Punttisalilla kävijät/bodausta harrastavat

• 932 987
  • 4 656

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Yläselkään minulla parhaita mm. alatalja, kulmasoutu sekä käsipainolla että tangolla ja toki myös ylätalja leveällä otteella. Selkääsi saat paksuutta souduilla mutta leveyttä alataljalla, joka kasvattaa latseja (kuvassa punaiset). Ja kuten kaikki ammattilaiset kertovat, käytä sellaisia painoja, mitkä pystyt sarjan viimeisillä ns. pakkotoistoilla pysäyttämään sekä liikkeen positiivisen että negatiivisen osan puoleenväliin. Remmit auttavat myös tuntuman saamiseen, mutta jos pitkään käyttää remmejä niin maastaveto alkaa hankaloitua, mitä enemmän rautaa tangon päissä on. Itselläni jopa 130kg painolla sarjaa tehdessäni sormet lipsuvat perkeleesti ja tästä syytän kahden vuoden vetoremmitaustaa.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ylätaljassa remmeistä voisi olla ehkä hyötyä ainakin aluksi, kun harjoittelee tuntumaa nimenomaan yläselkään. Itse tykkään kuitenkin eniten apinaotteesta, siinä kun saa hyödyllistä otetreeniä samalla. Puristusvoiman vuoksi tykkään tehdä myös muut liikkeet ilman apuvälineitä, vaikka se ehkä pienentääkin kilomääriä.

bredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sjöblom.
Minkälaista liikettä kannattaisi alavatsojen treenaamiseksi tehdä? Tuntuu että kaikki vatsalihasliikkeet joita nyt teen ottavat vain ylempiin, eivät ollenkaan alempiin vatsalihaksiin.

JoukaHainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers ja Jaromir Jagr
Näin hienoilla aurinkoisilla päivillä ei kyllä nappaa salille meno tippaakaa. Olen ilokseni huomannut vatsan tiukistuun heti, kun on vähentänyt salilla käyntiä ja alkanut liikkua ulkona enemmän. Tennistä on pari kertaa tullu pelailtua. Salitahti taas viime aikoina on ollut aika heikkoa. Pari kertaa viikossa jaksaa vaivautua. Nyt muutamalla viime kerralla olen jaksanut rehkiä noin tunnin treenit, mutta tuossa vähän aikaa sitten, kun oli hienoja kelejä niin hädin tuskin puoltatuntia viihdyin. Maaliskuussa iskin penkistä 125kg ja eilen kävin koittamassa niin 110kg teki jo hemmetin tiukkaa. Leuanvedossa meni alkuvuonna 35kg lisäpainoilla 2 leukaa nyt menee ilman lisäpainoja 10. Painoa taas parhaimmillaan oli tuossa reilu kuukausi sitten 85+ nyt ollaan 83kg. Saas nähdä miten tulokset kesän aikana vielä muuttuvat. :)

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Näin hienoilla aurinkoisilla päivillä ei kyllä nappaa salille meno tippaakaa. Olen ilokseni huomannut vatsan tiukistuun heti, kun on vähentänyt salilla käyntiä ja alkanut liikkua ulkona enemmän. Tennistä on pari kertaa tullu pelailtua. Salitahti taas viime aikoina on ollut aika heikkoa. Pari kertaa viikossa jaksaa vaivautua. Nyt muutamalla viime kerralla olen jaksanut rehkiä noin tunnin treenit, mutta tuossa vähän aikaa sitten, kun oli hienoja kelejä niin hädin tuskin puoltatuntia viihdyin. Maaliskuussa iskin penkistä 125kg ja eilen kävin koittamassa niin 110kg teki jo hemmetin tiukkaa. Leuanvedossa meni alkuvuonna 35kg lisäpainoilla 2 leukaa nyt menee ilman lisäpainoja 10. Painoa taas parhaimmillaan oli tuossa reilu kuukausi sitten 85+ nyt ollaan 83kg. Saas nähdä miten tulokset kesän aikana vielä muuttuvat. :)

Luulen, että tekee itse kullekin ihan hyvää monipuolistaa kesällä liikkumista ja harrastaa eri lajeja monipuolisesti, varsinkin ulkona harrastettavia lajeja. Ei kai se niin vaarallista ole, jos penkki hieman laskee, ellet sitten tähtää lajissa huipulle. 125 penkistä vaatii normaalijampalle jo melkoista treeniä, ellei sitten ole erityisen lahjakas. Syksyllä taas enemmän salia ja enemmän massaa ja samalla penkkikin alkaa kulkea.

Remmit auttavat myös tuntuman saamiseen, mutta jos pitkään käyttää remmejä niin maastaveto alkaa hankaloitua, mitä enemmän rautaa tangon päissä on. Itselläni jopa 130kg painolla sarjaa tehdessäni sormet lipsuvat perkeleesti ja tästä syytän kahden vuoden vetoremmitaustaa.

