostamiseen, etenkään penkkissä treenatessani. Lisään painoja sitä mukaan kun edelliset alkaa tuntumaan helpommilta. Onko tuo 130kg monelle niin iso pala nieltäväksi, vaikeaa hyväksyä että ei kaikkien tarvitse käydä sitä varten 2-5 vuotta salilla, eikä nostella 105kilolla sarjoja nostaakseen sen?
Kiva kuitenkin että täällä ollaan positiivisissä merkeissä ja kannustetaan myös niitäkin ketkä nostaa vähän enemmän ":-D".
Ehkä ensi kerralla postaan että maksimi tippunut 100 kiloon ja teen sarjoja 80kilolla niin täältä tulee peukkua ja tsemppitoivotuksia, ennemmin kuin epäilyjä doupista, pullamössölihasläskeydestä, pelkän penkin treenaamisesta ja niin edelleen. Tai pitäisi varmaan pysyä pois näistä keskusteluista poissa, koska täällä ei näköjään käy muu, kuin se, että kehittyy hitaasti eikä nosta maksiminaan paljoa sarjapainojaan enempää.
Ps. Näkkäri, jos maksat niin lähdetään milloin tahansa käymään lääkärissä katsomassa, löytyykö kropastani mitään mikä viittaisi douppaamiseen?