Jos elät plussakaloreilla, niin lihot. Otettiin ne plussat sitten rasvasta tai proteiinista, niin lopputulos on sama. Proteiinia toki pitää syödä, jotta lihakset kasvaa, mutta pähkinät lisänä on terveellisiä ja helppo tapa saada lisää kaloreita.
Ei pähkinät (hyvä rasva) ja runsas proteiininkäyttö kaiketi sulje toisiaan pois. Hiilareista ei ole mitään iloa, joten niitä kannattaa aina välttää.
Aika alotteleva bodailija olen itse. Noin yhdeksän kuukautta harrastanut ja säälittävillä rimpulapainoilla nostelen vielä, vaikka kehitystä onkin paljon tullut. Kehitystä siis omaan lähtötasoon nähden.
Olen kuitenkin sellaisessa uskossa ollut, että ns. massakaudella hiilareitakin on hyvä saada jonkun verran. En kuitenkaan näissä asioissa ole kovin ekspertti, mutta haluaisin kuitenkin hieman perusteluja tähän, koska periaatteessa aika mielellään pitäisin hiilihydraatit matalalla, mutta olen kokenut hiilareiden saanin aika hyväksi kehityksen kannalta.
"Hiilihydraatti on keholle helppokäyttöisin ja nopein energianlähde. Ehkä vastoin viranomaisten kantaa, hiilihydraatti ei ole keholle elintärkeä makroravintoaine. Ihminen tulee kyllä toimeen ilman sitä. Kehonrakentajalle se on kuitenkin tärkeä osa ruokavaliota, koska se laittaa haiman tuottamaan insuliinia; hormonia, jolla on erittäin anabolinen vaikutus kehoon. Ilman insuliinia on lihasmassan lisäys hyvin vaikeaa. Silloin kun kehossa on insuliinia, se tietää että on aika varastoida ja silloin keho varastoi, olkoon se sitten rasvaa, hiilihydraattia tai proteiinia. " [url="http://kehonrakennus.fi/ravinto.html]Kehonrakennus.fi[/url]
EDIT: Linkissä siis ravintoasiaa.