Itselläni tuntuu olevan linnun ranteet ja naisten puristusvoima. Oma ratkaisu oli alkaa käyttää remmejä, että saan maastavedon ottamaan selkään. Toinen ratkaisu olisi ollut nitkuttaa niillä painoilla, jotka käsissä pysyy, mutta isommilla toistomäärillä. Ei siinäkään mitään vikaa sinänsä olisi, mutta joskus sitä haluaa tehdä treenin julmana.

JoukaHainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Luulen, että tekee itse kullekin ihan hyvää monipuolistaa kesällä liikkumista ja harrastaa eri lajeja monipuolisesti, varsinkin ulkona harrastettavia lajeja. Ei kai se niin vaarallista ole, jos penkki hieman laskee, ellet sitten tähtää lajissa huipulle. 125 penkistä vaatii normaalijampalle jo melkoista treeniä, ellei sitten ole erityisen lahjakas. Syksyllä taas enemmän salia ja enemmän massaa ja samalla penkkikin alkaa kulkea.

Kylläkyllä. Paljon mielummin menen ulos liikkumaan hienona kesäpäivänä kuin salilla rehkin. Ei se vaarallista ole, eikä paljoa haittaakkaan, mutta päätin kertoa, kun mielestäni aika hauskaa, että tulokset tippuvat noinkin nopeasti ja suhteellisen paljon. :)

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Minkälaista liikettä kannattaisi alavatsojen treenaamiseksi tehdä? Tuntuu että kaikki vatsalihasliikkeet joita nyt teen ottavat vain ylempiin, eivät ollenkaan alempiin vatsalihaksiin.

Voimapyörä on hyvä ratkaisu harrastajan vatsalihaksiin. Samaa voi tehdä myös levytangolla, tietyillä käsipainoilla yms. Eri tyylillä tehtynä voi rasitusta kohdistaa eri alueille. Alkuun tosin aika rankka liike.

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Ylempänä mainittu voimapyörä ja toisena vielä jalkojen nostot. Jos jalkojen nostot tuntuu ylävatsassa, niin teet jotain väärin. Vatsoissa yleensäkin kannattaa liikkeeseen keskittyä erittäin hyvin, jotta tekee liikkeen oikeasti vatsalihaksilla. Liikkeet sopivan hitaina, ajatuksen kanssa. Hengitystekniikka kuntoon, ainakin itse saan paljon paremmin treenin tuntumaan kun hengitän ulos liikkeen lopussa.

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Vatsaliike taljassa on mielestäni parempi kuin tuo perinteinen vatsaliike.

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Mitä massanlisäystuotetta te arvon kehoilijat suosittelisitte minulle? Olen tuolta Fitnesstukusta katsellut ainakin kahta eri tuotetta ja en osaa päättää, kumpi olisi parempi, mitä te sanotte, noin niinkuin hinta-laatusuhteeltaan?

Star nutrition: Gainer Pro Tuossa paketissa tulisi 5kg lisää ainetta melkein samalla hinnalla, kuin tuossa Mega massissa.
Weider: Mega mass 4000

Minulla on sellainen linnunmaha, että syömällä minun on vaikea vetää mitään hirveitä kalorimääriä.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
No en tiedä muista mutta itse en kyllä ottaisi mitään lisämatskua jossa on paljon hiilareita.

Vedä normaalia safkaa kunnolla ja sitten erilaisia proteeinipirtelöitä päälle, varsinkin ennen ja jälkeen salin.

Hiilareiden hyödyllisyydestä esim. palkkarissa on monta koulukuntaa, joidenkin mielestä niistä ei ole mitään hyötyä.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Loistava biisi

http://www.youtube.com/watch?v=Ej5nLft5f0U

Sopii aiheeseen. Laitoin kans tonne "mikä naurattaa juuri nyt"- palstalle.

Eli kaikille muillekin hyvää treenikesää!
"Kelatkaa sitä spedet ja vetäkää sitä penkkiä"

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulla on sellainen linnunmaha, että syömällä minun on vaikea vetää mitään hirveitä kalorimääriä.
Syö pähkinöitä. Niistä saat helposti hyvän määrän kaloreita terveellisessä muodossa. Esim. pekaanipähkinöissä on rasvaa sellaiset 70%, joten on kalorimääräisesti suunnilleen sama, kuin vetäisit lusikalla voita naamariin.

Massanlisäystuotteet jättäisin kaupan hyllylle.

JoukaHainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
..massanlisäystuotetta... hinta-laatusuhteeltaan?

Star nutrition: Gainer Pro Tuossa paketissa tulisi 5kg lisää ainetta melkein samalla hinnalla, kuin tuossa Mega massissa.
Weider: Mega mass 4000

Hinta on ainakin kohdallaan tuossa gainer pro:ssa. Ite tilasin noin kuukausi sitten tuon 12kg:n setin. Mitään ihmeenpiä eroja en ole ikinä noissa massanlisäystuotteissa huomannut. Kaikissa aivan sama tarkoitus ja ihan samanlailla sitä painoa tulee lisää tuotteesta huolimatta. Gainer Pro maistuu ihan hyvälle, mutta jää kyllä maussa tunnetulle American Mass Blastille. Pahimman makuisia ovat olleet mass2 ja Sci-MX, Mass System.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Syö pähkinöitä. Niistä saat helposti hyvän määrän kaloreita terveellisessä muodossa. Esim. pekaanipähkinöissä on rasvaa sellaiset 70%, joten on kalorimääräisesti suunnilleen sama, kuin vetäisit lusikalla voita naamariin.

Massanlisäystuotteet jättäisin kaupan hyllylle.

Eiköhän se massa kannata kuitenkin ottaa protskuna eikä rasvana, tuskin tarkoituksena oli kerätä isoa mahaa?

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eiköhän se massa kannata kuitenkin ottaa protskuna eikä rasvana, tuskin tarkoituksena oli kerätä isoa mahaa?

Jos elät plussakaloreilla, niin lihot. Otettiin ne plussat sitten rasvasta tai proteiinista, niin lopputulos on sama. Proteiinia toki pitää syödä, jotta lihakset kasvaa, mutta pähkinät lisänä on terveellisiä ja helppo tapa saada lisää kaloreita.

Ei pähkinät (hyvä rasva) ja runsas proteiininkäyttö kaiketi sulje toisiaan pois. Hiilareista ei ole mitään iloa, joten niitä kannattaa aina välttää.

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei pähkinät (hyvä rasva) ja runsas proteiininkäyttö kaiketi sulje toisiaan pois. Hiilareista ei ole mitään iloa, joten niitä kannattaa aina välttää.
Juuri näin. Massanlisääjät = heraa ja sokeria. Ja jos ei tavallisesta ruuasta saa tarpeeksi proteiinia, niin protskujauhe ilman turhia hiilareita on siihen hyvä tuote. Rasvaa lisäämällä saa sitten helposti lisää kaloreita ja mikä sen mukavampaa kuin mutustella välipalana pähkinöitä.

Greffin

Jäsen
Jos elät plussakaloreilla, niin lihot. Otettiin ne plussat sitten rasvasta tai proteiinista, niin lopputulos on sama. Proteiinia toki pitää syödä, jotta lihakset kasvaa, mutta pähkinät lisänä on terveellisiä ja helppo tapa saada lisää kaloreita.

Aika alotteleva bodailija olen itse. Noin yhdeksän kuukautta harrastanut ja säälittävillä rimpulapainoilla nostelen vielä, vaikka kehitystä onkin paljon tullut. Kehitystä siis omaan lähtötasoon nähden.

Olen kuitenkin sellaisessa uskossa ollut, että ns. massakaudella hiilareitakin on hyvä saada jonkun verran. En kuitenkaan näissä asioissa ole kovin ekspertti, mutta haluaisin kuitenkin hieman perusteluja tähän, koska periaatteessa aika mielellään pitäisin hiilihydraatit matalalla, mutta olen kokenut hiilareiden saanin aika hyväksi kehityksen kannalta.

"Hiilihydraatti on keholle helppokäyttöisin ja nopein energianlähde. Ehkä vastoin viranomaisten kantaa, hiilihydraatti ei ole keholle elintärkeä makroravintoaine. Ihminen tulee kyllä toimeen ilman sitä. Kehonrakentajalle se on kuitenkin tärkeä osa ruokavaliota, koska se laittaa haiman tuottamaan insuliinia; hormonia, jolla on erittäin anabolinen vaikutus kehoon. Ilman insuliinia on lihasmassan lisäys hyvin vaikeaa. Silloin kun kehossa on insuliinia, se tietää että on aika varastoida ja silloin keho varastoi, olkoon se sitten rasvaa, hiilihydraattia tai proteiinia. " [url="http://kehonrakennus.fi/ravinto.html]Kehonrakennus.fi[/url]

EDIT: Linkissä siis ravintoasiaa.

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Tottakai hiilareita pitää saada. Kun harjoitellaan kovaa niin silloin pitää syödä hiilareita. Dietti aikana tietysti hiilarit minimiin mutta silloin on sitten pääkin kivasti sekaisin kuten kaikki kilpailevia kehonrakentajia tuntevat tietävät.

Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators

Ei pidä paikkaansa. Unohtakaa "kalori on kalori" mantrat.

Jos otat 1000kcal energiaa rasvana ja käytät siitä esim 800kcal niin 200kcal menee melkein suoraan läskiksi. Sama määrä protskuna niin läskiksi menee vain murto-osa koska elimistö joutuu tekemään paljon duunia jotta ylimääräprotskut muutetaan varastoitavaan muotoon (=rasvaan).

Hyviä rasvoja tarvitaan totta kai mutta jos haluaa "tervettä" massaa niin mahdollisimman paljon energiasta protskuina.

Toistan vielä, ei kai kenenkään tavoitteena ole ottaa massaa läskinä?

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tottakai hiilareita pitää saada. Kun harjoitellaan kovaa niin silloin pitää syödä hiilareita. Dietti aikana tietysti hiilarit minimiin mutta silloin on sitten pääkin kivasti sekaisin kuten kaikki kilpailevia kehonrakentajia tuntevat tietävät.

Hiilareita ei todellakaan tarvitse paljoa vaikka treenattaisiin kovaakin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy